Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke (camera) lenzen nemen julie mee?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Ilse2505
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: Welke (camera) lenzen nemen julie mee?

Bericht door Ilse2505 »

Ik ga dit weekend even de fotozaken afstruinen voor zo'n tas. Ik heb al even op internet gezocht naar de mogelijkheden. Een rugzak lijkt me inderdaad ook niet echt handig. Ik zit alleen nog met het statief.

Heeft er iemand hier ervaring met het kopen van lenzen in Amerika? Zijn ze daar goedkoper dan hier (zeker met de lage dollar)? Een canonlens blijft een canonlens neem ik aan of zijn de aansluitingen anders?

Groetjes
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Canon is Canon, fitting is overal t zelfde.
Ik heb al een paar keer lenzen gekocht in de USA maar ze hebben de laatste jaren de prijzen enorm "recht getrokken"
Voorheen scheelde het nog een paar honderd euro maar de lens die ik nu op t oog heb kost hier 1100 euro, en in de VS 1450 dollar. Tsja.....dan is het al bijna de moeite niet meer

Je zit vaak met je garantie: als er iets kapot is, moet je m dus naar Amerika terug gaan sturen want Canon europe gaat je er niet mee helpen.
Dus ja..als je dan maar 3 tientjes goedkoper uit bent in de VS zou ik m toch lekker in Nederland halen
cens
Amerika-ontdekker

Bericht door cens »

ik heb zelf deze tas:
Afbeelding

Je draagt hem op je rug, maar je kan hem via je zij naar voren halen en dan je camera eruit halen zonder de tas eerst af te doen. Ik vind het wel een handige tas.

In de tas zit:
canon 450D
kitlens 18-55 IS
zoomlens 70-300 IS
macroclens sigma 105

ik twijfel eigenlijk of ik alles mee moet nemen, vraag me af of we de zoomlens zullen gaan gebruiken. Waarschijnlijk zit de kitlens erop en ik wil eigenlijk ook niet tijdens een wandeling m'n macrolens erop gaan klikken, foto maken en vervolgens weer de kitlens erop zetten. Hoe doen jullie dat?
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Ik heb altijd de Canon 1D mkIII bij me een echt werkpaard en ongelofelijk snel. De 5D voor landschappen en de 40D als back up (helaas stuk gegaan, doet niks meer) Wat lenzen betreft de 17-40L, de 24-105L, de 100-400L, de 100mm f2.8 macro en de 500 f4.0 voor het wild (toplens) Je sleept je wel gek want die 500mm staat op een behoorlijk statief maar het is het wel waard als je oog in oog met een beer staat.
trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

Met een 500mm sta je zelfs op 3 km afstand nog oog in oog ;)
Het is wel een heel gesleep en ik baal er nu soms al van dat ik moet wisselen als ik net te kort kom met de 70mm. Gelukkig kun je met 10Mp best wel nog wat croppen dus dat scheelt dan wel !
danny1969
Amerika-ontdekker

Bericht door danny1969 »

Ook ik heb onlangs een Nikon D60 met 2 lenzen (18- 55 en 55 - 200, beide met VR, beeldstabilisator) aangeschaft die ik denk mee te nemen. Valt mee in omvang en gewicht en ik kan er volgens mij alle kanten mee op.

Mijn Nikkor 70-200 VR 2.8 sleep ik niet mee is me iets te zwaar om op reis mee te nemen. (gebruik deze eigenlijk enkel om gymnastiekwedstrijden vast te leggen)

Ik ben wel pas begonnen met fotografie en zit hiervoor nog in de schoolbanken (avondonderwijs) dus zal nog heel veel moeten leren :lol:

Wat ik me afvraag, als ik hier zie wat sommigen meenemen. Nemen jullie hiervoor een aparte verzekering? En hoe zit dat eigenlijk bij de grenscontrole moeten jullie bewijzen van aanschaf bij jullie hebben (om te bewijzen dat jullie materiaal niet uit de USA komt)?

groetjes, Danny :wink:
2007 Florida, 2008 California, 2009 New York, 2010 Texas, 2013 Hawaii ...
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Ik sta ook nog in men kinderschoenen hoor ;)
Zo dook gisterenavond in bed plotseling een beginnelingsprobleem in men hoofd op:
"Als ik een landschap fotografeer met iemand die op de voorgrond poseert, zal de camera waarschijnlijk automatisch het diafragma zo ver mogelijk open zetten. Dat probeertie denk ik meestal zo, zeker als het wat donkerder is. Maar op die manier is er wel weinig scherptediepte en staat de Grand Canyon er wazig op, dus zal ik manueel het diafragma zo ver mogelijk moeten sluiten, om zo "bokeh" te elimineren en alles in beeld scherp te krijgen."
(hoop dat ik het bij het rechte eind heb) :P

Om te voorkomen dat de douane moeilijk doet, neem ik sowieso van al het duurdere materiaal (compact camera, dslr camera, laptop, gps) de factuur mee; zit samen met al de andere reisadministratie.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Wij reizen al jaren met verschillende camera´s (vroegah de F100, D70 en nu de D200) en nooit problemen bij douane gehad.
Ik ga de facturen daarom ook niet meenemen.

Voor wat betreft de verzekering..........eigenlijk nooit gehad. Werd er door dit topic wel even door getrickerd dus hij staat op mijn lijstje To Do om nog even in te duiken. :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer