Achter dit teken op de voorkant van je paspoort is de chip gepositioneerdmichelly schreef: Mijn man een paspoort van 2008 en daar staat een tekentje voorop, een soort vlaggetje.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reizen naar VS met noodpaspoort afgeschaft
Re: Nieuw paspoort aanvragen met chip?
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Die staat dus op het paspoort van mijn man. Op de mijne en van de kinderen niet.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Ik hoop vanmiddag meer te weten van Cheaptickets of het kwaad kan dat ik van paspoort wissel. Zo niet, dan ga ik toch maar een nieuwe halen, just to be sure. Nu kan het nog, nu heb ik er de tijd nog voor.
Schrik hier ook wel even van. Heb zelf een paspoort dat is uitgegeven in juni 2006. Dus ook zonder chip. Ga a.s. woensdag weg dus erg prettig is dit niet. Maar volgens mij is mijn paspoort gewoon geldig. Nederland valt onder het VWP (Visa Waiver Program) en daar staat het volgende.
http://www.travel.state.gov/visa/temp/w ... quirements
En paspoorten die zijn uitgegeven voor 26-10-05 zijn gewoon goed. (geen extra kenmerken). De commotie is (als ik het goed begrijp) ontstaan over de regel Notice in mijn eerste quote. Daarin wordt vermeldt dat voor een noodpaspoort nu een chip nodig is.
http://www.travel.state.gov/visa/temp/w ... quirements
Dat betekend dus dat je paspoort verlengd na 26-10-06 een chip moet hebben. Een paspoort uitgegeven tussen 26-10-05 en 25-10-06 (de mijne dus) moet een digitale foto of een chip hebben. Nu heb ik nagezocht en alle paspoorten op die data hebben een digitale foto.hat do I need to know about VWP machine-readable passport (MRP) and e-Passport requirements?
All VWP travelers, regardless of age or type of passport used, must present a machine-readable passport. In addition, depending on when VWP travelers’ passports were issued, other passport requirements apply:
* Nationals of the Czech Republic, Estonia, Hungary, Latvia, Lithuania, Malta, the Republic of Korea, and the Slovak Republic require passports with an integrated chip containing the information from the data page (e-Passport).
* Nationals of other VWP countries:
- Machine-readable passports issued or renewed/extended on or after 10/26/06: passports must have integrated chips with information from the data page (e-Passport).
- Machine-readable passports issued or renewed/extended between 10/26/05 and 10/25/06: passports must have digital photographs printed on the data page or integrated chips with information from the data page.
- Machine-readable passports issued or renewed/extended before 10/26/05: no further requirements.
Notice: Effective July 1, 2009 all Visa Waiver Program (VWP) emergency or temporary passports must be electronic passports (e-Passports) to be eligible for travel to the United States without a visa under the VWP. This includes VWP applicants who present emergency or temporary passports to transit the United States. U.S. Customs and Border Protection may exercise discretion at the ports of entry for cases in which VWP applicants are traveling for medical or other emergency reasons. A VWP national arriving in the United States with a non-compliant passport, for other than emergency travel reasons, may be detained for further processing and/or denied admission”. Review the CBP Website notice.
Please refer to the Visa Waiver Program Traveler Guide on the United States CBP website for additional details on passport requirements.
Passports, regardless of the type, must be valid for six months past the expected stay in the United States (unless country-specific agreements provide exemptions). This is a requirement for all categories of passports - regular, diplomatic, and official - when the traveler is seeking to enter the United States for business or tourist purposes, for a maximum of 90 days.
If you are a traveler from a VWP country and your passport does not meet these requirements, you may want to consider obtaining a new VWP-compliant passport from the passport issuing authority in your country of citizenship. Otherwise you cannot travel under VWP and you must obtain a visa in your valid passport for entry into the United States.
http://www.carlsonwagonlit.com/export/s ... VER_nl.pdfOmdat in Nederland alle nieuwe paspoorten voorzien worden van digitale foto’s, heeft deze datum geen
consequenties voor het zonder visum reizen van Nederlandse reizigers naar de Verenigde Staten.
Echter, enkele VWP landen zijn niet in staat om per 26 oktober 2005 al hun inwoners te voorzien van
acceptabele paspoorten.
En paspoorten die zijn uitgegeven voor 26-10-05 zijn gewoon goed. (geen extra kenmerken). De commotie is (als ik het goed begrijp) ontstaan over de regel Notice in mijn eerste quote. Daarin wordt vermeldt dat voor een noodpaspoort nu een chip nodig is.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Zou je dan na aankomst hier even willen doorgeven of het goed ging met dit paspoort?
Zou iig een hele zorg minder zijn
Zou iig een hele zorg minder zijn

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Als er iets is wat je vooral NIET moet gaan doen is iets in paniek aan gaan vragen. Wacht eerst even rustig af.vinyltje schreef:Ik neig naar nieuw aanvragen, gewoon voor de zekerheid
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Op je (e-) ticket staat geen paspoort nummer, alleen je naam zoals vermeld in je paspoort.
Mijn man heeft ook een paspoort uit 2005 maar maakt zich nier (meer) druk omdat het volgens hem ook logischerwijs niet zo kan zijn dat niemand dit wist.
Bovendien is er idd nog niemand teruggestuurd vanuit de VS. Ook de marechaussee hier houdt geen mensen met een pas zonder chip tegen.
Zeer ws dus een snuggere journalist die over de woorden emergency en temporary documents heeft heengelezen( of deze niet snapte
)
edit: het bericht en de quote, zoals geplaatst door MR C klopt precies, dus maar geen paniek en je geld lekker aan iets anders dan een paspoort uitgeven.
Mijn man heeft ook een paspoort uit 2005 maar maakt zich nier (meer) druk omdat het volgens hem ook logischerwijs niet zo kan zijn dat niemand dit wist.
Bovendien is er idd nog niemand teruggestuurd vanuit de VS. Ook de marechaussee hier houdt geen mensen met een pas zonder chip tegen.
Zeer ws dus een snuggere journalist die over de woorden emergency en temporary documents heeft heengelezen( of deze niet snapte

edit: het bericht en de quote, zoals geplaatst door MR C klopt precies, dus maar geen paniek en je geld lekker aan iets anders dan een paspoort uitgeven.
Laatst gewijzigd door marionmarloes op 03 jul 2009, 13:19, 3 keer totaal gewijzigd.
Ik denk dat na het weekend wel (veel meer) duidelijker is... Maar ik laat het wel even weten (als ik zo snel een computer kan vinden). Want het enige dat nu is verandert is het noodpaspoort en daar is nu alle commotie om. Anders waren er wel zeer veel us-reizigers teruggestuurd. Nu zijn het alleen dus de reizigers die een noodpaspoort hebben...
bron.nuDe dienst voorziet problemen voor een deel van de reizigers omdat op Schiphol aangevraagde nooddocumenten niet voorzien zijn van de vereiste chip om het land in te mogen.
Alle reguliere geldige Nederlandse paspoorten voldoen volgens een woordvoerster van de Amerikaanse ambassade wel aan de norm.
Grijnzz ook hier sloeg de schrik even toe. Collega's maakten mij erop attend omdat we 11 juli naar Amerika gaan. Thuis zie ik mail van mijn man met ook de nodige oeps-het-zal-toch-niet waar zijn verhalen.
Heb Burgerzaken van de gemeente gebeld en zij vertelden dat iig alle paspoorten van na eind augustus 2006 voorzien zijn van dé chip en dus 'safe'.
( laten die van ons nu resp. okt 2006 en juli 2007 zijn )
Succes,
es
Heb Burgerzaken van de gemeente gebeld en zij vertelden dat iig alle paspoorten van na eind augustus 2006 voorzien zijn van dé chip en dus 'safe'.
Succes,
es
Zo heel veel tijd heb ik niet.Njit schreef:Als er iets is wat je vooral NIET moet gaan doen is iets in paniek aan gaan vragen. Wacht eerst even rustig af.vinyltje schreef:Ik neig naar nieuw aanvragen, gewoon voor de zekerheid
Ik kan alleen op een vrijdag aanvragen en volgende week vrijdag wordt me te krap.
Dus als het voor Cheaptickets niet uitmaakt, haal ik liever voor de zekerheid een ander. Het moet anders toch over een half jaar, dus wat dat betreft maakt het me niet zoveel uit.
Ja, maar daar blijft voor mij dus de onduidelijkheid ontstaan, want mijn paspoort is van vóór die tijd!es141 schreef:Grijnzz ook hier sloeg de schrik even toe. Collega's maakten mij erop attend omdat we 11 juli naar Amerika gaan. Thuis zie ik mail van mijn man met ook de nodige oeps-het-zal-toch-niet waar zijn verhalen.
Succes,
es
Controleert ESTA, adhv paspoort nummer het type paspoort ?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Nieuw bericht op Nu.nl @ http://www.nu.nl/algemeen/2034927/neder ... or-vs.html
Zie het onderste stukje
Zie het onderste stukje

Nederlands noodpaspoort onvoldoende voor VS
Uitgegeven: 3 juli 2009 12:15
Laatst gewijzigd: 3 juli 2009 13:22
SCHIPHOL - De marechaussee op Schiphol waarschuwt vakantiereizigers die deze zomer naar de Verenigde Staten gaan. De dienst voorziet problemen voor een deel van de reizigers omdat op Schiphol aangevraagde nooddocumenten niet voorzien zijn van de vereiste chip om het land in te mogen.
Alle reguliere geldige Nederlandse paspoorten voldoen volgens een woordvoerster van de Amerikaanse ambassade wel aan de norm.
Uit gegevens van vorig jaar blijkt dat veel mensen die in juli en augustus naar de VS vertrekken, op Schiphol om nooddocumenten vragen.
Dat komt omdat ze over een verlopen paspoort blijken te beschikken of over een paspoort dat niet lang genoeg geldig meer is.
Tweehonderd
"Dat waren er in die periode vorig jaar ongeveer tweehonderd", weet woordvoerder Rob Stenacker van de marechaussee. Een ander probleem dat vorig jaar ook al de kop opstak, is dat kinderen over een eigen paspoort moeten beschikken om toegang tot de VS te krijgen.
Veel vakantiereizigers kwamen toen om deze reden dan ook niet verder dan Schiphol. De marechaussee gaf vorig jaar aan dat het in de drukste periode om vijftig tot zestig gevallen per week ging.
Korte termijn
Door de zeer korte termijn waarin de VS de verscherpte regels hebben doorgevoerd voor noodpapieren, vindt de marechaussee het nodig om voor de nieuwe eisen te waarschuwen.
Stenacker: "Het is goed voorstelbaar dat deze nieuwe eisen nog niet overal bekend zijn."
De Amerikanen maken alleen uitzonderingen voor het gebruik van een nooddocument in geval van aantoonbare noodsituaties. Het gaat dan bijvoorbeeld om diefstal op het vliegveld zelf vlak voor het vertrek, een overlijdensgeval in de familie of vanwege een dringende medische noodzaak.
De grenspolitie in de VS zal uiteindelijk zelf beoordelen of het beroep op de noodsituatie terecht is gedaan, benadrukt de marechaussee. "Het is de eigen verantwoordelijkheid van de reizigers om vooraf te informeren naar de eisen waaraan ze moeten voldoen."
Onduidelijkheid
Vrijdagmorgen ontstond onduidelijkheid over de waarschuwing van de marechaussee over de chip in het paspoort. Rond het middaguur is meer duidelijkheid gekomen over de waarschuwing.
© ANP/NU.nl
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ik heb even de Nederlandse Cheaptickets gebeld, en zij verwijzen naar http://visumdienst.nl/
Hier klinkt het in orde, ook voor mijn paspoort van maart 2005....
Ik gok het er maar op dan...
Hier klinkt het in orde, ook voor mijn paspoort van maart 2005....
Ik gok het er maar op dan...
Dat er nog niemand was teruggestuurd klopt trouwens wel, want de regel zou per 12 juli ingaan.
Maar ik ga er maar vanuit dat het nu OK is.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Onrust over visum en paspoort met chip
Rein, welkom bij Alles Amerika. Misschien kan je je even kort voorstellen:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewforum.php?f=17
En heb je een vraag i.v.m. het bovenstaande bericht? (want dat is me niet helemaal duidelijk)
Ik zie dat ze verwijzen naar usafis voor een green card: voor diegenen die nieuw zijn op het forum, gebruik even de zoekfunctie voor "usafis", en dan ben je al heel wat wijzer. Ik zou er mijn geld niet aan geven.
http://www.allesamerika.nl/forum/viewforum.php?f=17
En heb je een vraag i.v.m. het bovenstaande bericht? (want dat is me niet helemaal duidelijk)
Ik zie dat ze verwijzen naar usafis voor een green card: voor diegenen die nieuw zijn op het forum, gebruik even de zoekfunctie voor "usafis", en dan ben je al heel wat wijzer. Ik zou er mijn geld niet aan geven.
Laatst gewijzigd door kastelke op 03 jul 2009, 22:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: link toegevoegd / usafic gewijzigd in usafis
Reden: link toegevoegd / usafic gewijzigd in usafis
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerika-ontdekker
Ik vertrouw er met mijn paspoort van november 2005, dus zonder chip, ook op dat het goed gaat. Ik heb nu al op zoveel plaatsen gehoord en gelezen dat het geen probleem is, dat ik overtuigd ben.vinyltje schreef:Dat er nog niemand was teruggestuurd klopt trouwens wel, want de regel zou per 12 juli ingaan.
http://www.moniquecaris.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Nieuw paspoort aanvragen?
Het vingerafdrukken paspoort geldt momenteel alleen voor diplomatieke en dienstpaspoorten, niet voor ons 'normale' burgers. Voor ons gaat het pas vanaf 21 september in en zal je tot die tijd geen vingerafdrukken in je paspoort krijgen (zie ook hier).conradm schreef:Ze zijn weer lekekr bezig !!Het biometrisch paspoort werd op 28 augustus 2006 in Nederland geïntroduceerd(wikipedia)voor zover ik kan vinden zijn er momenteel 3 verschillende paspooorten in omloop28 juni van dit jaar voorzien moeten zijn van een elektronische chip met vingerafdrukken.(nu.nl)
Iemand meer info welk paspoort wel en welke niet mogen.
- uitgegeven voor 28-08-2006 zonder biometrische data
- uitgegeven tussen 28-08-2006 en 31-06-2009 met biometrische data echter zonder vingerafdruk
- uitgegeven na 31-06-2009 met biometrische data met vingerafdruk
-
- Amerika-expert
Re: Reizen naar VS met noodpaspoort afgeschaft
Ik heb een e-mail aan die visumdienst gestuurd en ze gewezen op de problemen rond USAFIS en ze de link gegeven naar het State Department. Misschien dat meer mensen dat zouden kunnen doen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
mmm, net ook ff gekeken. Ik heb een paspoort modelnummer 006, uit 1e helft augustus 2006, blauwwit hardplastic persoonsgegevenspagina. geen chiplogo en dus geen chip. Wel machinaal uitleesbaar, en dus goed voor inreizen vs?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 2338 Weergaves
-
Laatste bericht door kastelke
-
- 173 Reacties