Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Florida vs Zuidwesten

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Florida vs Zuidwesten

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat dat niet zozeer op Florida slaat, maar op Miami Beach! Vond het meer lijken op de spaanse stranden dan op bv mambo beach op Curacao wat wat Caribischer is... Zo heel bijzonder vond/vind ik Miami Beach niet iig...gewoon een lekker strand! Wel beter en leuker (relaxter) dan onze noordzeestranden overigens.

Maar ik vind het zuidwesten en miami niet helemaal te vergelijken. 2 compleet andere gebieden, als je het zuidwesten als één gebied ziet. Allebei met hun eigen schoonheden en eigenschappen en naar mijn mening staan ze allebei garant voor een leuke vakantie.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Spanje vergelijken met Florida? Ha, de kustlijn misschien! Ons Spanje, het binnenland lijkt meer op he Zuidwesten. Binnen een uur kan ik je het gevoel geven of je in Death Valle, Yosemite en Zion bent geweest. Maar daar ging het niet over.

Na 8 camperreizen in veel delen van Amerika, ook Florida, denk ik dat Florida ideaal is voor strand, zon, pretpark en shoppen. De natuurliefhebber zal de Everglades nog leuk vinden, maar zal verder toch meer vinden in andere gebieden. Een tweede camperreis? Denk eens aan Moab, Yellowstone en South Dakota!
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

nevermind
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Wij zijn 3 jaar in Florida geweest en vorig jaar gecombineerd met omgeving LA. Dit jaar doen we een rondje aan de westkant van de USA, waar we echt ontzettend zin in hebben ( nog ruim 2 maandjes ).
Ik ben zelf erg verslaafd aan Florida, de temperatuur de relaxte sfeer in de meeste plaatsen. Miami is weer heel anders als bv LA aan de westkust.
Hoe dan ook we zijn al bezig om volgend jaar in ieder geval weer naar Florida te gaan..............zo missen we het dus :D
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

ronenivonne schreef: de temperatuur de relaxte sfeer in de meeste plaatsen.
Het weer is hier inderdaad heerlijk maar de relaxte sfeer vind ik heel erg tegenvallen. Als ik boodschappen doe verbaas ik me er elke keer weer over hoe sikkeneurig mensen hier zijn! En niet alleen de klanten, winkelpersoneel is ook zo kortaf en ongezellig. Uitzondering is een man bij de CVS, die is altijd vrolijk en probeert vaste klanten in hun eigen taal te begroeten. Is grappig maar mensen rijden dus 10 minuten extra om naar 'zijn' CVS te gaan voor een gezellig praatje. Ik maakte daar een grapje over toen ik in de rij stond en de hele rij (zo'n 6 a 8 personen) was het met me eens en kwam met verhalen over waarom ze speciaal naar die winkel komen om opgevrolijkt te worden.

En een keer bij de McDonalds werd ik door een heel vriendelijke en vrolijke mevrouw geholpen maar die werd daarna meteen toegesproken door haar manager omdat ze te veel tijd nam voor 1 klant...terwijl er verder niemand in de rij stond! En de manager had niet eens het fatsoen om te wachten tot ik weggelopen was maar begon meteen op luide toon te kijfen. Dat was trouwens de enige keer dat ik daar vriendelijk geholpen ben maar ik ga er toch elke paar weken heen omdat ze een leuke speeltuin hebben en Wifi dus handig om m'n schoolwerk te doen terwijl m'n peuter lekker speelt.

Vergeleken met andere plaatsen waar ik ben geweest in Amerika vind ik zuid-Florida nogal humeurig en ongezellig.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Welke plaats woon je in Florida?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
ronenivonne
Amerikakenner

Dat vraag ik me ook af, vind het juist precies andersom. Als je in een stad als LA rond rijdt hebben ze allemaal maar haast haast en haast, toeteren en zwaaien enz. Terwijl in Florida de mensen je op plaatsen gewoon voor laten, Maimi, Orlando en ook Westkust van Florida zijn zo relaxt.
De winkels waar ik ben geweest ( toch al heel wat winkels :D ) zijn ze juist heel vriendelijk en behulpzaam.

Of ze hebben toevallig ieder keer goede zin als wij daar zijn :D
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ergens op vakantie zijn, al is het een lange vakantie, is een andere ervaring dan ergens wonen.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
ronenivonne
Amerikakenner

Joke schreef:Ergens op vakantie zijn, al is het een lange vakantie, is een andere ervaring dan ergens wonen.
Dat klopt, maar de mensen die er wonen blijven hetzelfde, of je er nu op vakantie bent of niet.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Wij wonen in Broward County, da's in de buurt van Miami. En er zijn hier ook zat vrolijke mensen. Vooral de bejaarden die ik elke dag tegenkom bij ons dagelijks blokje om maar dat zijn denk ik overwinteraars :)
En bij de kleine, veel duurdere winkels is het personeel ook redelijk vriendelijk maar vergeleken met bijv. Texas is het hier lang niet zo gezellig. Komt waarschijnlijk ook omdat ik geen Spaans spreek. Ik tel gewoon echt niet mee op de speelplaats enzo want alle moeders zitten in het Spaans te kletsen en ik kan het echt niet volgen.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik denk dat dát het grote probleem is. Want je kunt ook niet echt gezellig een praatje maken als je de taal niet spreekt..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
LittlePhoenix
Amerika-expert

Klopt, ik had Spaanse les i.p.v. Engelse les moeten nemen in school. Maar ja, toendertijd dacht ik nog dat Engels handig zou zijn omdat ik toch wel graag eens naar Amerika op vakantie zou willen :lol:
ronenivonne
Amerikakenner

Dat is idd lastig, als je de taal niet spreekt. Viel ons meteen ook op, dat rond miami veel Spaans wordt gesproken.
Ben ik op zijn zachts gezegd ook niet zo'n held in :D
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Als toerist kom je met een paar woordjes Spaans al een heel eind. Zo aten wij een broodje op een 'hole in the wall' op een hoek in Miami in Little Havana en die man was echt superaardig toen ik een beetje steenkolen-Spaans probeerde te brabbelen. Maar op het schoolplein is dat natuurlijk heel wat anders, lastig lijkt me!
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Mostertje
Amerikafan

Bericht door Mostertje »

In 2006 hebben wij 2 weken rondgereden in California (en aansluitend nog 4 dagen NY). We waren helemaal verkocht. Dit was het voor ons, Amerika. Na een poos sparen en regelen (eigen zaak) konden we in 2011 weer naar Amerika. Dit keer naar Florida en 3 weken lang.
De eerste week voornamelijk in Orlando geweest en de ''parken'' daar gedaan. Daarna gaan rijden richting Miami via de Everglades en Keys.
We hadden de reis globaal gemaakt en niet zo strak voorbereid als in 2006, omdat onze ervaring toen was, dat alles makkelijk te boeken was en op de bonnefooi ging.
Nou niet in Florida dus (naar onze bescheiden mening). Geen rekening gehouden met Bike Week in Daytona (alles erg duur) en dus al eerder doorgereden. Niet echt uitgezocht wat de bezienswaardigheden zijn en eigenlijk alleen Kelly Park als extra gedaan. De illusie hebben dat je in het weekend ook op Sanibel Island een hotel (betaalbaar) kan vinden.
Eigenlijk is de eerste week Orlando en daarna pas vanaf Naples (Everglades en Flamingo) onze reis gelukt. De Keys (jetskieen op Key West) waren fantastisch, maar Miami hebben we niet bezocht, omdat we op de Keys erg verbrand waren (zonnebrand, zonnebrand, zonnebrand, ook als het bewolkt is) en helemaal op waren van de reis zelf.
Het landschap is inderdaad vlak vergeleken met de zuidkust en er zit (van wat wij gezien hebben) niet veel variatie in. Aan de zuidkust wisselen grote steden, woestijn en bossen elkaar mooi af.
Ik zou toch nog wel een keer naar Florida willen gaan, maar dan van te voren wel goed uitzoeken waar de mooie plekken zijn en de reis al in Nederland op papier zetten. Het boeken van hotels kan dan wel in Florida, maar dan heb je iig een idee hoe je je tijd kan indelen.

Maar alles naar mijn eigen bescheiden mening. Inmiddels gaan wij in mei weer naar het Zuid-Westen en ik heb al vele uren op dit forum doorgebracht om alle mooie krentjes uit de pap te halen.

Sterkte met kiezen, maar weet, Amerika is overal heel mooi.
Afbeelding
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

LittlePhoenix schreef:Wij wonen in Broward County, da's in de buurt van Miami. En er zijn hier ook zat vrolijke mensen. Vooral de bejaarden die ik elke dag tegenkom bij ons dagelijks blokje om maar dat zijn denk ik overwinteraars :)
En bij de kleine, veel duurdere winkels is het personeel ook redelijk vriendelijk maar vergeleken met bijv. Texas is het hier lang niet zo gezellig. Komt waarschijnlijk ook omdat ik geen Spaans spreek. Ik tel gewoon echt niet mee op de speelplaats enzo want alle moeders zitten in het Spaans te kletsen en ik kan het echt niet volgen.
Ik ervaar dat ook zo hoor wat je aangeeft over Miami. Wij wonen noordelijker in Brevard County, wat veel kleiner is dan Broward of Dade, hier is dat gelukkig stukken minder. We gaan meestal naar Miami als we bezoek hebben uit NL, of voor dochterlief....ik heb het wel gehad met Miami......
Ook Texas was een hele positive ervaring; hubby was regelmatig in Dallas/Fort Worth area en dochterlief heeft ruim 6 maanden gezeten in San Antonio en beiden willen zo terug naar Tx als het moet. De paar dagen dat ik er was, heb ik als zeer positief ervaren, misschien omdat wel omdat San Antonio in het weekend overstroomd is met graduating Airmen en familie.....allemaal happy dat Basic achter de rug is.

In april hebben we plannen om Savannah GA te bezoeken, volgens collega's is dat een leuke stad, en maar 4 uur rijden bij ons vandaan, niet te vergelijken met een stad in FL.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Wiepster, wat je schreef over dat San Antonio misschien zo positief was vanwege de horde vrolijke Airmen zette me aan het denken...misschien is het voor mij moeilijker om me hier positief te voelen omdat de eerste weken/maanden hier in Florida zo moeilijk waren voor ons gezin. Net verhuisd en m'n man kon niet veel helpen met uitpakken en organiseren omdat hij zo vreselijk moe was, toen de operatie en het herstel, en weer frustratie omdat m'n man niets zwaars mocht tillen. Ondanks dat m'n vader hier was om te helpen en de zoon van een vriend ons elke dag naar het ziekenhuis reed voelde ik me zo vreselijk alleen hier. Kanker is vreselijk eng en zonder 'safety net' van vrienden is het bijna niet te doen. Maar door de kanker stond ik ook helemaal niet open voor nieuwe contacten, ik had al m'n energie nodig voor ons gezin, om m'n man te steunen, om de kinderen op te vangen, en om het huis op orde te krijgen.

En nu zitten we weer in de angst, weer wachten op de uitslag...voor mijn gevoel is Florida een eenzame en angstige plek. En dat wil ik veranderen want het is hier ook ontzettend mooi en voorlopig wonen we hier nu eenmaal. Dus ik ga meer focussen op positieve dingen hier.

Aan de andere kant is Texas altijd een veilige en vrolijke plek geweest. Daar heeft m'n oudste dochter leren lopen, voelde ik m'n oudste zoon voor het eerst bewegen toen ik zwanger was, heb ik leren autorijden, enz enz enz. Texas is voor mij een veilige, vrolijke plek waar ik me thuis voel. En ik hoop nog steeds dat we daarheen kunnen verhuizen.
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

wiepster schreef:Ook Texas was een hele positive ervaring; hubby was regelmatig in Dallas/Fort Worth area en dochterlief heeft ruim 6 maanden gezeten in San Antonio en beiden willen zo terug naar Tx als het moet. De paar dagen dat ik er was, heb ik als zeer positief ervaren, misschien omdat wel omdat San Antonio in het weekend overstroomd is met graduating Airmen en familie.....allemaal happy dat Basic achter de rug is.
Hallo Wiepster, ik hoop (en verwacht) dat je niet bedoelt dat dochter 6 maand celstraf heeft gehad, want zo komt het wel over hier in NL :mrgreen:
Vermits jouw dochter geen crimineel is zou het moeten zijn; 'dochterlief heeft ruim 6 maanden in SA gezeten' of nog liever 'verbleven' of 'gewoond'.

En ja, Savannah is inderdaad een leuke stad om te bezoeken.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

haha en ik dacht nog, laat ik niet degene zijn die die opmerking gaat maken :D
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik denk dat LittlePhoenix goed verwoord hoe ik ook over Florida denk. Je ervaring over een plek kunnen erg worden gekleurd door de reden die je er doorbrengt. De meeste forumleden gaan er op vakantie en die kijken er heel anders tegenaan dan degenen die er wonen. Ik kom relatief vaak in Florida omdat ik er veel familie heb wonen: een zus en een broer en een berg neven, nichten en achterneven en -nichten. Dus ik ga naar Florida met een hele andere doelstelling dan de meeste vakantiegangers en associeer het meer met het zien van mensen die ik lange tijd heb gemist. Dat is voor mij het positieve aan Florida. Het klimaat is inderdaad in sommige maanden veels te vochtig voor mij die uit het erg droge westen komt. Voor de rest hou ik absoluut niet van winkelen, pretparken en lig echt nooit op het strand (dan lijk ik op een gestrande walvis...).

Het zuidwesten woon ik al, dus mijn vakantie keuze ligt tussen Florida en het ultieme westen: Hawaii. Ik zit in Colorado kwa kosten en reistijd net zo ver van Florida als Hawaii en geef voor een echte (winter)vakantie de voorkeur aan Hawaii. Daarbij is het grappig dat daar voor mij veelal dezelfde redenen gelden die hier worden aangegeven voor Florida: klimaat, rustige relaxte tempo, en vriendelijke mensen. In Hawaii heb je ook wat meer variatie in het landschap (bergen, vulkaan, jungle) en het vocht wordt wat verzacht door de constante trade winds.

De rest van amerika bezoek ik ook veel als vakantieganger, alhoewel de laatste jaren ik het eigenlijk buiten de grenzen van de US zoek.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer