Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zijn er mensen die na 1 USA bezoek afhaken?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
TotosDawn
Amerikafan
Partner van: Rick-zonder-account
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: Zijn er mensen die na 1 USA bezoek afhaken?

Bericht door TotosDawn »

Ik denk dat je een enorme klik kan hebben met een land (in mijn geval is dat Schotland, inmiddels staat de teller op 6x in een bescheiden 5 jaar)
Máár, ik ben dan ook nog nooit in de states geweest. Voor mij wordt dit wel een hele bijzondere reis. Het is én een hele lange vakantie (bijna 6 weken) én mijn huwelijksreis.
Dus ik weet niet zo goed of ik het hierna nog wel eens zou kunnen doen, al is het alleen al financieel. Al hoop ik het wel! Maar we zullen het zien na deze reis! (of niet, want dan zien jullie mij waarschijnlijk niet meer terug op het forum :D )
Afbeelding
Volg ons op onze reis: *klik hier*
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Kan ik me bijna niet voorstellen, maar ieder zijn/haar voorkeur natuurlijk. Het is zo'n groot land dat je na 1 bezoek naar mijn idee niet kunt beoordelen dat de gehele USA dan maar niks is......
Ben er nu 8 maal op vakantie geweest en zou zo weer gaan als het kon, ik / wij kunnen er geen genoeg van krijgen eerlijk gezegd. Ik voel me er vrijwel direkt thuis en er kan zoveel. Kunnen we niet slapen door het tijdsverschil; hup met de auto naar een Wallmart ofzo, ik vind dat heerlijk!
Afgelopen maand in Canada geweest, ook dat was geweldig, maar wat een prijsverschil met de USA zeg! Financieel gezien kan ik me voorstellen dat Canada niet jaarlijks haalbaar zou zijn, ik vond dat t.o.v. de USA echt tegenvallen. Voordeel dat al eerdr genoemd is; de drukte ( welke drukte?) viel ons enorm mee, zelf in juli / augustus niet over toeristen gestruikeld, ook niet in de diverse parken.
Toch gaan wij aankomend jaar een keer overslaan en gaan we ons geluk beproeven in Oostenrijk.......
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door harryvanrooy »

De eerste keer USA , heb mijn vrouw moeten overhalen, al XXXXkeer Spanje, all in vakantie, moet je blijkbaar doen met kinderen, eerlijk, (strontvervelend) ruzie tot en met, mevrouw wil niet naar Amerika, toch doorgebeten, terug ruzie, ik ga niet rijden daar, doe het maar zelf, eten, ik ga niet elke dag hamburgers eten, etc..., Na twee dagen, toch eens rijden, na drie dagen, elke dag gediscuteer over wie er mag rijden. Eten, ongelooflijk wat verschillende keukens je daar kan vinden. Bottomline, na een heel verhaal, mijn vrouw wil altijd graag naar huis na een vakantie en is altijd blij als ze terug thuis is, toen we na onze eerste keer USA uit het vliegtuig stapten, was haar eerste reactie," F@king België, ik wou dat ik terug in Amerika was", dat was toch even schrikken hoor, normaal gebruikt ze helemaal geen straffe taal,sindsdien is ze ook wel echt bekeerd :clap: :clap: we gaan zeker nog terug!! En ik hoef helemaal niet altijd te rijden, we voelen ons er helemaal thuis :) :D(
Laatst gewijzigd door harryvanrooy op 25 aug 2013, 00:14, 6 keer totaal gewijzigd.
harryvanrooy
Amerikakenner

Re: Zijn er mensen die na 1 USA bezoek afhake

Totosdawn
Schotland is dan ook super,ben er al enkele keren geweest, en ik denk dat je er naar toe gaat voor de sfeer en de natuur, nou, dan ga je in Amerika ook wel je hart je ophalen, dit zijn voor mij wel mijn twee topbestemmingen. Alleen ga je in Amerika meer contact met de mensen hebben, de natuur is even spectaculair :thumbup:
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

harryvanrooy schreef:De eerste keer USA , heb mijn vrouw moeten overhalen, al XXXXkeer Spanje, all in vakantie, moet je blijkbaar doen met kinderen, eerlijk, (strontvervelend) .....
Zo was het bij ons ook ongeveer voor we de eerste keer naar Amerika gingen maar ik was niet zo extreem als je vrouw . :D Wij hebben toen tegen elkaar gezegd ;ofwel bevalt deze reis ons zo goed dat we nooit meer op strandvakantie willen gaan ofwel is het een afknapper van formaat. Ondertussen zijn we 8 jaar later en willen we niks anders meer,ofwel rondreizen in Amerika ofwel door Europa.

Wij kennen nochtans mensen die na hun reis door het zuidwesten niet zo positief waren. :? Volgens hen hebben de Amerikanen geen geschiedenis zoals hier,maar dat is logisch want het land bestaat natuurlijk nog niet zo lang. :wink: Over het eten waren ze ook niet te spreken en het zijn zeker geen mensen die alle dagen mcdonalds of burgerking binnen gingen. Zij vonden het maar niks als je op restaurant ging je door zoveel personeel bediend werd (bij het binnenkomen waar ze je een tafel toewijzen enz..) maar ook dat het allemaal zo snel ging bijvoorbeeld door de rekening die ze al heel vlug brachten.
Ook de overdreven vriendelijkheid stond hen niet aan want dat was toch niet gemeend volgens hen en ook Las Vegas was allemaal fake.Toen ik de belevenissen over hun reis hoorde heb ik maar wijselijk gezwegen want iedereen is verschillend nietwaar ? :lol:
harryvanrooy
Amerikakenner

Yeps nati
Trouwens, geen geschiedenis? Waarschijnlijk zijn ze dan niet in bvb Cannon de chelly geweest met de rotshuizen van de Anasasi indianen, die zijn toch behoorlijk oud, niet? er staan zelfs swastika's op afgebeeld. Er is ginder echt wel veel geschiedenis te bekijken vind ik, maar veel mensen doen er een beetje blasé over, eten kun je er ook heel goed vind ik, vooral in de steden. Op het platteland vragen we gewoonlijk in ons hotel waar de locals eten, dan zit je meestal wel goed, maar je moet wel een beetje jezelf openstellen voor andere gewoonten, ze vinden het zelf juist beleefd als ze niet op de rekening moeten wachten!
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Wat geschiedenis aangaat, kun je VS en Europa niet vergelijken. De indianen - althans wat we er nu nog van zien - zijn relatief jonge geschiedenis; inmiddels heb ik er heel wat van gezien en het valt me wel op hoe weinig er eigenlijk bekend is over en hoeveel er gegist wordt naar het leven van indianenstammen, hooguit een paar honderd jaar geleden. In Europa is veel meer gedocumenteerd over de middeleeuwen, en zijn er vele gebeurtenissen geweest die bepalend zijn geweest voor de ontwikkeling van het continent. Dat is bij de indianen natuurlijk veel minder het geval. Ikzelf vind die indianennederzettingen leuk ter afwisseling van gele en rode rotsen, maar na het zoveelste bordje over de gewassen die ze waarschijnlijk verbouwden, heb ik het dan ook wel weer gehad. Zoals gezegd: leuk ter afwisseling, maar ik zou nooit helemaal naar het zuidwesten reizen om die nederzettingen te gaan bekijken.

Toen wij in de jaren negentig bij News Paper Rock stonden, was daar een indiaanse vrouw die ons vertelde dat zij niet kon lezen wat er allemaal stond, maar dat haar grootmoeder dat als een van de weinigen wel kon. Ik snap nog steeds niet waarom archeologen en geschiedkundigen in en voor die tijd geen moeite hebben gedaan om daar meer over te weten te komen. Inmiddels zijn we 20 jaar verder en is er waarschijnlijk niemand meer te vinden die er nog iets zinnigs over kan zeggen, en staan we allemaal naar die tekeningen de staren, zonder enige clue wat ze betekenen.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ach geschiedenis in Europa...afgezien van de Romeinen en Grieken is het pas echt interessant geworden vanaf de 16e eeuw. Vanaf die tijd zijn er ook veel uitvindingen en ontdekkingen gedaan. Vanaf de Romeinen t/m 1500 gebeurde er niet zo heel veel waar wij nu nog de dingen van kunnen zien. Ik hoor nooit iemand praten over de Bataven of Germanen ed. Er zijn natuurlijk altijd wel handelssteden geweest in 1400, 1320, 1050 ofzo maar echt grote ontwikkelingen die globaal effect hadden waren er in die tijd niet. Ok Vikingen misschien maar die waren er om te plunderen...

Volgens mij heb ik dit heel lang geleden ergens anders een keer gepost. In principe begint de moderne geschiedenis van Noord-Amerika ruwweg vanaf 1600 de eerste koloniën krijg je dan van Engeland, Frankrijk, Spanje, Nederland en Zweden. Zoveel verschillen de startdata dus niet op die aantal bouwvallen in Rome na. Alleen hier(Europa) waren er al steden, dorpen etc en in het nieuwe land kon je alles opnieuw inrichten. Wat is het oudste "modernste" stukje in de VS waar nog oude gebouwen staan? Williamsburg? Het zou natuurlijk leuk zijn geweest wanneer ze een aantal huizen niet gesloopt zouden hebben op Manhattan maar ach in 1700 denk je daar niet aan want je wilt vernieuwen, uitbreiden, ontwikkelen etc. Volgens mij bestaat alleen nog een begraafplaats uit het koloniale tijdperk in NYC?

Wat je nu in New York nog wel wat (eerste nederzetting)geschiedenis kan zien is in de vlaggen van New York zelf maar ook van de buurten. Maar wellicht weet Benno hier meer over.

Lees de tekst maar eens, is dit nu niet de tekst van België? (Vlag van Brooklyn)
Afbeelding
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Overigens vind ik als toerist dat het Oosten(de voormalige 13 koloniën) meer geschiedenis uitademt dan het Westen. Maar dat is logisch.
harryvanrooy
Amerikakenner

DejaVu schreef:Ach geschiedenis in Europa...afgezien van de Romeinen en Grieken is het pas echt interessant geworden vanaf de 16e eeuw. Vanaf die tijd zijn er ook veel uitvindingen en ontdekkingen gedaan. Vanaf de Romeinen t/m 1500 gebeurde er niet zo heel veel waar wij nu nog de dingen van kunnen zien. Ik hoor nooit iemand praten over de Bataven of Germanen ed. Er zijn natuurlijk altijd wel handelssteden geweest in 1400, 1320, 1050 ofzo maar echt grote ontwikkelingen die globaal effect hadden waren er in die tijd niet. Ok Vikingen misschien maar die waren er om te plunderen...

Volgens mij heb ik dit heel lang geleden ergens anders een keer gepost. In principe begint de moderne geschiedenis van Noord-Amerika ruwweg vanaf 1600 de eerste koloniën krijg je dan van Engeland, Frankrijk, Spanje, Nederland en Zweden. Zoveel verschillen de startdata dus niet op die aantal bouwvallen in Rome na. Alleen hier(Europa) waren er al steden, dorpen etc en in het nieuwe land kon je alles opnieuw inrichten. Wat is het oudste "modernste" stukje in de VS waar nog oude gebouwen staan? Williamsburg? Het zou natuurlijk leuk zijn geweest wanneer ze een aantal huizen niet gesloopt zouden hebben op Manhattan maar ach in 1700 denk je daar niet aan want je wilt vernieuwen, uitbreiden, ontwikkelen etc. Volgens mij bestaat alleen nog een begraafplaats uit het koloniale tijdperk in NYC?

Wat je nu in New York nog wel wat (eerste nederzetting)geschiedenis kan zien is in de vlaggen van New York zelf maar ook van de buurten. Maar wellicht weet Benno hier meer over.

lees de tekst maar eens, is dit nu niet de tekst van Belgie(vlag van Brooklyn)
Afbeelding
Oh ja ,waar komt dit vandaan!!!!!, hier heb ik nog nooit iets over gehoord, waren er daar dan Belgen die( na 1830' ( hebben we de Nederlanders er uit gewerkt :thumbup: , ondertussen zijn ze terug hoor) dan naar new york gaan wonen zijn, en dat moeten er wel veel geweest zijn,) ga ik eens achteraan, kunnen jullie hier iet zinnigs over zeggen? Hallo Benno, kan je hier iets over te weten komen??
Laatst gewijzigd door harryvanrooy op 25 aug 2013, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
harryvanrooy
Amerikakenner

Ik denk ook wel dat er in Amerika niet zoveel aandacht word besteed aan die geschiedenistoestanden, wij Europeanen vinden dat allemaal belangrijk en dat word er ook op school wel ingelepeld. In Amerika denk ik, geeft men daar niet zoveel aandacht aan, ze zien het begin van hun geschiedenis vanaf de kolonialisering en alles er voor is niet interessant voor hun en gaan ze dan ook niet echt in graven, of denk ik hier fout? ik bedoel maar , met mijn voorbeeld van Canyon de chelly, dat waren mensen die vanuit India en Rusland via Alaska naar het zuiden zijn getrokken, als ik het goed begrepen heb, zowat 3000 jaar geleden, dat is toch wel fascinerend, niet?? Maar ik denk niet dat veel Amerikanen daar van wakker liggen. Ze gaan liever op een cruise naar Griekenland om daar geschiedenis te "ontdekken"
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Dat was de tekst van NL. Na afsplitsing van BE nam BE het over en wilde Willem 1 meteen een andere slogan.
harryvanrooy
Amerikakenner

:offtopic: wat was jullie eendracht dan??
harryvanrooy
Amerikakenner

Ik wil gewoon wetenswaardigheden dit vandaan komt, heb niet iets met België of zo maar ik denk wel dat hier een verhaal achter zit en ben heel benieuwd wat dit gaat geven, misschien gaan we volgend jaar naar New York, en dan wil ik er wel wat over weten :shock:
harryvanrooy
Amerikakenner

Wie is trouwens die dame?
harryvanrooy
Amerikakenner

Ja DejaVu, je hebtmisschien gelijk, het was misschien Peter Stuyvesant en anderen die er hun stempel hebben op gedrukt, maar dit klinkt toch heel Belgisch, niet? Hopelijk laten jullie er nog iets over weten :geek:
harryvanrooy
Amerikakenner

DejaVu schreef:Dat was de tekst van NL. Na afsplitsing van BE nam BE het over en wilde Willem 1 meteen een andere slogan.
Was dat niet een Franse :lol:daar hebben wij ook nog altijd een beetje problemen mee hoor :offtopic: , deze topic is hier nu gesloten, denk ik, we gaan verder met Amerika :P
harryvanrooy
Amerikakenner

Sorry, maar dit ligt in België een beetje gevoelig hoor :(
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Jouw versie kan ook maar dat hoorde ik een keer in een programma over de afsplitsing. Als je wilt wat eendracht met NL te maken heeft moet je maar eens naar de naam kijken "Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden".

Om maar weer een beetje on-topic te raken...Draai de vlag van NYC 90 graden tegen de klok in en je hebt de vlag van de republiek ;). Zat geschiedenis in de VS, onafhankelijkheid als enige land(volgens mij) vrij gevochten van de Britten. Burgeroorlog, Economische geschiedenis met Vanderbilt Carnegie Rockefeller etc.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad, meer dan zat geschiedenis, al heb ik die voornamelijk na mijn verhuizing hierheen geleerd. Wat ik nog steeds fascinerend vind zijn de graven uit de 17e en vroeg 18e eeuw. Zo oud dat de namen meestal niet meer te lezen zijn, maar ze zijn er toch nog maar. Overigens zijn er veel authentiekere plaatsjes dan Williamsburg wat vrijwel helemaal opnieuw gebouwd is. Old Town Alexandria hier in de buurt is er een van en zo zijn er nog veel meer.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer