Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoeveel tijd van te voren aanwezig Schiphol
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Hoeveel tijd van te voren aanwezig Schiphol
En vele malen duurder gok ik zo?
Ben twee jaar geleden naar Florida geweest en het duurder ook een eeuwigheid bij de douane.
Ben twee jaar geleden naar Florida geweest en het duurder ook een eeuwigheid bij de douane.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
De Douane heeft geen "selfservice" Harry, dat is de geautomatiseerde paspoortcontrole van de Marechaussee.Harry schreef:Ik begrijp niet wat Amerika daarmee te maken heeft? Bij KLM krijg je niet het gesprekje wat je bij Amerikaanse maatschappijen krijgt. De douane op Schiphol gaat tegenwoordig ook al met self service, net zoals de koffer. Bij de gate krijg je de security check, en als je daar op tijd bent (Max uur van te voren) is het prima. Wij vertrokken vorige week met KLM naar Washington en waren 2 uur voor vertrek op Schiphol, we hebben met degene die ons wegbracht nog even koffie gedronken en na de douane nog geshopt, we hadden meer dan genoeg tijd.
De vlucht met KLM was fantastisch, het eten was erg lekker en de bemanning was super vriendelijk, na vele vluchten met Amerikaanse maatschappijen was dit zo veel beter.
@ Lindamunter83:
V.w.b. extra controle aan de Gate, paspoortexperts van KLM bedrijfsbeveiliging staan regelmatig op vluchten naar Toronto te controleren. Dit i.v.m. de "immigratie toestroom" naar Canada. Schiphol is een grote transit luchthaven en de KLM wil graag de documenten controleren van transitpassagiers welke doorvliegen naar Canada.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij nemen ook zekere voor het onzekere. Er is niets zo vervelend om je vakantie stressvol te beginnen met het idee, haal ik het of niet?!
Gewoon op tijd komen en vermaak jezelf op Schiphol.
Gewoon op tijd komen en vermaak jezelf op Schiphol.
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
De punctualiteit van de NS ligt al jaren rond de 90 %. Nog altijd veel meer kans dat de trein gewoon op tijd komt dan dat je enorme vertraging hebt. Ik zou het weerbericht mee laten wegen. Dat heeft nogal eens invloed. En..... een plan B achter de hand houden.
Lijkt me een prima tijd. Wij gaan volgende week ook met de trein richting Schiphol (vanuit Groningen) en zijn er 3 uur van te voren.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Meestal zijn wij 3 uur van tevoren op Schiphol. Ik vind het ook altijd leuk om er te zijn, die paar uurtjes zijn meestal zo om.
Hoeveel tijd van te voren sluiten en incheck balies eigenlijk? Wij zijn 3 uur van te voren aanwezig op schiphol. Maar als dit 2 uur van te voren is is het nog steeds mogelijk toch? Wij vliegen met united.
Volgens mij sluiten ze 30-45 minuten voor vertrek. Maar ik vraag me af hoe streng ze hierin zijn. Toch zou ik het niet laten afhangen van het laatste moment. Dus zeker niet denken van "oh een uurtje of anderhalf van te voren moet ook wel kunnen.
60 minuten bij United voor de meeste internationale vluchten.
https://www.united.com/web/en-US/conten ... fault.aspx
https://www.united.com/web/en-US/conten ... fault.aspx
Dus dat betekent als we om 11 uur vliegen en er onderweg vertraging is we nog om 10 uur uiterlijk de koffers kunnen afgeven?
Sowieso gokken we het er niet op en kunnen vanaf half 8 al op schiphol zijn.
Sowieso gokken we het er niet op en kunnen vanaf half 8 al op schiphol zijn.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er moet nog veel gebeuren na het afgeven van de koffers. Het kan erg veel tijd kosten om bij de gate te komen. Ook de security kan veel tijd in beslag nemen. Wij zorgen er altijd voor om 3 uur van te voren aanwezig te zijn, en dat is misschien wel iets ruim, maar we hebben echt geen 2 uur over.
Marianne
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 01 jun 2014, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt voor de informatie!
Mijn spelfout had ik nog proberen te verbeteren

Mijn spelfout had ik nog proberen te verbeteren
Incheckbalie???? Dat is zooooo jaren 80Markstaal schreef:Hoeveel tijd van te voren sluiten en incheck balies eigenlijk? Wij zijn 3 uur van te voren aanwezig op schiphol. Maar als dit 2 uur van te voren is is het nog steeds mogelijk toch? Wij vliegen met united.

Je checkt toch online in?
Niets niet wachten, koffers in leveren en door de douane. Dan naar de gate, kat in het bakkie.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Inchecken en koffers afgeven kan tot een uur van tevoren. Afhankelijk van hoe vol de vlucht is kun je je nog wel eens mazzel hebben maar bij een overboekte vlucht gooien ze de boel op de seconde nauwkeurig dicht.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Je hoeft niet langs de douane, wel langs de KMyarrah schreef:
Niets niet wachten, koffers in leveren en door de douane.

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Helaas al tot 2 keer toe gehad dat we niet online konden inchecken bij Unitedyarrah schreef: Incheckbalie???? Dat is zooooo jaren 80![]()
Niets niet wachten, koffers in leveren en door de douane. Dan naar de gate, kat in het bakkie.

- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Inchecken op het vliegveld is toch ook niets anders meer dan op de automaat selecteren welke maatschappij, je paspoort er in steken en aangeven welke vlucht je hebt.
Zelfs als je thuis niet kan inchecken kan het altijd met de incheckautomaten, dus het kost je 5 minuten.
Zelfs als je thuis niet kan inchecken kan het altijd met de incheckautomaten, dus het kost je 5 minuten.
Ik ben wat dat betreft een beetje ouderwets denk ik (ondanks mijn leeftijd)yarrah schreef:Incheckbalie???? Dat is zooooo jaren 80Markstaal schreef:Hoeveel tijd van te voren sluiten en incheck balies eigenlijk? Wij zijn 3 uur van te voren aanwezig op schiphol. Maar als dit 2 uur van te voren is is het nog steeds mogelijk toch? Wij vliegen met united.![]()

Wij hebben toch ook maar gekozen voor een hotel de nacht van te voren (scheelt voor ons 30eu).
Dus zonder stress naar Amerika!

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Geniet ervan! Wij hebben 1x voor een vroeg vlucht op Schiphol geslapen en ik ben zelden zo fit op mijn bestemming aangekomen.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
BastiaanB,
Geen idee of dit al ter sprake is gekomen en of het van toepassing is bij jullie vlucht..
Maar waarom check je niet van te voren in? Scheelt een hoop tijd.
En dan kun je enigszins wat later vertrekken, lijkt mij niet verkeerd!
http://www.schiphol.nl/Reizigers/OpSchi ... hecken.htm
Geen idee of dit al ter sprake is gekomen en of het van toepassing is bij jullie vlucht..
Maar waarom check je niet van te voren in? Scheelt een hoop tijd.
En dan kun je enigszins wat later vertrekken, lijkt mij niet verkeerd!

http://www.schiphol.nl/Reizigers/OpSchi ... hecken.htm
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 2741 Weergaves
-
Laatste bericht door HillBillies
-