Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wordpress hulp gevraagd

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wordpress hulp gevraagd

Bericht door SuzieQ »

Als ik een domeinnaam maak en die koppel aan wordpress en mijn domeinnaam laat verlopen kan ik de blog dan gebruiken?
Dat is mij met een vorige website niet gelukt.
Maar andersom net zo min.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Je eigen wordpress installatie bij een webhost, of de gehoste wordpress.com variant?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Ik heb beide geprobeerd. Ik wil het nu via de wordpresshosting doen.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Als je de gratis wordpress-hosting op wordpress.com neemt en daar kiest voor een volwaardige hostname, zou het mij verwonderen dat eens die terug vervalt, je niet meer op je blog terecht zou kunne. Ik zou verwachten dat het subdomein dat je sowieso krijgt (de xxx in xxx.wordpress.com) altijd blijft werken
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Klopt, wij gebruiken www.casadospalmeras.com, maar die domeinnaam laten we per oktober vervallen en dan wordt het weer casadospalmeras.wordpress.com.
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Bedankt.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
MrJavier
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MrJavier »

Dat bedoel ik dus :shock:

Ik probeer het nogmaals.

Week 2
Dag 10:
Dag 8:
Dag 9

Dit is mijn probleem. Ik maakte eerst Week 2 aan als bovenliggende pagina en koppel daar mijn dagen apart aan. Eerst dag 8, dan dag 9 en als ik dag 10 wil aanmaken springt deze voor dag 8 !! Alles weer in de prullenbak en herbeginnen maar dit brengt evenwel geen soelaas. Dag 10 blijft voor dag 8 springen. Gezocht op het internet maar geen oplossing gevonden. Hopelijk kunnen enkele slimmeriken mij helpen, maar maak het niet te technisch :P

Wouter
MrJavier
Amerikafan

Bericht door MrJavier »

Mijn eerste post is blijkbaar niet doorgekomen. Ik ondervind dus problemen met het aanmaken van subpagina's op een gratis versie van Wordpress.

Wouter
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

zomaar een wild idee. wat doet hij als je 08, 09 en 10 gebruikt?
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
MrJavier
Amerikafan

Bericht door MrJavier »

Hahahaha schitterend, nu accepteert hij het wel. Wat een simpel doch briljant idee. Zo zie je maar, ik kan er echt niet mee overweg !!
Bedankt voor de tip, nu kan ik weer verder. :thumbup:

Wouter
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet of het in de gratis versie van Wordpress ook zit, maar ik kan bij het aanmaken van een subpagina onder 'Page Attributes' niet alleen aangeven onder welke 'parent' de subpagina moet hangen, maar ook de volgorde van de subpagina's door in het vakje 'order' een nummer in te typen voor de plek waar de betreffende subpagina onder de parent moet staan.

Op mijn site heb ik bijvoorbeeld een overzichtje van mijn boeken staan http://www.martinvanneck.nl/boeken/. Onder deze 'parent' heb ik vijf subpagina's hangen, voor elk boek één subpagina. Omdat ik wilde dat ze op volgorde van verschijnen kwamen te staan, heb ik in het vakje van 'order' het nummer ingetypt voor de positie van de subpagina's onder de hoofdpagina. Zie hier bijvoorbeeld de instelling voor 'De Titanic' (koop dat boek!; het is nog online verkrijgbaar :lol: ) Door deze subpagina het ordernummer 5 te geven, staat de subpagina over 'De Titancic' als vijfde subpagina onder de hoofdpagina.
subpagina.JPG
subpagina.JPG (7.91 KiB) 1208 keer bekeken
Je kan desgewenst op deze wijze ook heel gemakkelijk de volgorde verwisselen of later nog een subpagina invoegen door de ordernummers te wijzigen.

(Als je met subpagina's gaat werken voor een reisverslag dan is het wel gemakkelijk voor de lezer om onderaan elke subpagina even twee linken te plaatsen: eentje naar de volgende subpagina en eentje naar de vorige subpagina.)

Martin
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Met de gratis versie van Wordpress gaat dat ook. Ik heb het ook zo gedaan.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ben nog niet aan de limiet, maar is er een manier om handig foto's te linken ipv dat je ze naar de wordpress-site moet uploaden. Ik vrees namelijk dat ik anders binnenkort aan de limiet ga zitten :shock:
Kan ik bv foto's op flick zetten en deze direct linken?

Ik ben de hele site overhoop aan het gooien en aan het vernieuwen namelijk, maar kom hier even niet helemaal uit
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Je hebt alles op 1 domein staan? Ik maak elke keer per vakantie een blog aan. Dan heb je steeds 3 Gb.

Flickr kun je in de Sidebar kwijt als Widget https://en.support.wordpress.com/widgets/flickr-widget/
En in een Post: https://en.support.wordpress.com/images/flickr-photos/
Instagram kun je ook embedden in een Post: https://en.support.wordpress.com/instag ... am-images/

Zie ook https://en.support.wordpress.com/category/shortcodes/
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer