Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tent kamperen in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
WeernaardeVS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door WeernaardeVS »

michelly schreef:
18 nov 2019, 13:48
Onze slaapzakken zijn aan vervanging toe. Heeft iemand tips? Ik vind het vooral belangrijk dat ze lichtgewicht zijn, aan elkaar geritst kunnen worden en geen mummy-model zijn. Ze gaan waarschijnlijk in Las Vegas aangeschaft worden.
In Las Vegas zit een REI. Wij hadden daar afgelopen voorjaar wat spullen van tevoren besteld en daar opgehaald. (gasblikjes, eten etc.). Op de site kun je dan vantevoren bekijken welke slaapzak naar je zin is. Er is ook een Sportsmanwarehouse.
REI heeft ook dekenmodellen.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
WeernaardeVS
Amerikafan

RuthdeLange schreef:
16 nov 2019, 14:00
Wij willen wel echt gaan koken en dus ook weer de tip van Saskia om de 2-brander te kopen (vanwege scherm tegen de wind) te volgen.
Wij hebben nooit branders met een windscherm, maar het is nooit een probleem. Een windschermpje van een paar bergschoenen, kratje of zitflapje (met wat steun) werkt net zo goed meestal.
WeernaardeVS
Amerikafan

Galapogos schreef:
16 nov 2019, 21:29
Je hebt ook niet-self-inflatable matjes van Thermarest, dan is een pompje toch echt wel handig
Zowel voor onze Exped-mat als de Sea-to-Summit hebben we "opblaaszakken". De Exped mag niet worden bijgeblazen, want daar zit dons in. Als je bijblaast komt er vocht en uiteindelijk schimmel in. De Sea-to-Summit kun je wel opblazen, maar ook daar gebruiken we een zak.
https://www.exped-store.nl/exped-schnoz ... ag-ul.html

We gebruiken ook wel zoiets als : https://www.exped-store.nl/exped-mini-pump-2018.html. We hebben een exemplaar van Bever, ooit voor 3 euro gekocht. Werkt ook prima, maar de zak vinden we toch fijner en hebben we tijdens een meerdaagse wandeltocht toch al bij ons.
Je hebt ook slaapzakken die je ‘opengeklapt’ vast kunt ritsen aan een soort van hoeslaken die je om twee matjes heen schuift.
Tatteljee, Thermarest heeft ook zoiets (of gehad). Ook Nemo heeft dit soort systemen.
Maar zoiets zou je ook vrij eenvoudig zelf kunnen maken. Hoes van een dekbed, halve rits eraan en als bovenzijde een dekbed met de andere helft van de rits eraan.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door ClaireVHaut »

De zgn. Nozzlebags werken heel fijn bij de Exped matjes. Ik vind de matjes echt zoveel fijner dan een Therma-rest. Ik heb meerdere merken versleten maar de Exped zijn favoriet.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
plankan
Amerikafan

Bericht door plankan »

Wij gaan deze zomer ook kamperen in US of A. Wel een deel hotel en in de NP's kamperen we. We huren een wagen en zijn met 2 personen.
Wij hebben dit enkele jaren geleden in het zuidwesten ook gedaan en dit is ons toen goed bevallen. Toen was dit max 2 nachten na elkaar.
Deze keer gaan we wel voor langere periodes aan 1 stuk kamperen.
Wat raden jullie aan om eten te maken? Ik lees hier dingen over een dubbel vuurtje? Ik was van plan om een enkel kampeervuurtje ter plaatse te kopen.
Wat ik me nog afvroeg is hoe ik best ons eten koel kan houden? Ik dacht om een deftige koelbox te kopen en dan ter plaatsen zakken met ijs te halen en deze er in te leggen.
Mensen hier die wat tips & tricks kennen? :)
Het verschil in prijs tussen een wagen en een camper is zo groot in de zomer dat we een wagen nemen.
Wij hebben ook al met een jeep en dak tent door Afrika getrokken en gekampeerd maar zoiets vond ik niet direct terug voor USA.
Aricon
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door Aricon »

Wij hebben al vaker met auto en tent door Amerika getrokken. Het bevalt ons erg goed!
Wij nemen onze tent mee van huis, maar de rest van de kampeeruitrusting kopen we de eerste dag in Amerika. Denk dan o.a. aan luchtbed, slaapzakken, kussens, koelbox, eetgerei. De koelbox vullen we steeds met ijs, dat we kopen bij een tankstation of een supermarkt. We nemen ook een éénpits brander mee. Wij koken alleen water voor de koffie als we kamperen. Voor de rest gaan uit eten.

Deze jeep met daktent kun je huren via TiogaTours.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben de laatste keren niet zelf gekookt maar tijdens de eerste kampeervakanties in Amerika hadden we een eenpitsbrander. Een koelbox is een must, ook al ga je niet zelf koken. Ijs kun je overal krijgen.
Vorig jaar hadden we de campings zo uitgezocht dat er een restaurant in de buurt was. Daar waar er echt niets in de buurt was hadden we een maaltijdsalade.
Je kunt ook gebruik maken van de barbecues die op vrijwel alle campings aanwezig zijn.

Marianne
plankan
Amerikafan

Bericht door plankan »

Top! Dan komt het allemaal goed met de koelbox :).
Vorige keer hebben we onze tent, luchtbed en etc daar gekocht! We waren enkel een koelbox vergeten omdat we maar 1 of 2 nachten per camping deden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Maar een koelbox heb je toch ook nodig als je niet gaat kamperen? Voor ene lekker koud drankje, en voor je ontbijt of lunch? Wij kochten dit jaar ook wat plastic bakjes, erg handig om spullen in te bewaren, al dan niet in de koelbox.

Marianne
Allard
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Allard »

plankan schreef:
03 jan 2020, 13:13
Het verschil in prijs tussen een wagen en een camper is zo groot in de zomer dat we een wagen nemen.
Wij hebben ook al met een jeep en dak tent door Afrika getrokken en gekampeerd maar zoiets vond ik niet direct terug voor USA.
Behalve het genoemde Tiogatours kan je een jeep met daktent ook bij Cheapcampers huren. Of rechtstreeks bij de verhuurder. Indien jullie deze optie nog steeds overwegen kan ik er nog wel even wat over doorvertellen. Voor het overige is kamperen met een tent het echte kampeerwerk. Vind ik. Prima te doen. Vooral indien je het afwisselt met af en toe een motel.
Afbeelding
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door sep »

Koelbox van ongeveer 15 liter (41 blikjes cola konden erin, stond erop) voldeed voor ons prima. Ijsblokjes kun je inderdaad overal kopen, wij verversten dat om de dag.

Wat een tweepits kookstel betreft: nodig is dat niet natuurlijk. Wij hebben een paar jaar geleden wél die keus gemaakt, maar wij koken dan ook vrijwel altijd zelf en zijn meestal tussen de vijf en zeven weken weg Nadat we een aantal keren ons eten door zeer harde wind uit de bosjes hadden moeten vissen besloten we voor iets met een solide windscherm te gaan. De truc van een zelfgefabriceerd scherm werkte niet, dat vloog net zo hard van de tafel. (Dat de tent wel bleef staan kwam soms doordat we er uit alle macht aan gingen hangen - Wahweap, Oliver Lee State Park, om maar wat te noemen). Ik schreef hierover al vrij uitgebreid in dit onderwerp en in ons blog valt ook zo het een en ander te lezen. Uit eten gaan lukt lang niet overal, soms zitten we heel ver van alles af, en bovendien hebben we het Amerikaanse eten na een paar dagen wel gezien. Maar dat is heel persoonlijk.

Verder is het alleen maar een geweldig avontuur! Super dat jullie dat gaan doen!

Saskia
plankan
Amerikafan

Bericht door plankan »

@Allard Bedankt voor die tip van cheapcampers, met een van ziet er nog OK uit van prijs. Moet even alles vergelijken waar we dan hotels gingen nemen om dit naar campings te veranderen. En zo zien wat ons het best uit komt.

@sep Hahaha ja dat ken ik, onze laatste reis in USA hadden we dit probleem ook. Het amerikaanse eten is goed voor een dag of 4 maar dan zijn wij al dat vettig gedoe al beu :).
Allard
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Allard »

@plankan Dus jullie overwegen die optie nog wel? Tja, het zal een heel gereken worden....

Wij hebben de Jeep van Best RV geboekt voor drie weken in april. Het is onze eerste "RV" en onze eerste contact met RV verhuurders. Wij zochten eigenlijk een zekere 4x4. Bij de gewone verhuurders zijn heel wat huurders vertrokken met het idee dat ze een 4x4 hadden maar onderweg bleek dat dan niet zo te zijn. Daarnaast zouden wij een tentje en toebehoren bij de Wallmart gaan aanschaffen. Vooral als backup indien alle motels onderweg vol zouden zijn. Dat valt doorgaans wel mee in april maar je weet het maar nooit. Hoe dan ook willen we zo vrij als een vogeltje onderweg onze route pas definitief maken. Dat hebben we alle voorgaande reizen ook gedaan en willen we nu (tien jaar na de laatste reis) weer gaan doen. Het is overal flink drukker geworden. We zien wel hoe het loopt. De hele drukke plaatsen gaan we sowieso niet meer heen.

Daarom kwamen we op deze keuze. Dit gaat sowieso extra brandstof kosten. De totale kosten vielen me ook wel mee in april. Wat het echt duur maakt zijn de mijlen. Bij een gewone huurauto is unlimited mileage een relatief kleine kostenpost. Bij een RV gaat het er in hakken. We moeten ongeveer 2800 mijl gaan rijden voordat het uit kan. Het zal er om gaan spannen. Maar ook hier geldt dat we het ultieme gevoel van vrijheid niet vooraf in willen perken.

In tegenstelling tot wat hier op dit forum, in algemene termen, beweerd wordt, heb ik het idee dat rechtstreeks boeken bij Best TIme RV zo'n 15 tot 20% goedkoper is dan bij de Nederlandse bemiddelaar. (CheapCampers) Wij hebben dat overigens niet gedaan omdat ze ons verder goed geholpen hebben. En dat is ook wel weer wat waard. Een vergelijking met Tioga Tours ging niet echt omdat ze het vliegticket ook in de offerte willen meenemen. Althans bij de poging die ik gedaan heb.
plankan
Amerikafan

Bericht door plankan »

@Allard Klopt :D. Lang leven excel!
3 jaar geleden hebben wij ook ons kampeergerief gaan halen bij walmart en dit had ik op voorhand via de webshop gekocht en ter plaatsen gaan ophalen.
Komt zeker allemaal goed, kost alleen veel tijd om alles goed te kijken, vergelijken en plannen.
Wij gaan in de zomer dus moeten sowieso wel heel wat dingen vast leggen anders komt het niet goed.
Gast

Bericht door Gast »

plankan schreef:
05 jan 2020, 17:09
Het amerikaanse eten is goed voor een dag of 4 maar dan zijn wij al dat vettig gedoe al beu .
Geen idee wat je hiermee bedoelt...de vis is meestal verser dan bij ons, net als het vlees. Overal zijn gezonde producten te krijgen, dus ik vraag me af waar jij dan gaat eten...of beperk je je tot de keten restaurants en fast-food?

Wat is Amerikaans eten?

Totaal niet herkenbaar wat je schrijft, ben erg benieuwd. Ik heb die ervaring totaal niet: in de US is imho vele malen meer keus in allerlei soorten keukens en restaurants dan in NL of België...
plankan
Amerikafan

Bericht door plankan »

@Terpies Ja vooral fast-food gebeuren en als je op hotel een ontbijt neemt is het ontbijt beperkt en niet altijd even gezond. (Of je moet in de duurdere hotels gaan natuurlijk :))
In de winkels etc kan je alles vinden zoals bij ons en kan je maken wat je wil he.
We hebben natuurlijk ook al veel lekkere dingen gegeten versta me niet verkeerd, maar het overaanbod aan dingen die in veel te veel boter of vet gebakken zijn is soms to much voor ons.
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Gasbranders voor gebruik in de VS kun je trouwens ook prima in Nederland kopen. Kies dan voor een brander die werkt met een schroefventiel (i.p.v. Campinggaz) of voor een 'duo-brander' die zowel overweg kan met Campinggaz en schroefventiel
Ja wie op zoek is naar een heel klein, degelijk, ultralicht brandertje, kan ik de Kovea Spider Stove aanraden. Ik kocht hem via www.mercatorgear.com. Je kan er meteen ook de nodige adapters bij kopen. Die zijn ook apart verkrijgbaar, maar dan wel wat duurder.

Ze zijn ideaal voor koffie, spek met eieren, een blik opwarmen... Voor het avondeten gebruiken we gewoonlijk de firepit of barbecue.
Jetmoosebos123
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door Jetmoosebos123 »

michelly schreef:
18 nov 2019, 13:48
Onze slaapzakken zijn aan vervanging toe. Heeft iemand tips? Ik vind het vooral belangrijk dat ze lichtgewicht zijn, aan elkaar geritst kunnen worden en geen mummy-model zijn. Ze gaan waarschijnlijk in Las Vegas aangeschaft worden.
ik heb deze slaapzak bij rei.com gekocht in las vegas. geen mummie model maar wel ruim en warm
NEMO Disco 15 Sleeping Bag - Women's

https://www.rei.com/product/163037/nemo ... bag-womens
RuthdeLange
Amerikakenner

Bericht door RuthdeLange »

Als ik jouw link volg dan zie ik een prijs van 300 dollar staan....
Kan niet kloppen toch?
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door sep »

Op de site van Rei staat dezelfde prijs. Het lijkt me een geweldige slaapzak, en gezien de specificaties de prijs zeker waard, maar je moet het wel kunnen en willen betalen natuurlijk.

Saskia
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer