Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
hemmie
Amerika-expert

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door hemmie »

Dollar Tree, Dollar General en Family Dollar zou ik gewoon supermarkten willen noemen.

Over het algemeen is Walmart wel relatief goedkoop. Ik heb zelf het idee dat de Safeway groep wel de duurste keten is, en de Kroger zit daar tussenin. Maar hier in Texas hebben we HEB, die is niet of nauwelijks duurder dan Walmart. Lastig te zeggen dus. Sowieso zijn de regionale verschillen veel groter dan de verschillen tussen de verschillende supermarkten in 1 plaats. Wij kiezen dus gewoon altijd voor de supermarkt die het meest op de route ligt, en slaan bij voorkeur in in de grotere plaatsen.
Terug in Texas!
Berry
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Berry »

Walmart voelt voor ons ook altijd het goedkoopst gemiddeld genomen over hele assortiment heen.
Safeway/ Albertsons (formeel is Safeway overgenomen door Albertsons) zijn inderdaad duurder. Vind hun assortiment wel beter qua groente/ fruit en 'verse' maaltijden e.d., voor als je keer niet uit eten wilt.

Sowieso opvallend hoe ontzettend veel verschillende supermarkt formules er zijn, terwijl het grootste deel allemaal eigendom is van 3 grote bedrijven (Walmart, Kroger en Albertsons).
Motion
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Motion »

Eens, walmart de goedkoopste, en dan vooral het eigen merk Great value.
Aanbiedingen zijn er echter nauwelijks bij Walmart.
Bij de Safeway wel veel aanbiedingen, let op, hier heb je wel een pasje voor nodig, die je gratis kan krijgen (soort 'bonus kaart'). Hierdoor kan groente en vlees een stuk goedkoper zijn bij Safeway. Probleem is dat ik dan weer veel te grote stukken vlees ga kopen :lol:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Benzine bij mij in zw florida ong $3.45. Ik schrok van de prijzen in nederland daar is alles ook flink omhooggegaan. Nou is mijn voordeel daar dat ik een gratis auto en gratis overnachten heb en meestal ook gratis eten lol. prijsverhogingen heb ik het idee zij er om overal een slaatje uit te slaan. In mijn werk zijn de prijzen ook gestegen door extra covid fees en brandstof toeslagen, maar wat mensen nekt die naar amerika gaan is dat de koers ong 1 om 1 is. Dus is alles 40% duurder dan 2 jaar geleden voor iemand die uit euros betaalt. Aan de andere kant kan je ook een hoop besparen op eten en dingen doen. Net als dat de amerikaan europa wil zien in twee weken. doet de european net zo zijn best om heel wat kms af te leggen en alles in een vakantie te zien.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Rondreis Californië aan het maken, benzine rond de 5,10 a 5,20. Boodschappen inderdaad behoorlijk duur.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Diederik52
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Diederik52 »

Net terug van een 4-weken reis door 8 staten in de Mid-West. Benzineprijs verschilt nogal, hangt ook af van de energiebelasting die per staat nogal kan verschillen. Betaalde meestal tussen 3.55 en 3.80 per gallon, alleen in Estes Park (toeristisch!) was het $4.60 als ik me goed herinner. Er was wel een neiging tot dalen van de prijs, maar de mooie tijden van weleer zijn nog niet terug. Overigens, ik meen me te herinneren van een vorige keer dat ze in Oregon en Montana geen "statewide sales tax" hebben, wel eventueel een lage locale tax hier en daar. In supermarkten hebben we weinig gekocht, maar horeca in het algemeen was deze keer echt duur geworden. Hotels hadden we begin dit jaar al gereserveerd, dus de prijs lag vast; gelukkig maar want toen ik begin augustus nog eens checkte waren alle tarieven inmiddels omhoog gegaan...
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

Net terug van 3 weken Californie, Oregon en Nevada. Californie benzine 5.45 - 6.10 dollar, Oregon 4.15 -5.00 dollar en Nevada beetje hetzelfde. Uitschieters in Californie naar 7.00 dollar a gallon. Supermarkt prijzen allemaal erg duur geworden, en dan komt ook onze zwakkere euro er nog eens bij. Horeca ook flink duurder ten opzichte wat wij 2019 gezien hadden. USA vakanties worden bijna onbetaalbaar zo :cry:
Wouterkaas
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Wouterkaas »

In Georgia, Tennessee, Mississippi en Louisiana kom
Ik deze dagen vooral prijzen rond de $3.30 per gallon tegen. Soms wat uitschieters omhoog. Soms uitschieters omlaag: kwam een paar keer $2,80 tegen, maar daar was de benzine dan ook gelijk uitverkocht.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Hier in NJ is het momenteel 3.7 - 3.8.
Vorige week in GA/TN inderdaad rond de 3.
groennom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door groennom »

Net terug uit Florida, meestal 3:19 soms 2:82 / 2:92. Viel niet tegen, in de zomer aan de noord-west kant 4,50 - 5,50.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

De topic titel luidt : Actuele prijzen....

Kijk daarvoor hier :

https://gasprices.aaa.com/
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn net terug en hebben op diesel gereden. Gemiddeld $ 4,99 betaald voor een gallon. Dit was in Wyoming, Montana, Noord en Zuid Dakota.
Klinkt veel, maar omgerekend is dat maar € 1,25 per liter. Dat gaat hier niet lukken.

De Walmart is inderdaad het goedkoopst. Saveway vinden we altijd wel een prettige winkel, maar is inderdaad duurder. De klantenkaart kan wel helpen. We zijn nu ook een keer bij Reynolds geweest. Best een dure winkel, maar daar worde nog ouderwets de boodschappen voor je ingepakt door iemand die achter de kassa staat. Maar bij de Walmart doen ze het ook voor je in 2000 plastic tasjes. Alleen het tempo is om te huilen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer