Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door Trom »

@PauMau Ik ben lang niet altijd tevreden met ING maar bij vermoeden van fraude enz zijn ze via het alarmnummer wel 7 dagen 24 uur bereikbaar.
PauMau
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door PauMau »

harryh schreef:
04 nov 2024, 15:09
En dan heb je de fraudepreventie van Wise, Revolut etc nog niet eens gehad... Na openen krijg je nog de controle op je eerste betaling, dat gaat ook niet vanzelf tegenwoordig. Allerlei vragen over waarvoorenz.
Over die controle doen ze al een dag 🫣
Heb gewoond in Virginia, inmiddels alweer jaren in Nederland en bijna jaarlijks op vakantie en/of familiebezoek naar Amerika.
PauMau
Amerika-ontdekker

Bericht door PauMau »

Trom schreef:
04 nov 2024, 15:28
@PauMau Ik ben lang niet altijd tevreden met ING maar bij vermoeden van fraude enz zijn ze via het alarmnummer wel 7 dagen 24 uur bereikbaar.
Ja dat klopt maar het zijn niet wij die fraude vermoeden, maar de bank. En die verwees via de chatfunctie naar een telefoonnummer dat we pas na het weekend konden bellen.
Heb gewoond in Virginia, inmiddels alweer jaren in Nederland en bijna jaarlijks op vakantie en/of familiebezoek naar Amerika.
PauMau
Amerika-ontdekker

Bericht door PauMau »

:lol: Waar is toch de tijd gebleven dat je een bank binnen kon lopen met de woorden "I would like to open an account" en de enige vraag die dan gesteld werd was "checking or savings ma'm?" En dan had je binnen een paar dagen een boekje met cheques. Ik word oud ...
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

PauMau schreef:
04 nov 2024, 14:19
Prompt werd vervolgens ook mijn creditcard door de ING geblokkeerd. In het weekend zijn ze natuurlijk niet bereikbaar (inmiddels wel contact gehad, de blokkade is er voor 7 dagen afgehaald...) maar gelukkig lukte het ons om via Uber boodschappen bij onze dochter te laten afleveren. Zowel zij als ik
Tja.. nooit zo'n kaart via een bank gebruiken. Zeker niet de ING. Gewoon een kaart pakken die is uitgegeven door ICS of een Amex. Ja, je betaalt een jaarlijkse fee, maar daar krijg je ook zorgeloos betalen voor terug.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door ClaireVHaut »

@roelb wij hebben echt al sinds jaar een dag een Mastercard van de ING en werkelijk nog nooit gedoe gehad. 1 x blokkade vanwege vermoeden van fraude, dan bel je de noodlijn (24/7 bereikbaar) en is het in mum van tijd opgelost. Je belt overigens dan gewoon met ICS en niet met ING al lijkt dat wel zo.

We hebben meer gedoe met de Visacard van ICS dan met de ING Mastercard (ook van ICS maar met ING sausje)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik heb bij de ING een reservecard, waar een paar maanden geleden bijna 1000 euro afgeschreven was voor een abonnement op een sportschool in Florida…..gelijk gebeld, direct geblokkeerd en binnen twee dagen geld terug. Keurig en heel snel opgelost.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Ik dacht dat ING haar eigen issuer was, en dus niet met ICS werkte. Maar dat kan inmiddels gewijzigd zijn.

Maar goed, niemand kan ontkennen dat vrijwel 100% van de problemen met zomaar geblokkeerde kaarten nav een legtieme transactie die je hier leest altijd om kaarten gaat die door een bank zijn uitgegeven. En dat vrijwel zonder uitzondering die banken niet 24/7 bereikbaar zijn om dat op te lossen. Wel andersom, ze hebben een noodnummer om kaarten te blokkeren, maar dat geldt niet voor deblokkeren.

Toch heel lullig als je na een lange vlucht bij de exit booth van de auto verhuurder staat en je kaart weigert en is vervolgens geblokkeerd.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Zorg dat je opties hebt. Wij hebben twee CC's, Visa en American Express. Twee bankkaarten. Een Nederlandse en een Amerikaanse bank. Ik snap dat het laatste niet haalbaar is voor toeristen. En meestal hebben we ook nog wel ergens wat cash. Maar als je van elk 1 hebt, plus cash kom je niet voor verrassingen te staan zoals @roelb hierboven meldt...
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

Eens.. ik heb twee Belgische debetkaarten, een Revolut, een Visa, een Mastercard én een American Express. Enkel voor de laatste betaal ik. Meestal gaan de AMEX en de Revolut mee op pad en de rest is back-up en blijft in de kluis.

Verder ook gewoon cash mee… een betaalnetwerk kan altijd uitvallen, ongeacht de kaart. Ergens zonder geld komen te zitten of niet kunnen betalen is mijn ergste nachtmerrie…
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Timothy555 schreef:
08 nov 2024, 18:51
Eens.. ik heb twee Belgische debetkaarten, een Revolut, een Visa, een Mastercard én een American Express. Enkel voor de laatste betaal ik. Meestal gaan de AMEX en de Revolut mee op pad en de rest is back-up en blijft in de kluis.

Verder ook gewoon cash mee… een betaalnetwerk kan altijd uitvallen, ongeacht de kaart. Ergens zonder geld komen te zitten of niet kunnen betalen is mijn ergste nachtmerrie…
"That's a sound strategy", zoals we hier zeggen. Je kan inderdaad niet altijd op de kaarten rekenen. Ik heb bijvoorbeeld eens het betaalnetwerk van Walmart neergehaald... (ter verdediging: de documentatie klopte niet en derhalve nam ik een verkeerde beslissing).

Houd er echter rekening mee dat contant geld niet overal geaccepteerd wordt.
Sluysen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Sluysen »

Wij hebben momenteel enkel de nieuwe Debit Mastercards van onze bank (Belfius).
Maar ik twijfel of dit genoeg is en of we niet nog een echte credit card moeten voorzien.

Bv het hotel moet ter plaatse nog betaald worden, wat al snel 2k zal zijn.
Indien ze bij check-in een bedrag willen reserveren, zitten we al met een potentieel probleem denk ik.

Alleen heb ik ook geen zin om voor 1 week een credit card aan te schaffen, die ik voor de rest hier thuis niet nodig heb (dankzij die debit mastercard)...

Eventueel een prepaid mastercard via mijn bank voor een vaste periode
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Ik zou toch een "echte" CC aanraden, ook al vanwege het extra risico dat een "debit card" met zich mee brengt en de karige "dispute policy".

Bovendien zijn er op de achtergrond (betalingsverkeer) verschillen tussen een "debit card" en een "credit card", ook al gebruiken ze hetzelfde netwerk. Een "debit card" heeft beperkingen waar je al snel tegenaan zou kunnen lopen.

Een "pre-paid" CC heeft vergelijkbare beperkingen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Een creditcard is echt wel nodig hoor, tegenwoordig. Er zijn genoeg cards met minimale vaste lasten.
Almere vak V
Amerika-expert

Sluysen schreef:
15 nov 2024, 16:45
Alleen heb ik ook geen zin om voor 1 week een credit card aan te schaffen, die ik voor de rest hier thuis niet nodig heb (dankzij die debit mastercard)...
Als je voor die paar tientjes, een vakantie lang, die duizenden euro's kost, met je billen bij elkaar wilt lopen?? Mijn zegen heb je! Mijn keus zou het niet zijn.

Je krijgt hier advies van mensen die er al jaren wonen, of er al jaren komen. Doe er mee wat je er mee wilt doen...
Sluysen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Sluysen »

Almere vak V schreef:
15 nov 2024, 17:40
Sluysen schreef:
Als je voor die paar tientjes, een vakantie lang, die duizenden euro's kost, met je billen bij elkaar wilt lopen?? Mijn zegen heb je! Mijn keus zou het niet zijn.

Je krijgt hier advies van mensen die er al jaren wonen, of er al jaren komen. Doe er mee wat je er mee wilt doen...
Het blijft een vraag he, vaak zit je dan een langere tijd vast aan zo'n kaart, vandaar ;)
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

De voorwaarden en prijzen kun je natuurlijk onderzoeken. Soms kun je met een actie bijvoorbeeld het eerste jaar gratis een creditcard nemen en daarna opzeggen. Het is niet nodig en niet toegestaan om een direct bovenliggend bericht te quoten :wink:
Almere vak V
Amerika-expert

Sluysen schreef:
15 nov 2024, 18:07
Het blijft een vraag he, vaak zit je dan een langere tijd vast aan zo'n kaart, vandaar
Volgens mij heb je voor een paar tientjes al een VISA World Card. Ik dacht 40 of 50 euro. Die kaart kan je na een jaar kosteloos opzeggen. Als je op Schiphol 1 koffie minder drinkt en de gevulde koeken laat liggen heb je je card er al weer uit...
:wink:
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Voor de duidelijkheid: ik ben nogal tegen Credit Cards gekant.

Ongeveer de helft van de Amerikanen heeft een doorlopende schuld op hun kaarten staan (de meeste mensen hebben er meer dan een). In sommige staten staat de gemiddelde kaarthouder zo'n $9000 in het krijt. Dat is echter het gemiddelde - de helft van de kaarthouders betaalt maandelijks het hele bedrag. Het gemiddelde onder mensen die de schuld niet aflossen is derhalve het dubbele...

De rente op kaarten is meestal meer dan 20% per jaar, dus veel mensen komen nimmer uit deze schulden. Het minimumbedrag dat elke maand betaald moet worden is daar te laag voor en bovendien blijven mensen met hun kaarten betalen. Sommige mensen lossen zelfs de ene kaart af met een andere (vaak nieuwe) kaart...

Het helpt ook niet dat veel mensen (voornamelijk onder de minima) niet beseffen dat het betalen met een CC inhoudt dat ze geld lenen voor hun aankoop.

Maar... het betalingsverkeer in de VS is nu eenmaal rondom het gebruik van kredietkaarten georganiseerd en als zodanig is het vrij moeilijk om zonder op z'n minst een kaart te functioneren.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Sluysen schreef:
Bv het hotel moet ter plaatse nog betaald worden, wat al snel 2k zal zijn.
Indien ze bij check-in een bedrag willen reserveren, zitten we al met een potentieel probleem denk ik.
Ik zou zeker een CC aanschaffen. Wij hebben er een aangeschaft toen wij voor de eerste keer naar de VS gingen. Hier doen we er niet veel mee, maar het is wel handig bij dure aankopen omdat je dan verzekerd bent. Het lijkt me ook lastig om accommodatie te boeken zonder credit card. Hoe heb je nu je hotel geboekt? Je hebt nog niets aanbetaald?
De kosten zijn natuurlijk niets vergeleken met wat je voor je reis betaalt. En het geeft je veel rust en gemak.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer