Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vlucht zomaar omgezet door KLM, dag van tevoren????
- manja
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Tjee, met verbazing lees ik jullie verhaal. Gelukkig is het goed gekomen, maar toch. Wij vertrekken zaterdag, ik ga het wel in de gaten houden.
Monique, Albert en Toto heel veel plezier in Amerika!!
Monique, Albert en Toto heel veel plezier in Amerika!!
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
MattRob schreef:Ah, email gevonden, dit kreeg ik als reactie op de KLM vlucht annulering naar New York:
------------
Op 17 februari 2005 is EU verordening EU 261/ 2004 van kracht geworden. Deze Europese regelgeving schrijft voor hoe luchtvaartmaatschappijen hun klanten moeten compenseren en assisteren bij overboeking, annulering of vertraging van vluchten vertrekkend uit EU landen.
Bij annulering van een vlucht is het wel of niet aanbieden van compensatie onder andere afhankelijk van de reden van de annulering. In geval van annulering als gevolg van overmacht hoeft namelijk geen compensatie te worden aangeboden. Bij vertraging van een vlucht moet assistentie worden verleend, maar hoeft er nimmer compensatie te worden aangeboden.
Uw vlucht KL0641 werd geannuleerd wegens technische problemen aan het voor de vlucht geplande toestel. KLM hecht veel waarde aan de veiligheid van haar klanten. Het onderhoudsprogramma van de KLM-vloot voldoet aan alle nationale en internationale eisen op dit gebied en staat onder controle van de overheid. Technische problemen die zich ondanks de zorgvuldige onderhouds-programma’s voordoen, worden beschouwd als onverwachte problemen die de vliegwaardigheid nadelig beïnvloeden. Dergelijke omstandigheden vallen onder overmacht en derhalve hoeft er geen compensatie te worden aangeboden.
------------
Ik heb echt niet de illusie dat ik heel veel geld van KLM ga krijgen (of welke andere maatschappij dan ook) voor dit soort geintjes .... Ze kunnen altijd wel iets verzinnen volgens mij ....
Klopt Mattrob, maar eens houdt het op. Luchtvaartmaatschappijen zijn een meester in het verzinnen van leugens. Dagelijks worden reizigers voorgelogen.
Als alle vetraging/uitval van KLM-vliegtuigen door technische storingen komt (dus overmacht), vlieg ik nooit meer KLM.
Ik meen trouwens ergens te hebben gelezen dat het om "Crewreasons" ging. Het moet niet gekker worden. Direct staat die gezagvoerder in de file voor de Vechtbrug (A1) en beroepen ze zich al op overmacht. Nee, Crewreasons is pure onzin, want er staan altijd meerdere crew "standby".
mvrgr,
Ruud
ps. Ik weet niet wanneer je gevlogen hebt, maar kijk eens op. Zij kunnen wat verder in de computers kijken dan wij als gewone reiziger. (lijkt het)
http://www.euclaim.eu/?Page=HomeNL
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Albert, Monique, Peet en Toto (en aanhang),
gelukkig is voor jullie allemaal alles nog redelijk goed opgelost. Het zou mij niets verbazen dat ze vluchten schrappen omdat een vliegtuig lang niet vol zit, maar ja, dat zullen ze niet zo snel zeggen.
In ieder geval, allemaal een hele goede vlucht en een fijne vakantie toegewenst. Ben benieuwd naar de "liveverslagen". Kan Monique of Albert gelijk in het vliegtuig al mee beginnen.
Roland
gelukkig is voor jullie allemaal alles nog redelijk goed opgelost. Het zou mij niets verbazen dat ze vluchten schrappen omdat een vliegtuig lang niet vol zit, maar ja, dat zullen ze niet zo snel zeggen.
In ieder geval, allemaal een hele goede vlucht en een fijne vakantie toegewenst. Ben benieuwd naar de "liveverslagen". Kan Monique of Albert gelijk in het vliegtuig al mee beginnen.

Roland
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Nog even een vraagje aan alle ervaringsdeskundigen hier:
hoe zit het op zo'n binnenlandse vlucht met de drankjesvoorziening? Kan je aan boord drankjes (non-alcoholisch hoor) kopen of komen ze gewoon langs met wat te drinken?
Ik ben een zeer dorstig mens en volgens mij mag je ook op binnenlandse vluchten geen vloeistoffen meenemen? Toch?
hoe zit het op zo'n binnenlandse vlucht met de drankjesvoorziening? Kan je aan boord drankjes (non-alcoholisch hoor) kopen of komen ze gewoon langs met wat te drinken?
Ik ben een zeer dorstig mens en volgens mij mag je ook op binnenlandse vluchten geen vloeistoffen meenemen? Toch?
Ik kreeg op vluchten van Delta en US Airways (beiden iets van 1.5 uur) een drankje en een zakje pretzels. Lijkt me dat NWA/KLM ook zoiets doet 

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Jullie vliegen eerste klas, dus jullie drankjes (ook alcoholisch) zijn dan gratis. Afhankelijk van het tijdstip van de vlucht zul je denkelijk ook een snack of maaltijd krijgen. Wat betreft het drinken meenemen in het vliegtuig, als je eenmaal door security bent mogen in de terminal gekochte drankjes mee aan boord. Zo heb ik altijd een fles water mee. Geen probleem.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gelukkig is MPS geen vervelende overstap met ellenlange rijen ala Chicago. Maar als je er niet op rekent, is elke vorm van vertraging rot en zeker als ze het zo op tijd aan je laten weten...
Hoe dan ook, veel plezier en een goede reis!
Groetjes,
Jolanda

Hoe dan ook, veel plezier en een goede reis!
Groetjes,
Jolanda
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Yes! Live from Minneapolis, World Club Lounge. We zitten heerlijk te relaxen, lekker even opgefrist, kop koffie, colaatje. Gezeik bij douane, álles moest over de band omdat we kaas hadden. Maar vooruit, we zijn er door.
Vlucht was prima! Ik probeer mijn verslag online te krijgen, maar de verbinding is hier shaky!
CU,
Monique
Vlucht was prima! Ik probeer mijn verslag online te krijgen, maar de verbinding is hier shaky!
CU,
Monique
Hierboven is geconstateerd dat je als eenling niet zoveel kan doen tegen KLM / Air France.
Is het daarom een idee om als AllesAmerika iets te doen? Ik bedoel, als er een bericht gestuurd kan worden namens een Amerika-forum met xxx leden luistert men misschien beter, zeker als je aangeeft dat er op het forum op dit moment een negatief advies is om KLM te gebruiken.
Is het daarom een idee om als AllesAmerika iets te doen? Ik bedoel, als er een bericht gestuurd kan worden namens een Amerika-forum met xxx leden luistert men misschien beter, zeker als je aangeeft dat er op het forum op dit moment een negatief advies is om KLM te gebruiken.
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Het idee is inderdaad goed Mack. Ik ben echter ook bang dat zoiets weinig effect heeft.Mack schreef:Is het daarom een idee om als AllesAmerika iets te doen? Ik bedoel, als er een bericht gestuurd kan worden namens een Amerika-forum met xxx leden luistert men misschien beter, zeker als je aangeeft dat er op het forum op dit moment een negatief advies is om KLM te gebruiken.
Wil je zoiets goed aanpakken, dan zul je de media moeten opzoeken. Denk bijv. aan Kassa en Radar (twee NL televisieprogramma's die opkomen voor de rechten van de consument).

Roland
Maar ja, waarom is men bang voor Radar: mensen kijken televisie. En internet is toch een soort opvolger. Veel mensen die reizen naar Amerika kijken hier. Als je dat goed duidelijk maakt aan KLM, dan krijgen we hun aandacht wel, denk ik
Mack
MW Drawings
MW Drawings
Je hebt een punt, maar het probleem is echter dat KLM niet wakker zal liggen van die 2888 gebruikers (waar niet iedereen van actief is). KLM (en dan alleen KLM) vervoerde in 1995 al 1 miljoen passagiers per jaar, ik heb geen recentere cijfers kunnen vinden, maar het zal niet veel minder zijn geworden. Dan heb je nog Air France én North West (daar doen ze namelijk precies hetzelfde).Mack schreef:Maar ja, waarom is men bang voor Radar: mensen kijken televisie. En internet is toch een soort opvolger. Veel mensen die reizen naar Amerika kijken hier. Als je dat goed duidelijk maakt aan KLM, dan krijgen we hun aandacht wel, denk ik
Transavia is ook nog van KLM en martinair voor 50%. Dus met die miljoenen passagiers die ze vervoeren zullen ze niet zo snel wakker liggen van een mailtje in naam van 2888 forum gebruikers. Via Kassa/Radar heb je een groter beoogd publiek (kassa zit rond de 1 miljoen kijkers en radar rond de 1.5 milhoen) én heb je nog doorwerking van andere media. Ik heb dat Xbox verhaal namelijk via verscheidene nieuwsplatvormen vernomen en niet via Kassa/Radar.
Ik ben het dus met Roland eens dat je meer kans maakt wanneer je naar één van deze organisaties stapt (of de consumentenbond?)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vergis je niet,daar is KLM echt wel bang voor.
Vergeet niet dat negatieve verhalen op internet voor de eeuwigheid blijven rondzwerven via Google bijvoorbeeld.
Als mensen zoeken op KLM en negatieve verhalen tegenkomen is dat gewoon anti-reclame.
Of je het moet doen als forum,waar uiteindelijk wel 1 persoon aansprakelijk is,namelijk de eigenaar,is een tweede.
De afgelopen weken heb ik daar de negatieve gevolgen (niet voor mij) van zeer dichtbij,als teamlid van een groot Nederlands forum van dichtbij mogen meemaken,en onderschat het niet!
Vergeet niet dat negatieve verhalen op internet voor de eeuwigheid blijven rondzwerven via Google bijvoorbeeld.
Als mensen zoeken op KLM en negatieve verhalen tegenkomen is dat gewoon anti-reclame.
Of je het moet doen als forum,waar uiteindelijk wel 1 persoon aansprakelijk is,namelijk de eigenaar,is een tweede.
De afgelopen weken heb ik daar de negatieve gevolgen (niet voor mij) van zeer dichtbij,als teamlid van een groot Nederlands forum van dichtbij mogen meemaken,en onderschat het niet!
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
2887 dan, want ik ben nog steeds erg tevreden over KLM, ondanks dat er zich wel eens iets voordoetClint schreef:Je hebt een punt, maar het probleem is echter dat KLM niet wakker zal liggen van die 2888 gebruikers (waar niet iedereen van actief is).

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 4301 Weergaves
-
Laatste bericht door Tantelotje