Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS
Klopt, maar je bent wel bereikbaar op je NL/BE WhatsApp, zolang je het Amerikaanse nummer niet koppelt aan je telefoon.
Nee dan ben je niet meer bereikbaar op je 06-nummer. Je gebruikt een oude telefoon of een mifi router.Jootje1 schreef:Misschien een domme vraag, maar als je de simcard in je iphone doet, ben je dus niet meer op je eigen nederlandse 06-nummer bereikbaar?
Of doen jullie de simcard in bv een oude extra mobiel?
-
- Amerika-ontdekker
Mag ik vragen wat jullie in totaal ongeveer kwijt zijn aan die kosten met zo'n Amerikaans kaartje? Dus incl. opwaarderen, en hoeveel internet je dan had? Vorig jaar hebben we gewoon US bundels gebruikt, werkte ook prima met Google Maps. Ik vond alleen bellen met NL's nummer erg prijzig, maar we verwachten dat niet meer veel te hoeven. Nu gaan we echter 3,5 week, dus ik ben erg benieuwd of dit dan veel scheelt.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Vimo, dat snap ik niet? Dus als je een simcard in je eigen iPhone stopt, moet je dat koppelen? Hoe doe je dat?Klopt, maar je bent wel bereikbaar op je NL/BE WhatsApp, zolang je het Amerikaanse nummer niet koppelt aan je telefoon.
En misschien belangrijker, hoe voorkom je dat en werkt het dan wel? En op welk nr ben je dan bereikbaar?
En op whastsapp ben je dan via je oude eigen nr bereikbaar?
En dan kun je ook via whatsapp bellen via de data?
Hoe meer ik lees, hoe meer het me duizelt.....
Twijfel zo tussen mifi met Three simcard (ook handig voor in Frankrijk) of toch prepaid simcard bv Arieli in eigen iPhone ....
Als je whatsapp laat voor wat het is, kan je elke simkaart erin doen en bereikbaar zijn op je huidige whatsapp, pas als je whatsapp instelt op je nieuwe nummer/simkaart vervalt de ander op je telefoon.
Whatsapp bevestig je namelijk eenmaal met een code via sms, daarna maakt het niet uit welke simkaart erin zit.
Je kan inderdaad whatsapp bellen dat gaat dan van je databundel af.
Whatsapp bevestig je namelijk eenmaal met een code via sms, daarna maakt het niet uit welke simkaart erin zit.
Je kan inderdaad whatsapp bellen dat gaat dan van je databundel af.
Om het simpel te houden...
Is het niet het allermakkelijkste om bij Walmart een toestel van 9,99$ aan te schaffen met prepaidkaart? Zie dat unlimited-kaartjes al beschikbaar zijn vanaf 45$ (wat we niet eens nodig hebben denk ik). En welke provider raden jullie dan aan voor Florida?
Wij zouden de Amerikaanse kaart vooral willen gebruiken om Google Maps en Here te gebruiken als navigatie en om bereikbaar te zijn en eventueel eens te kunnen bellen bij panne met de auto ofzo.
Is het niet het allermakkelijkste om bij Walmart een toestel van 9,99$ aan te schaffen met prepaidkaart? Zie dat unlimited-kaartjes al beschikbaar zijn vanaf 45$ (wat we niet eens nodig hebben denk ik). En welke provider raden jullie dan aan voor Florida?
Wij zouden de Amerikaanse kaart vooral willen gebruiken om Google Maps en Here te gebruiken als navigatie en om bereikbaar te zijn en eventueel eens te kunnen bellen bij panne met de auto ofzo.
Coverage map T-Mobile: https://www.t-mobile.com/coverage-map
Coverage map AT&T: https://www.att.com/maps/wireless-coverage.html
Je kunt dit het beste voor jezelf bekijken, o.a. waar in Florida je komt.
De hoofdprovider zijn aardig prijzig, de virtuele providers zijn een stuk goedkoper maar vind je niet altijd in de winkels. Voor onbeperkt alles is de prijs redelijk met een telefoon. Maar wordt tethering dan ook ondersteund? Dat is per provider anders. Verizon heeft dit geblokkeerd, dan is het voor 1 persoon (tenzij je met de telefoon wisselt) wel aardig prijzig. Als je de kosten kunt delen is het voordeliger.
Coverage map AT&T: https://www.att.com/maps/wireless-coverage.html
Je kunt dit het beste voor jezelf bekijken, o.a. waar in Florida je komt.
De hoofdprovider zijn aardig prijzig, de virtuele providers zijn een stuk goedkoper maar vind je niet altijd in de winkels. Voor onbeperkt alles is de prijs redelijk met een telefoon. Maar wordt tethering dan ook ondersteund? Dat is per provider anders. Verizon heeft dit geblokkeerd, dan is het voor 1 persoon (tenzij je met de telefoon wisselt) wel aardig prijzig. Als je de kosten kunt delen is het voordeliger.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Voor $45 haal je bij de AT&T shop een prepaid plan van 6GB wat geschikt is voor tethering. Misschien niet het goedkoopste oplossing maar je gaat wel met een werkende oplossing de deur uit. Altijd wel een AT&T shop in de buurt
https://www.att.com/shop/wireless/gophone-plans.html
https://www.att.com/shop/wireless/gophone-plans.html
Als je vooraf de kaarten van het gebied waar je komt download van google maps dan kan je google maps offline gebruiken. De gedownloade kaarten blijven 30 dagen bruikbaar. Met de gedownloade kaarten kan je alleen geen actuele verkeersinfo krijgen.Wij zouden de Amerikaanse kaart vooral willen gebruiken om Google Maps en Here te gebruiken als navigatie
Ook voor Here geld: vooraf even de kaarten van de staten waar je doorheen komt downloaden en you''re all set - geen verbinding meer nodig. Als je wel een verbinding hebt dan heb je inderdaad ook direct actuele verkeersinformatie en je kunt bestemmingen ook invoeren op basis van "vage" informatie, maar het is absoluut niet nodig.
Offline is alleen het formaat van de bestemming wat stricter: <nummer> <straat>, <plaats> <STATE>
Online kun je alles invoeren, ook gewoon de naam van een bedrijf of POI oid.
Offline is alleen het formaat van de bestemming wat stricter: <nummer> <straat>, <plaats> <STATE>
Online kun je alles invoeren, ook gewoon de naam van een bedrijf of POI oid.
- sanook
- Amerika-expert
Heeft Here tegenwoordig ook live verkeersinfo (mits je online bent) ?
Altijd al.. toen het nog Nokia Maps heette was dat er al.
- sanook
- Amerika-expert
Nooit opgevallen (maar misschien had ik hem altijd op offline staan in de auto). In Europa gebruik ik de laatste jaren eigenlijk altijd Maps (online) en gebruikte ik Here alleen nog voor vakanties in USA/Thailand (offline). Maar ik heb nu een TomTom met wereldkaarten dus ik zal Here nog maar sporadisch gebruiken.
Here heb ik idd op mijn telefoon en ook de kaart van Florida gedownload en heb ook ervaring met het gebruik van Google maps offline in Europa..
Kan ik op Google maps de volledige kaart van Florida in 1 keer downloaden?
Mijn (recente) Huawei telefoon zou moeten werken in Amerika (en is ook dual sim), dus miss gaan we gewoon een kaartje kopen met een beetje tegoed om te kunnen bellen en sms-en en een beetje data om onderweg eventueel iets op te zoeken.. zijn er nog niet zo goed uit.
Zijn ook van de mening dat we niet constant bereikbaar of online moeten zijn en een whattsappje ook snel via wifi gestuurd is in een hotel of aan een hotspot.
Kan ik op Google maps de volledige kaart van Florida in 1 keer downloaden?
Mijn (recente) Huawei telefoon zou moeten werken in Amerika (en is ook dual sim), dus miss gaan we gewoon een kaartje kopen met een beetje tegoed om te kunnen bellen en sms-en en een beetje data om onderweg eventueel iets op te zoeken.. zijn er nog niet zo goed uit.
Zijn ook van de mening dat we niet constant bereikbaar of online moeten zijn en een whattsappje ook snel via wifi gestuurd is in een hotel of aan een hotspot.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Na wat snuffelwerk denk ik toch maar te gaan voor de Arieli.
Iemand hier nog recente ervaringen mee. Geen garantie op tethering, maar toch wel grote kans dat het werkt begrijp ik.
Iemand hier nog recente ervaringen mee. Geen garantie op tethering, maar toch wel grote kans dat het werkt begrijp ik.
Dat klopt.
Wij vertrekken dinsdag. De Three sim werkt tot nu toe prima in Nederland. Hopelijk blijft dat ook zo in Amerika.
Wij vertrekken dinsdag. De Three sim werkt tot nu toe prima in Nederland. Hopelijk blijft dat ook zo in Amerika.
- Bushmaster
- Amerika-expert
Ja maandje geleden, omgeving Las Vegas, SF, Monterey, Bakerfield, DV, werkte perfect, ook tethering in Iphone.Harrynak63 schreef:Na wat snuffelwerk denk ik toch maar te gaan voor de Arieli.
-
- Amerika-newbie
Top. Dankje voor de info.Ja maandje geleden, omgeving Las Vegas, SF, Monterey, Bakerfield, DV, werkte perfect, ook tethering in Iphone.

-
- Amerika-newbie
Ik heb zelf ooit een Three sim gebruikt in Engeland. Tethering werd helaas niet toegestaan. Heb je tethering hier getest?Dat klopt.
Ik werk met een mifi routers. Dit ging prima met 4 devices. Tethering via bijv een iPhone geblokkeerd kunnen zijn omdat in het ios profiel vast gelegd is.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht