Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door ONYX666 »

mblokland schreef:
05 jan 2022, 23:17
Hier (Orlando) de testen van toegangsbewijs.nu gedaan (4 maal) hoewel het in Nederland buiten kantoortijd is hadden we binnen een uur ons certificaat terug. Inmiddels zijn deze geaccepteerd in de united app en zijn we ingecheckt voor onze vlucht morgen (alles groen, na upload van gezondheidsverklaring, quarantaine verklaring en negatieve test van toegangsbewijs.nu).

Deze methode is (nu het gelukt is) ideaal en redelijk vrij van zorgen ofwel wat ons betreft een aanrader.
dat is mooi wij hebben die ook bij namelijk.
welke tijd staat er op het certificaat? nl tijd of est tijd en heb je dat apart doorgegeven?
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Goed om te horen dat dat gelukt is inderdaad. Ook al zijn er in Amerika gratis testmogelijkheden: alleen al uit gemaksoverwegingen (en om niet afhankelijk te zijn van beschikbare timeslots enzo) zou de methode van Toegangsbewijs.nu me die 20 euro wel waard zijn.
Kevin77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Kevin77 »

Dat is goed nieuws, en neemt een hoop test stress weg!
Hier nog een alternatief voor toegangsbewijs.nu
https://www.azova.com/travelvideo/
Een video guided test met je eigen sneltest (flowflex, blauw doosje, overal te koop in Nl)
Kosten $20,- en niet onbelangrijk 24 uur per dag mogelijk

Hier een review https://travelweekly.co.uk/news/tour-op ... for-the-us
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

mblokland schreef:
05 jan 2022, 23:17
Hier (Orlando) de testen van toegangsbewijs.nu gedaan (4 maal) hoewel het in Nederland buiten kantoortijd is hadden we binnen een uur ons certificaat terug. Inmiddels zijn deze geaccepteerd in de united app en zijn we ingecheckt voor onze vlucht morgen (alles groen, na upload van gezondheidsverklaring, quarantaine verklaring en negatieve test van toegangsbewijs.nu).

Deze methode is (nu het gelukt is) ideaal en redelijk vrij van zorgen ofwel wat ons betreft een aanrader.
Bedankt voor je feedback. Wij zijn ook van plan om deze te gebruiken :thumbup:
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Galapogos schreef:
05 jan 2022, 20:52

Dat gezegd hebbende, zelfs met de huidige cijfers zou ik niet twijfelen en gewoon die kant op gaan. Het is niet alsof de kans om naar besmet te raken zoveel groter is dan hier. De quarantaine bij thuiskomst is voor mij geen probleem, maar ik snap dat dat heel erg aan je persoonlijke omstandigheden ligt.
Het gaat mij niet zozeer om het besmet raken zelf. Mijn vrouw werkt in de zorg en het kan iedere dag raak zijn wat dat betreft. We zijn begin 30, volledig gevaccineerd + booster, en hebben al covid gehad. De kans dat we (heel) ziek worden van covid acht ik erg klein. Maar het gaat mij meer om het gedoe wat je er van hebt.

Als je op de laatste dag voor je vertrek positief test moet je 10 dagen in quarantaine. Hopelijk kan dat in je huidige accommodatie, maar wat als dat niet kan? Wat dan? Kun je trouwens de quarantaine verkorten door op dag 5 te testen?

Dan moet je vervolgens hopen dat je op dag 11 negatief test, anders kun je daar opzoek naar een arts die wil verklaren dat je hersteld bent. Dan vlucht terug gaan regelen, en dan niet te vergeten nog 10 dagen in quarantaine in NL. Want dat komt er ook nog eens bij. Recent hersteld van covid vrijwaart je niet van quarantaineplicht. Want je komt uit zeer hoogrisicogebied.

Al met al ben je dan al gauw een dag of 20 verder. Dat kan mijn vrouw zich niet veroorloven op haar werk. We willen graag in de zomer ook nog weg.

Plus dat je niet de vakantie hebt die je je voorstelt. Mocht je halverwege je vakantie positief testen, zeg na een dag of 4, zit je de rest van je vakantie in je accommodatie. Weg vakantie. En je houdt er (althans wij) toch rekening mee, maar even niet op die boot in de Everglades of maar even niet een drukke stad in (Miami).

Waar wij van schrokken is dat als je een domestic flight hebt dat je daar ongevaccineerden en ongeteste mede reizigers kunt hebben. Hij landde een beetje laat bij ons, maar bovenstaand betoog heeft ons doen besluiten te annuleren.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Er is één punt dat ik niet echt kan volgen @d_vdploeg en dat wil ik zeker NIET als persoonlijke kritiek uiten naar jou, want ik zag hem al veel voorbij komen. Maar:

- Je vrouw kan het niet 'maken' op haar werk om in de States positief te testen en in quarantaine te moeten en dus niet terug te kunnen komen.
Maar ik vraag me af hoe je dan omgaat met het risico dat je beide benen kan breken en dus ook een paar weken niet kan werken. Besmet zijn met Covid is voor mij hetzelfde als in ziekteverlof gaan. Dan bel ik de werkgever even en word ik (zoals we op z'n Belgisch zeggen) op 'ziekenkas'/ziekteverlof gezet.

Ik bekijk het inmiddels anders: ik zou vroeger niet thuisgebleven zijn (of halverwege de reis in mijn hotelkamer) omdat ik omdat ik een verkoudheid had, of diarree, of ... :wink:
Zeker als Omikron minder gevaarlijk blijkt op termijn, tjah...
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@Timothy555 Goed dat je de vraag stelt. Ik zal proberen er antwoord op te geven.

Het gaat haar werkgever erom dat je er bewust voor kiest om naar een gebied af te reizen waarvan de regering zegt, reis daar niet naar toe als je reis niet noodzakelijk is. Wat je daar ook van vindt. Waarom vertel je je werkgever het dan? In het begin niet natuurlijk. Gaat haar werkgever in principe niks aan. Maar als je besmet raakt dan zal je wel moeten als je in de VS vastzit en het dus langer gaat duren.

In de ogen van haar werkgever nemen we dus bewust een risico. Dat moeten wij zelf weten maar het gevolg is dan wel dat als we daar vastzitten + quarantaine en ze dus later weer kan gaan werken dat dit voor eigen rekening is, dus meer verlof opnemen of onbetaald verlof. Dat gaat ons echt te ver. We willen in de zomer ook nog weg. We houden van de VS maar het moet leuk blijven.

Als we allebei hadden kunnen telewerken was het anders geweest. (Dat geldt wel voor mij overigens).

Ja als je je been breekt zeg ja, ja dat klopt, maar die kans is kleiner dan covid oplopen en bovendien in bovenstaand voorbeeld een stuk onzekerder. Als je nu naar de VS reist is er een kans dat je besmet raakt. Maar covid is toch ziek hoor ik mensen roepen? En ziek is toch ziektewet? Ja klopt. Maar dan gaat bovenstaand punt weer op. Als jij bewust naar oranje gebied afreist kan de werkgever daar moeilijk over doen. De zorg staat al onder druk en er is al giga hoog verzuim.

Ja je kunt overal een punt van maken. Je kunt ook gewoon gaan. Maar wij werden van die quarantaine en de testplicht voor terugkeer, icm een miljoen besmettingen per dag toch wat zenuwachtig, de lol was er echt af. Ik zou me dan gaan beperken in wat we willen doen en daar vind ik de VS iets te kostbaar voor. Ik kom naar de VS om dingen te zien en te ondernemen. Als ik 2 weken niks wil doen ga ik wel naar een all inclusive resort in Turkije.
Timothy555
Amerika-expert

Bericht door Timothy555 »

@d_vdploeg Ik snap zeker je persoonlijke situatie!

Ik heb voor afreis in december ook met mijn directe hiërarchie gesproken. Deze pandemie duurt nu bijna 2 jaar en je kan mensen niet eeuwig dingen blijven verbieden. Ook in België en Nederland ligt het aantal besmettingen erg hoog en kan je zomaar besmet raken. Ik heb nooit gesnapt wat onze overheden willen bereiken met het idee dat het virus buiten Europa besmettelijker/erger/gevaarlijker is dan hier.

Gelukkig heeft m'n werkgever een heel duidelijke policy hieromtrent: Covid 19 is ziek. Thuis en betaald. Voel je je goed genoeg, dan MAG je op eigen verzoek thuis werken. Straks gaan we alle werknemers nog verbieden om te gaan skiën, want de kans op een beenbreuk is bovengemiddeld. En verbieden om af te reizen naar tropische landen want de kans op niet terug thuis raken is hoger dan gemiddeld.

Hopelijk stopt deze bullshit op een dag, en kunnen we gewoon weer overal heen.

Overigens, terzijde: er is nog steeds geen testplicht bij terugkeer naar België (in de US zelf). Dat zal er mijn inziens ook niet komen. :wink:
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@Timothy555 Helaas zijn niet alle werkgevers zoals die van jouw. Mijn werkgever is ook zeer coulant. Ik werk al bijna 2 jaar nagenoeg fulltime thuis dmv telewerken. De keren dat ik fysiek op kantoor ben geweest afgelopen 2 jaar is op één hand te tellen. Mijn manager heeft mij zelfs aangemoedigd om te gaan. Maar ik kan dan ook gewoon doorwerken.

Maar voor de werkgever van mijn vrouw ligt dat anders. Je kan er wel het “gevecht” over aan gaan maar dat is het ons niet waard en het is ook na deze vakantie nog haar werkgever he :wink:

Wij balen ook. Maar we kregen er stress van, mijn vrouw heeft er wakker van gelegen.

Dat er onderscheid wordt gemaakt tussen Europa en niet Europa heb ik ook nooit begrepen. Ik kan morgen zo de TGV instappen naar Frankrijk met zijn 300.000 besmettingen per dag. Dus wat is het verschil? Waarom geen test als je naar Frankrijk reist of terugkeert? Of waarom wel naar de VS?

In NL en BE zijn de besmettingen ook hoog. Vandaag weer files richting Antwerpen, veel mensen elkaar gezien met de feestdagen enzo. Mensen zijn het beu. Maar het wordt je gewoon onmogelijk gemaakt om te reizen. Alles in NL is hier dicht, dus gaan mensen naar plekken waar je wel dingen kan doen, gek he?

Het wordt tijd dat we met het virus gaan leven, quarantaine e.d. prima. De tijd dat je hoestend en blaffend op kantoor verscheen is wel voorbij. Ziek is ziek, covid staat er wat mij betreft ook nog los van. Maar geen poppenkast meer en ons leven beperken, die rek is er na 2 jaar wel uit.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 06 jan 2022, 16:02, 2 keer totaal gewijzigd.
mblokland
Amerika-ontdekker

Bericht door mblokland »

dat is mooi wij hebben die ook bij namelijk.
welke tijd staat er op het certificaat? nl tijd of est tijd en heb je dat apart doorgegeven?
De lokale Amerikaanse tijd welke ze afleiden van je lokale telefoon tijd (de app werkt alleen op je telefoon en bv niet via een iPad).
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

ElsjeNL schreef:
05 jan 2022, 13:17
Groot gelijk. Ik weet ook niet of wij waren gegaan als we dit allemaal hadden geweten. Helaas heeft Covid voor ons een grote schaduw geworpen over deze reis. Volgens reisbureau zouden we al ons geld kwijt zijn, als we annuleerden. Achteraf denk ik dat dit niet zo is: de meeste hotels gaan supercoulant om met annuleren ivm covid. Maar ja.
Als je niet rechtstreeks bij een hotel boekt zit je vast aan de regels van het reisbureau en hun tussenagenten.

Ik heb dat meegemaakt toen ik de vlucht van mijn vader rechtstreeks opzocht bij Delta. Had hij opeens een layover van zo'n 8 uur en er stond een vermelding van Delta bij dat het gratis omgeboekt kon worden. Delta gebeld en die wilden wel, maar konden het niet omdat het via een reisbureau geboekt was.
Reisbureau gebeld en de situatie uitgelegd. Gratis omboeken als de overstaptijd opeens veel langer was? Nooit van gehoord... Uiteindelijk bleek dat zij weer via een tussenagent hadden geboekt en die wilden niets doen zonder betaling. Wijzigingskosten: $600. Dat hebben we maar niet gedaan. Het overtuigde mijn vader er echter van om in de toekomst toch maar de reisbureau's te vermijden...

Overigens had het reisbureau er alles aan gedaan om te voorkomen dat we de boekingscode kregen. Ze verwijderden het steevast voordat ze de informatie van Delta doorstuurden naar mijn vader. Er waren echter zoveel wijzigingen (van Delta) dat ze er één over het hoofd hebben gezien.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

d_vdploeg schreef:
06 jan 2022, 14:59
Waar wij van schrokken is dat als je een domestic flight hebt dat je daar ongevaccineerden en ongeteste mede reizigers kunt hebben. Hij landde een beetje laat bij ons, maar bovenstaand betoog heeft ons doen besluiten te annuleren.
Dat geldt ook voor internationale vluchten naar de VS. Als ik het goed heb is vaccinatie niet verplicht voor Amerikaanse staatsburgers en permanente inwoners (Green Card).

Daar komt dan nog bij dat je geen negatief testresultaat hoeft te hebben als je de laatste drie maanden Covid-19 gehad hebt. Echter, het kan volgens mij best gebeuren dat iemand binnen die tijd opnieuw besmet raakt.

Houdt er rekening mee dat het er niet om gaat om te garanderen dat mensen niet besmet raken; het gaat enkel om het vertragen van de besmettingen zodat de ziekenhuizen niet overbelast raken doordat iedereen tegelijk ziek wordt.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Kevin77 schreef:
06 jan 2022, 07:43
Hier nog een alternatief voor toegangsbewijs.nu
https://www.azova.com/travelvideo/
Dat is een mooie optie, die had ik nog niet voorbij zien komen! Wel goed om even de review te lezen, daar stonden nog wat details in die handig zijn om van te voren te weten.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gast

Bericht door Gast »

Big Al schreef:
06 jan 2022, 16:58
d_vdploeg schreef:
06 jan 2022, 14:59
Dat geldt ook voor internationale vluchten naar de VS. Als ik het goed heb is vaccinatie niet verplicht voor Amerikaanse staatsburgers en permanente inwoners (Green Card).

Daar komt dan nog bij dat je geen negatief testresultaat hoeft te hebben als je de laatste drie maanden Covid-19 gehad hebt. Echter, het kan volgens mij best gebeuren dat iemand binnen die tijd opnieuw besmet raakt.
Testen is echter wel verplicht voor internationale vluchten, behalve als je COVID hebt gehad, en ook dat is in de US helemaal niet zo. Daar interesseert het niemand in welke staat je in een vliegtuig stapt.

@d_vdploeg mijn excuses dat ik de aanstichter ben van dit besef van de domestic flights. Het is nooit mijn intentie geweest om jullie je vakantie te laten heroverwegen, sorry!
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@Terpies Geen enkel probleem :thumbup: Graag zelfs want daardoor hebben we de kans gehad te heroverwegen. Dankzij dit forum en dus ook dankzij je bijdrages weten wij hier veel meer praktische info en nog sneller ook dan de NOs’jes van deze wereld.

Die domestic flights heeft meegespeeld, maar was niet de enige reden. Vooral de kans om besmet te raken en de gevolgen (los van ziek worden) die dat heeft. Mijn vrouw heeft vanaf 1 maart een nieuwe baan en heeft dus niet genoeg verlof voor 20 dagen quarantaine (10 in de VS en 10 in NL), waarvan 10 werkdagen extra verlof bovenop onze twee weken die we daar zouden zijn. Je verlof saldo loopt natuurlijk naar rato. Misschien kom je dan verlofdagen te kort.

Vervolgens heb je daar mogelijk weer gedoe mee mbt beginnen bij je nieuwe werkgever.

Wij gaan lekker wat anders doen en hopelijk kan onze Californië reis eind augustus wel doorgaan :thumbup:
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Volgens mij maakt het niet zoveel uit of je in de VS voor binnenlandse vluchten nu wel of niet een masker op moet; je zal toch ook winkelen, eten en dergelijke zonder dat maskers (of een pas) verplicht zijn.

Het verschil tussen Nederland en Virginia viel me erg op toen ik hier afgelopen weekeinde weer terug kwam. Pandemie? Welke pandemie?

Het grootste risico zit volgens mij in het oplopen van Covid-19, of je nu in Nederland of de VS zit - en welk land je thuisland is. Ziek worden in een ander land is nu eenmaal bijzonder lasting, vooral als je dan een tijd niet meer mag reizen.

Met andere woorden: op vakantie gaan naar een verre bestemming tijdens de pandemie is wellicht niet zo'n goed idee, tenzij je een oplossing hebt voor een quarantaine of isolatie. Telewerken kan een oplossing zijn (ik had dat met mijn baas geregeld voor het geval ik in Nederland vast zou komen te zitten).

Aan de andere kant, altijd thuis zitten is ook niet zo goed voor je...
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Die quarantaine bij thuiskomst is nu een gegeven. Maar dat kan over twee weken ook weer anders zijn. Als je pas over een tijdje gaat en dingen flexibel vastlegt, hoeft dat argument nu nog geen probleem te zijn volgens mij.

In hoeverre zo’n quarantaine bij thuiskomst überhaupt een probleem is, is persoonlijk. Voor mijzelf helemaal niet (ik werk al bijna twee jaar volledig thuis). Voor mijn vriendin als zelfstandige in de zorg is het lastiger. Maar zij is eigen baas dus kan daar nu alvast rekening mee houden door haar agenda de week na thuiskomst niet te vol te plannen.

Persoonlijk heb ik weinig zin om me te laten beperken door wat-als-scenario’s. Wat als er over twee maanden nog steeds verplichte quarantaine bij thuiskomst is? Wat als ik op vakantie positief zou testen en wellicht langer zou moeten blijven? Etc. Ik kan me in mijn persoonlijke situatie geen scenario’s voorstellen die echt desastreus zouden zijn. Ja, een volledig reisverbod zodat je van Amerika niet meer terug naar Nederland zou kunnen. Die kans lijkt me heel erg klein. Dat risico durf ik wel te lopen. Mocht het zo ver komen, dan is dat dikke pech en hebben we later een mooi verhaal.

Daarbij komt: ik kan in Nederland ook besmet raken en in quarantaine moeten. Of in een willekeurig ander vakantieland.

Maar ik dwaal af, want het gaat hier over reisbeperkingen. Die zijn er nu gelukkig veel minder dan een tijdje geleden. Het inreisverbod van Amerika is er af, het inreisverbod van Canada is er af, er zijn inmiddels weer enkele reisverzekeraars die medische coronagerelateerde schades dekken, zelfs in landen met een oranje reisadvies, etc. Ik prijs me daar maar gelukkig mee en hoopt dat die situatie zo blijft. Of toch in ieder geval tot ons beoogde vertrek half maart. :lol:
tddft_
Amerikafan

Bericht door tddft_ »

Ik zit al twee weken in de VS en ik zou aanstaande zaterdag terugvliegen naar Nederland. Nu heb ik vandaag twee zelftests gedaan en zijn beide positief. Ik had voor morgen een testafspraak (rapid antigen test) voor mijn reis, en die laat ik nu staan zodat ik op papier ook bewijs heb dat ik positief ben getest (evt voor de verzekering ed en ik heb er $129 voor betaald), maar verder weet ik eigenlijk niet wat ik moet doen anders dan in isolatie gaan. Iemand tips?
I left my heart in LA
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Ik raad je aan om morgen een PCR test te doen, en niet alleen een rapid antigen. Als je langdurig positief blijft testen, vereisen de Nederlandse regels een positieve NAAT(PCR) test van minstens 11 dagen oud, een positieve test vlak voor de reis, en een artsenverklaring, voordat je terug mag reizen.

Je kan natuurlijk geluk hebben en vlak voor de reis weer negatief testen, en dan is er verder niets aan de hand, en mag je op basis van die negatieve test gewoon terugvliegen. Maar als je pech hebt, moet je die positieve PCR test kunnen laten zien.

Uitzonderingen verplichte negatieve testuitslag.

Ik heb BuZa en VWS aangeschreven om te vragen waarom die oorspronkelijke positieve test geen antigeentest mag zijn (dat is m.i. heel onlogisch), maar tot nu toe nog geen antwoord.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@tddft_ Vervelend voor je.

Je zult je terugvlucht moeten wijzigen (wanneer doe je dat en hoe weet je welke datum je moet kiezen? Hoe hebben anderen dat gedaan die hier reeds mee te maken hebben gehad?) Je moet onderkomen hebben de komende 10 á 11 dagen, hoe makkelijk gaat dat? Of kun je bij familie/vrienden terecht? Hoe zorg je dat je eten krijgt?

Dat zouden voor mij nog wel wat vragen zijn die ik zou hebben voor mijzelf en het liefst antwoord op zou hebben voor ik weer een trip naar Amerika maak onder de huidige reisomstandigheden/beperkingen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer