Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gast

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Gast »

Rijksregister nummer is vergelijkbaar met onze BSIN in NL, dus dat is voldoende :)
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Type of test (indicating it is a NAAT or antigen test) check
Entity issuing the result (e.g., laboratory, healthcare entity, or telehealth service) check
Sample collection date check
A negative test result must show the sample was taken no more than 3 days before the flight for air passengers who have proof of being fully vaccinated, or no more than 1 day before the flight if the air passenger is not fully vaccinated. check
A positive test result for documentation of recovery from COVID-19 must show the sample was taken within the 90 days before the flight.
Information that identifies the person niet van toepassing
(full name plus at least one other identifier such as date of birth or passport number) Naam + geboortedatum is toch ok?
Gast

Bericht door Gast »

Van de site https://healthcheckcenters.nl/non-covid-19-certificaat:
Wat is een (non)COVID-19 Certificaat?
Dit is een officiële verklaring waarin staat of je een positief of negatief PCR-test of Antigeen sneltest resultaat hebt. Of, wanneer u een Antistoffentest heeft gedaan, een verklaring die aangeeft of je in het bezit bent van antistoffen.

Wat staat er op een (non)COVID-19 Certificaat?
Het (non)COVID-19 Certificaat is een Engelstalig document welke per e-mail in PDF-vorm wordt verstuurd. Hiermee kun je je (negatieve) testresultaat aantonen. Hierop zijn de naam, geboortedatum, geboorteplaats en ID/Paspoortnummer, de afname- en resultaattijd van de test, soort testafname, QR code, handtekening van ons toeziend arts en gegevens/stempel van ons laboratorium vermeld.

Het positieve COVID-19 Certificaat is in het Nederlands en ontvang je ook per e-mail.

Is het mogelijk om met een antigeen sneltest een (non)COVID-19 Certificaat aan te vragen?
Ja, dat is mogelijk. Het (non)COVID-19 Certificaat kan worden aangevraagd i.c.m. de COVID-19 PCR-test, Antigeen sneltest of Antistoffentest.

Hoelang is een (non)COVID-19 Certificaat geldig?
De geldigheidsdatum van het (non)COVID-19 Certificaat varieert per land. Sommige landen eisen op dit moment een gezondheidsverklaring die niet ouder is dan 72 uur of 48 uur op het moment van vertrek of aankomst. Belangrijk: je dient jezelf hierover te informeren.

Wanneer ontvang ik het (non)COVID-19 Certificaat?
Vrijwel gelijktijdig met het testresultaat van de COVID-19 test.
Voor de volledigheid:
Er staat in het certificaat dus alleen een AFNAME tijd van de test, GEEN datum tot wanneer de afgenomen test geldig is!
Het certificaat voldoet dus aan de huidige gestelde eisen voor Amerika om in te reizen.
Laatst gewijzigd door Gast op 29 okt 2021, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Timothy555
Amerika-expert

Verder wil ik het mezelf toestaan om 1 post :offtopic: te maken:

@GJ maar ook aan alle anderen: blijf niet weg van dit forum. Een forum leeft maar op van verschillende invalshoeken, meningen, ... ik ben akkoord dat de toon soms hard is, meer zelfs: misschien heb ik er ooit en ergens ook al tegen gezondigd.

Ik haal heel veel nuttige info uit deze en andere draadjes en hoe minder mensen posten, hoe minder nuttige info...
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Timothy555 schreef:
29 okt 2021, 10:36
Een paspoortnummer op m'n reiscertificaat? Is dat nodig? Dat doen ze ook niet met betalende test hier...
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... 1635127081

Bij de vraag ''what information must be included on the test result''
Daar staat: ''Information that identifies the person (full name plus at least one other identifier such as date of birth or passport number)''

M.a.w. ze moeten kunnen identificeren dat jij het bent die de test heeft laten afnemen. Dat KAN aan de hand van een paspoortnummer, maar dat hoeft niet persé.

Die check wordt gedaan door de airline bij incheck. Je bent dus wel afhankelijk van de medewerker aan de incheckbalie. Je wilt niet ter plekke in discussie over het ontbreken van een paspoortnummer. Of het zo ver komt, waarschijnlijk niet.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Timothy555
Amerika-expert

@d_vdploeg Ik heb net eens mijn 'oude' testcertificaten opgesnord (heb er 5, van 3 verschillende labo's).

Elk certificaat maakt melding van:
- naam en voornaam
- datum en tijdstip van staalafname
- rijksregisternummer (uniek nummer, aantoonbaar met mijn Belgische eID, ook het nummer dat je bij een ESTA nog moet invullen)
- geboortedatum
- resultaat test (en virus waarop de test 'zoekt')
- handtekening dokter

Ik maak me dus absoluut geen zorgen om daarmee te reizen. Bovendien moet KLM de check doen, dus ook mijn QR-code zou in theorie in de app leesbaar moeten zijn voor hen. Ik print hem sowieso ook af.

Een vraag die ik trouwens nog heb: zal de 'check' gebeuren in Brussel (waar ik op één ticket aan de reis begin) of in Amsterdam, waar ik overstap en aan mijn 'intercontinentale' vlucht begin naar de VS?
ribruijn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 100

Bericht door ribruijn »

Na 8 november als alles duidelijk is 1 sticky post hiervan maken met alle info. Klaar.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Timothy555 schreef:
29 okt 2021, 12:18
check' gebeuren in Brussel
Dat is nog even de vraag. Ben wel benieuwd hoe dat gaat. Kijk normaal gesproken ga je in Brussel aan boord (Schengen) met overstap op Amsterdam (ook Schengen) dus dan is je paspoortcontrole in Brussel. Baggage wordt doorgelabeld naar je aankomst luchthaven in de VS.

Maar.. Wat ik van een maatje van mij heb begrepen die recent in Canada is geweest en ook hier op het forum voorbij is gekomen, is dat alle vluchten naar Canada allemaal naar de gate E1 en/of D1 wordt geleid, dat is een soort verzamelgate en daar wordt een check gedaan op vaccinbewijs, testbewijs e.d. en dat daarna krijg je je daadwerkelijke gate te zien/horen voor jouw vlucht.

Als ze zoiets ook gaan doen voor de VS dan krijg je waarschijnlijk (ook) een check in Amsterdam. Maar wellicht gaan ze wel werken met stickers ofzo en groen is bijvoorbeeld al gecontroleerd, zoiets, dat je dan direct door mag, dat is even afwachten.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 29 okt 2021, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Timothy555
Amerika-expert

@d_vdploeg Kan je geloven dat ik blij ben dat ik op 8 november niet bij de eersten ga zijn? :D

Tegen 12 december zijn eventuele 'kinken' al uit de kabel, denk ik dan. We gaan het zien.
Grouchy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 100

Bericht door Grouchy »

Paar maanden geleden kreeg een zakenrelatie die BRU-AMS-USA vloog wel een check maar alleen een BP voor BRU-AMS. In AMS mocht ie eerst langs een KLM agent met z'n papieren voodat ie z'n andere BP's kreeg. Delta FlyReady werkte toen niet.

Eigen ervaring met vluchten naar Canada & V.K: eerst controle, na de controle heb je dan een sticker, krabbeltje en stempel op je BP en de daadwerkelijke gate. Ook al heb je een BP, zonder de sticker/stempel/krabbel sturen ze je terug en mag je niet boarden. Dit was trouwens KLM/AF.

Vlieg zelf de 13NOV vanaf BRU naar AMS en dan de VS en dan zullen we het wel zien. Verwacht niks wereldschokkends tov andere bestemmingen de afgelopen maanden.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Timothy555 schreef:
29 okt 2021, 12:34
Kan je geloven dat ik blij ben dat ik op 8 november niet bij de eersten ga zijn?
same here. Kan overigens in deze periode ook niet ivm werk hoor.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

d_vdploeg schreef:
29 okt 2021, 12:29
Kijk normaal gesproken ga je in Brussel aan boord (Schengen) met overstap op Amsterdam (ook Schengen) dus dan is je paspoortcontrole in Brussel. Baggage wordt doorgelabeld naar je aankomst luchthaven in de VS.
Nee, de overstap in Amsterdam is vanaf een Schengen vlucht naar een niet-Schengen vlucht. Dus op Schiphol ga je via paspoortcontrole. Deze zit op de route naar je gate voor de intercontinentale vlucht.
Je zal (in Brussel) mogelijk een boardingpass krijgen met vertrek op Schiphol vanaf gate F1. Dit zal soortgelijk zijn aan wat vroeger gebruikelijk was voor alle Amerikaanse airlines en sinds kort ook voor vluchten naar Canada. Eerst melden bij gate F1 waar de extra vaccinatie en test controle plaatsvind. Dan krijg je een extra krabbeltje/stickertje en krijg je de echte vertrekgate te horen.
Ik vlieg op maandag 8 november 10:10u dus zal het als een van de eerste meemaken. Als het lukt zal ik mijn ervaringen direct posten.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
b_talens
Amerikafan

Bericht door b_talens »

Ik ben ook benieuwd .ik vlieg 11nov ams-lissabon -miami . Ik heb via de chat de airline gevraagd naar waar de
check is van vaccinatiee/test bewijs ,alleen Amsterdam of ook Lissabon en daarkreeg ik geen antwoord op. Wel op een andere vraag uit hetzelfde gesprek 🤷 sowieso in Amsterdam aangezien je voor Portugal of gevaccineerd of getest moet zijn maar was dus benieuwd of het na de overstap nog een keer moet . Ik ga nog een poging wagen vlak voor vertrek duidelijkheid te krijgen
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Resi_70
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Resi_70 »

Wij vliegen 2 dec van Amsterdam naar Las Vegas via Londen Heathrow (LHR). Aangezien het dit als een transit vlucht wordt gezien verwachten we niet echt problemen. Alleen moeten we waarschijnlijk nu ook terug testen wat misschien anders niet nodig was geweest. Dat is ons nog niet geheel duidelijk maar als het moet dan is dat maar zo.
Favorite stad Las Vegas: 2006,2007,2009,2011,2013,2017,2019(2x),2021,2022, 2023,(2025 April-02<>April-14)
Inmiddels 142 dagen in Vegas doorgebracht :)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Grouchy schreef:
29 okt 2021, 13:04
Eigen ervaring met vluchten naar Canada & V.K: eerst controle, na de controle heb je dan een sticker, krabbeltje en stempel op je BP en de daadwerkelijke gate. Ook al heb je een BP, zonder de sticker/stempel/krabbel sturen ze je terug en mag je niet boarden. Dit was trouwens KLM/AF.
Klopt, zo ging het bij mij ook op 1 oktober. KLM heeft echter een service dat je je documenten voor het inchecken al online kunt insturen en laten checken. Helaas werkte dat toen voor Canada nog niet goed dus moest alles bij de gate nogmaals gecontroleerd worden waarna je een stickertje op je paspoort kreeg.

Voor wie nieuwsgierig is hoe het reiscertificaat eruit ziet, zie afbeelding:

Roland
Bijlagen
Reiscertificaat.JPG
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

@Resi_70

Je vliegt met BA via LHR.

Waarom zou je voor de terugvlucht via LHR wel moeten testen?
Die vlucht is toch net als de heenvlucht ook transit?
Je blijft op de heenvlucht EN de terugvlucht toch "airside"?

Zoals ik het nu zie, met de huidige kleurcodes van landen, heb je geen test nodig voor je terugreis.
b_talens
Amerikafan

Bericht door b_talens »

Ik heb van de zomer gezien dat het gewoon bij de incheckbalie werd gecheckt van een vlucht naar Amerika .ik stond in de rij ernaast voor incheck te wachten .geen idee welke airline , niet op gelet .ook voor mijn eigen Europese vlucht werd het gewoon bij de incheckbalie gecheckt
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

@Coyote Buttes sommige landen eisen ook bij alleen een overstap een test. Dus zeker vooraf controleren!
Terug in Texas!
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

Ik vlieg 20-21 november vanuit LAX via London Heathrow naar Amsterdam. Ik heb uitgebreid alles gelezen en het lijkt erop dat je niet hoeft te testen op de terugweg indien je volledig gevaccineerd bent en niet uit een red list country komt. De VS is voor de UK op dit momsnt geen red list country.

https://www.gov.uk/guidance/coronavirus ... gh-england

Daarnaast, omdat je als je in NL aankomt alleen transit passenger in de UK hent geweest, hoef je ook voor NL te testen (want je komt uit de VS).
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door gera_r »

Beste mensen, download de reis-app van Buitenlandse Zaken op je telefoon en meld je aan voor updates over je 'favoriete land'. Gisteren kwam er een nieuw bericht over Verenigde Staten en daarin staat precies wat er voor en na 8 november de bedoeling is...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer