Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door vinceG »

Ik kwam vandaag de volgende aanbieder tegen.
http://www.surfroam.com Iemand ervaring met deze aanbieder?

Aanschaf is €15,- en dit is ook de hoeveelheid datategoed (alleen data, geen bellen!) dat erop staat. Gratis verzending! Tegoed is onbeperkt geldig.
Volgens het overzicht betaal je €0,02/mb, dus kan ik met €15,- tegoed 750 mb internetten en daarna makkelijk via cc opwaarderen.
Daarnaast zitten ze op T-mobile 3g/4g netwerk en is roaming toegestaan!

Ik denk voor mij de ideale kaart. Misschien niet het aller goedkoopste. Ik twijfelde over Arieli, maar die staat geen tethering toe (ik heb een MiFi) en 4Gb heb ik waarschijnlijk niet eens nodig.
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

Heb 2 sim besteld bij Arieli en 3 dagen later lagen die bij mij in de bus (België), prima service van Arieli.
Als die goed gaan werken, ben ik helemaal tevreden en een optie om in het vervolg nog te bestellen.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

elninjoo schreef:Maar in de hotels heb je toch overal wifi? Dus 's avonds netflixen ofzo gaat gewoon via wifi ipv je telefoondata.
Netflixen is lastig hoor.
Je mag blij zijn als je gewoon kunt surfen.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
jan_nl
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door jan_nl »

Ik heb gemerkt dat er op een aantal plaatsen (bv in Yosemite) alleen 4g is en geen 2g/3g. Beetje jammer van mijn 3g mifi. In grote delen van Utah waarschijnlijk ook, maar dat heb ik daar niet getest.
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Is ook best logisch aangezien 4G nog aan gewerkt wordt en 3G niet meer. In het 3G tijdperk was de dekking op dit soort plekken ook gewoon minder.
Matan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matan »

Heeft iemand die Arieli al gebruikt in Hawaii? In 2013 was het t mobile netwerk nogal slecht, maar toen was hun 3G refarm nog bezig. In 2015 (Denver tot Las Vegas) heb ik ATT gebruikt en stond ik toch wel versteld dat ik soms op de meest afgelegen plekken vol 4G bereik had... ATT heeft mij wel zo'n 60 USD gekost denk ik. Wat wel veel is voor 2 weken gebruik
iridium
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door iridium »

6 juni twee simkaarten besteld bij Arieli Mobile. Vandaag via de post gekregen. Snelle levering.

Nu wachten tot 8 augustus en dan kan ik ze gebruiken in California en Oregon.
Jeli Jafra
Amerika-ontdekker

Bericht door Jeli Jafra »

Zelf twijfel ik nog enorm of ik nu al een Arieli simkaart moet bestellen of dat ik beter na aankomst in Amerika een winkel binnen kan lopen.
Ondanks dat ik bekend ben met maps.me app wil ik toch graag met google maps rijden zodat ik actuele verkeersinformatie heb. Verder gewoon de simpele dingen op rust momenten zodat ik niet compleet afhankelijk ben van het WIFI gedeelte. Makkelijkste voor mij is om een oude iPhone te gebruiken als hotspot zodat we er beide gebruik van kunnen maken.

Nu weet ik dat Arieli dat officieel niet ondersteunt maar lees ik hier dat het toch bijna altijd werkt, wat is jullie advies?
itafroma
Amerika-ontdekker

Bericht door itafroma »

Ik zou even wachten tot iemand een "review" kan geven van de nieuwe kaarten.

Arieli biedt om de zoveel tijd nieuwe kaarten aan. Diegene die ze nu verkopen hebben ze nog niet heel lang (sinds mei denk ik).
Degene die ze daarvoor hadden, daar lukte het wel mee. Voor die unlimited twijfel ik heel erg. Dit komt overeen met de unlimited van simple mobile van 50$, deze heeft specifiek GEEN mogelijkheid tot tethering. Ze hebben ook een variant van 60$ die wel tethering biedt, maar die verkoopt Arieli niet.

Dus tot iemand het getest heeft, zou ik het risico niet lopen als je echt tethering moet hebben.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Mee eens.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
michellethewissen
Amerika-newbie

Bericht door michellethewissen »

He allemaal!

Ik heb het forum hier eens gelezen maar ik ben een beetje onzeker over of ik alles wel goed heb begrepen... :roll: Ik ga in september EINDELIJK voor de aller eerste keer ooit naar Amerika! We gaan naar New York omdat een vriend van me daar gaat studeren. Nu vroeg ik me af wat nu de beste optie is. Ik heb begrepen dat Arieli het goodkoopst is? Maar dat thetering niet gegarandeerd is en dat is wel iets dat ik persoonlijk belangrijk vind :) maar mits Arielie toch de meest geschikte optie zou zijn, kan ik natuurlijk ook gewoon alle apps e.d. op het 'reserve' toestel zetten dat als hotspot zou dienen.

Met het hele simkaart gebeuren ben ik echter niet helemaal mee, ik durf de aankoop niet zomaar te doen zonder zekerheid! :( Dus vandaar even mijn vraagje (sorry dat het de zoveelste is)!

Ik heb overigens een iPhone en we gaan 7 dagen dus 2GB zal zéker volstaan. Het mag ook wat kosten voor mij (max $60).

Alvast heel erg bedankt voor het advies/de hulp.

Vriendelijke groeten! :)
Binnus
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Binnus »

Als je alleen data nodig bent dan volstaat een simkaart van Three met 3GB ook wel. Wil je ook kunnen bellen dan wordt het Arieli.
Bellen kan ook via whatsapp of Facetime. Via Whatsapp ging dat prima met een beetje vertraging wat ik ook in Nederland heb.
michellethewissen
Amerika-newbie

madpatrick schreef:
Overigens kwam ik ook nog deze aanbieding tegen die ik nog niet in dit topic heb voorbij zien komen: https://roammobility.com/data-plans maar kijk ook eens naar de daily plans. Als je zeg maar een kort verblijf hebt van 14 dagen dan is dat interessant. En tetheren is toegestaan: https://support.roammobility.com/hc/en- ... -included-
Ze versturen ook naar Europa, let op dat het wel 20 dagen kan duren! De prijs is in Canadese dollars $1,- = €0,69
Het dekkingsgebied wel slecht.
https://roammobility.com/coverage

Als ik goed kijk (maar ik ben hier echt zo slecht in) zou het voor New York wel goed zijn? :)
michellethewissen
Amerika-newbie

Binnus schreef:Als je alleen data nodig bent dan volstaat een simkaart van Three met 3GB ook wel. Wil je ook kunnen bellen dan wordt het Arieli.
Bellen kan ook via whatsapp of Facetime. Via Whatsapp ging dat prima met een beetje vertraging wat ik ook in Nederland heb.

Dankje voor het snelle antwoord! Heb inderdaad al wat gelezen over Three, maar raak er niet veel wijzer uit! Is dat plug 'n play? En Hoe zit dat dan als ik die hier aankrijg in België? Al in het toestel steken en activeren of wachten tot ik daar ben of...? :) En dat kan dan sowieso wel met thetering heb ik begrepen? Want hierboven zag ik nog iets van surfroam, dat is ook met thetering! De meest eenvoudige optie voor mij lijkt het huren van zo een toestel zoals op deze site kan https://www.travel-wifi.com maar dat is wel een pak duurder (komt op €9 à 10 voor 500mb/dag).
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Niet vergeten dat AT&T en T-Mobile ook toeristen aanbiedingen hebben zoals sim-kaart + data plan. Bij AT&T ook een mogelijkheid voor tethering (T-mobile mogelijk ook). Voor onder de 60 dollar ben je klaar met 4GB data (en gratis bellen binnen de US). Genoeg AT&T en T-mobile winkels waar je binnen kunt gaan en met een werkende oplossing weer naar buiten gaat.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Ik overweeg de aanschaf van deze: https://www.prepaidzero.com/product/usa ... epaid-sim/
of deze: https://www.prepaidzero.com/product/usa ... epaid-sim/

Iemand daar ervaring mee?
Enige dingetje is wel dat het 'n UK telefoonnummer is. Is dat gedoe om lokaal te bellen in Amerika? Dat je daar weer nummers voor moet zetten bedoel ik, of kun je gewoon het lokale nummer bellen?
Jeli Jafra
Amerika-ontdekker

Bericht door Jeli Jafra »

Bedankt voor jullie advies itafroma en SuzieQ. Hopen dat er binnenkort al een review komt zodat ik hem voor mijn vakantie nog aan kan schaffen.
sanook schreef:Niet vergeten dat AT&T en T-Mobile ook toeristen aanbiedingen hebben zoals sim-kaart + data plan. Bij AT&T ook een mogelijkheid voor tethering (T-mobile mogelijk ook). Voor onder de 60 dollar ben je klaar met 4GB data (en gratis bellen binnen de US). Genoeg AT&T en T-mobile winkels waar je binnen kunt gaan en met een werkende oplossing weer naar buiten gaat.
Dit is mijn alternatief.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

sanook schreef:Niet vergeten dat AT&T en T-Mobile ook toeristen aanbiedingen hebben zoals sim-kaart + data plan. Bij AT&T ook een mogelijkheid voor tethering (T-mobile mogelijk ook). Voor onder de 60 dollar ben je klaar met 4GB data (en gratis bellen binnen de US). Genoeg AT&T en T-mobile winkels waar je binnen kunt gaan en met een werkende oplossing weer naar buiten gaat.
AT&T kost $45 - 30 dagen, 6GB. Komt nog wel het bedrag voor een SIM kaart bij, $4.99 in een AT&T store, een paar dollar meer bij bijvoorbeeld Walmart.

Er is ook een "unlimited" plan (lees: 22GB), dat kost $60. Maar daarbij is tethering/hotspot gebruik _niet_ mogelijk.

Beide plans roamen ook naar Canada en Mexico.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Hebben jullie ook tips voor als je start in Canada? Wij landen in Edmonton en reizen daarna naar Amerika om via Canada weer naar huis te gaan.
Ik heb al contact gehad met T-Mobile maar zij hebben echter geen winkels in Canada. Het ideale scenario voor ons is om na landing in Edmonton ergens naar een winkel te gaan en er weer vandaan te komen met een werkende mobiele hotspot. Het gaat ons vooral om data, telefoneren is minder belangrijk. Tetheren moet ook toegestaan zijn. Iemand een tip?
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Je kunt iemand die eerder naar de US gaat vragen om een AT&T sim te kopen en te activeren met het $45 plan. Die kun je vervolgens gewoon in Canada gebruiken. Wel even goed naar het moment kijken waarop je dat doet. Na activeren van het plan is het 30 dagen geldig.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer