grunnfm schreef:Hoi allemaal,
Mijn eerste berichtje hier over een al veelbesproken vraag. We reizen binnenkort met onze dochter van 2 naar de usa. Ik heb niet alle 37 pagina's doorgelezen maar als ik het goed heb begrepen mag je altijd een kinderstoeltje (in ons geval de maxi cosi tobi) gratis inchecken als ruimbagage, bovenop de 1 koffer p.p. Hoe verpakken jullie deze dan?
In het vliegtuig willen we hem niet, hij gaat alleen mee als hij ingecheckt kan worden zonder bijkomende kosten.
We zitten met een stopover van een week, in de eerste week huren we een auto en daarna vliegen we door voor 3wk met een camper. Hierdoor is het handiger als we hem kostenloos mee kunnen nemen, anders hadden we er ook 1 kunnen kopen. We vliegen trouwens met united.
Bedankt voor jullie reacties!
Toen ik voor het eerst ging was onze jongste 15 maanden en we hadden een vergelijkbare autostoel bij ons. WEL meegenomen in het vliegtuig (hij had ook een eigen stoel) en daar waren we heel blij mee. Zitten en slapen gaat dan toch veel beter en onze woelwater konden we wat meer beperken in zijn bewegingsvrijheid dan in een vliegtuig riem...
Verder hadden we een rugdrager voor hem mee waar ie inging met overstappen en we hebben daar een goedkope kinderwagen gekocht.
(Die we daar wilden achterlaten, maar die zo goed beviel dat ie nog 2 keer mee is geweest...maar da's een ander verhaal)
Let vooral de eerste dagen op met het slaapritme; wij gingen naar Californie en hebben de kinderen na aankomst zo lang mogelijk wakker gehouden door uit eten te gaan (doe niets duurs!!

) en dan is het de volgende dag of 2 dagen rond vier uur nog opletten dat ze je niet ontglippen en ineens ergens liggen te slapen. Als je dan een activiteit plant is het 't handigst. Onze jongste wilde op een gegeven moment helemaal niks meer...zelfs geen ijsje... lopen wilde ie niet en als je 'm optilde ging hij liggen slapen. Was een gedenkwaardig uurtje, maar daarna was ie wel door de ergste slaap heen en zijn we toch weer tot half 8 gekomen.
Maar ook als dat niet lukt...maak je niet druk, binnen een paar dagen weten ze niet beter.
Handig voor in het vliegtuig: zakjes knijpfruit, appelmoes en yoghurt. (wij zaten vol in die 100 gr vloeistoffen regeling.... geloof dat ze daar inmiddels wel wat soepeler mee zijn.
Wij hebben trouwens nooit de kinderen het tempo laten bepalen (en we zijn best lieve ouders hoor

) Gewoon zoveel mogelijk doen, slaapjes kunnen onderweg ook (soms sliepen ze allevier) en voor iedereen is op alle plaatsten wel iets als je een beetje inschikt. Jongste kon slapen in een pretpark, met nr 3 deden we dan een spelletje en de oudste 2 gingen een attractie in.
Winkelen werd altijd weer goedgemaakt met een 'Build a Bear' winkel of een ijsje (als ze het al vervelend vonden...)
Heel veel plezier!!