Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor reizen met kinderen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
bello
Amerikakenner

Re: Tips voor reizen met kinderen

Bericht door bello »

Wij zijn al meerdere keren naar de Efteling en afgelopen winter naar Disney Hong Kong geweest en hebben ons zowel met onze net-lopende peuter als met onze net-kleuter altijd prima vermaakt. Daar moet ik wel bijzeggen dat we het hoog- en zelfs middenseizoen altijd geheel hebben vermeden, want dat doen we onszelf niet aan. We konden altijd overal doorlopen en alles zonder gedrang bekijken, wat erg helpt bij het gezellig houden van de dag :P

PS Het fijne van Disney is dat ze meestal een kind-doorgeef-service hebben. Dat betekent dat je samen voor de enge achtbaan wacht, liefst in de rij voor 'singles' die je soms hebt, papa erin terwijl moeder met kind wacht, dan moeder in de achtbaan nadat ze kind aan papa heeft overgedragen. Zo blijf je als gezin bij elkaar en kunnen de volwassenen tussendoor toch snel wat niet-kinderattracties 'doen'.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Mostertje
Amerikafan

Bericht door Mostertje »

iertje007 schreef:Ik zou echt niet zoveel geld uitgeven voor Disney op die leeftijd, ze hebben gewoon echt nog niks aan de attracties.
Disneyland is gratis voor kindjes t/m 2 jaar. Wij gaan morgen met onze zoon van 11,5 (betaald het volle tarief) en dochter van 2,5 (gratis) jaar en volgens mij gaat ze het fantastisch vinden. Ze verteld iedereen al maanden dat ze Mickey en Minnie gaat bezoeken en onze ervaring is dat er ook zat te doen is voor deze kleine kindjes.
Wij zagen in 2011 in Florida ook Amerikanen met pas geboren baby'tjes :o , dat zou ik dus niet doen. Maar dat zie ik ook in de Efteling en daar verbaas ik me dan ook over.
Mijn zeer persoonlijke mening is dat het kindje op zijn minst een poosje zelf moet kunnen lopen. Vaak ervaren ze dan alles veel beter dan een hele dag in een wandelwagen.
Afbeelding
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Ik denk dat je je moet afvragen: ga je voor jezelf (en is het voor je kindje ook best leuk), of ga je speciaal voor je kind en heb je er zelf niet zo'n behoefte aan. In het laatste geval zou ik nog eventjes wachten.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada

Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Mostertje schreef:Wij zagen in 2011 in Florida ook Amerikanen met pas geboren baby'tjes :o , dat zou ik dus niet doen. Maar dat zie ik ook in de Efteling en daar verbaas ik me dan ook over. Mijn zeer persoonlijke mening is dat het kindje op zijn minst een poosje zelf moet kunnen lopen. Vaak ervaren ze dan alles veel beter dan een hele dag in een wandelwagen.
Tsja, ook babies hebben soms oudere broers en zussen voor wie het wel heel leuk is. Het is meestal nogal schipperen als je kinderen in verschillende leeftijdscategorieën hebt, en dan moet iedereen zich af en toe aanpassen aan de anderen.

Zelf zie ik trouwens geen probleem in het meenemen van babies naar pretparken :?:
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door lovely_laura »

Wij zijn in Disneyland California geweest toen onze kinderen 14 maanden en 2,5 jaar waren en we hebben ons prima vermaakt. De drukke rijen hebben we gemeden, en we hebben ons alle vier erg goed naar onze zin gehad! S'middags deden ze allebei nog een middag dutje in de buggy en toen hebben mijn man en ik om de beurt wat andere attracties gedaan. De kinderen hebben in ieder geval hun ogen uit gekeken.
Natuurlijk waren ze eigenlijk allebei nog te jong om zich nu nog iets te herinneren maar dat waren ze voor de hele rondreis ook, en ook dat is een super vakantie geworden waar mijn man en ik hele leuke herinneringen aan hebben. :thumbup:
grunnfm
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door grunnfm »

Hoi allemaal,
Mijn eerste berichtje hier over een al veelbesproken vraag. We reizen binnenkort met onze dochter van 2 naar de usa. Ik heb niet alle 37 pagina's doorgelezen maar als ik het goed heb begrepen mag je altijd een kinderstoeltje (in ons geval de maxi cosi tobi) gratis inchecken als ruimbagage, bovenop de 1 koffer p.p. Hoe verpakken jullie deze dan?
In het vliegtuig willen we hem niet, hij gaat alleen mee als hij ingecheckt kan worden zonder bijkomende kosten.
We zitten met een stopover van een week, in de eerste week huren we een auto en daarna vliegen we door voor 3wk met een camper. Hierdoor is het handiger als we hem kostenloos mee kunnen nemen, anders hadden we er ook 1 kunnen kopen. We vliegen trouwens met united.
Bedankt voor jullie reacties!
2000-2001:USA 2003:USA 2006:USA 2008:Thailand 2013: USA
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Wij deden kinderstoelen altijd in een grote stevige plastic zak, maar we hebben ze ook wel eens zonder zak meegenomen en toen werd er op de luchthaven een zak omheen geseald (is met onze buggy ook wel eens gebeurd trouwens). Je moet dat soort spul sowieso meestal ergens speciaal afgeven; dat wijzen ze je bij de incheckbalie.
grunnfm
Amerika-ontdekker

Bericht door grunnfm »

Ok, en hebben jullie wel eens moeten bijbetalen voor het stoeltje?
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Een stoeltje of buggy inchecken is altijd gratis, zelfs bij budgetmaatschappijen als RyanAir, gewoon een grote doorzichtige plastic zak eromheen om 'm schoon te houden. Of het veilig is voor de (onzichtbare piepschuim delen van) het stoeltje is een ander verhaal, met gesmijt van bagageband naar karretje naar vliegtuigruim is een ander verhaal, maar dat vroeg je niet :D
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Wij hebben een 2e handsje gekocht voor de reis. De dure die we thuis gebruiken maar niet meegenomen. Ging perfect.
Beide keren in een grote zak gestopt die we kregen op het vliegveld.

1e x meegenomen in het vliegtuig was een drama, nooit meer. Onding. Daarna alleen gebruik gemaakt van CARES (kidsflysafe.com)

Je dient het inderdaad af te geven bij Odd Size. (en daar ook weer ophalen) Soms duurt dat alleen wat langer :roll:

Succes!
grunnfm
Amerika-ontdekker

Bericht door grunnfm »

Super, bedankt voor jullie snelle reacties! Het is iderdaad een tweedehandse (die in de 'boodschappenauto' zit :wink: ) Dan nemen we hem dus sowieso mee, even een geschikte zak vinden en klaar. Het werd me alleen zo onduidelijk of het nou wel of niet gratis is, bij United stond het er allemaal zo onduidelijk.

Krijg er steeds meer zin in, en ik zie het langzamerhand ook een beetje zitten met onze hyper, dan 2-jarige en net 4-jarige..ik lees nog wel wat meer pagina's terug!
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Lees anders mijn verslagen door, wellicht heb je er wat aan.

Ons zoontje was 20 maanden toen hij voor het eerst mee ging. Daarna op leeftijd van 3,5 (zusje 1,5) en 4,5 (zusje 2,5)
Gewoon relaxt, niet teveel willen, kids de tijd geven te wennen en hun ding te laten doen.
Jullie bepalen de dagen (waarheen etc) en zij bepalen het ritme een beetje (ene x wat vroeger lunchen of wandelen dan de andere x)

Wij hebben alle reizen enorm genoten!!
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

grunnfm schreef:Hoi allemaal,
Mijn eerste berichtje hier over een al veelbesproken vraag. We reizen binnenkort met onze dochter van 2 naar de usa. Ik heb niet alle 37 pagina's doorgelezen maar als ik het goed heb begrepen mag je altijd een kinderstoeltje (in ons geval de maxi cosi tobi) gratis inchecken als ruimbagage, bovenop de 1 koffer p.p. Hoe verpakken jullie deze dan?
In het vliegtuig willen we hem niet, hij gaat alleen mee als hij ingecheckt kan worden zonder bijkomende kosten.
We zitten met een stopover van een week, in de eerste week huren we een auto en daarna vliegen we door voor 3wk met een camper. Hierdoor is het handiger als we hem kostenloos mee kunnen nemen, anders hadden we er ook 1 kunnen kopen. We vliegen trouwens met united.
Bedankt voor jullie reacties!
Toen ik voor het eerst ging was onze jongste 15 maanden en we hadden een vergelijkbare autostoel bij ons. WEL meegenomen in het vliegtuig (hij had ook een eigen stoel) en daar waren we heel blij mee. Zitten en slapen gaat dan toch veel beter en onze woelwater konden we wat meer beperken in zijn bewegingsvrijheid dan in een vliegtuig riem...
Verder hadden we een rugdrager voor hem mee waar ie inging met overstappen en we hebben daar een goedkope kinderwagen gekocht.
(Die we daar wilden achterlaten, maar die zo goed beviel dat ie nog 2 keer mee is geweest...maar da's een ander verhaal)

Let vooral de eerste dagen op met het slaapritme; wij gingen naar Californie en hebben de kinderen na aankomst zo lang mogelijk wakker gehouden door uit eten te gaan (doe niets duurs!! :mrgreen: ) en dan is het de volgende dag of 2 dagen rond vier uur nog opletten dat ze je niet ontglippen en ineens ergens liggen te slapen. Als je dan een activiteit plant is het 't handigst. Onze jongste wilde op een gegeven moment helemaal niks meer...zelfs geen ijsje... lopen wilde ie niet en als je 'm optilde ging hij liggen slapen. Was een gedenkwaardig uurtje, maar daarna was ie wel door de ergste slaap heen en zijn we toch weer tot half 8 gekomen.
Maar ook als dat niet lukt...maak je niet druk, binnen een paar dagen weten ze niet beter.
Handig voor in het vliegtuig: zakjes knijpfruit, appelmoes en yoghurt. (wij zaten vol in die 100 gr vloeistoffen regeling.... geloof dat ze daar inmiddels wel wat soepeler mee zijn.

Wij hebben trouwens nooit de kinderen het tempo laten bepalen (en we zijn best lieve ouders hoor :mrgreen: ) Gewoon zoveel mogelijk doen, slaapjes kunnen onderweg ook (soms sliepen ze allevier) en voor iedereen is op alle plaatsten wel iets als je een beetje inschikt. Jongste kon slapen in een pretpark, met nr 3 deden we dan een spelletje en de oudste 2 gingen een attractie in.
Winkelen werd altijd weer goedgemaakt met een 'Build a Bear' winkel of een ijsje (als ze het al vervelend vonden...)

Heel veel plezier!!
grunnfm
Amerika-ontdekker

Bericht door grunnfm »

Toen ik voor het eerst ging was onze jongste 15 maanden en we hadden een vergelijkbare autostoel bij ons. WEL meegenomen in het vliegtuig (hij had ook een eigen stoel) en daar waren we heel blij mee. Zitten en slapen gaat dan toch veel beter en onze woelwater konden we wat meer beperken in zijn bewegingsvrijheid dan in een vliegtuig riem...
Verder hadden we een rugdrager voor hem mee waar ie inging met overstappen en we hebben daar een goedkope kinderwagen gekocht.
(Die we daar wilden achterlaten, maar die zo goed beviel dat ie nog 2 keer mee is geweest...maar da's een ander verhaal)
De stoel willen we dus niet het vliegtuig in. Reden: gelezen over dat hij lastig vast te zetten is, voetjes tegen de stoel ervoor komen, ze is erg druk en heeft meer bewegingsruimte in haar eigen stoel. Verder vliegen ook opa en oma mee, dus ze wisseld van 4 schoten, en zo kunnen wij ook van stoelen wisselen (indien nodig). We willen bij walmart een rugdrager kopen, ze is inmiddels 13kg en waarschijnlijk zal die drager maar alleen tijdens deze reis gebruikt worden. In NL zijn die dragers zo rond de 100 euro (2ehands 75) maar walmart heeft er 1 van 30 dollar :thumbup:
Let vooral de eerste dagen op met het slaapritme; wij gingen naar Californie en hebben de kinderen na aankomst zo lang mogelijk wakker gehouden door uit eten te gaan (doe niets duurs!! :mrgreen: ) en dan is het de volgende dag of 2 dagen rond vier uur nog opletten dat ze je niet ontglippen en ineens ergens liggen te slapen. Als je dan een activiteit plant is het 't handigst. Onze jongste wilde op een gegeven moment helemaal niks meer...zelfs geen ijsje... lopen wilde ie niet en als je 'm optilde ging hij liggen slapen. Was een gedenkwaardig uurtje, maar daarna was ie wel door de ergste slaap heen en zijn we toch weer tot half 8 gekomen. Maar ook als dat niet lukt...maak je niet druk, binnen een paar dagen weten ze niet beter.
Handig voor in het vliegtuig: zakjes knijpfruit, appelmoes en yoghurt. (wij zaten vol in die 100 gr vloeistoffen regeling.... geloof dat ze daar inmiddels wel wat soepeler mee zijn.
Kijk, handige tips! Met name die knijpfruitjes, daar zijn ze beiden dol op. De oudste blijft denk ik wel redelijk wakker, die valt eigenlijk zelfs in de auto nooit in slaap, maar de jongste valt op de meest gekke plekken in slaap. Wordt wel een leuke uitdaging die wakker te houden, maar dat lijkt me inderdaad wel het beste om in het ritme te komen.
Wij hebben trouwens nooit de kinderen het tempo laten bepalen (en we zijn best lieve ouders hoor :mrgreen: ) Gewoon zoveel mogelijk doen, slaapjes kunnen onderweg ook (soms sliepen ze allevier) en voor iedereen is op alle plaatsten wel iets als je een beetje inschikt. Jongste kon slapen in een pretpark, met nr 3 deden we dan een spelletje en de oudste 2 gingen een attractie in.
Winkelen werd altijd weer goedgemaakt met een 'Build a Bear' winkel of een ijsje (als ze het al vervelend vonden...)
Oh! Build a Bear! Goede herrinnering aan, haha! Vond ik toen (2001) een geweldige uitvinding zo'n winkel. Daar moeten we zeker met de meiden heen.

Gaat vast allemaal goed komen, ben wel blij dat opa en oma ook mee gaan, geeft wel een beetje een veilig gevoel zo'n back-up..
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Ook leuk bij Build-a-Bear: i.p.v. 1 hart in de knuffel, meerdere personen een hart met wens in de knuffel laten doen. Een vriendin van me heeft 6 zoons en elke keer als ze zwanger was (behalve de eerste keer natuurlijk) mochten alle broers een hart met wens in een knuffel doen voor de nieuwe baby.

En een rugdragen van $30 zou ik persoonlijk niet eens aan beginnen. Ik was met nr. 3 een keer op stap en kwam erachter dat ik m'n eigen drager vergeten was dus dacht ik dat een simpele buikdrager van $25 wel zou werken...nou,nee, geen goed idee. Had zo'n rugpijn na een uurtje winkelen!
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Ik zou ook investeren in een goede rugdrager. Als je m voor bijna de nieuwprijs weer kwijt kan op marktplaats, heb je m bijna gratis gebruikt, toch!
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada

Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Inderdaad de voetjes soms tegen de stoel ervoor met een autostoel in het vliegtuig, maar wij hebben dat opgelost door onze woelwater in het achterste rijtje te zetten (wij waren met z'n zessen), en dus hadden we als dat gebeurde zelf last van hem. In de ligstand had ie ruimte genoeg, maar hij was dan ook wel een stukje jonger.

Lastig vast te zetten was de autostoel zeker niet!!

Ook ik zou niet aan een rugdrager van 30 dollar beginnen... de onze was geloof ik 200 euro en ons monstertje nog geen 10 kilo... en dat was al geen pretje op de lange stukken.

Zit nog even te denken aan verdere tips en trucs (inmiddels is onze boef al 9 en het lijkt al een hele tijd terug!!)

We hadden voor alle kinderen een eigen rugzakje met kadootjes. Vooral niet duur of ingewikkeld denken; een ingepakt zakje chips, kleurtjes, een verrassings-ei, puzzeltje, Bobo dat soort dingen en dan ieder uur er eentje open laten maken. Engelse woordjes leren... dingen van de menukaart hebben ze het best onthouden.. cheese...chickenfingers, fries :mrgreen: , chocolutsjipkoekie :mrgreen:
Verder hadden we in latere jaren films op de telefoon en kinderliedjes, ook heel handig voor in een restaurant.

Oh en het is me nooit zelf gebeurd maar ik heb wel fraaie voorbeelden gezien: neem als moeder een reserve shirt mee (hier ben ik het in ieder geval altijd die in de vuurlinie zit).. Als een kind spuugt, het voeren van wat dan ook niet helemaaaal goed gaat, het verschonen in de kleine ruimte mislukt... dan hoef je zo niet de hele reis door. Vrijwel iedereen heeft een ander shirt voor de kleintjes...

Maar het belangrijkste is... aan iedere reis komt een einde en als je inderdaad zelf rustig blijft komt alles helemaal goed!
grunnfm
Amerika-ontdekker

Bericht door grunnfm »

Een schoon shirt voor mama is inderdaad een goed idee, daar had ik niet aangedacht! Die gaat op het lijstje..

Die rugdrager gaan we in de winkel nog wel even bekijken, maar een dure aanschaffen willen we niet. Kans is groot dat ze er niet eens in wil, ze loopt al erg veel en ver zelf. De beoordelingen bij de drager waren wel erg posititief! Ach, onze andere drager (met frame) was eentje van de rommelmarkt, dus het kan alleen maar beter :thumbup: worden!

Voor dochter van 4 hebben we een boekje met spelletjes, mp3 speler, stiften en kleurboek, nintendo ds met Dora, ze krijgt een oud digitaal fototoestel in het vliegtuig en nog wat klein spul.
Voor die van 2 vind ik het lastiger, ze heeft nergens geduld voor. Moet ik nog wat voor verzinnen..
Verder gaat de draagbare dvd speler mee.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Kom ik weer met mijn tip om een draagdoek aan te schaffen: veel praktischer om mee te nemen, en het draagt ook veel lichter. Mijn jongste heeft er zelfs op zijn vierde nog in gezeten.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Autostoel zou ik ook niet aanraden in het vliegtuig. Dan maar een CARES gordel als je toch wilt 'vastzetten'.
Ik vond het een vreselijk onding om mee te nemen die stoel.

Stickervelletjes deden het bij ons ook erg goed. :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer