Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS
Wat moet ik voor Arieli aanklikken op die willy site, t-mobile?
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Ik vermoed dat LTE niet gaat werken, voor LTE gebruikt AT&T in de US Band 2 (1900 MHz), Band 4 (1700/2100 MHz), Band 5 (850 MHz) en Band 17 (700 MHz), met 17 als default. Als je kunt vinden welke bandnummers jouw device ondersteund weet je meer.michelly schreef:-(4G) LTE FDD 800/900/1800/2100/2600MHz
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik heb zo geen verstand van dit soort zaken
Ik vond dit nog bij de omschrijving van de dongle: *Support:LTE FDD900/800/1800/2100/2600 MHZ 5M/10M/15M/20M bandwidth

Ik vond dit nog bij de omschrijving van de dongle: *Support:LTE FDD900/800/1800/2100/2600 MHZ 5M/10M/15M/20M bandwidth
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Toch maar besloten überhaupt geen simkaart aan te schaffen. Vorige keer ook niet enorm gemist. Die één of twee noodzakelijke telefoontjes om les te herbevestigen of te reserveren ofzo doen we wel via wifi of onze Nederlandse simkaart.
Bij Vodafone is het met 'Alles in 1 op reis wereld' mogelijk om 30 minuten te bellen, 30 minuten gebeld te worden, 30 sms'jes te versturen en 30MB data te verstoken voor 5 euro per dag. Wordt alleen in rekening gebracht indien je er daadwerkelijk gebruik van maakt, en dus niet voor de dagen dat je het niet gebruikt. Werkt zowel in de VS als in Canada.
Desondanks dank voor alle info roelb!

Desondanks dank voor alle info roelb!

Het 'aantal banden' is niet afhankelijk van de software op je telefoon (iOS/Android) maar van de hardware in je telefoon.sanook schreef:Of je telefoon in de states wel/niet werkt op 4G is afhankelijk van de banden die het toestel ondersteunt. In de USA gebruiken ze andere banden dan in Europa/Azie. Over het algemeen geldt voor Android dat de toestellen die voor Europa gemaakt zijn niet (volledig) op 4G werken in de USA. iOS is weer anders die hebben volgens mij wel alle banden. Maar voor je vakantie is het niet zo belangrijk om persé 4G te hebben, 3G voldoet voor 90-95 van de mensen prima !
-
- Amerika-expert
Ben ik het niet helemaal mee eens... Dat hangt vooral af van hoe je je telefoon gebruikt. Als je met meerdere personen een internet verbinding wilt delen (oftewel tethering aanzet op phone of een mifi device gebruikt) en een klein beetje snelheid wilt, is 4G eigenlijk de enige oplossing. Als je alleen maar je email synched is het niet zo belangrijk, maar de FB, WA, Instagram, website/browser etc gebruikers komen niet ver als je bv met vieren 3G deelt.sanook schreef:Maar voor je vakantie is het niet zo belangrijk om persé 4G te hebben, 3G voldoet voor 90-95 van de mensen prima !
En als je alleen wilt kunnen bellen is 3G niet eens nodig

Ik ben er nog steeds niet uit.
Het bellen naar NL werkte vorig jaar niet (Arieli) dus daar hoef ik het niet om te doen.
Ik denk dat ik alleen internet wil en bellen in Amerika (ik heb vorig jaar een aantal keer lokaal gebeld).
Ik had ook erg vaak geen bereik (NP, naar NP toe, bij lange afstanden etc).
Dus twijfel even over hoeveel ik moet hebben.
Internet sowieso nodig, al is het maar om te uberen
.
Het bellen naar NL werkte vorig jaar niet (Arieli) dus daar hoef ik het niet om te doen.
Ik denk dat ik alleen internet wil en bellen in Amerika (ik heb vorig jaar een aantal keer lokaal gebeld).
Ik had ook erg vaak geen bereik (NP, naar NP toe, bij lange afstanden etc).
Dus twijfel even over hoeveel ik moet hebben.
Internet sowieso nodig, al is het maar om te uberen

Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Je hebt helemaal gelijk, zo bedoelde ik het ookArno schreef:Het 'aantal banden' is niet afhankelijk van de software op je telefoon (iOS/Android) maar van de hardware in je telefoon.sanook schreef:
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik denk dat 90-95% van de mensen niet veel meer doet dan email/appen enz tijdens de reis op zich. 's Avonds in het hotel op wi-fi kun je je wat meer uitleven mits de verbinding van het hotel mee wil werken.harryh schreef: Ben ik het niet helemaal mee eens... Dat hangt vooral af van hoe je je telefoon gebruikt. Als je met meerdere personen een internet verbinding wilt delen (oftewel tethering aanzet op phone of een mifi device gebruikt) en een klein beetje snelheid wilt, is 4G eigenlijk de enige oplossing. Als je alleen maar je email synched is het niet zo belangrijk, maar de FB, WA, Instagram, website/browser etc gebruikers komen niet ver als je bv met vieren 3G deelt.
En als je alleen wilt kunnen bellen is 3G niet eens nodig
-
- Amerika-expert
Denk dat het percentage echt wel lager ligt, maar ieder zijn eigen mening 
Als je voor $45,- voor 4 weken niet meer afhankelijk bent van wifi in je hotel en overal een goede snelheid hebt, zeg ik "doen".
Zo hebben wij vorig jaar voor volgende maand bij HomeAway een appartement op Hawaii geboekt inclusief wifi internet, zie ik vorige week dat wifi er daar niet meer is. Aangezien ik geboekt had mét internet heeft de eigenaar na wat aandringen de kosten voor een AT&T SIM en 4 weken data vergoed. Ben ik dus blij met 4G op een bij AT&T voor weinig gekochte prepaid phone.

Als je voor $45,- voor 4 weken niet meer afhankelijk bent van wifi in je hotel en overal een goede snelheid hebt, zeg ik "doen".
Zo hebben wij vorig jaar voor volgende maand bij HomeAway een appartement op Hawaii geboekt inclusief wifi internet, zie ik vorige week dat wifi er daar niet meer is. Aangezien ik geboekt had mét internet heeft de eigenaar na wat aandringen de kosten voor een AT&T SIM en 4 weken data vergoed. Ben ik dus blij met 4G op een bij AT&T voor weinig gekochte prepaid phone.
Er is ook nog WindowsArno schreef:Het 'aantal banden' is niet afhankelijk van de software op je telefoon (iOS/Android) maar van de hardware in je telefoon.

En laat mijn 950 XL nu gewoon vrijwel alle LTE banden ondersteunen die er zijn (geldt overigens voor alle MS LTE toestellen):
Ook nog dual-sim, een van de beste telefooncamera's, al sinds jaar en dag wireless charging en doordat zoveel mensen alleen IOS of Android devices willen hebben (waarom toch?) zijn ze ook nog eens prima geprijsd. Ik lach me altijd kapot als ik iedereen weer hoor klagen over hun trage Android apparaat dat altijd vol staat.. Of Apple gebruikers die trots roepen dat de nieuwe iphone toch echt de nieuwste innovatie heeft: draadloos laden .. ZuchtLTE FDD network: Band 5 (850MHz), Band 8 (900MHz), Band 17 (700MHz), Band 20 (800MHz), Band 1 (2100 MHz), Band 12 (700 MHz), Band 2 (1900 MHz), Band 28 (700 MHz), Band 3 (1800 MHz), Band 7 (2600 MHz), Band 4 (1700/2100 MHz)
TD-LTE network: Band 38 (2570-2620 MHz), Band 40 (2300-2400 MHz)

- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dat zijn dan wel slecht geïnformeerde iPhone-gebruikers, want zover ik weet ondersteunt geen enkele iPhone draadloos laden. 
Hier een uitermate tevreden iPhone-gebruiker overigens.

Hier een uitermate tevreden iPhone-gebruiker overigens.

Jawel, de nieuwe (8). En veel Apple fanboys denken echt dat dit een unieke feature is die Apple heeft ontwikkeld.. 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Offtopic: Net zoal levende beelden maken.Kreeg iOS tijdje geleden ook, iedereen lijp... Hebben we op onze Windows toestellen al jaren!
Ik denk dat de simkaarten van Arieli Mobile op alle gangbare toestellen werken, check anders de 'band-ondersteuning' via de website van de fabrikant.
Ik denk dat de simkaarten van Arieli Mobile op alle gangbare toestellen werken, check anders de 'band-ondersteuning' via de website van de fabrikant.
-
- Amerika-expert
"Werken": Ja, 3G/belleniridium schreef: Ik denk dat de simkaarten van Arieli Mobile op alle gangbare toestellen werken, check anders de 'band-ondersteuning' via de website van de fabrikant.
4G/LTE: Werkt vaak niet met in Europa gekochte hardware, inderdaad even nagaan.
Arieli gebruikt het T-Mobile netwerk. Je device moet dus de T-Mobile LTE banden ondersteunen als je LTE wilt kunnen gebruiken (T-Mobile LTE bands: 2, 4, 12, frequenties: 1900, 1700 def, 700 a) en inderdaad dat even checken op de website van de fabrikant van het device.
Ik beschik over een Samsung Galaxy S8. (G950F model). http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_ ... .php#g950f
Als ik naar de specs ga (zie bovenstaande link), dan zie ik de genoemde banden staan toch? Dit betekent dus dat mijn telefoon 4G LTE van Arieli (T-mobile) ondersteund?
Als ik naar de specs ga (zie bovenstaande link), dan zie ik de genoemde banden staan toch? Dit betekent dus dat mijn telefoon 4G LTE van Arieli (T-mobile) ondersteund?
-
- Amerika-expert
Yep T-Mobile zit op 2, 4 en 12, jouw toestel heeft volgens die site:
LTE band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 12(700), 13(700), 17(700), 18(800), 19(800), 20(800), 25(1900), 26(850), 28(700), 32(1500), 66(1700/2100), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500)
Ook AT&T gaat goed (2,4,5,17).
LTE band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 12(700), 13(700), 17(700), 18(800), 19(800), 20(800), 25(1900), 26(850), 28(700), 32(1500), 66(1700/2100), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500)
Ook AT&T gaat goed (2,4,5,17).
Wat moet ik voor Arieli aanklikken op die willy site, t-mobile?
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Kan iemand een advies geven over eigenlijk de tegenovergestelde situatie. Ik ben vaak, kort in de USA en wil eigenlijk permanent een nummer houden, mijn telefoon is toch dual-sim. Maar ik zoek eigenlijk lage maandelijkse kosten en die lijken onvindbaar tussen alle unlimited plans. Bellen zal ik niet vaak doen, SMS/MMS en data wel maar ook geen gigantische hoeveelheden.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Voor bellen en SMS kun je het .25c/minute Gophone plan bij AT&T nemen. Geen data.
Je kunt wel zo vaak als je maar wilt van plan switchen. Dus als je een tijdje in de US bent switch je voor vertrek naar het $45/30days plan (6GB data) en als je weer terug bent zet je het terug naar .25c/min.
Ben je er korter dan kun je ook het $2/day plan activeren en een daily data package aanzetten.
In dat geval wordt er $2 van je prepaid account afgehaald voor elke dag dat je de telefoon gebruikt. Gebruik je hem niet (niet bellen, geen data) dan kost het niets. Maar voor data moet je dus wel een aparte package kopen, $1 per 100MB. Die packages zijn "daily", dus geldig voor een dag. Zodra je het aanzet wordt het volgens mij elke dag automatisch van je saldo afgeschreven, totdat je het weer uit zet. Op zich ben je dan dus voor $3 per dag klaar met 100MB per dag of $4 voor 200MB/dag. Ben je er langer dan 2 weken dan kun je beter het $45 plan activeren en heb je 6GB voor 30 dagen (is gemiddeld 200MB/dag).
Let wel op: je moet je saldo actueel houden. Laad je geld op je account dan heeft dat een beperkte geldigheid, afhankelijk van hoeveel je laadt. Het beste kun je ieder jaar tenminste $100 laden, dat is 1 jaar geldig. Laad je minder dan $100 (maar meer dan $25) dan is de geldigheid 90 dagen. Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer: het kost je minimaal $100 per jaar. Gebruik je die niet, dan ben je ze kwijt.
Je kunt wel zo vaak als je maar wilt van plan switchen. Dus als je een tijdje in de US bent switch je voor vertrek naar het $45/30days plan (6GB data) en als je weer terug bent zet je het terug naar .25c/min.
Ben je er korter dan kun je ook het $2/day plan activeren en een daily data package aanzetten.
In dat geval wordt er $2 van je prepaid account afgehaald voor elke dag dat je de telefoon gebruikt. Gebruik je hem niet (niet bellen, geen data) dan kost het niets. Maar voor data moet je dus wel een aparte package kopen, $1 per 100MB. Die packages zijn "daily", dus geldig voor een dag. Zodra je het aanzet wordt het volgens mij elke dag automatisch van je saldo afgeschreven, totdat je het weer uit zet. Op zich ben je dan dus voor $3 per dag klaar met 100MB per dag of $4 voor 200MB/dag. Ben je er langer dan 2 weken dan kun je beter het $45 plan activeren en heb je 6GB voor 30 dagen (is gemiddeld 200MB/dag).
Let wel op: je moet je saldo actueel houden. Laad je geld op je account dan heeft dat een beperkte geldigheid, afhankelijk van hoeveel je laadt. Het beste kun je ieder jaar tenminste $100 laden, dat is 1 jaar geldig. Laad je minder dan $100 (maar meer dan $25) dan is de geldigheid 90 dagen. Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer: het kost je minimaal $100 per jaar. Gebruik je die niet, dan ben je ze kwijt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht