Wat een ontzettende leuke verhalen! Wij hebben eigenlijk altijd wel wat op vakantie, of zelfs voor we weg gaan. (mijn ouders vragen zich altijd af, of dit jaar eens alles normaal verloopt, maar helaas...)
Ik hou het nu dus op een van de recentere blunders.
Ik werk als vrijwilligster voor een organisatie die kansarme kinderen een vakantie biedt bij gastouders in Nederland. Deze kinderen hebben zo'n vakantie echt keihard nodig.
Afgelopen zomer mocht ik mee om de kinderen uit Berlijn te gaan ophalen. We verbleven 2 nachten in Berlijn en op de laatste dag gingen we op weg naar het busstation waar alle kinderen en ouders zich zouden verzamelen, van daaruit zouden we 's nachts naar Nederland rijden.
Het was een bloedhete dag geweest, en we hadden erg veel gelopen. Toen we met z'n allen voor het hotel stonden voelde ik me helemaal duizelig en misselijk worden. Ik was krijtwit, en dacht elk moment flauw te gaan vallen. Toch moest ik me schrap zetten, want we moesten nog een eindje wandelen naar de metro. Toen we eindelijk de metro in konden was ik dan ook erg blij dat ik even kon gaan zitten.
Na enkele haltes moesten we eruit, en iedereen liep met zijn koffertje naar buiten. Toen ik de metro weg zag rijden riep ik ineens: "o,nee, mijn rugtas staat nog in de metro!"Paniek in de tent. (maar door al het bloed wat ineens door mijn lichaam begon te stromen , was ik wel weer meteen helemaal "bij")
Gelukkig wist een ervaren medewerker van onze organisatie wat hij moest doen. Hij drukte op een "notruf-knop"en vertelde wat er was. Ondertussen stonden ruim 30 man te wachten op mij! Er werd na een poosje besloten dat er 2 bij mij zouden blijven, en de rest vast naar het busstation zou lopen.
We kregen een bericht terug: mijn rugtas was gevonden en zou met de volgende metro terug komen. (ongelofelijk toch in zo'n grote stad?)
En ja hoor, daar was ie.
Toen we terugliepen vroeg iedereen hoe het afgelopen was, en hoe het met me ging. Ontzettend lief en meelevend natuurlijk, maar ik voelde me wel heel stom en schaamde me diep

. (Ik vraag me af of ze me volgend jaar nog wel mee durven te nemen...)