Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

slapen in het vliegtuig

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: slapen in het vliegtuig

Bericht door lovely_laura »

weet iemand of de no jetlag pillen ook in nederland verkrijgbaar zijn?
Zo via internet zie ik alleen maar amerikaanse sites.

gr. laura
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Denise_qh schreef:Dan ga ik de No Jetleg toch maar proberen, ik ben erg benieuwd. Nog even wat anders, ik ben ook aan het kijken voor een nekkussentje maar wat is nou fijner, een opblaasbare of een gevulde kussen-nekkussen? Opblaasbaar scheelt wel een hoop ruimte in de handbagage maar 'liggen' deze ook een beetje lekker?
Zelf vind ik een gevulde aanzienlijk prettiger. Tip: op het vliegveld kosten al snel meer dan € 15, bij de Action heb je ze voor € 3,50.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik heb geen ervaring met de gevulde versie, maar ik was vorige week zeer te spreken over mijn opblaaskussen. Jammer alleen dat er een gaatje in bleek te zitten, anders had ik vast de hele vlucht perfect gezeten. Ik heb een lange nek, dus ik leg hem wel op het kussentje van het vliegtuig, anders zit ik nog met een kromme nek.
Florida
Amerikafan

Bericht door Florida »

iMoon schreef:
druppel schreef: heeft iemand DE tip om toch te slapen
DE tip heb ik niet maar zo doe ik het:
* Iets ruimere stoel boeken :wink:
[....]
Een ruimere stoel is mij ook goed bevallen; hoewel ik altijd wel een paar keer in slaap val tijdens de vlucht heb ik aanzienlijk beter en langer kunnen slapen door meer beenruimte! Het kost wat ... maar dan heb je ook wat!
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Al en paar keer zo'n nekkussentje gekocht, want ziet er bij andere mensen altijd zo lekker comfortabel uit. Maar voor mij werkt het echt niet, nek zal wel te kort zijn. Richting Amerika slaap ik altijd redelijk goed ook al is het een dagvlucht. Zal wel het loslaten van alle drukte en stress in Nederland zijn. De nachtvlucht terug daarentegen kan ik echt nooit slapen ook al ben ik nog zo moe. Maaltijd overslaan, sleepaids, reistabletjes, het helpt allemaal niets :( Wel mooie gelegenheid om wat films in te halen!
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Bandido schreef:Ik heb slaappillen op recept en dat werkt voor mij prima. Ik eet een hapje, neem dan een pil en ben meteen een paar uur "knock out".
Ik heb ook slaappillen op recept. Gisteren van Singapore naar Amsterdam gevlogen en 8 uur geslapen.
Als we vanuit de USA vliegen neem ik mn pil gelijk als ik op mn stoel zit anders " werkt" hij idd nog na aankomst.
Dit is natuurlijk wel een (klein) risico want als er een mankement is o.i.d en we moeten het vliegtuig uit dan is het niet zo fijn met zo'n pil in je mik.
Gelukkig heb ik dat nog nooit meegemaakt.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Ik heb altijd een slaapmasker en oordopjes bij me (bij sommige maatschappijen krijg je een masker).

Alleen jammer dat je dan het ijsje of de snack in de nacht kunt missen...

Johan
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

johan1973 schreef:Alleen jammer dat je dan het ijsje of de snack in de nacht kunt missen...
Sowieso beter voor je, dus eigenlijk bewijs je jezelf gewoon een gunst door lekker te gaan slapen (of een serieuze poging daartoe te doen). :mrgreen:
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

johan1973 schreef:Ik heb altijd een slaapmasker en oordopjes bij me (bij sommige maatschappijen krijg je een masker).

Alleen jammer dat je dan het ijsje of de snack in de nacht kunt missen...

Johan
Daar zijn stickertjes voor, zoals deze:
wake.jpg
wake.jpg (17.54 KiB) 2416 keer bekeken
(zaten bij mijn slaapmaskertje)

Bij Korean Air krijg je ze zelfs: :thumbup:
wake 2.jpg
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Florida
Amerikafan

Bericht door Florida »

Wat een mooie service zo'n sticker! Heb ik nog nooit gekregen... :roll: welke vliegmaatschappij(en) geven die?
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Een paar jaar geleden kregen we die bij Singapore airlines, en volgens mij hebben we ze ook wel eens bij Emirates gekregen. Ik denk niet dat je dat bij een Amerikaanse maatschappij hoeft te verwachte :lol:
Terug in Texas!
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Emirates is echt de beste airline die er is naar mijn mening... :mrgreen:
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Eens, ondanks dat mijn kinderen tijdens een reis van 20 uur tot 3x toe dezelfde kindermaaltijd voor hun neus kregen (waarvan 2x in hetzelfde vliegtuig). Maar die misser vergeef ik ze graag.
Terug in Texas!
Montyrulezz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Montyrulezz »

Toen we in Juni vanuit New York terugvlogen, vlogen we pas om half 10 's avonds. We hebben het grootste gedeelte van de dag nog door NY gesjouwd en daar ook nog rond een uur of 3 een fatsoenlijke maaltijd gegeten. Op het vliegveld nog een fatsoenlijk broodje gekocht en toen we eindelijk in het vliegtuig zaten waren we kapot. Oordopjes in, 2 dekens over ons heen, muts op en voor het eerst heerlijk geslapen! De maaltijd hebben we gemist, maar daar hadden we ook op gerekend.

Wij vlogen met Airberlin en hadden stoelen gereserveerd direkt achter de wc's. Voordeel hiervan is dat je met je benen omhoog kon zitten/liggen. Na vertrek stoelen naar achteren en we hadden heerlijk de ruimte! Zo proberen we het de volgende keer ook te doen!
2006: 2 weken Fl. - 2008: 3 weken LA- SF
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door harryvanrooy »

Yeps Wally, dit is mijn ervaring,
asv60
Amerika-expert

Bericht door asv60 »

Mijn vliegreis afgelopen week heeft een staartje gekregen. Ik heb nu een trombosebeen!
Dit komt door lang stilzitten in dezelfde houding en dat heb je natuurlijk als je slaapt in een vliegtuig.
Ik had een slaappil genomen en 8 uur geslapen en dus niet van mn plaats geweest die tijd. Doe dit eigenlijk altijd met het vliegen, maar nu is het dus niet goed afgelopen.
Dinsdag thuisgekomen en zaterdag kreeg ik last van mijn bovenbeen. Deed pijn en in de loop van de dag breide het zich naar beneden uit.'s avonds naar EH geweest en het bleek idd een trombose in mijn lies die al uitgebreid was tot in het bekken. Moet me nu 1 week zelf injecteren met heparine en daarna nog 3 tot 6 mnd antistollingsmedicatie slikken. En wat ik nog het ergste vind, moet 2 jaar een steunkous dragen van enkel tot lies.
Heb nu veel pijn en kan eigenlijk niet lopen of staan. Het lichaam moet de stolling zelf opruimen en dat kan wel een poosje duren.
Ben er weer klaar mee.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Hemel Hannie, wat een schrik! Fijn dat je er nog op tijd bij was, ondanks de gevorderde uitbreiding :| Geen leuk eind van je reis...
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

harryvanrooy schreef:Yeps Wally, dit is mijn ervaring,
Huh??

Asv60, vervelend zeg. Ik ken het uit eigen ervaring, al mis ik een bloedstollingsfactor. Weet je wel zeker dat het door het vliegen komt?
asv60
Amerika-expert

Bericht door asv60 »

Ja, die conclusie kon snel getrokken worden omdat het 4 dagen na een lange vliegreis is ontstaan en het verder niet in de familie zit.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Heel veel sterkte!
Laat je niet te snel afschepen met een conclusie. Ik heb ook een afwijking in mijn bloedstolling terwijl er niets binnen de familie bekend is. Het is wel belangrijk om zeker te weten wat de oorzaak is om problemen in de toekomst te voorkomen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer