Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kosten Amerika reis 2015

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Kosten Amerika reis 2015

Bericht door boonens »

Geluk, maar ook toewijding en vertrouwen :lol: Voor deze zomer (485,- p.p. voor DUS - SEA met een tussenstop in Londen) heb ik vanaf eind oktober bijna dagelijks de prijzen in de gaten gehouden via 2/3 verschillende websites. Inderdaad stonden de prijzen lang > 1.000,- en eind vorig jaar kwamen er diverse berichten langs dat het zeker niet veel goedkoper zou worden voor de zomer van 2015. Inmiddels zijn veel fantastische deals vanaf Luxemburg en Düsseldorf de revue gepasseerd.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Schrijf je ook in op de nieuwsbrief van http://ticketspy.nl/, daar zie je soms gunstige deals voorbij komen voor vluchten. Verder helpt vroeg weten waar je naartoe wilt en vaak op verschillende sites kijken (hoewel er ook jaren zijn dat ik de prijs alleen omhoog zag gaan, wat dan wel weer een beetje deprimerend is).

Voor het eten begroot ik meestal €50 per persoon per dag. Het ontbijt zit 50/50 inbegrepen en de andere dagen nemen we meestal een yoghurtje of boterham. Lunch ook meestal uit de supermarkt of het benzinestation en op 1 of 2 avonden na alle avonden eten in een restaurant. Ben niet zo'n keukenprinses en vind de prijzen in de supermarkt in vergelijking met Nederland hoog.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Daika schreef:Hey allemaal,

Wat mij telkens weer verbaasd is hoe jullie aan die goedkope tickets komen. Ikzelf zit voor een ticket naar SFO in het hoogseizoen toch al snel aan 1050 € per persoon. Dan loopt het al snel op.
Boeken jullie rechtstreeks bij de airline en schuimen jullie dan elke airline af? Wanneer weet je of er bepaalde deals zijn?Pff ik vind echt niet de prijzen die ik hier soms zie.
Alvast dank voor de tip!
Wat velen hier doen, zoals Boonens ook al beschrijft is echt al 3/4e jaar voor de reis plaats gaat vinden (vooral in de periode nov-dec-jan) de ticketprijzen in de gaten houden. Behalve ticketspy bv ook Kayak.com, maar ook de bekende sites en idd soms ook de airlines zelf. Verder hangt het er ook vanaf of je qua reis al ergens aan vast zit. Moet je bv een rondje zuidwesten persé in SF starten, of kan het ook in LA of Las Vegas? Hoe komen sommige dagen uit als je bv op Phoenix of Las Vegas vliegt en terug vanaf SFO of LAX? Wat scheelt het bij vertrek 1 of 2 dagen later/eerder en kan dat ook van de baas? Flexibel...
b_talens
Amerikafan

Bericht door b_talens »

ik blijf het allemaal maar heel erg veel vinden wat iedereen begroot voor eten per persoon

in 2013 met zijn 3en was ik ong 1100 euro kwijt voor 25 dagen en daar zat niet alleen eten ( 17x uit eten ) bij maar ook uitjes/entreegeld , benzine en boodschappen in de supermarkt met flink wat non food aankopen zoals oa drinkbekers voor de kinderen voor school, rugzak etc maar ook snacks voor overdag , bakken ijs , snoep ed

dat is pp per dag 14 euro . we ontbijten altijd in ons huis en kopen voor de lunch van ergens een broodje oid . avondeten varieert van uit eten maar ook bv een kip bij de publix met salade, een bak lasagne in de oven of kant en klaar maaltijden , ook kook ik meestal wel eens omdat we dasn gewoon zin hebben aan aardappel groente vlees ;)

vlucht in 2013 was 515 pp
auto 50 euro pp ( 3,5 week)
huishuur 200 euro ( 3 weken) pp
3 dagen hotel aan strand 100 euro pp

komt op een totaal 1200 pp voor 3,5 week florida all in
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is natuurlijk wel anders of je een rondreis maakt of dat je 3 weken in een huis zit met de gelegenheid om zelf te koken, maar 14 euro pp per dag voor ontbijt, lunch en avondeten en benzinekosten is wel bijzonder weinig.
Stel dat je van die 1100 euro voor 300 euro aan benzine, uitjes, ontbijt en lunch en zelf gekookt avondeten (en het lijkt me dat ik daarmee aan de lage kant zit) hebt uitgegeven, dan heb je 800 euro uitgegeven aan het eten in een restaurant, 17 keer. Dat is 11 euro pp per dag. Daar kun je toch niet voor uit eten gaan? Of is dat alleen McDonalds etc?
Misschien is Florida veel goedkoper dan andere delen van de VS?

Marianne
Chub
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Chub »

b_talens schreef:huishuur 200 euro ( 3 weken) pp
Knap voor dit bedrag :thumbup: Maar ja, waarom niet. Vorig jaar zat ik op € 1700, voor 18 dagen (ook 3 personen), en toch niet echt zuinig gedaan.
Vraagje. Waar, wat en in welke periode had je een huurhuis voor 3 weken voor € 600,- totaal.
b_talens
Amerikafan

Bericht door b_talens »

omdat ik alleen met de kids ben gaan we vaak naar buffet restaurants als golden corral , sizzler, ponderosa of cici pizza omdat ze niet lang stil willen zitten en ze gek zijn op spareribes en vooral steaks en de toetsjes bar ;) . dat kost voor kinderen ong 4 dollar en voor mij on 10 a 15 dollar maar we gaan ook wel naar outback, texas roadhouse of mexicaans echt uit eten maar ben dan voor ons 3en ong 25 euro kwijt bij de echte restaurants . verder doen ook wel eens taco bell of steak and shake of five guys . mac donalds is een nog go op vakantie in de us gelukkig . ontbijten doen we thuis gewoon brood met beleg of cereal of bv zo'n belegde stokbrood bij de publix.
de laatste keer stond de dollar wel op 1,35 dat helpt ;)

huis was in florida ( kissimee) bij old town . een townhouse met 3 slaapkamers , 2 badkamers en keuken en woonkamer . hij is altijd al goedkoop en snel volgeboekt maar het zwembad werd gerenoveerd dus had hij nog wat van de prijs afgedaan .

komende zomer zit ik een stukje duurder en betaal ik ong 1400 euro voor een maand maar dat komt mede door de koers . bij een koers van 1,35 zou het op 1100 euro komen voor een maand maar zitten op een resort met 4 zwembaden :clap:
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2019 florida
2021 florida
2023 florida
b_talens
Amerikafan

Bericht door b_talens »

ik doe ook niet bijzonder zuinig of zo en heb altijd het idee dat ik mijn cc max maar dat blijkt telkens mee te vallen :)
voor uit eten gebruik wel vaak kortingscoupons, early bird menu's , kids eat free etc .
benzine was 200 euro in florida rij je een stuk minder dan in het westen maar had toch iets van 2500 km op de teller getikt. ik heb geen suv maar fullsize auto die ook weer wat zuinger is qua benzine . we gaan ook bv een dagje naar een natuurpark en dan doe ik de koelbox vol met brood fruit en lekkers.

daarnaast hoeft eten koken niet duur te zijn. ik koop vaak wat aardappels uit florida ( die zijn zo lekker van de grond daar) en bv een maiskolf koste nog geen 30 dollarcent per stuk of sperciebonen en dan wat vlees en heb je voor een dollar of 5 avondeten voor 3 personen .
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2019 florida
2021 florida
2023 florida
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Afgelopen april/mei / zuidwesten / 22 dagen.

boodschappen 270
benzine 270
hotels 3400
vliegticket 500 (united naar las vegas met overstap)
premier access + economy plus + extra koffer terug 400 / terugstorting economy plus door united (heenreis 1x) -84 = 316
shoppen ...
(middag/avond)eten 370
toegang staats/nat./parken (+america beaut. pass / the wave loting / esta / etc) 120
huurauto (alamo brits standard suv) 647, uiteindelijk Chevy Tahoe geworden
nieuwe USA kaart navigatie Garmin 40

totaal dus (1 persoon): om en nabij 5900

Met een enter na elke zin:
Boodschappen en benzine zal misschien onderling wat 10-jes kunnen verschillen (doe cashback en betaal cash de benzine - kan 't dus niet echt herleiden).
Lukte trouwens in 2 Walmarts niet (cashback).
M'n debet/pinpas werd niet herkend (SNS).
Ga er ook niet vanuit dat het 'aanzetten' van de pinpas voor buiten Europa in 1x keer werkt.
Heb 2x mogen bellen met SNS hiervoor...
Boodschappen zit ook een component (avond)eten in, omdat ik vaak salade en/of broodje en/of fruit (mee)genomen heb hiervoor.
Hier vermelde (middag/avond) is echt 'uit' eten.
Ontbijt altijd in de hotels.
Volgens mij zijn we er nu wel.
sunnyrojo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

wij rekenen voor het eten 25 euro pp per dag (5 volwassenen) en dan ontbijten we elke keer bijna in het hotel, de andere keren zitten we op een plaats waar je zelf dus ook 's avonds kan koken (5x) en dat kan dan goedkoper zijn. Ik denk dat wij een aardig gemiddelde hebben van wat de anderen hier zoal kwijt zijn toch?
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

b_talens schreef:ik blijf het allemaal maar heel erg veel vinden wat iedereen begroot voor eten per persoon
Verderop lees ik dat jouw kinderen nog in de leeftijd van de kindermenu's zijn. Met 2 kinderen en 1 volwassene daalt het gemiddelde per persoon wel enorm natuurlijk. Over een aantal jaren vrees ik dat ook jij je begroting naar boven zal moeten aanpassen.
Toen mijn 2 zonen klein waren, viel de restaurant rekening ook altijd nog wel mee. Met 2 pubers en 2 volwassenen wordt dat toch wel een ander verhaal. Het is dus niet altijd zo dat mensen meer begroten omdat ze luxer eten, maar vooral ook omdat kinderen nou eenmaal steeds meer eten naar mate ze ouder worden. ( en dan worden ze ook voor vol berekend bij entreeprijzen, betaal je vaker een toeslag op een hotelkamer omdat ze niet meer in de gratis leeftijdscategorie zitten etc)

Wij rekenen trouwens ook gemiddeld 20 a 25 euro per persoon per dag voor eten. Ook met een afwisseling van koken, iets uit de supermarkt halen, fastfood en restaurants. Bij ons waren bijna alle overnachtingen zonder ontbijt trouwens, maar voor ca 1 euro pp hadden we wel brood en beleg, dus dat zijn ook niet echt de extra kosten. (hoewel we soms natuurlijk weleens buiten de deur ontbijten, maar dat is bij ons in 4weken tijd misschien 6 keer gebeurt)
b_talens
Amerikafan

Bericht door b_talens »

mijn kinderen ( 8 en 13) eten als volwassenen maar het eten is gewoon erg veel dus ze delen bv een hoofdmenu of ik bestel een extra side erbij . kindermenu's koop ik nooit voor ze dat is veel te weinig . :lol:

maar zelfs als ze puber zijn zou ik per dag niet zoveel geld aan eten kunnen uitgeven , het lukt me niet zoveel geld uit te geven aan eten . zelfs als ik 3 volwassen hoofdgerechten bestel is het meestal onder 10 euro pp in florida . dus dan zou ik voor ontbijt en lunch nog 45 euro moeten uitgeven en dat kost het bij lange na niet .

ik heb nu bv een groupon voor onbeperkt pizza eten voor wel 3,5 dollar pp . :mrgreen:

ik ben trouwens in nederland ook erg weinig kwijt aan boodschappen statistisch gezien en kan goed koken en gebruik weinig packaged food dus het zit gewoon ingebakken
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Daika
Amerikafan

Bericht door Daika »

Beste Paul,

ik boek mijn vliegtickets meestal via Connections maar misschien is het dan beter om dit toch via andere sites te doen?

Kan je mij nog voorbeelden van websites geven? Ik ben nl soms nogal wantrouwig op websites zoals cheaptickets ed..;

Alvast dank,
Ann
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij zijn ook nooit zoveel kwijt aan eten. Het is natuurlijk ook maar net wat je wilt. Wij eten op vakantie best geregeld buiten de deur maar gaan zelden uitgebreid tafelen. Wij waren afgelopen zomer met z'n vieren per dag 60 euro kwijt aan overige kosten. Daar valt bij ons alles onder behalve tickets, autohuur, overnachtingen en benzine. Ik boek meestal wel bewust hotels met ontbijt maar wij vinden het ook prima om gewoon een broodje uit het vuistje te eten, 's avonds een eenvoudige maaltijd klaar te maken op de camping of gewoon iets uit de supermarkt op te warmen.
Ik denk dat daar een groot verschil in zit. Wil je op vakantie echt uitgebreid dineren of vind je eten bijzaak. Wij vinden het vaak ook zonde van de tijd om hier lang aan te besteden :lol:
Daika
Amerikafan

Bericht door Daika »

Nog een vraagje: heeft er iemand ervaring met boekingen via Hotwire?

Ik vind het steeds moeilijk omdat je totaal geen idee hebt welk hotel je boekt totdat je effectief gereserveerd hebt.
Meestal geen cancellation mogelijk.

Alvast dank voor jullie ervaringen.
Ann
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik heb vaak via Hotwire geboekt. Ik zoek eigenlijk altijd op 3 sterren en we hebben daar nog nooit een verkeerd hotel bij getroffen.
Je kunt inderdaad niet meer annuleren, maar dat vinden wij niet erg omdat de prijs soms echt veel scheelt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

b_talens schreef: zelfs als ik 3 volwassen hoofdgerechten bestel is het meestal onder 10 euro pp in florida .
Het maakt denk ik toch wel heel veel uit waar je zit en wat voor soort vakantie je hebt. Als je een rondreis maakt zie je toch minder goedkope eetgelegenheden (of wij zoeken nooit goed :wink: ) of er is gewoon geen keuze (in de parken bijvoorbeeld). Dan zijn wij aan fooi al evenveel kwijt als jij aan een maaltijd. :lol:

Marianne
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Daika, voor tickets kun je het beste op vergelijkingsites kijken zoals bijvoorbeeld momondo, ticketspy en kayak. Je moet echt op alle sites kijken! Of boeken via hotwire goed is? Bij mijn laatste keer boekte ik een hotel in Chicago dat achteraf in de middle of nowhere bleek te liggen. Ik boek liever hotels waarvan ik van te voren weet wat je krijgt. Voor hotwire kun je ook op betterbidding.com kijken. Hier staan ervaringen van mensen die op hotwire en priceline boekten.
Frank-Danielle
Amerika-ontdekker

Bericht door Frank-Danielle »

PSVwally schreef:whoops.

Ik hoop alleen dat Pacifica, hoe mooi ook, niet je uitvalsbasis is voor San Francisco? Want dan ben je de gespaarde kosten weer kwijt aan het rijden naar en parkeren van je auto in die stad. Wat ga je in Stanislaus en Sierra NF doen trouwens? Je hebt die in je route staan, maar ik mis dan bv Page?
We zullen voornamelijk eten in de supermarkt halen
Op een aantal plaatsen kun je dit doen, maar er zijn ook plekken zoals bv de Grand Canyon, Bryce waar niet echt een supermarkt is. In mindere mate ook in springdale. En dan moet je ook maar hopen dat je of zo'n supermarkt hebt waar je bv je pizza op kunt warmen, want ik neem toch aan dat je meestal 's avonds wel wat warms wil? Niet alle hotels hebben bv een magnetron. Verder is het gemak van de vele fastfoodketens vaak om de hoek. Een koelbox vullen voor een (paar) dag(en) overdag is handig, maar je kan op veel plekken erg goedkoop buiten de deur eten.

Welke hotels in welke plaatsen heb je? Dan hebben anderen er misschien ook iets aan.

Mijn kosten:
In 2010: 14 dagen Florida in September: €2100 (alleen)
in 2012: 20 dagen April/ Mei: €3050 (6100 met zn 2-en)
in 2013: 24 dagen in Mei: €3675 (alleen)
Excuus voor de late reactie. Wij zijn inderdaad van plan om vanaf Pacifica 2 dagen naar SF te rijden. Iets buiten de stad te parkeren en dan met een bus naar de stad zelf. Moet eerlijk toegeven dat het wel een aanname is dat dit kan. Tips zijn meer dan welkom!

Stanislaus en Sierra NF lijken ons mooie parken om te bekijken. Page nog niet echt naar gekeken, is dat de moeite waard? We moesten keuzes maken en om die reden slaan we bijv. Death Valley over.

Qua eten hebben we in vrijwel alle motels/hotels een magnetron. Wij vinden het ook niet erg om een aantal dagen alleen koud te eten. In plekken waar supermarkten niet voor handen zijn gaan we ergens uit eten. Een koelbox gaan we zeker aanschaffen voor in de auto!

Wij overnachten in de volgende motels/hotels:

Holiday Inn Express Pacifica (Pacifica)
Red Roof Inn (Monterey)
Country Inn Sonora (Sonora)
Cedar Lodge (El Portal)
The River Inn (Three Rivers)
Santa Clarita Motel (Santa Clarita)
Knights Inn (Palm Springs)
Super 8 Flagstaff Lucky Lane (Flagstaff)
Hatch Station Bryce Canyon (Hatch)
St. George Inn and Suites (St. George)
Excalibur (Las Vegas)

Frank
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

:offtopic: @ Frank: Misschien niet onverstandig om je volledige route eens te plaatsen in het zuidwesten forum.
Wat zijn Stanislaus en Sierra NF? Waarom wil je daar naar toe?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer