Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mooie autohuurtarieven!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Pete.Z schreef:
Tokheim schreef:Hij staat wel aangegeven op Alamo.com als je naar Cars gaat, dan zie je alle auto's die beschikbaar zijn. Maar hij wordt niet getoond als je een periode probeert te boeken.

Theo
Let ook op dat die hele luxe auto's niet op alle verhuurlocaties ook daadwerkelijk verhuurd worden.
Vorig jaar wilde ik zo'n Cadillac huren in Phoenix,hadden ze gewoon daar niet.
Vandaar dat je deze via de Alamo site niet kan boeken met Phoenix als ophaal locatie en San Diego als inlever locatie, en dan krijg je opzeker een ander model, maar ja welke zal je dan meekrijgen........

Theo
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik heb wel geleerd in de loop der jaren dat je niet alles moet en hoeft te accepteren. Als je je mond maar open doet, kom je een heel eind.

Wil jij graag een speciaal merk of uitvoering van een bepaalde wagen, zullen ze je zeker tegemoet komen. Dat is mijn ervaring tenminste.

Als een bepaalde wagen er niet is, houdt alles op natuurlijk.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Coyote schreef:
Color01 schreef:je wilt niet weten hoeveel onze SUV verbruikt :oops:

8 cilinder - 5.7 liter Hemi .. in de stad 11 mijl op een gallon en op de Highway 17 mijl op een gallon..
Precies! :wink: En daar (een Dodge Durango) heb ik vorig jaar 6629 mijl mee gereden, totale brandstof kosten: $ 813,34.

Roland
Hoi Roland,

Wat voor type en bij welke maatschappij heb je gereserveerd om deze auto mee te krijgen?

Theo
BaconPopper
Amerikafan

Bericht door BaconPopper »

Dat zien er zeer interessante prijzen uit.

Ik had voor het huren van de SUV gerekend op +/- 1.100€

Als ik dit dan zo bekijk, dan kom ik op 1.036€ voor de Trailblazer en 1.148€ voor de Escalade.

Zit nu een beetje te twijfelen welke we dan best zouden nemen.

Is het verschil in comfort/luxe groot tussen deze 2 SUV's?
Is het verschil in comfort/luxe groot genoeg als je het verschil van verbruik ook in achting neemt? We zullen ongeveer een kleine 3.500 mijlen rijden schat ik...

Iemand al met beide gereden?
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Ik ga voor de Chrysler Equinox, deze vond mijn man ook prachtig. Hij ziet zichzelf er al helemaal in rijden.
Wat ik mij nu nog afvraag, hoe zit het met betalen. Word de prijs gelijk van je cc geboekt. Is er een mogelijkheid tot annuleren mocht er iets tussen komen? Iemand die dat weet?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Souraia schreef:Ik ga voor de Chrysler Equinox, deze vond mijn man ook prachtig. Hij ziet zichzelf er al helemaal in rijden.
Wat ik mij nu nog afvraag, hoe zit het met betalen. Word de prijs gelijk van je cc geboekt. Is er een mogelijkheid tot annuleren mocht er iets tussen komen? Iemand die dat weet?
Geld wordt direct van je Creditcard afgeboekt (maar dat is eigenlijk bij alle internet boekingen zo).

Over het cancellen/omboeken staat er het volgende:
Stornierung / Umbuchungskosten:
Pauschal EU 28,00 zzgl. EU 15,00 Reisebüroentgeld pro gebuchten Mietwagen.
Voraussetzung: Die Stornierung / Umbuchung liegt uns mindestens 48 Stunden vor Anmietung schriftlich vor.
Weitere Informationen entnehmen Sie bitte den Reisebedingungen des Reiseveranstalters.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

BaconPopper schreef:Dat zien er zeer interessante prijzen uit.

Als ik dit dan zo bekijk, dan kom ik op 1.036€ voor de Trailblazer en 1.148€ voor de Escalade.

Is het verschil in comfort/luxe groot genoeg als je het verschil van verbruik ook in achting neemt? We zullen ongeveer een kleine 3.500 mijlen rijden schat ik...

Ligt er natuurlijk ook aan met hoeveel personen je bent! Wij zijn bv. met 5 en willen ABSOLUUT een 3rd row seating car, en die Escalade lijkt perfect hiervoor. Maar wat is het alternatief als deze auto er niet is???? Maar omdat het prijsverschil maar €50 is tussen een LX Minivan en PW Luxery SUV en we krijgen een andere (kleinere) auto mee dan kunnen we altijd nog voor die Minivan kiezen....

Theo
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

BaconPopper schreef:Dat zien er zeer interessante prijzen uit.

voor die 100 euro, dan zou ik voor de Escalade gaan.
het comfort tussen een trailblazer en een Escalade is zeer groot...dat is het zelfde als je een volkswagen golf met een mercedes vergelijkt.
een trailblazer is stukken zuiniger .. maar het comfort en luxe is veel minder dan als je rijd met een Escalade rijd..
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Tokheim schreef:
Coyote schreef: Precies! :wink: En daar (een Dodge Durango) heb ik vorig jaar 6629 mijl mee gereden, totale brandstof kosten: $ 813,34.

Roland
Hoi Roland,

Wat voor type en bij welke maatschappij heb je gereserveerd om deze auto mee te krijgen?
Theo,

Ik had via Hotelplan een full-size bij Dollar (in Phoenix) gehuurd. Bij aankomst in Phoenix bleek dat ze mij een Ford Taurus mee wilden geven terwijl ik op een Dodge Magnum gerekend had. Een Ford Taurus had ik al 3x bij Hertz gehad dus ik wilde wel wat anders.

De Dodge Magnum hadden ze niet meer in voorraad en toen heb ik gevraagd of ze nog een 4x4 hadden. Die hadden ze nog wel en ik zou (met bijbetaling) een Jeep Grand Cherokee meekrijgen. Deze auto had ik een jaar daarvoor ook meegekregen na een upgrade en wist dus dat dat een fijne en goede auto was. Ze probeerden mij nog wel een andere auto te laten nemen maar ik wilde perse de Jeep Grand Cherokee.

Toen al het papierwerk afgerond was, werd mij verteld dat achter het kantoortje (ze zaten toen nog niet gezamelijk met de andere verhuurbedrijven in één gebouw) een aantal auto's stonden waar ik zelf eentje uit mocht zoeken. Daar zat geen Jeep Grand Cherokee bij, maar wel enkele Dodge Durango's. :wink: De Dodge Durango is nog een slagje groter dan de Jeep Grand Cherokee dus ik kon mijn geluk niet op. :lol:

Hieronder de Dodge Durango die ik meekreeg (de 8 cilinder - 5.7 liter Hemi):

Afbeelding

Afbeelding

Roland 8)
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

:shock: :shock:
Zo Roland, wat een bak he. Daar zou ik wel een rondje in willen rijden.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Souraia schreef::shock: :shock:
Zo Roland, wat een bak he. Daar zou ik wel een rondje in willen rijden.
:lol: En als je er dan ook nog eens 4 weken alleen in rijdt, dan kun je je voorstellen dat ik meer dan genoeg ruimte had... :wink:

Deze auto heeft ook 2 achterbanken maar de achterste bank heb ik de hele reis neergeklapt gehad. Er bleef anders zo weinig ruimte over dat ik mijn koffer en reisteis er niet eens in kwijt kon. Met meer dan 4 personen zou ik zo'n auto ook niet huren als je ook nog eens reisbagage bij je hebt.

Roland

Edit: nog wat foto's toegevoegd van het interieur van deze auto. Zoals je op de onderste 2 foto's kunt zien blijft er achterin heel weinig ruimte over voor de bagage.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Coyote schreef: Deze auto heeft ook 2 achterbanken maar de achterste bank heb ik de hele reis neergeklapt gehad. Er bleef anders zo weinig ruimte over dat ik mijn koffer en reisteis er niet eens in kwijt kon. Met meer dan 4 personen zou ik zo'n auto ook niet huren als je ook nog eens reisbagage bij je hebt.

Roland

Edit: nog wat foto's toegevoegd van het interieur van deze auto. Zoals je op de onderste 2 foto's kunt zien blijft er achterin heel weinig ruimte over voor de bagage.
Maar volgens mij is een Minivan echt niet (veel) groter van binnen en zit je hierin lekker hoger. Wij hadden met 4 volwassenen en 1 kind een Minivan en de achterste bank klappen we dan in tweeen zodat we nog wat extra kunnen shoppen. We hebben van die tassen (speciaal voor USA) en geen koffers bij ons om dit bagageprobleem te voorkomen.

Bedankt Roland voor de foto's...maakt het wat duidelijker allemaal.

Theo
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik zit op de site van Hertz te kijken voor een huurauto. Ik heb altijd gemeend dat huren rechtstreeks veel duurder was. Als ik een "quote" vraag krijg ik een totaalprijs die niet gek lijkt voor het type auto dat ik wil hebben.

Wat ik mij nu afvraag zitten de minimale verzekeringen die ik wil hebben (LDW en LIS) bij de prijs ingegeven. Het volgende staat bij de prijsopgave:
HET BASISBEDRAG IS INCLUSIEF AIRPORT CONCESSION FEE RECOVERY:, AFKOOP EIGEN RISICO BIJ VERLIES EN SCHADE, BELASTING, AANVULLENDE WA-VERZEKERING JEGENS DERDEN, KENTEKENREGISTRATIETOESLAG VAN VOERTUIG, TRANSACTIETOESLAG
Het vetgedrukte geeft toch LIS en LDW aan? Lezen jullie dit ook zo?

Roland

BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door BigAppleLover »

Coyote schreef:Wat ik mij nu afvraag zitten de minimale verzekeringen die ik wil hebben (LDW en LIS) bij de prijs ingegeven. Het volgende staat bij de prijsopgave:
HET BASISBEDRAG IS INCLUSIEF AIRPORT CONCESSION FEE RECOVERY:, AFKOOP EIGEN RISICO BIJ VERLIES EN SCHADE, BELASTING, AANVULLENDE WA-VERZEKERING JEGENS DERDEN, KENTEKENREGISTRATIETOESLAG VAN VOERTUIG, TRANSACTIETOESLAG
Het vetgedrukte geeft toch LIS en LDW aan? Lezen jullie dit ook zo?

Roland
Volgens mij zie je dat inderdaad goed.

Net als jij (en vele anderen) blijf ik het lastig vinden om dit soort "losse elementen" weer terug te vertalen naar de gebruikelijke pakketvormen (Alamo Gold etc).

Maar nogmaals....ik denk dat je het goed ziet dat dit LIS en LDW is. Alleen worden er geen bedragen genoemd, zoals "dekking opgevoerd tot 1mln $"
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

BigAppleLover schreef: Net als jij (en vele anderen) blijf ik het lastig vinden om dit soort "losse elementen" weer terug te vertalen naar de gebruikelijke pakketvormen (Alamo Gold etc).
Precies, de "vertaling" naar bijv. Alamo Gold of naar Tariefsoort C van Hertz, blijft lastig. Zo zie ik bijv. ook niets staan op de site over een extra bestuurder en een tank benzine. Waarschijnlijk heb je dan dus niet het "Gold pakket" lijkt mij.

Weet iemand hoe dit zit?

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
BaconPopper
Amerikafan

Bericht door BaconPopper »

ik dacht toch dat ik die zaken heb zien staan toen ik via usareisen.de naar de prijzen van Alamo aan het kijken was.

Niet dat mijn duits zo goed is, maar vond het er toch in terug.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

BaconPopper schreef:ik dacht toch dat ik die zaken heb zien staan toen ik via usareisen.de naar de prijzen van Alamo aan het kijken was.
Sorry voor de onduidelijkheid, maar ik had het over de Hertz/ANWB site.
Bertorelli schreef:We hebben geboekt via de http://www.hertz.nl/anwb.
Als ANWB lid krijg je hier een leuke korting.
Deze dus..... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Is er inmiddels al iemand die een auto geboekt heeft bij USAREISEN.DE voor de Zomer 2007?

Theo
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Tokheim schreef:Is er inmiddels al iemand die een auto geboekt heeft bij USAREISEN.DE voor de Zomer 2007?

Theo
Ik ga deze week boeken. De Chevrolet Equinox.
BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door BigAppleLover »

Tokheim schreef:Is er inmiddels al iemand die een auto geboekt heeft bij USAREISEN.DE voor de Zomer 2007?

Theo

Ik wacht nog even tot reisorganisaties als OAD en Hotelplan hun brochures hebben uitgebracht om ze even tegen de aanbieding van usareisen te houden. Beslissen heeft toch nog niet zoveel haast.

Voor eind december maak ik in ieder geval de keuze (voor de usareisen alamo aanbieding :?: )
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer