Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door knaapje »

roelb schreef:Op zich een goede deal van T-Mobile. Maar laten ze het toe dat je na 1 maand je abonnement weer terugzet? Of is er een minimale looptijd?

Verder zit er een grote adder onder het gras:

"Je kunt iedere maand 10 GB gebruiken in de EU en op het T-Mobile netwerk in de USA. Zodra je in de USA bent en op het T-Mobile netwerk zit, blokkeren we je netwerkinstellingen. Zo voorkomen we dat je per ongeluk met een ander netwerk verbinding maakt, en vermijden we onverwachte kosten. Je kunt dit eventueel zelf aanpassen."

Oftewel: je hebt dus _alleen_ data op het eigen netwerk van T-Mobile in de US, niet op het netwerk van andere roaming partners.
Ik heb het nagevraagd bij T-Mobile.
Je kan het per dag in- en uitzetten, maar minimaal 30 dagen.
Als je het op 14 febr omzet naar een abo met US kan je het op 14 maart weer terugzetten naar een EU abo.
Een correctie op mijn bericht:
Bellen van EU naar US zit er niet in, alleen van US naar EU.

Edit 3 jan 18:
Ik heb de indruk, dat ze per 1/1/18 de abo's gewijzigd hebben en er nu geen bellen vanuit de USA meer in zit. alleen in de EU
Laatst gewijzigd door knaapje op 03 jan 2018, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Bedankt. Ik heb ook 2x arieli gebruikt inderdaad. Maar voor alleen data is dit niet echt gunstig qua prijs.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Mvane
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Mvane »

Hoewel ik vragen over Arieli en andere providers vaker voorbij heb zien komen, leken deze vragen vaker over Florida te gaan en vandaar deze post.
Ik ga met mijn vriendin in april een paar weken naar het Zuid-Westen voor een relatief standaard route (SF-LV-LA en veel parken tussen deze steden in) met camper. Ik zou hierbij graag de mogelijkheid hebben van mobiel internet en twijfel erg tussen Arieli of een andere provider als AT&T. Mijn vragen zijn als volgt:
- wat is jullie ervaring met Arieli en dan met name buiten de steden?
- zouden jullie dit aanraden of juist voor een andere provider kiezen bij een dergelijke reis? En welke abonnementsvorm zouden jullie kiezen?
- zijn de providers en hun simkaarten geschikt voor de Samsung Galaxy S7 (hij is simlockvrij)?
- moet ik nog "bang" zijn voor de regio lock van Samsung en hoe check ik of deze op mijn telefoon zit?

Alvast bedankt voor de reacties!!
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

wij hebben arieli ook in zuidwesten gebruikt. We hadden bijna altijd bereik., maar op de erg afgelegen stukken route (dus in de auto) was de internet snelheid laag en heel zelden helemaal weg (als je 2 tienermeiden in de auto hebt dan merk je wel wanneer internet het niet doet)
Wij hebben sindsdien altijd arieli (is het netwerk van t-mobile)

Bij ons zat de laatste keer 1 sim in een iphone 5s en 1 in een galaxy s6. Beide werkten goed. Je moet alleen wel aangeven welk formaat sim je moet hebben (ik denk nano sim in jou geval.

een regio lock heb ik nog nooit van gehoord.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Mijn tip blijft: koop gewoon een AT&T prepaid kaartje. Eventueel bij een AT&T store, maar ook gewoon als "BYOD starter pack" (Bring Your Own Device) te koop bij elke willekeurige Walmart (soms bij de aparte "telecom" winkel voor de kassa's).

Even activeren als je een internet verbinding hebt (kost 5 minuten) en je bent klaar. Credit card koppelen, $45 storten en you're all set. Je kunt ook in diezelfde wall mart een saldokaart van $45 kopen, maar met credit card storten is net zo makkelijk.

Voor wat betreft je andere vragen:
- zijn de providers en hun simkaarten geschikt voor de Samsung Galaxy S7 (hij is simlockvrij)?
Of je telefoon simlockvrij is kunnen wij niet voor je beantwoorden. Maar bestaat dat nog, in Nederland, telefoons met simlock? Er is toch een wettelijke verplichting voor providers om unlockcodes te verstrekken? Alle BYOD starter kits bevatten een uitdruksim's in alle formaten.
- moet ik nog "bang" zijn voor de regio lock van Samsung en hoe check ik of deze op mijn telefoon zit?
Dat geldt alleen voor nieuwe toestellen. Het idee is dat Samsung niet wil dat toestellen die bestemd zijn voor de ene markt, grijs geimporteerd worden naar een andere markt. Zodra je een nieuw toestel een paar minuten hebt gebruikt (minimaal 5 minuten gebeld) vervalt die lock.
Mvane
Amerika-ontdekker

Bericht door Mvane »

Bedankt voor jullie snelle reacties. Overigens is mijn telefoon simlockvrij maar dit stond een beetje onduidelijk in mijn vorige post.

Wat is de reden dat je dan voor AT&T zou kiezen waarbij je later nog middels een creditcard geld moet storten? Ten opzichte van Arieli klinkt dit als veel moeite met meer kans op fouten. Wellicht is dit niet zo maar ik zie niet zo wat het voordeel is. Is dit de dekking? Ik ben benieuwd :)
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Moeite? Het kost misschien 5 minuten achter je laptop of tablet om die nieuwe SIM even te activeren. Als je dan direct je eerste saldo ook met credit card stort heb je het voordeel dat je later eventueel eenvoudig kunt opwaarderen. Bijvoorbeeld als je te veel Netflix hebt gekeken en je data op is voordat de vakantie voorbij is. Je kunt dan voor $10 of $20 een data add-on kopen.

Ik heb een hele poos geleden een stappenplan in deze thread gepost. Het stelt echt niets voor:

1. Je opent een browser, vult de URL in die op de verpakking van je nieuwe SIM kaart staat en drukt op enter.
2. Op de pagina die volgt vul je het SIM kaart nummer in, het IMEI van je telefoon (*#06# op je telefoon om weer te geven) en de ZIP code 97080 (Portland, geen sales tax).
3. Op de volgende pagina vul je als adres in: "1819 SE Orient Dr, Gresham, OR 97080" (is een trailer park :-))
4. Je kiest je telefoonnummer (dit zal beginnen met (503) 492 in deze zipcode
5. Je kiest het $45 plan met 6GB data en unlimited bellen/SMS (het $65 plan kan ook en heeft veel meer data, maar dan mag je je telefoon niet als hotspot gebruiken)
6. Je klikt op "Activate"

In de tussentijd heb je natuurlijk de nieuwe SIM al in een telefoon gestopt en aangezet. Je krijgt dan op die telefoon nu een SMS'je met initiele pincode.

7. Ga naar att.com/mygophone
8. Log in met je nieuwe telefoonnummer en de pincode uit de SMS
9. Kies in het menu "Profile & Settings" => "Payment options" => "New credit or debit card" en vul je kaartgegevens in. Je kunt hier gewoon je nederlandse (of belgische) adres opgeven bij Billing address. Dat wordt alleen gebruikt voor de verificatie van je betaling.
10. Kies in het menu voor "Make a Payment", kies de optie "Pay", voer $45 in in het bedragveld, klik "Continue" en "Checkout".
11. Je hebt nu saldo en je $45 plan is geactiveerd. Dat zie je als je naar "Home" gaat.
12. Het is handig om att.com/mygophone een keer op je telefoon te openen en het telefoonnummer en de pincode op te slaan in je password cache. Je kunt dan onderweg eenvoudig checken hoeveel data je nog hebt of eventueel opwaarderen als dat nodig mocht zijn.

Je kunt ook samen met je SIM kaart een saldokaart kopen. Dat zijn van die kaarten waarop je een code openkrast. Die code vul je online in en daarmee stort je het saldo van die kaart. Stap 9 kun je dan overslaan, en bij stap 10 vul je de opengekraste code in onder "AT&T PREPAID Refill Card". Nadeel: je betaalt dan sales tax over het saldo op basis van de belastingen van de staat waarin de winkel waar je die kaart koopt. Als je per credit card betaalt betaal je geen sales tax, omdat dan de regels van Gresham, OR van toepassing zijn als je bovenstaand adres gebruikt.
Mvane
Amerika-ontdekker

Bericht door Mvane »

Thanks voor het stappenplan!
Maar het grote voordeel is dan dat je later nog saldo bij kan storten? Of is er nog een bijkomend voordeel?
Gast

Bericht door Gast »

@Mvane: Arieli (http://www.arielimobile.com) werkt ook prima imho. Heb al een aantal keren in de US zonder problemen kunnen gebruiken. Dekking gaat via T-Mobile (schijnt op sommige plekken iets minder bereik te hebben dan AT&T, maar af en toe ook omgekeerd, verschil in bereik heb ik echter nooit kunnen verifiëren).

Stappenplan is nog iets simpeler:

- uiterlijk 3 weken voor vertrek bestellen via de site
- dag voordat je aankomt in de US activeren via http://www.arielimobile.com/activation/ met je email adres waarop je besteld hebt en het sim nummer
- kaartje in je telefoon
- telefoon aan
- in je gegevens van je telefoon (iPhone) zie je gelijk je nummer bovenaan in je contacten
- of je typt in #NUM# en je krijgt je nummer

Heb je niet genoeg data dan kun je ook eenvoudig je saldo opwaarderen. Info hierover staat op de site

Mijn ervaringen (en die van meerdere gebruikers op dit forum) met Arieli en de dekking zijn prima.

Tot nu toe werkte mijn iPhone ook altijd als hotspot (tetheren) ondanks dat het op de site staat dat het niet kan, maar ik weet niet zeker of dat nog steeds werkt, kwestie van uitproberen. In een MiFi router schijnt de kaart/tetheren sowieso niet te werken.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Mvane schreef:Thanks voor het stappenplan!
Maar het grote voordeel is dan dat je later nog saldo bij kan storten? Of is er nog een bijkomend voordeel?
Van per credit card betalen ipv per saldokaart/code? Ja, je betaalt geen sales tax en je nagels zitten niet onder de troep.
Roy & Lisa
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Roy & Lisa »

Hoi, wij gaan in juni weer voor 4 weken naar de USA, omdat dit vast niet de laatste keer is zit ik er aan te denken om een prepaid MIFI router aan te schaffen (of hier, of in de USA). Is er iemand die hier ervaringen mee heeft? Kan ik de Walmart of Bestbuy instappen en MIFI router kopen incl. een prepaid SIM met onbeperkt data?

EDIT: ik kwam deze tegen op Amazon, zover ik kan zien is het een compleet pakket incl. sim met 10GB data. Iemand die deze kent?
Laatst gewijzigd door Roy & Lisa op 15 jan 2018, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
2016: Californië, Arizona, Utah & Nevada
2018: Utah, Idaho, Wyoming, South Dakota, Colorado, Arizona & Nevada
2019: Florida
Mvane
Amerika-ontdekker

Bericht door Mvane »

roelb schreef:
Mvane schreef:Thanks voor het stappenplan!
Van per credit card betalen ipv per saldokaart/code? Ja, je betaalt geen sales tax en je nagels zitten niet onder de troep.
Haha, nee bedoel eigenlijk dat de stappen van Arieli gemakkelijker lijken en je onbeperkt data hebt. Het voordeel zal hem dus alleen zitten in een erg groot verschil in netwerkdekking. Mocht dit verschil miniem zijn klinkt Arieli aantrekkelijker
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Wil je onbeperkt data? Dan kan bij AT&T ook, met het unlimited data plan. Is wel duurder en _geen_ hotspot. En nogmaals, activeren is echt doodsimpel. Of je moet nog nooit een PC in je leven hebben gezien, maar een paar vakjes invullen op een website lijkt me nu niet echt rocket science.

Maar let op: Arieli max speed = 5Mbps. Je dataverkeer wordt _niet_ direct door T-Mobile afgewikkeld, maar gaat eerst door een tunneltje naar Arieli, die throttlen het, en vanaf daar gaat het het internet op.

Bij Arieli staat duidelijk in de voorwaarden op de website: "NO Hotspot or tethering allowed". Dat lijkt mij wel een dealbreaker voor de meeste toeristen. En als je echt alleen met je telefoon data verbruikt dan ga je die 6GB toch nooit halen in een maand?
Gast

Bericht door Gast »

roelb schreef: Maar let op: Arieli max speed = 5Mbps. Je dataverkeer wordt _niet_ direct door T-Mobile afgewikkeld, maar gaat eerst door een tunneltje naar Arieli, die throttlen het, en vanaf daar gaat het het internet op.
De doorvoersnelheden van Arieli zijn prima voor recreatief gebruik, zeker op vakantie. Niet iedereen heeft behoefte aan streamen in HQ van video en dergelijke. Voor de gemiddelde toerist is Arieli een prima oplossing.... en zoals ik al aangaf...tethering werkt(e) gewoon in alle jaren dat ik het gebruikt heb.
We kennen allemaal je voorkeuren voor At&T (aandelen???) maar er is echt niets mis met Arieli hoor.
Mvane
Amerika-ontdekker

Bericht door Mvane »

Bedankt voor jullie reacties :thumbup: . Ik vertrek eind maart dus heb nog even om er over na te denken.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ik heb drie jaar geleden een keer een SIM kaart van zo'n t-mobile reseller gekocht (niet Arieli, wel Straighttalk) en tethering werkte echt niet. Nu heb ik geen iPhone, maar zowel onder Android als Windows was het niet mogelijk.

Voor mij is tethering echt een dealbreaker. En ik denk voor velen, want de meeste mensen die een SIM voor data aanschaffen zullen die data niet op hun telefoon gaan gebruiken, maar op een laptop of tablet. Je gaf ook aan dat het op een "mifi" niet werkt. Dat zijn over het algemeen Android devices, dus dat bevestigd mijn vermoeden dat het ook op een Android telefoon niet zal werken. En dat is toch 90% van de markt.. Het staat ook expliciet op de website van Arieli.

Daarnaast had ik toen met Straighttalk icm t-mobile ook dat de latency echt enorm hoog was - ik werk nogal eens als ik op reis ben, en dat is dan over het algemeen via een X11 of VNC sessie door een SSH tunnel. En met een latency van 800ms of meer is dat echt niet te doen. Dat zegt natuurlijk niets over Arieli, maar ik ben daardoor erg huiverig voor resellers, simpelweg omdat het verkeer dan niet direct door de telco wordt afgewikkeld, maar eerst naar die reseller wordt gebracht.

Toendertijd was de dekking van T-Mobile buiten de bewoonde gebieden ook redelijk rampzalig. Dat zou natuurlijk inmiddels verbeterd kunnen zijn.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Terpies schreef:
roelb schreef: Maar let op: Arieli max speed = 5Mbps. Je dataverkeer wordt _niet_ direct door T-Mobile afgewikkeld, maar gaat eerst door een tunneltje naar Arieli, die throttlen het, en vanaf daar gaat het het internet op.
De doorvoersnelheden van Arieli zijn prima voor recreatief gebruik, zeker op vakantie. Niet iedereen heeft behoefte aan streamen in HQ van video en dergelijke. Voor de gemiddelde toerist is Arieli een prima oplossing.... en zoals ik al aangaf...tethering werkt(e) gewoon in alle jaren dat ik het gebruikt heb.
We kennen allemaal je voorkeuren voor At&T (aandelen???) maar er is echt niets mis met Arieli hoor.
Volgens mij zijn er hier ook genoeg ervaringen te vinden dat tethering/hotspot op Arieli niet werkt, afhankelijk van de provider/sim kaart die ze gebruiken.
noname4
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door noname4 »

Ik wilde een 6GB Arieli simkaartje gaan bestellen. Iemand toevallig die nog een kortingscode (coupon) wil delen?
Bedankt alvast.
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

bij mij heeft tot nu toe tehering ook altijd gewerkt met arieli (2016 en 2017)
Roy & Lisa
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Roy & Lisa »

Roy & Lisa schreef:Hoi, wij gaan in juni weer voor 4 weken naar de USA, omdat dit vast niet de laatste keer is zit ik er aan te denken om een prepaid MIFI router aan te schaffen (of hier, of in de USA). Is er iemand die hier ervaringen mee heeft? Kan ik de Walmart of Bestbuy instappen en MIFI router kopen incl. een prepaid SIM met onbeperkt data?

EDIT: ik kwam deze tegen op Amazon, zover ik kan zien is het een compleet pakket incl. sim met 10GB data. Iemand die deze kent?
Was er toevallig nog iemand die ervaringen heeft met bovenstaande combi? Ik zit er aan te denken er 1 te bestellen op Amazon.. incl. verzenden komt ie op €61,- :thumbup:
2016: Californië, Arizona, Utah & Nevada
2018: Utah, Idaho, Wyoming, South Dakota, Colorado, Arizona & Nevada
2019: Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer