Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerika veilig??
Re: Amerika veilig??
Tot dat het een keer fout gaat. En dan is het voor jou einde verhaal. Dan kunnen we het allemaal in de krant lezen, komen er vast Kamervragen.
Ja ja. Laten we allemaal gewoon thuis in een hoekje blijven liggen. Dan overkomt ons niets.
Vliegen naar Amerika kan ook fataal zijn. Niet meer vliegen hoor @stormbreaker , want dan is het voor jou ook einde verhaal en lezen we dat misschien in de krant. Komen vast kamervragen over.
Vliegen naar Amerika kan ook fataal zijn. Niet meer vliegen hoor @stormbreaker , want dan is het voor jou ook einde verhaal en lezen we dat misschien in de krant. Komen vast kamervragen over.

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Vliegen is een aanvaardbaar risico. Slechte wijken bewust opzoeken is dat voor de meeste mensen niet..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
@Njit
Vliegen is een aanvaardbaar risico.
Auto rijden is een aanvaardbaar risico.
Maar nu gaan we naar andere zaken die mensen doen.
Bungeejumpen. Voor de 1 een aanvraardbaar risico, voor de ander niet.
Skydiven. Voor de 1 een aanvaardbaar risico, voor de ander niet.
Hard rijden met de auto. Voor de 1 een aanvaardbaar risico, voor de ander niet.
En dan komen we dus ook bij wat ik als aanvaardbaar risico vind en velen van jullie niet.
Nou mooi toch? Jullie hoeven er niet te komen als het voor jullie geen aanvaardbaar risico is.
Jullie doen vast wel andere "risicovolle" dingen die ik dan weer niet doe.
Ieder zijn ding.
Vliegen is een aanvaardbaar risico.
Auto rijden is een aanvaardbaar risico.
Maar nu gaan we naar andere zaken die mensen doen.
Bungeejumpen. Voor de 1 een aanvraardbaar risico, voor de ander niet.
Skydiven. Voor de 1 een aanvaardbaar risico, voor de ander niet.
Hard rijden met de auto. Voor de 1 een aanvaardbaar risico, voor de ander niet.
En dan komen we dus ook bij wat ik als aanvaardbaar risico vind en velen van jullie niet.
Nou mooi toch? Jullie hoeven er niet te komen als het voor jullie geen aanvaardbaar risico is.
Jullie doen vast wel andere "risicovolle" dingen die ik dan weer niet doe.
Ieder zijn ding.
- Almere vak V
- Amerika-expert
Blijkbaar ontbreekt elke vorm van inlevingsvermogen. Jammer...
Het gaat niet om een aanvaardbaar risico. Het gaat er om dat je bepaalde zaken niet doet. Jij geniet blijkbaar van andermans ellende.
@Almere vak V
Ik reageer op mensen die roepen dat het een aanvaardbaar risico is.
Dat jij weer met wat anders komt en mijn reactie citeert die gericht is op het stukje "aanvaardbaar risico" is jouw eigen misvatting.
Ik reageer op mensen die roepen dat het een aanvaardbaar risico is.
Dat jij weer met wat anders komt en mijn reactie citeert die gericht is op het stukje "aanvaardbaar risico" is jouw eigen misvatting.
Hoe vaak stort een vlucht van Amsterdam naar de USA neer? Volgens mij was de laatste keer na een tussenstop in Dublin toen dat om brandstoftechnische redenen nog moest in 1954.
- Almere vak V
- Amerika-expert
Laat ik het stukje nog een keer quoten waarmee de discussie begon. Lees het nog is terug. Wellicht gaat er ergens een heel klein belletje rinkelen.tetouani schreef: ↑18 mei 2019, 11:07Ik ben dan denk ik het tegenovergestelde van Stegeman.
Elke reis naar de VS, zoek ik bewust de gevaarlijke buurten uit om daar rond te rijden. Ook in de avond en midden in de nacht.
Ik heb wel rare situaties meegemaakt, en ook rare situaties waar ik bij ben betrokken, maar echt onveilig heb ik mij niet gevoeld.
Mijn reis in 2015 heb ik zelfs aan het einde van onze reis, 5 uur voordat we terug zouden vliegen een grote ronde met de auto gemaakt in Opa Locka, in de avond, met onze reiskoffers op de achterbank met dak open, op zoek naar de ghetto's en om mensen te zien die daar in de ghetto's wonen.
Een hoop prostituees, zwervers, bedelaars, "rijke" bedelaars, gangsters met gepimpte auto's, gastjes op fietsen en heel erg veel tuinbarbeques heb ik niet gezien.
Ik ben ook eens bij zo'n benzinepomp geweest in de ghetto waar alleen maar hangjeugd en louche figuren geweest.
Daar stopte een grote gepimpte auto achter mij met dikke chromen spinnende velgen, en die gast kwam gewoon bij mij bedelen om 3 Dollar aan hem te geven zodat hij kon tanken. Ik dacht what the fuck?
Heel verhaal dat een prostituee hem tijdens het slapen beroofd heeft van zijn portemonnee en dat hij maar 3 Dollar nodig had om te tanken.
Men kijkt wel raar op als ik daar rijd en zien wel aan me dat ik niet van daar ben, maar meer dan dat heb ik niet echt meegemaakt.
Ohja, tijdens het tanken knalde een keer een prostituee tegen mijn auto aan. Een klant of pooier trapte haar en viel ze op m'n auto.![]()
![]()
Je zegt bewust gevaarlijke buurten op te zoeken. Je rijdt daar bewust in een open auto rond met je koffers op de achterbank. Je gaat bewust op zoek naar mensen die in ghetto's wonen. En als laatste moet je lachen om een prostituee die door haar pooier tegen je auto aangetrapt wordt...
1. Jij vindt dat een aanvaardbaar risico. Maar zoals al eerder hier gememoreerd, er zijn daar al mensen voor minder beroofd en/of vermoord.
2. Probeer je is een klein beetje in te leven in die situatie van die mensen. Verplaats je is in die situatie van die mensen. Probeer dan is te voelen wat die mensen zouden voelen. Is het dan nog steeds allemaal zo lollig.
3. Er bestaat ook nog zoiets als moreel besef. Dat ontbreekt schijnbaar bij je. Jij geniet blijkbaar van iemand anders zijn ellende.
Ja nou, lachen hoor als een prostituee tegen je auto geduwd wordt. Raap me op, ik kom niet meer bij

@Almere vak V
Jij doet jouw ding, ik de mijne. Vind het helemaal mooi.
Jij doet jouw ding, ik de mijne. Vind het helemaal mooi.
Ik vind het maar echt raar. Ben je dan wel eens in een crime involved geraakt? Want dan kan je een volgende ESTA misschien wel vergeten, als de je bekend bent bij de politie. Want je zei dat je bij rare dingen betrokken bent geraakt.
@stormbreaker
Klopt, als je een strafblad hebt of je bent op 1 of andere manier bekend bij de politie, dan kun je inderdaad je ESTA vergeten. Scherp van je.
Klopt, als je een strafblad hebt of je bent op 1 of andere manier bekend bij de politie, dan kun je inderdaad je ESTA vergeten. Scherp van je.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik ben op zich wel benieuwd naar je motivatie om bewust dit soort buurten op te zoeken. Wat is je doel? Wil je er iets van leren, gaat het om de spanning?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Maar jij bent als ik je Youtube kanaal zie een stoere jongen. Tenminste, zo wil je overkomen. Heb je dan ooit iets geflikt dat je een B1/B2 moet hebben? Want nu word ik wel heel benieuwd.
@Njit
Ik reis al 10 jaar de hele wereld over. Ik ben niet de all inclusive vakantieganger die alleen in zijn hotel blijft. Ik zie graag hoe de wereld in elkaar steekt.
Ik reis al 10 jaar de hele wereld over. Ik ben niet de all inclusive vakantieganger die alleen in zijn hotel blijft. Ik zie graag hoe de wereld in elkaar steekt.
@stormbreaker
Je probeert maar al te graag iets erbij te verzinnen.
Je probeert maar al te graag iets erbij te verzinnen.

Opmerking moderator
Ik denk dat iedereen z'n punt nu wel gemaakt heeft. De discussie draait in rondjes en jullie gaan er echt niet uitkomen. Gaarne ontopic weer, berichten offtopic worden vanaf nu weggehaald.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Oja, het ging over buitenlandse bedreigingen tijdens een vakantie in de VS.
Zou ik me niet druk over maken.
Zou ik me niet druk over maken.
Onveilig heb ik me nooit gevoeld in Amerika en al helemaal niet ivm dreigingen uit de buitenland. Eerder nog zou het bij mij wat gaan kriebelen als er grote orkanen of overstromingen zouden aankomen. Maar ook dan ga ik er van uit dat je goed geïnformeerd wordt.

Zolang het plaatje groen blijft geen probleem.... 
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
@BonnyR Als je inzoomt op Florida zie je een klein rood vlekje (MdL) 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 3497 Weergaves
-
Laatste bericht door amersfow
-
- 173 Reacties