Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Corona virus / Travel ban
-
- Amerika-ontdekker
Re: Corona virus
Ik maak me geen seconde druk over het virus zelf.
Wel over of mijn reis wel doorgaat op deze manier. Wij gaan over 53 dagen en met een schoolgaand kind kunnen we niet zomaar op een ander moment. Om maar niet te spreken van werk etc.
De voorpret is inderdaad minder. Ik hoop maar dat 53 dagen genoeg tijd is om de gekte weer een beetje op zijn retour te laten zijn.
Wel over of mijn reis wel doorgaat op deze manier. Wij gaan over 53 dagen en met een schoolgaand kind kunnen we niet zomaar op een ander moment. Om maar niet te spreken van werk etc.
De voorpret is inderdaad minder. Ik hoop maar dat 53 dagen genoeg tijd is om de gekte weer een beetje op zijn retour te laten zijn.
- Almere vak V
- Amerika-expert
De commotie is mij ook niet helemaal helder.
Ja, er heerst een griepje. Dat gebeurd wel vaker in de winter. Ja, er overlijden mensen. Dat schijnt ook wel vaker te gebeuren. Dat schijnen over het algemeen oudere mensen te zijn. Zou dat een eigenschap van oudere mensen kunnen zijn dat ze sneller overlijden dan jongere mensen? Of het betreffen mensen met problemen aan de luchtwegen. Dat zijn ook de mensen die overlijden als het in de zomer bloedheet, dus benauwd wordt. Waarin verschilt dit griepvirus dan van andere griepvirussen?
Ik heb me gisteren uit laten leggen dat de kans op overlijden bij dit virus 0,2% hoger is dan bij een ander griepvirus.
Begreep gisteren van de minister dan mensen die problemen ervaren met de luchtwegen dat die beter thuis kunnen blijven. Had ie dat niet 30 jaar geleden kunnen vertellen?? Ben geboren met chronische astma. Had me een heleboel extra vrije tijd opgeleverd!
Een tikkie vermoeiend begin ik het wel te vinden...
Ja, er heerst een griepje. Dat gebeurd wel vaker in de winter. Ja, er overlijden mensen. Dat schijnt ook wel vaker te gebeuren. Dat schijnen over het algemeen oudere mensen te zijn. Zou dat een eigenschap van oudere mensen kunnen zijn dat ze sneller overlijden dan jongere mensen? Of het betreffen mensen met problemen aan de luchtwegen. Dat zijn ook de mensen die overlijden als het in de zomer bloedheet, dus benauwd wordt. Waarin verschilt dit griepvirus dan van andere griepvirussen?
Ik heb me gisteren uit laten leggen dat de kans op overlijden bij dit virus 0,2% hoger is dan bij een ander griepvirus.
Begreep gisteren van de minister dan mensen die problemen ervaren met de luchtwegen dat die beter thuis kunnen blijven. Had ie dat niet 30 jaar geleden kunnen vertellen?? Ben geboren met chronische astma. Had me een heleboel extra vrije tijd opgeleverd!
Een tikkie vermoeiend begin ik het wel te vinden...
dat klopt niet helemaal
In de usa heeft een normale griep een sterftecijfer van < 0.1%
Voor corona liggen de cijfers nu ergens tussen 2 en 3%
https://www.worldometers.info/coronavir ... eath-rate/
In de usa heeft een normale griep een sterftecijfer van < 0.1%
Voor corona liggen de cijfers nu ergens tussen 2 en 3%
https://www.worldometers.info/coronavir ... eath-rate/
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
2%-3% is wel zonder nuance. Het percentage ligt veel hoger voor ouderen, wat het gemiddelde geen goed doet. Boven de 80+ is het zelfs 15%. Ook scheelt het enorm wanneer je gezond bent en het virus krijgt, dan is het nog maar 0.9%.
https://www.worldometers.info/coronavir ... ographics/
https://www.worldometers.info/coronavir ... ographics/
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Dit schrijft de Volkskrant:
Het andere probleem is dat mensen er nog geen weerstand tegen hebben omdat de ziekte nieuw is. Dat betekent volgens sommige schattingen dat de ziekte ongehinderd al snel 40 tot zelfs 70 procent van de bevolking ziek kan maken. Dat zou enorme sterfte geven, maar ook het openbare leven volledig kunnen ontregelen.
Dat zijn toch behoorlijke cijfers. En bovendien, jij kunt wel gezond zijn, maar het ook overdragen op iemand die wél kwetsbaar is.
Het andere probleem is dat mensen er nog geen weerstand tegen hebben omdat de ziekte nieuw is. Dat betekent volgens sommige schattingen dat de ziekte ongehinderd al snel 40 tot zelfs 70 procent van de bevolking ziek kan maken. Dat zou enorme sterfte geven, maar ook het openbare leven volledig kunnen ontregelen.
Dat zijn toch behoorlijke cijfers. En bovendien, jij kunt wel gezond zijn, maar het ook overdragen op iemand die wél kwetsbaar is.
Hoe vervelend ook....misschien moeten we ook wel even relativeren:
https://www.welingelichtekringen.nl/wet ... ongen.html
https://www.welingelichtekringen.nl/wet ... ongen.html
Zo heb ik het dus ook begrepen. Het is niet zo dat het virus extreem gevaarlijk is maar doordat de bevolking nog geen antistoffen heeft zou een grote verspreiding snel kunnen plaats vinden waarbij ziekenhuis overspoeld raken en het openbare leven flink beperkt wordt door veel ziekteuitval.winterpark schreef: ↑02 mar 2020, 11:15Dit schrijft de Volkskrant:
De kans is groot dat het virus zich zal blijven verspreiden. Het doel is denk ik om die verspreiding zo gecontroleerd mogelijk plaats te laten vinden en de schade in maatschappij zoveel mogelijk te beperken. De paniek die door het virus ontstaat veroorzaakt namelijk al genoeg schade..
- Almere vak V
- Amerika-expert
Amen!Terpies schreef: ↑02 mar 2020, 13:15Hoe vervelend ook....misschien moeten we ook wel even relativeren:
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Komt me bekend voor. Het is niet dat ik bang ben voor het virus zelf, het is inderdaad net zoiets als een flinke griepgolf en daaraan overlijden ook een hoop mensen, maar de gekte die er rond omheen is ontstaan, maakt dat het allemaal zo'n toestand wordt. Wat verzinnen die rare Amerikanen? Iedereen temperaturen bij de grens? Dan sta je wel even in de rij.
Mijn man is nu verkouden. Lees: gewoon verkouden. Hij gaat mij vast aansteken en hij zal wel weer op tijd beter zijn, maar ik hoop niet dat ik net dan loop te snotteren of te kuchen. Gewoon gedoe. Dat bedoel ik.
Maar, inderdaad, voor een hele kleine groep is het gevaarlijk. Net zoals een jaarlijkse griep. Overlijden er daar in ons land niet ook elk jaar iets van 2000 mensen aan? Daar hoor je nooit wat over.
Wij zijn net terug uit Hawaï en moet zeggen dat de gekte rondom het virus ons erg meeviel. Wij zijn zelf vrij nuchter en kunnen ons nog wel eens irriteren aan mediahypes en/of het paranoïde gedrag van de medemens, maar voor mijn gevoel was het aantal mensen op het vliegveld met een mondmasker ongeveer driemaal zo hoog als normaal (dus nog altijd slechts een klein percentage). Overigens smakelijk kunnen lachen om de verbijsterde blikken van jonge kinderen naar mensen met mondmasker EN slaapmasker op.
Wel veel meer mensen die direct na het boarden de klaptafel, leuningen etc. te lijf gingen met desinfectiemiddel (ook zonder virus geen slecht idee) en op Hawaï was er duidelijk een run op bepaalde producten (deels voor eigen gebruik, maar ook om deze te verzenden naar familieleden in Azië).
Wel veel meer mensen die direct na het boarden de klaptafel, leuningen etc. te lijf gingen met desinfectiemiddel (ook zonder virus geen slecht idee) en op Hawaï was er duidelijk een run op bepaalde producten (deels voor eigen gebruik, maar ook om deze te verzenden naar familieleden in Azië).
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Voor mijn gevoel valt het in de VS nog heel erg mee met de gekte, hier heeft eigenlijk nauwelijks iemand er over, ik zie geen mondkapjes en niemand hamsteren. Mijn man is zaterdag avond in Houston geland, er werd hem gevraagd of hij in China was geweest, verder niets.
Wij woonden in 2009 in India, daar was het toen echt gekkenhuis rondom de Mexicaanse griep. Op het vliegveld moest iedereen door een soort fuik langs zo'n temperatuur camera. Werkte voor geen meter, wij vlogen in die periode terug uit Singapore, ik had op dat moment dengue fever en flinke koorts (en zag er ook doodziek uit), en kon (gelukkig!) probleemloos het vliegveld uitlopen
.
Wij woonden in 2009 in India, daar was het toen echt gekkenhuis rondom de Mexicaanse griep. Op het vliegveld moest iedereen door een soort fuik langs zo'n temperatuur camera. Werkte voor geen meter, wij vlogen in die periode terug uit Singapore, ik had op dat moment dengue fever en flinke koorts (en zag er ook doodziek uit), en kon (gelukkig!) probleemloos het vliegveld uitlopen
Terug in Texas!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Nog nooit een infra rood camera gezien? Ik kom ze regelmatig tegen in Azie en heb ze jaren geleden ook bij Schiphol gezien dacht ik, met de varkensgriep of wat het toen was. Ze zetten ze op een punt waar iedereen langs moet. Vertraging = 0. Tenzij je koorts of een verhoging hebt, dan wordt je er uit gehaald.Wat verzinnen die rare Amerikanen? Iedereen temperaturen bij de grens? Dan sta je wel even in de rij.
Dat "maar een griepje" zit me niet lekker. Ga er niet laks mee om. Dat "griepje" kan fataal zijn, niet alleen voor ouderen (waarvan er heel veel gezond rond lopen), maar ook voor mensen met kanker, chemo, immuun onderdrukkende medicatie (orgaan transplantaat, Chron's, reuma bv).
Niet om een alarmist te zijn, maar dit artikel maakt een goed punt. Als je het hele artikel niet wilt lezen, deze quote zegt het zo ongeveer allemaal:
"The danger doesn’t come from the virus, it comes from our under-prepared, fragile healthcare systems."
Hoeveel ziekenhuisbedden heeft Nederland? (Bezuinigingen iemand?) Hoeveel personeel staat er aan die bedden? Als ik hier bekijk hoe vol het ziekenhuis op een gewone dag ligt, en hoe vaak verpleegkundigen gebeld worden om te komen werken omdat er iemand uitgevallen is! Er wordt gepraat over mortaliteit, maar als er geen goede zorg is gaat die mortaliteit omhoog. Als 20% van de mensen ernstig ziek wordt, waar moeten die opgenomen worden, en wie gaat voor hun zorgen?
Daarom, neem het niet te licht, neem maatregelen om overdracht van ziekte te voorkomen. Als je het niet voor jezelf doet, doe het voor anderen.
Als het allemaal wel meevalt kunnen we ons op de borst kloppen en een diepe zucht slaken.
Niet om een alarmist te zijn, maar dit artikel maakt een goed punt. Als je het hele artikel niet wilt lezen, deze quote zegt het zo ongeveer allemaal:
"The danger doesn’t come from the virus, it comes from our under-prepared, fragile healthcare systems."
Hoeveel ziekenhuisbedden heeft Nederland? (Bezuinigingen iemand?) Hoeveel personeel staat er aan die bedden? Als ik hier bekijk hoe vol het ziekenhuis op een gewone dag ligt, en hoe vaak verpleegkundigen gebeld worden om te komen werken omdat er iemand uitgevallen is! Er wordt gepraat over mortaliteit, maar als er geen goede zorg is gaat die mortaliteit omhoog. Als 20% van de mensen ernstig ziek wordt, waar moeten die opgenomen worden, en wie gaat voor hun zorgen?
Daarom, neem het niet te licht, neem maatregelen om overdracht van ziekte te voorkomen. Als je het niet voor jezelf doet, doe het voor anderen.
Als het allemaal wel meevalt kunnen we ons op de borst kloppen en een diepe zucht slaken.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Amen!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Almere vak V
- Amerika-expert
En hoeveel denk jij dat het gaat kosten als ziekenhuizen hier rekening mee moeten gaan houden dat er misschien wel is een keer wat gebeurt waardoor 20% van de bevolking opgenomen moet worden??
Dus jij denkt/vindt het een goed plan dat we ergens 3,5 miljoen bedden klaar hebben staan voor het geval dat? Think again!
Laatst gewijzigd door Almere vak V op 03 mar 2020, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Almere vak V Dit is wel een erg onvriendelijke en onterechte reactie.
ANY zegt niet dat er meer bedden moeten komen, maar dat we moeten voorkomen dat we die extra bedden nodig hebben.
En het is: .. wel EENS een keer wat gebeurT..
Ik moest het nu meerdere keren lezen om te begrijpen wat je schreef.
Marianne
ANY zegt niet dat er meer bedden moeten komen, maar dat we moeten voorkomen dat we die extra bedden nodig hebben.
En het is: .. wel EENS een keer wat gebeurT..
Marianne
- Almere vak V
- Amerika-expert
Dit is de vraag die gesteld wordt:Martin & Marianne schreef: ↑03 mar 2020, 13:56ANY zegt niet dat er meer bedden moeten komen, maar dat we moeten voorkomen dat we die extra bedden nodig hebben.
Als 20% van de mensen ernstig ziek wordt, waar moeten die opgenomen worden, en wie gaat voor hun zorgen?
Ik wil ook wel het vriendelijke antwoord geven als ik je daar een plezier mee doe.
Waar worden die opgenomen? Nergens.
Wie gaat er voor hun zorgen? Niemand.
We zitten inmiddels op 0,0001379% van de Nederlandse bevolking die ziek is. Dus we zijn een aardig eind op weg. Ik zou zeggen, houd ramen en deuren gesloten...
Er is geen (bedrijfs)tak die rekening houdt met eventueel een calamiteit die 20% van de bevolking gaat treffen. Hoe graag commerciële partijen dit ook zouden willen. Kunnen we hoog of laag springen.
Heb het speciaal voor je aangepast. Benieuwd wat je met al die vrije tijd gaat doen...Martin & Marianne schreef: ↑03 mar 2020, 13:56En het is: .. wel EENS een keer wat gebeurT..

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik me hier ook niet zo druk om maak. Ik stap nog steeds het vliegtuig in voor mijn werk, zit nog steeds op een kantoor met andere mensen en heb vandaag zelfs nog de handen geschud van klanten.
Als je symptomen hebt/krijgt, blijf dan gewoon lekker thuis en werk 2 weken van huis wanneer dat kan, zo niet meldt je ziek, dat zal je werkgever vast wel goed vinden.
Als je symptomen hebt/krijgt, blijf dan gewoon lekker thuis en werk 2 weken van huis wanneer dat kan, zo niet meldt je ziek, dat zal je werkgever vast wel goed vinden.
Misschien in Nederland, maar wat betreft de VS is dat een heel naïeve opmerking.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
@Dutchess dat was ook gericht op de Nederlanders 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 6306 Weergaves
-
Laatste bericht door Amarens