Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door Big Al »

Ik word zo moe van de inconsequente maatregelen. Als alle reizigers in quarantaine moeten na aankomst, worden dan de huidige richtlijnen voor quarantaine voor niet-reizigers ook aangepast? Ik vermoed dat dit niet het geval zal zijn.

Beschouw echter de huidige richtlijnen van de CDC:
People who are fully vaccinated do NOT need to quarantine after contact with someone who had COVID-19 unless they have symptoms.

Anyone who has had close contact with someone with COVID-19 should quarantine for 14 days after their last exposure to that person, except if they meet the following conditions:

Someone who has been fully vaccinated and shows no symptoms of COVID-19 does not need to quarantine.

Someone who tested positive for COVID-19 with a viral test within the previous 90 days and has subsequently recovered and remains without COVID-19 symptoms does not need to quarantine.

Bron: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... ation.html
Dat strookt niet met het voorstel waar de WaPo over rapporteert:
In addition, they are debating a controversial proposal to require all travelers, including U.S. citizens, to self-quarantine for seven days, even if their test results are negative. Those who flout the requirements might be subject to fines and penalties, the first time such penalties would be linked to testing and quarantine measures for travelers in the United States.

https://www.washingtonpost.com/health/2 ... -us-entry/
Stel dat je in je huishouden twee mensen hebt waarvan het zeker is dat ze Covid-19 hebben. Positieve testresultaten, ziektebeeld, enzovoorts. Dan hoef je volgens de CDC niet in quarantaine als je zelf gevaccineerd bent of de ziekte in de afgelopen 90 dagen gehad hebt.

Echter, als je in het buitenland geweest bent moet je verplicht in quarantaine, zelfs als je driemaal gevaccineerd bent, de ziekte net gehad hebt en je een negatief testresultaat hebt. Dat gaat tegen alle logica in.

Intussen hebben ze het in de VS blijkbaar nog steeds niet over het afschaffen van de antigeen-test voor vluchten, terwijl die in sommige gevallen maar 35% betrouwbaar is. Engeland heeft dat bijvoorbeeld al wel gedaan.

Zucht.
Pikachu83
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Pikachu83 »

Wij hebben 12 uur voor vertrek :shock: onze reis geannuleerd. Voor de 4e keer op rij. Alles was in kannen en kruiken, maar het is voor ons te risicovol als je op de terugweg een PCR moet doen. Met alle consequenties van dien. Ook al houden wij ons aan de maatregelen, het zal je maar gebeuren dat je dan toch positief test.

Tip: mensen die gaan cruisen en de quarantaineregel wordt ingevoerd; dit geldt niet als je overzee vanuit Mexico de VS weer binnen komt. Dat werd gisteren nog uitgezocht. Het schip valt onder de VS, waar ook vandaan.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@Pikachu83 Balen zeg! Nog iets later annuleren was niet mogelijk/wenselijk? Als het goed is maakt uncle Joe vandaag bekend of er strengere inreisvoorwaarden komen en welke dat dan zijn. Hopelijk blijft het bij testen 1 dag voor vertrek. Maar ik vrees ook voor een test bij aankomst en wellicht quarantaine. :|

Gaan jullie wel iets anders leuks doen?
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
tddft_
Amerikafan

Bericht door tddft_ »

Een test en/of quarantine bij aankomst is toch iets wat Nederland zou moeten verplichten? Biden heeft hier toch niks over te zeggen aangezien je zijn land verlaat?
I left my heart in LA
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Pikachu83 schreef:
02 dec 2021, 08:51
Wij hebben 12 uur voor vertrek onze reis geannuleerd. Voor de 4e keer op rij. Alles was in kannen en kruiken, maar het is voor ons te risicovol als je op de terugweg een PCR moet doen. Met alle consequenties van dien. Ook al houden wij ons aan de maatregelen, het zal je maar gebeuren dat je dan toch positief test.
Wat jammer! Maar ik begrijp het wel. Ik zit zelf ook op het puntje van mijn stoel met nog iets meer dan een week te gaan voor m'n vertrek naar Nederland. Soms overweeg ik ook wel om te annuleren vanwege de onzekerheid en het risico om vast te komen zitten, maar dat zou ook betekenen dat ik mijn familie in Nederland hoogstwaarschijnlijk niet zal zien vóór 2023. De laatste keer was nu al bijna twee jaar geleden...
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

tddft_ schreef:
02 dec 2021, 11:27
Een test en/of quarantine bij aankomst is toch iets wat Nederland zou moeten verplichten? Biden heeft hier toch niks over te zeggen aangezien je zijn land verlaat?
Nederland kan ook maar zo een test verplicht stellen vóór het vertrek naar Schiphol. Bovendien kunnen de VS ook nog verplichten dat alle passagiers die van Amerikaanse bodem vertrekken een negatief testresultaat moeten overleggen, al acht ik de kans daarop niet zo groot.

Als de maatregelen logisch waren en de medische wetenschap en adviezen van de medische wetenschap volgden zou het nog redelijk voorspelbaar zijn. Helaas is dat in Nederland noch in de VS het geval.
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

Op de website van het Witte Huis staat volgens mij een verklaring te lezen over de aan te scherpen maatregelen voor corona.
Deze zal vandaag gepresenteerd worden.

https://www.whitehouse.gov/briefing-roo ... is-winter/

Een gigantische hoop aanpassingen, maar wat ik eruit haal (voor de europese toerist) is alleen;

- Verlengen dragen mondkapjes in vliegtuigen
- Test voor aanvang reis van 3 dagen naar 1 dag (geen info over type test)

Ik lees niets over testen voor de terugreis, quarantaine, testen NA aankomst etc...

Als dit het idd. is, valt het mijns inziens best mee.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

U.S. airports will aid effort to monitor omicron variant

Federal health officials are expanding a program that offers free coronavirus testing at key U.S. airports, part of strengthened efforts to monitor international arrivals amid growing concerns about the omicron variant.

Under the program, visitors from eight African nations, including those connecting through Europe, who arrive at New York’s John F. Kennedy International, Newark Liberty International, San Francisco International and Atlanta’s Hartsfield-Jackson International airports, will be given the option of taking a test when they arrive. Those who volunteer also will be given the option of an at-home test to take three to five days after arrival.

Bron: https://www.washingtonpost.com/nation/2 ... e-updates/
Wellicht zal deze optie ook van toepassing zijn op vluchten uit andere landen, mocht Biden vandaag aankondigen dat testen bij aankomst verplicht wordt.

Ik vraag me echter wel af ze de capaciteit zullen hebben om dit voor alle passagiers te doen.
Pikachu83
Amerika-ontdekker

Bericht door Pikachu83 »

d_vdploeg schreef:
02 dec 2021, 09:40
@Pikachu83 Balen zeg! Nog iets later annuleren was niet mogelijk/wenselijk? Als het goed is maakt uncle Joe vandaag bekend of er strengere inreisvoorwaarden komen en welke dat dan zijn. Hopelijk blijft het bij testen 1 dag voor vertrek. Maar ik vrees ook voor een test bij aankomst en wellicht quarantaine. :|

Gaan jullie wel iets anders leuks doen?
Heen was geen enkel probleem. Aangezien wij allang nu in de lucht zaten. Dus dat was prima en geen quarantaine. Ik denk als je de komende 24 uur nog gaat geeft dat zeker nog een veilig gevoel. Er gaan misschien wel een paar dagen overheen voordat ze de besluiten invoeren. Dat blijft speculeren en afhankelijk van van wat Biden besluit. Echter als NL besluit (dus niet de VS) dat een PCR verplicht is voordat je gaat (dus niet bij aankomst NL), dan vind ik dat te riskant als je dus al in de VS bent. Misschien gebeurt het ook niet, maar dat is voor ons een te groot risico. We bekijken het positief en gaan gewoon weer lekker werken. Af en toe op Flightradar kijken waar het vliegtuig zich bevindt ;-) en focussen op de volgende vakantie. Het leven gaat door en er zijn ergere dingen.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Coyote Buttes schreef:
02 dec 2021, 11:48
Een gigantische hoop aanpassingen, maar wat ik eruit haal (voor de europese toerist) is alleen;

- Verlengen dragen mondkapjes in vliegtuigen
- Test voor aanvang reis van 3 dagen naar 1 dag (geen info over type test)

Ik lees niets over testen voor de terugreis, quarantaine, testen NA aankomst etc...

Als dit het idd. is, valt het mijns inziens best mee.
Dan zou het inderdaad meevallen. Laten we hopen dat er ook geen rare eisen van Nederland/België komen voor vluchten uit de VS.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

Dat is een risico dat je inderdaad neemt, ook in de voorbije maanden, als je naar de USA gaat. Het kan op elk moment veranderen.

Zelf hou ik hier rekening mee maar zal mijn reis er niet voor annuleren. Ik heb een goede verzekering die quarantainekosten dekt, en moet ik er 11 dagen op een hotelkamer zitten, dan is het maar zo. Dan moet het eerst al zo zijn dat:

1) NL of België een PCR-test verplichten
2) deze dan ook nog positief is

Zeker 2 heb je voor een stuk zelf in de hand. 100% uitsluiten kan je nooit maar er is zeker verschil naargelang de activiteiten die je gaat ondernemen.

Ieder moet dit inderdaad voor zichzelf uitmaken.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Puntje 2 is iets wat je inderdaad deels zelf in de hand hebt. Het enige spannende is dan je vlucht.

Puntje 1 hangt er wel vanaf hoe makkelijk je aan een PCR test kan komen met reiscertificaat in de VS. Is dat redelijk makkelijk te regelen? Wellicht dat @Big Al of @GoBucks daar iets over kunnen vertellen, jullie wonen in de VS toch als ik het goed heb?
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Big Al schreef:
02 dec 2021, 12:00
Dan zou het inderdaad meevallen. Laten we hopen dat er ook geen rare eisen van Nederland/België komen voor vluchten uit de VS.
Ik hoop niet dat ze het los gaan koppelen van welke bestemming dan ook. Dat je waar je ook vandaan komt negatief moet testen voor je aan boord mag.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Poeh ... Dat lijkt dan mee te vallen inderdaad. Hele White House stuk even doorgenomen. Enige is inderdaad die 24uur testen (niets antigeen of PCR onderscheid), dat is te doen. Er staat ook bij dat dat 'early next week' geïmplementeerd gaat worden. Wij vliegen maandag, en hebben test-afspraken voor morgen staan. Ook maar voor de zekerheid zondag iets inplannen ... Maar misschien gaat het net goed allemaal ! Als dit het is ... Dan zou ik nog blij zijn. Blijft toch spannend allemaal ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Weet iemand hie het zit met de flexibilieit van de tickets als je voor terugreis positief test? Ik kan alleen iets vinden voordat je de (gehele) reis aanvangt
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

d_vdploeg schreef:
02 dec 2021, 12:20
Puntje 2 is iets wat je inderdaad deels zelf in de hand hebt. Het enige spannende is dan je vlucht.

Puntje 1 hangt er wel vanaf hoe makkelijk je aan een PCR test kan komen met reiscertificaat in de VS. Is dat redelijk makkelijk te regelen? Wellicht dat @Big Al of @GoBucks daar iets over kunnen vertellen, jullie wonen in de VS toch als ik het goed heb?
Ik ken alleen de situatie voor Vegas: verschillende plaatsen waar je same day appointment kan maken om te laten testen. Met vermelding van je naam en desnoods paspoortnummer op je certificaat. Wel aan de prijs: locatie op de strip (in de Grand Canal Shoppes bij Venetian) rekent $129 voor antigeen, $249 voor rapid PCR. Verschillende aanbieders rondom de Strip, iets goedkoper dan maar je moet er wel met een Lyft/Uber/Taxi heen als je geen auto hebt.

Op zich is de kostprijs van de test niet wat mij tegen zou houden, wel de vrees om ter plekke positief te testen en positief te blijven testen.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

@ONYX666 Ik denk dat je dat aan de airline waarmee je vliegt moet vragen. Wel een interessante vraag.
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Test: Weet niet wat er allemaal in de buurt zit bij iedereen maar ik doe het bij de CVS: https://www.cvs.com/minuteclinic/covid-19-testing

Ik denk dat het handigste is on even de googlen: "COVID test travel certificate near me" of "COVID test travel certificate in <plaatsnaam> / <vliegveld>"

Ik zou er rekening mee houden dat het vaak op afspraak gaat... soms is dezelfde dag mogelijk, soms niet. Ik zou zo snel en zo lang mogelijk van tevoren boeken zodat je zeker weet dat je een test krijgt.

Airlines hebben ook wel informatie:

AA: https://www.aa.com/i18n/travel-info/cov ... d19testing
Delta: https://www.delta.com/us/en/travel-plan ... -resources
United: https://www.united.com/ual/en/us/fly/tr ... sting.html
SouthWest: https://www.southwest.com/coronavirus/
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Dit staat vandaag in de krant:

https://www.washingtonpost.com/health/2 ... ron-delta/

quote:
"Meanwhile, Biden will announce that inbound international travelers must be tested for the coronavirus within one day of global departure, regardless of nationality or vaccination status, beginning early next week. The move, which federal officials had weighed earlier this week, comes after the White House imposed travel restrictions on eight nations in southern Africa following warnings from officials there about the emergence of the omicron variant."
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Op zich is de kostprijs van de test niet wat mij tegen zou houden, wel de vrees om ter plekke positief te testen en positief te blijven testen.
Klopt dit verhaal, je denkt het niet gauw tegen te komen, maar ik hoorde van iemand, die meerdere keren positief bleef testen en naar ik meende pas na 3 weken uiteindelijk terug kon; ( niet USA) en dan ben je dus aardig de klos.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen