Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Budget rondreis zomervakantie

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Budget rondreis zomervakantie

Bericht door Frasi »

Superman_FCT schreef:
10 mei 2024, 17:02
Uiteindelijk zitten we met 13.000 euro wel boven ons voorgestelde budget aan het begin van het samenstellen van de reis.
Echter willen we ook niet (te) veel concessies doen. ''We gaan maar één keer'' zeggen we steeds tegen elkaar. :lol:
Ben wel benieuwd waar de teller na de reis uiteindelijk op gaat eindigen. Ik hoop toch niet boven de 13k... :D
Ik vrees dat dit een dubbele teleurstelling gaat worden.
Inclusief ikzelf zijn er meer hier op het forum die ooit naar de VS op vakantie gingen met de gedachte 'We gaan maar één keer". . Afijn 17x later.... (kijk voor de grap eens naar de rechterkant "Aantal x V.S. bezocht:" Er is een verslavingsrisico.

En reken er ook op dat je meer kosten gaat maken dan dat je thuis begroot. Vlucht, autohuur en hotels kan je redelijk goed begroten als je deze ook vooraf boekt. Maar alle losse kosten ter plekke kunnen nog flink oplopen. Restaurant, boodschappen, benzine, activiteiten, entree. Het is allemaal flink duurder geworden de afgelopen jaren. En dan ben je nog niet eens in de malls of Outlet centers geweest... :lol:
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Gwendolala
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Gwendolala »

Sorry dat ik helemaal niet meer gereageerd had, ik heb gewoon niet gezien dat er nog activiteit in mijn topic was :shock:

Leuk om al jullie budgetten te lezen. Om eerlijk te zijn had ik Amerika alweer een beetje uit mijn hoofd gezet, omdat het allemaal zo duur en zo druk lijkt te zijn. Ik ben wezen kijken naar iets in Azië, maar de VS blijft toch wel meer trekken hoor. En omdat dit voor ons toch wel een bijzondere reis is, 25 jaar getrouwd en misschien wel de laatste keer dat we met al onze kinderen samen op vakantie gaan, willen we eigenlijk toch het liefst gewoon doen wat ons het meest aanspreekt en niet the next best thing.

Ik denk dat we in september nog eens gaan kijken naar alle prijzen. Ik kan nu alleen maar kijken voor deze zomer en dan is alles natuurlijk megaduur, omdat het al zo laat is. In september kan ik ook voor volgend jaar zomer kijken. Met name de vliegtickets moeten dan toch wel wat goedkoper uitpakken dan dat ik nu tegenkom, hoop ik.

Over de camper twijfel ik nog steeds. Aan de ene kant lijkt het me makkelijk, niet zoveel gedoe met in/uitpakken elke keer en al je voorzieningen bij je. Ik vind ook het idee dat op sommige van die campings beren en andere grote dieren voorkomen en dat wij daar dan met een tent staan een beetje angstaanjagend. Een camper voelt dan wel wat veiliger.
Bovendien heb ik het youtube kanaal van Campendium ontdekt en al die fantastische vrije plekken die zij laten zien, lijken me geweldig, maar met een tent niet zo heel handig. Aan de andere kant is een auto wel een stuk flexibeler en rijdt het comfortabeler en het tentkamperen afgewisseld met hotels lijkt me ook best wel leuk. Je kunt ook wat makkelijker 2 nachtjes op 1 plek blijven en dan overdag een klein stukje de ene of andere kant op rijden om wat te gaan bezoeken. Dat is met een camper altijd wat bewerkelijker, hoewel ik wel zag dat de grote parken meestal een shuttlebus-service hebben om je in het park mee te verplaatsen.

Met zelf koken/bbq-en heb ik geen probleem, zeker als we een camper hebben met keukentje, koelkast etc.. Een keertje bij de Wendy's of Denny's eten vind ik prima, maar liever niet elke dag.

Vraagje aan ervaren camperhuurders: hier hebben campers een huishoudaccu. Die laadt onderweg op en je gebruikt hem voor je licht, kranen etc. Wij hebben zelf een camper waar dat zo bij werkt. Heel veel meer dan dat kun je er niet op doen, de onze is niet eens sterk genoeg voor een koffiezetapparaat, koken doen we op gas. Bij de huurcampers in de VS zie ik overal wel iets over een generator staan. Betekent dat dat je geen huishoudaccu hebt, maar voor stroom ofwel een hookup of een generator nodig hebt? Koken gaat wel gewoon op gas, denk ik?
HillBillies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door HillBillies »

Ik betaal 32,26 per maand voor een doorlopende reisverzekering met werelddekking etc. incl. annuleren (verhoogd naar 3500 euro p,p ipv de standaard 2500) voor 4 personen. Niet goedkoop maar zoals gezegd, 365 dagen per jaar incl. weekendjes weg is geregeld. Nog nooit nodig gehad gelukkig.

@Gwendolala
Ondanks dat ik nog nooit met een camper op pad ben geweest kan ik je wel vertellen dat er wel degelijk een huishoudaccu in de USA camper zit. Voor airco/magnetron etc. moet je wel de generator starten als je geen externe stroomaansluiting hebt.
Instakat76
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Instakat76 »

Pleank schreef:
23 mei 2024, 19:22
Misschien off-topic, maar waarom zo'n dure reis- en annuleringsverzekering? Een doorlopende met complete dekking sluit je voor minder af, en dan is zelfs een weekendje weg in eigen land gedekt..
het is het totaal bedrag van een jaar doorlopende reis en annuleringsverzekering voor ons 4-en met werelddekking verhoogd tot 5000
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

@Gwendolala de campers hebben allemaal een accu waarop je prima de lampen, opladers en kleine apparaten etc kunt gebruiken. Toasters en koffiezetapparaat kan inderdaad alleen met generator. Koken gaat op gas inderdaad, evenals de koelkast als je niet aangesloten bent op een hook up. Wij gebruiken de generator zelden of nooit ! Koken doen we vaak op de bbq (vaak gas bbq omdat er hoog wildfire gevaar is, soms gewone bbq als we wat noordelijker zitten).
Pleank
Amerikafan

Bericht door Pleank »

Instakat76 schreef:
26 mei 2024, 13:21
het is het totaal bedrag van een jaar doorlopende reis en annuleringsverzekering voor ons 4-en met werelddekking verhoogd tot 5000
Ah, ik snap het. Dan valt het nog mee voor 4 personen. Mijn doorlopende reisverzekering kost iets van 220 euro per jaar voor 2 personen, maar die heeft volledige off-piste skiën en bergsport dekking en is daarom wat duurder. Ik tel die kosten niet mee bij m'n vakantie omdat ik die verzekering sowieso heb, voor wintersport/weekendjes weg/andere reizen. Maar als je 'm speciaal afsluit voor deze reis dan snap ik dat je de kosten mee weegt.
Instakat76
Amerika-ontdekker

Ik zit nu op het vliegveld van San Francisco, het totale bedrag voor onze 2 weken duren trip is uitgekomen op bijna 9500, oftewel heel keurig onder budget gebleven. Terwijl we wel uit eten zijn gegaan en veel hebben gezien en gedaan. We hebben wel vaak gepicknickt en vaak ook het ontbijt zelf gemaakt. In totaal een keer of 3 het avond eten gedaan. Een paar keer hebben we de tussen de middag warm gegeten omdat we toen bij iets leuks waren en dan ‘s avonds gewoon brood met salade.
Boodschappen waren aan de prijs maar de grocerie outlet in Californie had weer heel gewone prijzen
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Dus, zonder vluchten (waar je volgens je eerdere post EUR 975 pp voor hebt betaald) waren jullie EUR 2800 all-in per week kwijt voor een gezin van 4 personen, voor een reis met auto+hotels.

Dat is volgens mij een redelijke middenmoter. Het kan goedkoper, maar het kan ook zeker duurder. Voor wat betreft de totaalprijs hakken bij jullie de relatief dure tickets erin. Maarja, hoogseizoen..

Fijne vlucht terug!
ClaireVHaut
Amerikakenner

Bericht door ClaireVHaut »

Wij zijn tent kampeerders en hebben nog nooit last gehad van beren. Wel eens de melding dat ze gesignaleerd waren maar als ze op de campground komen sluiten ze vaak de boel.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Gwendolala schreef:
24 mei 2024, 16:48
Bovendien heb ik het youtube kanaal van Campendium ontdekt en al die fantastische vrije plekken die zij laten zien, lijken me geweldig, maar met een tent niet zo heel handig.
Campendium heeft ook een applicatie voor de telefoon - werkt erg goed. Vergeet ook niet Boondockers Welcome, waar je (kosteloos*) bij mensen op het erf (of op de oprit) staat. Een voordeel is dat je ook kan (moet) reserveren. Als je "boondocking" of "dispersed camping" opzoekt zal je ook veel informatie tegenkomen. Onze voorkeur gaat uit naar natuur en rust en deze kampeeropties zijn daar het beste voor.

Wij hebben twee jaar geleden een tocht van vier maanden gemaakt met onze eigen motorhome waarbij we afwisselden tussen Boondockers Welcome, dispersed camping, boondocking, en NPS/State campgrounds. Wat kosten betreft zaten we denk ik rond de $6,000-$7,000 (brandstof, entree, boodschappen, overnachtingen, enz.).

*Soms wordt er wel een vergoeding voor bijv. elektriciteit verwacht.
Gwendolala schreef:
24 mei 2024, 16:48
Vraagje aan ervaren camperhuurders: hier hebben campers een huishoudaccu. Die laadt onderweg op en je gebruikt hem voor je licht, kranen etc. Wij hebben zelf een camper waar dat zo bij werkt. Heel veel meer dan dat kun je er niet op doen, de onze is niet eens sterk genoeg voor een koffiezetapparaat, koken doen we op gas. Bij de huurcampers in de VS zie ik overal wel iets over een generator staan. Betekent dat dat je geen huishoudaccu hebt, maar voor stroom ofwel een hookup of een generator nodig hebt? Koken gaat wel gewoon op gas, denk ik?
Vaak hebben motorhomes hier meer dan een accu voor het woongedeelte (coach batteries). Het chassis heeft er ook een. Vaak kan je in geval van nood de motor ook starten op de "coach batteries". Het opladen van die accu's tijdens het rijden gaat nogal langzaam. De meeste voorzieningen in de motorhome lopen op 12V - de interieurverlichting, de plafondventilator, de afzuigkap, de koelkast (heeft dan ook gas nodig), de oplaadpunten voor apparaten (zitten er vaak in), de verwarming (al vreet die stroom), de waterpomp (vreet ook stroom), de waterketel (heeft 12V nodig om de gasbrander aan te sturen), enz.

De generator mag je niet overal of op elk tijdstip gebruiken. Je kan hem echter wel tijdens het rijden gebruiken - handig als je de airconditioner in het woongedeelte wil gebruiken. Het brandstofverbruik ligt tussen de 2 liter (0,5 gallon) en 4 liter (1 gallon) per uur, afhankelijk van hoeveel apparaten je aanzet.

We hebben ook een draagbaar zonnepaneel (200W koffermodel), wat uitstekend werkte voor de dagen waarop we niet reisden. Ik heb tijdens de reis 'gewoon' gewerkt en ik had ongeveer 150W nodig voor mijn laptop, monitor, modem en satellietschotel (Starlink). De generator hebben we vrij weinig gebruikt tijdens het kamperen, maar wel vaak tijdens het rijden (voor de A/C).
paulr schreef:
26 mei 2024, 13:49
@Gwendolala de campers hebben allemaal een accu waarop je prima de lampen, opladers en kleine apparaten etc kunt gebruiken. Toasters en koffiezetapparaat kan inderdaad alleen met generator. Koken gaat op gas inderdaad, evenals de koelkast als je niet aangesloten bent op een hook up. Wij gebruiken de generator zelden of nooit ! Koken doen we vaak op de bbq (vaak gas bbq omdat er hoog wildfire gevaar is, soms gewone bbq als we wat noordelijker zitten).
Zoals gezegd, de koelkast gebruikt wel (een beetje) stroom (12V) op gas.
ClaireVHaut schreef:
22 jul 2024, 13:44
Wij zijn tent kampeerders en hebben nog nooit last gehad van beren. Wel eens de melding dat ze gesignaleerd waren maar als ze op de campground komen sluiten ze vaak de boel.
Wij hebben vrij veel met tenten gekampeerd en toch wel vaak beren in de omgeving gehad. We hebben er echter nimmer last van gehad en we hebben ook nog nooit meegemaakt dat een terrein werd gesloten. Wel houden we vrijwel alles dat geurtjes afgeeft ver van de tent.
ClaireVHaut
Amerikakenner

O beren genoeg in omgeving maar geen last van. En idd bare site aanhouden. Alles keurig opgeruimd houden. Geen etenswaren etc. En altijd de info van de rangers in de gaten houden. Maar heeft ons niet weerhouden om te kamperen
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Instakat76
Amerika-ontdekker

roelb schreef:
21 jul 2024, 19:20
Dus, zonder vluchten (waar je volgens je eerdere post EUR 975 pp voor hebt betaald) waren jullie EUR 2800 all-in per week kwijt voor een gezin van 4 personen, voor een reis met auto+hotels.

Dat is volgens mij een redelijke middenmoter. Het kan goedkoper, maar het kan ook zeker duurder. Voor wat betreft de totaalprijs hakken bij jullie de relatief dure tickets erin. Maarja, hoogseizoen..

Fijne vlucht terug!
Dat klopt helemaal. De tickets waren inderdaad in het hoogseizoen (my god dat was te merken op Heathrow!) en wellicht ook duurder omdat we landen op Las Vegas en vertrokken op San Francisco. Het duurst qua overnachting was Camp Curry in Yosemite (200 voor 1 nacht) en het goedkoopst was Las Vegas (70 pn). De avondtour naar Alcatraz en de movietour hakten er ook in maar waren zeker de moeite waard.
We hebben ook de eerste dagen wat inkopen moeten doen omdat de koffers kwijt waren en met lange spijkerbroeken zonder badkleding bij 48 graden was niet te doen. Ik heb de bonnetjes voor onze essentials intussen ingediend dus als ik daar geld van terug krijg gaat de totaal prijs nog een klein beetje naar beneden (we hebben vrij basic gekocht).

De terug weg was weer met 5,5 uur vertraging in totaal (technisch mankement bij vliegtuig in SF wat eerst verholpen moest waardoor we de overstap in Londen hebben gemist. De koffers waren wederom kwijt maar zijn vannacht na 2 dagen gevonden en komen vanavond aan.
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

@Instakat76 Dan hebben jullie net zulke leuke vluchten gehad als wij. We hadden een 'gratis' en onverwachte overnachting op de heen- en op de terugweg. Naast dat ze de koffers kwijt waren. Pff, ik riep al snel, ik vlieg nooit meer, maar ja we hebben al tickets voor van de winter naar Florida :lol: Het lijkt wel of het steeds erger wordt met vertragingen en annuleringen van vluchten.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ik heb echt nooit, en dan ook echt nooit ergens last van. Sure, soms heb je een half uurtje oid vertraging, soms wat langer, een heel enkele keer keer een gemiste connectie, maar dat heeft nog nooit tot meer dan een paar uur verlate aankomst geleid. Nog nooit bagage issues. De langste vertraging ooit was vele jaren geleden toen ik voor werk naar Praag moest, de vroege ochtendvlucht gemist had door files, en alles zo vol zat dat er pas op een vlucht aan het einde van de middag ruimte was. De hele dag in de lounge hangen gaat dan toch wel vervelen..

En dat is vrijwel 100% Skyteam, 70% KLM+Delta.

Wellicht heb ik tot op heden gewoon nog nooit pech gehad, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het bij Oneworld (BA/AA), en dan met name op LHR, wel heel erg vaak mis gaat..
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

@roelb bij ons was het toch echt KLM waarbij we de problemen opliepen. Het kan dus overal gebeuren ook als je niet via Heathrow vliegt 😉
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
ClaireVHaut
Amerikakenner

@roelb ik heb een man die heeeel veel zakelijk vliegt. Grootste ellende heeft hij met SAS (zelden GEEN vertraging of annulering), minste gedoe met KLM. Lufthansa kan er ook wat van. Air Baltic en LOT daarentegen zelden gedoe. Het is natuurlijk ook maar net wat je treft. Ik heb , tot op heden, ook nog geen rare dingen gehad. Hooguit stoel reserveringen die kwijt raakten etc. Maar dat was het dan ook wel.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Er is een ding dat ik wel altijd doe: en dat is bij het kopen van een ticket kijken of er same-day alternatieven zijn bij een misconnect. En als er ergens onverhoopt toch iets fout door een misconnect of cancellation dan neem ik direct zelf actie, automatische rerouting suggesties zijn lang niet altijd de beste opties.

Nu heb ik zowel Privium als Global Entry, dus zowel bij connecties op AMS als in de US zal ik eigenlijk nooit een probleem hebben met rijen bij immigrations, dat scheelt uiteraard ook. Al moet ik zeggen dat de rijen in de US het laatste jaar echt heel erg kort zijn, CBP lijkt goed de slag te pakken te hebben met alle nieuwe techniek.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

In principe eens met @roelb (al gaat dit wel een beetje off topic), maar dan moet je wel in staat zijn om dat allemaal te doen/snappen.

Afgelopen april reisden wij met Delta vanaf Orlando via Atlanta naar Amsterdam. Ondanks de ruime overstap zagen wij door de vertraging op Orlando al aankomen dat we dat niet gingen halen. Volgens de mensen aan de balie helemaal niet nodig om al om te boeken. We gingen het vast nog wel halen en anders zou dit in Atlanta geregeld worden.
Wegens een melding in de app hebben wij ter plekke omgeboekt naar de laatste vlucht naar Amsterdam, dat zou wel moeten lukken.
Heel verveld was alleen dat ik het proces van boardingpassen niet af kon maken, en zodoende hadden we geen idee of we deze lange vlucht een beetje bij elkaar in de buurt zouden zitten. Vind ik best een dingetje op een nachtvlucht. Maar goed.

In Atlanta 3 keer nagevraagd of we hiervoor (dus issuen boardingpass) idd in deze rij moesten gaan staan waar iedereen naar toe werd gedirigeerd. Jazeker! Na 1,5 uur wachten kregen we te horen dat we bij de gate moesten zijn :sadcry: Daar werd het voor ons alsnog geregeld en kregen we boardingpassen.
Echter om ons heen in de rij een hele hoop mensen, niet alleen ouderen!, die niet via de app hadden gehandeld, vooral omdat dat dus ook helemaal niet lekker werkte, en nu te horen kregen dat ze vandaag niet meer mee konden en morgen de eerste waren. Zo ook verschillende stellen die hiermee mooi hun cruise naar Noorwegen zouden missen. Die moesten dan maar door vliegen naar Bergen en daar op de boot stappen. Of ik het verstandig vind om dat zo 'nip' te plannen is wat anders. Maar wel erg vervelend voor deze mensen, en zeker met zo weinig (lees slechte) informatievoorziening.

Nu hebben wij onze Engelse mond wel bij, en is het niet de eerste keer dat we intercontinentaal vliegen. Wij redden ons wel. Desnoods boek ik ter plekke een nieuwe vlucht.

Maar er zijn een heleboel mensen die dit soort dingen heel ingewikkeld of spannend vinden. En als je dan in spanning zit of je wel door kunt vliegen, waar je die nacht moet slapen en hoe dat met je cruise moet, snap ik best dat het er even niet in zit om dat zelf te regelen. Het gebrek aan informatievoorziening van een normaal toch goed aangeschreven vliegmaatschappij vond ik eigenlijk schandalig.

Wij hebben ooit eens met Emirates onze connectie op Dubai naar Thailand gemist. Wegens een noodlanding vanwege een medisch noodgeval, was onze overstap van 4 uur niet voldoende. Nog voor we goed en wel de slurf uit waren had iedereen met een gemiste connectie en voucher voor een shuttle, overnachting en eten, en een boardingpas voor de volgende dag. Zo kan het ook.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Klopt. Ervaring en de weg weten helpt enorm bij dit soort dingen. Maar daarom is het delen van dit soort informatie op een forum zoals dit ook goed, dat geeft hopelijk wat meer handvatten aan mensen die voor de eerste keer in zo'n situatie komen.

Mijn basistip blijft altijd: als er een situatie dreigt te ontstaan waardoor er gemiste connecties oid optreden: handel direct, zoek wat de opties zijn en initieer zelf de gewenste wijziging. Niet gaan wachten tot de airline automatisch iets doet en zeker ook niet via allerlei chat opties oid gaan proberen contact te zoeken. Gewoon bellen of naar een balie stappen, zeggen wat je precies wilt - dan is het meestal zo geregeld.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Heb ik hier ook geleerd. Maar ik herinner me nog mijn bange hartje waarmee ik in 2019 de eerste keer naar de VS op het vliegtuig stapte. Intussen weet ik ook meer hoe en wat. Dit forum helpt enorm!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer