Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vlucht zomaar omgezet door KLM, dag van tevoren????
Inderdaad vreemde manier van werken van de KLM. Zelf had ik een ander probleempje een paar weken geleden, mijn ticket was zonder verder overleg met mij geannuleerd omdat er iets mis was gegaan met de betaling. Eén telefoontje of mailtje van hun kant en ik het geld direct alsnog overgemaakt, maar nee hoor, ze annuleerden gewoon plotseling mijn ticket 2 weken nadat ik geboekt had. Alles is goedgekomen (nieuwe boeking gemaakt) maar ik vind inderdaad ook dat ze niet netjes met hun klanten omgaan.
Maar goed heb bij Transavia ook wel eens mijn vriend moeten achterlaten op het vliegveld in Barcelona omdat ik al wel ingecheckt was en hij iets verder in de rij stond toen het vliegtuig opeens vol zat. Moest ie óf een dag later vliegen (was geen optie) óf met een andere maatschappij maar dan wel zelf zijn ticket betalen... anderhalf jaar later en 20 brieven verder hadden we dat geld eens een keer terug.
Kortom: je moet zelf echt op blijven letten! (ik heb gelukkig ook wel veel goeie ervaringen hoor).
Maar goed heb bij Transavia ook wel eens mijn vriend moeten achterlaten op het vliegveld in Barcelona omdat ik al wel ingecheckt was en hij iets verder in de rij stond toen het vliegtuig opeens vol zat. Moest ie óf een dag later vliegen (was geen optie) óf met een andere maatschappij maar dan wel zelf zijn ticket betalen... anderhalf jaar later en 20 brieven verder hadden we dat geld eens een keer terug.
Kortom: je moet zelf echt op blijven letten! (ik heb gelukkig ook wel veel goeie ervaringen hoor).
Vertel?Pete.Z schreef:De afgelopen weken heb ik daar de negatieve gevolgen (niet voor mij) van zeer dichtbij,als teamlid van een groot Nederlands forum van dichtbij mogen meemaken,en onderschat het niet!
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Transavia is van KLM:Yvoko schreef: Maar goed heb bij Transavia ook wel eens mijn vriend moeten achterlaten op het vliegveld in Barcelona omdat ik al wel ingecheckt was en hij iets verder in de rij stond toen het vliegtuig opeens vol zat. Moest ie óf een dag later vliegen (was geen optie) óf met een andere maatschappij maar dan wel zelf zijn ticket betalen... anderhalf jaar later en 20 brieven verder hadden we dat geld eens een keer terug.
Wikipedia schreef: Tot de overname door KLM in 1986 was het een zelfstandige luchtvaartmaatschappij met zowel Europese - en internationale lijndiensten, als vrachtvluchten, chartervluchten en een eigen cateringbedrijf.

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mack schreef:Vertel?Pete.Z schreef:De afgelopen weken heb ik daar de negatieve gevolgen (niet voor mij) van zeer dichtbij,als teamlid van een groot Nederlands forum van dichtbij mogen meemaken,en onderschat het niet!
Heel verhaal,speelde al jaren.
Details wil ik best eens vertellen,maar niet op het forum.

- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Hoi Monique,
Zojuist je eerste reisverslag gelezen. Heerlijk lang verhaal. Dat wordt weer het eerste wat ik ga doen 's morgens als ik uit bed kom: de Nieuwenoordjes volgen.....
Gelukkig is de reis voorspoedig verlopen en kunnen jullie nu gaan genieten. Ik zie ook uit naar de foto's en de commentaren van Meneer Kretiek. Voor Peet veel succes gewenst!
Groetjes Marjan
Zojuist je eerste reisverslag gelezen. Heerlijk lang verhaal. Dat wordt weer het eerste wat ik ga doen 's morgens als ik uit bed kom: de Nieuwenoordjes volgen.....

Gelukkig is de reis voorspoedig verlopen en kunnen jullie nu gaan genieten. Ik zie ook uit naar de foto's en de commentaren van Meneer Kretiek. Voor Peet veel succes gewenst!
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik heb er al een paar keer overheen gelezen. "Mijn vriend achtergelaten"! Dat zal helemaal lekker zijn !!!!!!!Yvoko schreef: Maar goed heb bij Transavia ook wel eens mijn vriend moeten achterlaten op het vliegveld in Barcelona omdat ik al wel ingecheckt was en hij iets verder in de rij stond toen het vliegtuig opeens vol zat.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
Tijd voor een cursusje "assertiviteit" denk ik dan, dat zal mij dus ook ECHT niet overkomen!!Ruud2004 schreef:Ik heb er al een paar keer overheen gelezen. "Mijn vriend achtergelaten"! Dat zal helemaal lekker zijn !!!!!!!Yvoko schreef: Maar goed heb bij Transavia ook wel eens mijn vriend moeten achterlaten op het vliegveld in Barcelona omdat ik al wel ingecheckt was en hij iets verder in de rij stond toen het vliegtuig opeens vol zat.
Dan ging ik dus ook gewoon niet mee!

Manon
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Kan ik me voorstellen maar ik denk dat het nog niet eens een probleem zou zijn als je zou zeggen dat je niet mee wilde. Waarschijnlijk ben je dan wel je ticket kwijt en moet je een nieuwe kopen als je met je vriend wilt vliegen.Manonneke schreef:Tijd voor een cursusje "assertiviteit" denk ik dan, dat zal mij dus ook ECHT niet overkomen!!
Dan ging ik dus ook gewoon niet mee!![]()
Het zou anders zijn als men zou vragen afstand te doen van een plaats in het vliegtuig zodat anderen mee kunnen. Dat gebeurt regelmatig.
Roland
Haha ja ik heb m echt achtergelaten, maar was omdat mijn ouders en ik al min of meer bij de gate stonden en hij een paar minuten later dus volgde, hij kwam later op vliegveld aan (ingewikkeld verhaal). Dus wij kwamen er te laat achter dat hij er niet meer in kon. Uiteindelijk toch maar besloten dat wij wel gingen (zaten onderhand al ong, in vliegtuig). Waren 5 mensen te veel geboekt, en die gingen met zijn vijven als een speer proberen te regelen dat ze een vlucht van 2 uur later konden nemen ipv de volgende morgen.
Was een rare afsluiting van een paar dagen weg...
Was een rare afsluiting van een paar dagen weg...
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Dus 3 man vliegen gewoon door en je vriend blijft achter voor de volgende vlucht ? Ok, nu weer vrijgezel zeker ? 

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
En de ellende bij KLM gaat maar door, de vluchten die deze week niet door gaan:
-dinsdag KL 893 naar Shanghai
-woensdag KL 897 naar Peking
-donderdag KL 605 naar San Francisco (alweer!!!)
-vrijdag KL 565 naar Nairobi
Het lange afstandschema van KLM zit kennelijk zo vol dat bij een uitval van een van de vliegtuigen dat gevolgen heeft voor heel veel vluchten, het wordt tijd dat KLM daar eens wat aan doet.
Harry
Het lange afstandschema van KLM zit kennelijk zo vol dat bij een uitval van een van de vliegtuigen dat gevolgen heeft voor heel veel vluchten, het wordt tijd dat KLM daar eens wat aan doet.
Harry
- Bostonlover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik kijk ook regelmatig op het flyertalk forum, hier is een topic over de KL 605 die ook op 3 mei weer gecancelled was.
http://www.flyertalk.com/forum/showthread.php?t=688875
Hier wordt regelmatig melding gemaakt van de problemen die op dit moment bij KLM spelen m.b.t. inzetbaarheid van vliegtuigen.
Wij vliegen op 31 mei met de KL 605 naar San Fransisco en ik hoop maar dat de problemen dan voorbij zijn.
http://www.flyertalk.com/forum/showthread.php?t=688875
Hier wordt regelmatig melding gemaakt van de problemen die op dit moment bij KLM spelen m.b.t. inzetbaarheid van vliegtuigen.
Wij vliegen op 31 mei met de KL 605 naar San Fransisco en ik hoop maar dat de problemen dan voorbij zijn.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Volgens mij heb ik dit rijtje op de televisie voorbij zien komen. Ik weet niet meer in welk programma, kan op op het journaal geweest zijn. Maar er werd melding gemaakt van deze cancellations in dit rijtje kwam op beeld.Harry schreef:En de ellende bij KLM gaat maar door, de vluchten die deze week niet door gaan:
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Okee, weet je al iets over de vlucht naar SF op 3 september om 11.10 uur?pyca schreef:Ik werk op Schiphol en heb toegang tot (actuele) vluchtinfo, dus mocht iemand iets willen weten dan hoor ik het wel
Nee hoor, grapje, dat is nog te ver weg neem ik aan.

Maar dit baart me toch wel enige zorgen, als ik al die gecancellde vluchten zo lees.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 4301 Weergaves
-
Laatste bericht door Tantelotje
-
- 9 Reacties