Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS
Ik denk dat de SIM op dit moment in het vliegtuig is
. We vliegen via IJsland op 26 juli en dat kaartje hebben ze een paar dagen geleden gekocht dus dan ben ik al over die 30 dagen.

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Zolang je de SIM niet online hebt geactiveerd is er niets aan de hand en is de kaart onbeperkt(?) houdbaar. Je kunt de activatie dus gewoon doen op att.com/gophone net voordat je weg gaat. Na aankomst kun je dan de account aanmaken, saldo storten met de code van de gift card en je plan activeren. Hiervoor heb je dus wel even een internet verbinding nodig. De enige vraag is of je in Canada de SMS kunt ontvangen met je initiele wachtwoord.
Laatst gewijzigd door roelb op 27 jun 2017, 14:44, 2 keer totaal gewijzigd.
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ah oke, dat ga ik dan maar eens via de chat vragen. Ik ben tegenwoordig bijna best friend daar 

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Ik denk niet dat je daar veel aan hebt. Kijk maar eens op reddit oid hoeveel verschillende antwoorden AT&T medewerkers wel niet geven over de tethering policy, terwijl die op gewoon helder omschreven staat bij de voorwaarden als je het plan activeert. Gewoon proberen. Volgens een post die ik volgens mij op flyertalk zag moet het werken. Mocht dat niet zo zijn: Ik weet niet waar je in Canada naartoe gaat en hoe dicht je bij de grens in de buurt komt
. Of iemand zoeken die nog in de US komt voor die tijd en hem of haar het SIM kaartje meegeven.

- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mmm.. ik heb toch even met mijn vrienden van AT&T gechat en die zeggen dat de SIM inderdaad niet geactiveerd kan worden in Canada.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Activeren kan altijd, daarvoor heb je alleen het SIM nummer en een internet verbinding nodig. Je kiest dan het initiele plan en kunt ook je nummer opvragen. De online account koppelen aan de SIM is het probleem, daarvoor moet je die SMS ontvangen. In feite is de SIM dan al actief, alleen is er geen saldo en dus ook geen actief plan. De vraag is of roaming in Canada dan al werkt en je dus SMS berichten van AT&T zelf kan ontvangen op een Canadees netwerk.
Nogmaals, grote kans dat het gewoon wel werkt. De enige manier om er achter te komen is proberen.
Misschien heb ik een workaround gevonden. Je kunt namelijk ook telefonisch saldo laden naar een willekeurig Gophone telefoonnummer:
Kijk maar eens op https://www.att.com/esupport/article.ht ... /KM1008660
Bij de telefonische methode staat toch echt: "Enter the GoPhone customer’s 4-digit password or say I don’t have one.". Dus het lijkt er op dat je bij telefonisch laden de pin niet nodig hebt.
Een andere optie is om vanuit een andere Gophone account een "gift" te doen (zie op diezelfde pagina). Ook daarvoor heb je alleen het nummer nodig, en dat krijg je bij het online activeren. Als geen van de andere opties lukken wil ik je daar best bij helpen vanuit mijn account.
Tot slot de meest veilige optie: iemand zoeken die voor die tijd nog naar de US gaat, het kaartje wil meenemen en de SMS voor je wilt ontvangen. Ik zou je graag helpen, maar ga pas weer in augustus. Misschien dat er hier iemand is die voor die tijd nog op en neer gaat?
edit: ik heb zojuist even gekeken. Als ik online wil giften kan dat niet met een refill card, alleen per credit card. Telefonisch wel, maar ik kan niet verifieren of het ook zonder de pincode lukt. Ik heb het even met mijn nummer geprobeerd, maar zodra ik "Refill" kies en dan voor "Refill card" kies wordt eerst gevraagd om het refill card nummer - die ik niet heb. Dus ik kan niet verder om te kijken of er nog om de pincode wordt gevraagd.
Nogmaals, grote kans dat het gewoon wel werkt. De enige manier om er achter te komen is proberen.
Misschien heb ik een workaround gevonden. Je kunt namelijk ook telefonisch saldo laden naar een willekeurig Gophone telefoonnummer:
Kijk maar eens op https://www.att.com/esupport/article.ht ... /KM1008660
Bij de telefonische methode staat toch echt: "Enter the GoPhone customer’s 4-digit password or say I don’t have one.". Dus het lijkt er op dat je bij telefonisch laden de pin niet nodig hebt.
Een andere optie is om vanuit een andere Gophone account een "gift" te doen (zie op diezelfde pagina). Ook daarvoor heb je alleen het nummer nodig, en dat krijg je bij het online activeren. Als geen van de andere opties lukken wil ik je daar best bij helpen vanuit mijn account.
Tot slot de meest veilige optie: iemand zoeken die voor die tijd nog naar de US gaat, het kaartje wil meenemen en de SMS voor je wilt ontvangen. Ik zou je graag helpen, maar ga pas weer in augustus. Misschien dat er hier iemand is die voor die tijd nog op en neer gaat?
edit: ik heb zojuist even gekeken. Als ik online wil giften kan dat niet met een refill card, alleen per credit card. Telefonisch wel, maar ik kan niet verifieren of het ook zonder de pincode lukt. Ik heb het even met mijn nummer geprobeerd, maar zodra ik "Refill" kies en dan voor "Refill card" kies wordt eerst gevraagd om het refill card nummer - die ik niet heb. Dus ik kan niet verder om te kijken of er nog om de pincode wordt gevraagd.
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat fijn dat je zo uitgebreid reageert! Het duizelt me allemaal een beetje, ik ben dan ook een echte nitwit op dit gebied. Ik heb al bijna spijt dat ik tickets heb voor Edmonton ipv Seattle
Maar begrijp ik nu goed dat als ik je het nummer van mijn refill card geef (zodra ik die heb) dat jij zou willen proberen om dit vanuit jouw account geregeld te krijgen?
Ik kan anders misschien proberen om nog iemand anders te vragen om een kaartje te kopen. Maar dan moet ik dus vragen of hij/zij dat kaartje ter plekke wil activeren? Wat moet hij dan allemaal aan gegevens invullen/hebben van mij? En kan hij/zij dat met hun eigen telefoon doen? Moeten ze dan mijn IMEI-nummer hebben of maakt dat niet uit. Ik vind het moeilijk om mensen "lastig" te vallen tijdens hun vakantie dus als ik het vraag dan wil ik het zo duidelijk mogelijk vragen.

Maar begrijp ik nu goed dat als ik je het nummer van mijn refill card geef (zodra ik die heb) dat jij zou willen proberen om dit vanuit jouw account geregeld te krijgen?
Ik kan anders misschien proberen om nog iemand anders te vragen om een kaartje te kopen. Maar dan moet ik dus vragen of hij/zij dat kaartje ter plekke wil activeren? Wat moet hij dan allemaal aan gegevens invullen/hebben van mij? En kan hij/zij dat met hun eigen telefoon doen? Moeten ze dan mijn IMEI-nummer hebben of maakt dat niet uit. Ik vind het moeilijk om mensen "lastig" te vallen tijdens hun vakantie dus als ik het vraag dan wil ik het zo duidelijk mogelijk vragen.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
De normale stappen:
1. Koop kaart
2. Activeer kaart (let op, niet meer dan 26 dagen voor gewenste datum ingebruikname!):
en bij de volgende stap gaat het mis als je niet in de US bent:
4. Vraag de pin code op. Hiervoor vind je op de pagina bij stap (3) een knop "Send password" oid. Die gaat dan per SMS naar de telefoon.
5. Log in op http://att.com/mygophone met je telefoonnummer en de pincode/password die is toegezonden
6. Kies voor "Refill account" om met een refill card bij te vullen. Heb je geen refill card en wil je per CC vullen? Voeg dan eerst een credit card toe bij "Profile&Settings"->"Payment options" en ga daarna terug naar Refill account.
7. Na het laden van voldoende saldo is je telefoon actief. Heb je bij het activeren voor het $45 plan gekozen en nu voldoende saldo geladen? Dan is er per direct $45 van je saldo afgehaald en het gekozen plan geactiveerd, met een looptijd van 30 dagen. Heb je bij het activeren gekozen voor het $2/day plan dan gebeurt er niets.
8. Wil je van plan switchen? Kies dan in het menu voor "Rate plans" en kies het gewenste plan. Dat is per direct actief. Looptijd die nog resteerde op het plan dat op dat moment actief was ben je kwijt.
Jij kunt misschien stap 4 niet uitvoeren zolang je niet in de US bent. Dan heb je dus ook nog geen toegang tot je online account. Daarom de workaround:
4a - Saldo laden per telefoon. Bel 800.901.9878. Voer het Gophone telefoonnummer in. Voer de refill code van de gekochte refill kaart in.
De vraag is dus of hier dan niet alsnog de pincode nodig is. Volgens de FAQ van AT&T zou het zonder pin moeten kunnen. Als je zelf geen 800 nummer in de US kan bellen dan wil ik dit best even voor je doen. Maar let op: zodra er voldoende saldo is wordt plan dat je bij stap 2 hebt gekozen direct actief. Ik neem aan dat je het $45 plan kiest. Dan gaat dat dus lopen vanaf dit moment, voor 30 dagen. Dat moet je dus pas doen net voordat je weg gaat (maar binnen 26 dagen na het doorlopen van stap 1 t/m 3, anders is je SIM vervallen).
Er zijn nog twee andere opties om saldo te laden:
- Vanaf de telefoon (in de US en misschien ook in Canada): *888* + Refill card PIN number + #
- Via de "gift" optie in My AT&T van een andere Gophone gebruiker. Maar als ik dat kies kan ik alleen maar saldo giften dat ik per credit card betaal, en dus niet vanaf een refill kaart.
Al met al zou ik als ik jou was gewoon rustig afwachten. Je gaat 30 juli. Als je in de week daarvoor stap 1 t/m 3 doorloopt kun je, net voordat je weg gaat, proberen om via het 800 nummer (stap 4a) het geld van de refill card te laden. Mocht je tzt het 800 nummer van AT&T niet zelf kunnen bellen, vraag dan maar even in een PB. Dan heb ik dus het telefoonnummer en het gift card nummer nodig. Als het niet werkt dan zit er niets anders op dan je route omgooien zodat je zo snel mogelijk in de buurt van de grens komt
1. Koop kaart
2. Activeer kaart (let op, niet meer dan 26 dagen voor gewenste datum ingebruikname!):
- --> Ga naar https://www.wireless.att.com/activations/
- --> Vul hier het SIM kaart nummer in van de gekochte SIM kaart. Je hebt bij het activeren nodig:
A. een IMEI. Op zich kan dit een willekeurige IMEI zijn. De IMEI wordt alleen gebruikt om te kijken of het al dan niet een smartphone is. Zo nee, dan krijg je alleen de plans zonder data aangeboden (.25ct/min, $2/day unlimited en $30/mon unlimted). Vul je een IMEI van een smartphone in dan krijg je juist alleen de data plans aangeboden, en dus niet het $.25ct/min plan.
B. Een adres in de US. Verzin wat. Je krijgt een telefoonnummer uit deze regio en ook belastingen worden op basis van je adres gekozen. Het kan dus lonen om een adres in Oregon te kiezen als je later per credit card saldo gaat storten
Je wordt nu gevraagd wel plan je wilt activeren. Let op: als je hier een monthly plan kiest dan zal dat direct actief worden zodra je voldoende saldo hebt. Als je dus eerst geld wilt storten, maar nog niet direct het $45 plan wilt starten kun je eerst bijvoorbeeld het $2/day plan kiezen (dat kost alleen geld op dagen dat je ook echt belt). Je kunt te allen tijde van plan switchen, mits je toegang hebt tot je online account. In jouw geval dus direct het gewenste plan ($45?) kiezen, zonder toegang kun je immers niet switchen.
en bij de volgende stap gaat het mis als je niet in de US bent:
4. Vraag de pin code op. Hiervoor vind je op de pagina bij stap (3) een knop "Send password" oid. Die gaat dan per SMS naar de telefoon.
5. Log in op http://att.com/mygophone met je telefoonnummer en de pincode/password die is toegezonden
6. Kies voor "Refill account" om met een refill card bij te vullen. Heb je geen refill card en wil je per CC vullen? Voeg dan eerst een credit card toe bij "Profile&Settings"->"Payment options" en ga daarna terug naar Refill account.
7. Na het laden van voldoende saldo is je telefoon actief. Heb je bij het activeren voor het $45 plan gekozen en nu voldoende saldo geladen? Dan is er per direct $45 van je saldo afgehaald en het gekozen plan geactiveerd, met een looptijd van 30 dagen. Heb je bij het activeren gekozen voor het $2/day plan dan gebeurt er niets.
8. Wil je van plan switchen? Kies dan in het menu voor "Rate plans" en kies het gewenste plan. Dat is per direct actief. Looptijd die nog resteerde op het plan dat op dat moment actief was ben je kwijt.
Jij kunt misschien stap 4 niet uitvoeren zolang je niet in de US bent. Dan heb je dus ook nog geen toegang tot je online account. Daarom de workaround:
4a - Saldo laden per telefoon. Bel 800.901.9878. Voer het Gophone telefoonnummer in. Voer de refill code van de gekochte refill kaart in.
De vraag is dus of hier dan niet alsnog de pincode nodig is. Volgens de FAQ van AT&T zou het zonder pin moeten kunnen. Als je zelf geen 800 nummer in de US kan bellen dan wil ik dit best even voor je doen. Maar let op: zodra er voldoende saldo is wordt plan dat je bij stap 2 hebt gekozen direct actief. Ik neem aan dat je het $45 plan kiest. Dan gaat dat dus lopen vanaf dit moment, voor 30 dagen. Dat moet je dus pas doen net voordat je weg gaat (maar binnen 26 dagen na het doorlopen van stap 1 t/m 3, anders is je SIM vervallen).
Er zijn nog twee andere opties om saldo te laden:
- Vanaf de telefoon (in de US en misschien ook in Canada): *888* + Refill card PIN number + #
- Via de "gift" optie in My AT&T van een andere Gophone gebruiker. Maar als ik dat kies kan ik alleen maar saldo giften dat ik per credit card betaal, en dus niet vanaf een refill kaart.
Al met al zou ik als ik jou was gewoon rustig afwachten. Je gaat 30 juli. Als je in de week daarvoor stap 1 t/m 3 doorloopt kun je, net voordat je weg gaat, proberen om via het 800 nummer (stap 4a) het geld van de refill card te laden. Mocht je tzt het 800 nummer van AT&T niet zelf kunnen bellen, vraag dan maar even in een PB. Dan heb ik dus het telefoonnummer en het gift card nummer nodig. Als het niet werkt dan zit er niets anders op dan je route omgooien zodat je zo snel mogelijk in de buurt van de grens komt

- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hartelijk dank weer voor je uitgebreide antwoord. Dan gaan we het zo doen, ik activeer de kaart een paar dagen voor vertrek en probeer jouw in stap 4a genoemde optie. Lukt het niet dan wachten we gewoon totdat we de grens over gaan. Ik neem aan dat ik dat SMS-je dan alsnog krijg.
Het moet toch best lukken om een weekje zonder mobiele data door te komen

Het moet toch best lukken om een weekje zonder mobiele data door te komen

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Goed plan. Laat je, als alles lukt, het nog wel even weten? Hebben anderen hier ook weer wat aan.
Ik vind het eerlijk gezegd allemaal nog vrij gecompliceerd klinken.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dat is het ook. Volgens mij is het in ieder ander land ter wereld eenvoudiger om prepaid een datapakketje aan te sluiten. Behalve dan in Iran, daar moest ik zelfs vingerafdrukken komen afgeven bij het plaatselijke postkantoor. 

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Zeg je hier nu op verkapte wijze dat in Oregon de laagste belastingen gelden? Of weet je waar ik een overzicht van geldende belastingen kan vinden?roelb schreef: B. Een adres in de US. Verzin wat. Je krijgt een telefoonnummer uit deze regio en ook belastingen worden op basis van je adres gekozen. Het kan dus lonen om een adres in Oregon te kiezen als je later per credit card saldo gaat storten
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sales tax verschilt van staat tot staat. Daarnaast heb je soms nog lokale belastingen. Lang verhaal kort: in Oregon, New Hampshire, Montana, Delaware en Alaska is de sales tax 0%. Mocht je nog gaan shoppen, dan zou ik dat dus ook bij voorkeur in één van die staten doen. 

Op zich is het niet ingewikkeld als je het gewoon doet zoals AT&T heeft bedoeld. In de US kopen, activeren en direct starten met gebruik.
Maar juist de "bijzondere" situaties maken het complex. In dit geval activeren vanuit Nederland en het gebruik starten in Canada zonder ooit in de US te zijn geweest. En inderdaad, een adres gebruiken in staat zonder sales tax betekent dat je bij het bijvullen van saldo per credit card dus ook geen tax hoeft te betalen. Als je bijvult met een refill card betaal je de tax bij het kopen van de kaart in de winkel.
Maar juist de "bijzondere" situaties maken het complex. In dit geval activeren vanuit Nederland en het gebruik starten in Canada zonder ooit in de US te zijn geweest. En inderdaad, een adres gebruiken in staat zonder sales tax betekent dat je bij het bijvullen van saldo per credit card dus ook geen tax hoeft te betalen. Als je bijvult met een refill card betaal je de tax bij het kopen van de kaart in de winkel.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik volg dit topic al een tijdje en denk dat ik ga kiezen voor een simkaart van Arieli. Ik weet dat het bereik niet het beste is, maar dat vind ik niet zo erg. We hoeven niet altijd en overal bereikbaar te zijn (eventueel hebben we ook nog onze NL simkaarten, want Arieli kaartje gaat in extra telefoon) en tetheren is voor ons ook geen must. Nu twijfel ik alleen over de hoeveelheid data (4 GB of onbeperkt). Misschien een vreemde vraag, maar ik heb echt geen idee hoeveel data ik verbruik voor whatsapp (bellen, berichtjes en foto's versturen) facetime /Skype, een nieuw e-boek downloaden en misschien een keer een muzieknummer. Wat zouden jullie doen? We zijn 6 weken in de usa.
Eerdere rondreizen:
Rondje zuidwest USA in 2006
Zuidwest Canada in 2007
Grote ronde vanuit Denver in 2009
Rondreis CA - OR - WA - ID - WY - UT in 2017
Rondreis WA en OR in 2019
Rondje zuidwest USA in 2006
Zuidwest Canada in 2007
Grote ronde vanuit Denver in 2009
Rondreis CA - OR - WA - ID - WY - UT in 2017
Rondreis WA en OR in 2019
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
@Roelb
Je wordt nogal gestalked met vragen, maar ik ben toch niet helemaal mee met het Gophone verhaal, dus sorry op voorhand.
Wij gaan binnen twee weken nr de USA en willen zoveel mogelijk data. We twijfelen tussen het Gophone plan en "internet in the go". Wij hebben geen interesse om die sim geactiveerd te houden aangezien we na deze trip een hele tijd niet meer terug zullen gaan.
Stel dat ik het 45$ plan activeer, dus ik koop een Sim, zet er 45$ op en activeer dat plan, maar na een twee weken zijn de 6GB op. Ik wil nog wat geld bijstorten en neem een van de plannen met minder data. Dan is er toch geen probleem meer? Stel dat dat plan dan niet opgeraakt, wat dan?
Is hotspot use toegelaten met het 45$ plan?
We zullen het internet veel gebruiken voor gps en WhatsApp en de kids voor spelletjes. Raad je dan het internet on the go ding aan of toch de Gophone?
Bedankt voor je antwoord hoor...
Je wordt nogal gestalked met vragen, maar ik ben toch niet helemaal mee met het Gophone verhaal, dus sorry op voorhand.
Wij gaan binnen twee weken nr de USA en willen zoveel mogelijk data. We twijfelen tussen het Gophone plan en "internet in the go". Wij hebben geen interesse om die sim geactiveerd te houden aangezien we na deze trip een hele tijd niet meer terug zullen gaan.
Stel dat ik het 45$ plan activeer, dus ik koop een Sim, zet er 45$ op en activeer dat plan, maar na een twee weken zijn de 6GB op. Ik wil nog wat geld bijstorten en neem een van de plannen met minder data. Dan is er toch geen probleem meer? Stel dat dat plan dan niet opgeraakt, wat dan?
Is hotspot use toegelaten met het 45$ plan?
We zullen het internet veel gebruiken voor gps en WhatsApp en de kids voor spelletjes. Raad je dan het internet on the go ding aan of toch de Gophone?
Bedankt voor je antwoord hoor...
Ik weet niet wiens reactie ik moet lezen om erachter te komen hoe ik zo goedkoop mogelijk kan internetten in USA voor 3 weken lol (37 pagina's)
Dus hierbij mijn vraag dan: Hoe kan ik zo goedkoop mogelijk internetten in USA en wat adviseren jullie?
Dus hierbij mijn vraag dan: Hoe kan ik zo goedkoop mogelijk internetten in USA en wat adviseren jullie?
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op zich staan gps en internet los van elkaar. Ik zou sowieso voor vertrek een navigatie-app op je telefoon zetten waarbij je de kaarten kunt downloaden voor offline gebruik. Je bent dan voor navigatie niet afhankelijk van internet. Dat is prettig, want in Amerika zul je vermoedelijk op veel plekken niet eens bereik hebben met je mobiele telefoon (en dus ook geen internet). Al ligt dat er wel aan waar in Amerika je precies bent. Zie voor navigatie-apps het navigatietopic. Veelgebruikte (gratis) apps zijn Waze en Here.Anneleen1986 schreef: We zullen het internet veel gebruiken voor gps en WhatsApp en de kids voor spelletjes. Raad je dan het internet on the go ding aan of toch de Gophone
Qua navigatie is internet dan eigenlijk alleen handig voor actuele verkeersinformatie. In stedelijk gebied relevant, maar daarbuiten is het doorgaans erg rustig op de wegen. Minder filerisico dan in het dichtbevolkte Nederland zeg maar...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht