Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Corona virus / Travel ban
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Corona virus / Travel ban
Zijn er ook mensen die bij Brussels Airlines geboekt hebben? Wij zouden 24 juni naar New York vliegen en 18 juli terug maar onze reis gaat waarschijnlijk ook niet door.
Oei, ik ben precies heel erg naïef en/of dom. Normaal gezien zou ik vertrekken op 21 mei en 31 mei terug komen (aankomst wel pas op 1/6), maar vooraleer ik ben begonnen met het lezen van dit topic ging ik ervan uit dat we gewoon nog zouden kunnen vertrekken
Misschien toch maar eens heroverwegen precies. Op zich .. Het heeft geen haast om het nu al beginnen aan te passen, denk ik dan. Vlucht via United
.

Waarschijnlijk...misschien...wat een reacties ineens hier...
Blijf gewoon de officiële sites volgen en maak geen paniek die volledig onnodig is.
Als je vlucht gecanceld wordt zie je het vanzelf, of krijg je een mailtje.
Blijf gewoon de officiële sites volgen en maak geen paniek die volledig onnodig is.
Als je vlucht gecanceld wordt zie je het vanzelf, of krijg je een mailtje.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik stoor mij behoorlijk aan mensen die klagen over dat ze geen contact krijgen met bepaalde airlines over hun vragen over vluchten over een paar weken of MAANDEN. Weet dat ze daar keihard werken en alles op alles zetten om iedereen te helpen. Als je contact hebt via Social Media of e-mail, zet daar dan je ticket/reisinformatie bij inclusief de reisdatum. Men is een het scannen op datums. Ze zijn al blij als ze alles kunnen contacten voor alles binnen de komende 2 weken... Qua afhandeling etc. Dit is nog nooit voorgekomen, zo groots en mondiaal als dat het nu is. En het is nog groeiende. Geen enkel bedrijf of organisatie is hierop voorbereid. Elk worst-case scenario komt momenteel uit, of wordt overstegen. HONDERDDUIZENDEN berichten stromen er per dag binnen bij alle soorten klantenservices. Haal 3 x adem, en bedenk dan nogmaals hoe urgent je informatievraag op dit moment is. Onduidelijk en onzeker is het voor (bijna) iedereen. Je komt echt wel aan de beurt in de rij wachtenden.
2018 - New York City
2019 - Zuidwest USA
2020 - Florida + cruise Caraïbisch gebied
2020 - Californië (september) Covid-19 annulering
2019 - Zuidwest USA
2020 - Florida + cruise Caraïbisch gebied
2020 - Californië (september) Covid-19 annulering
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Je hebt 100% gelijk, maar stoor je er niet aan, scheelt een hoop negatieve energie

- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
@JimmyWendy1
Kijk voor de lol eens naar de reacties op het eerste bericht op Facebook van KLM, dan zie je waar mijn dochter elke dag mee moet werken. En dit zijn alleen de openbare berichten, ze krijgt er nog duizenden via privé berichten op Facebook, Twitter en LinkedIn
Gelukkig ook veel aardige berichten maar ook heel veel berichten waar ze niets aan heeft omdat er geen datum of vluchtnummer hij staat. Daar wordt dan als respons door KLM om verzocht en vervolgens kom je weer onder aan de wachtrij. Zet dus ALLE gegevens in je bericht. En doe het PRIVÉ!
En plaats geen onnodige klaagberichten.
Kijk voor de lol eens naar de reacties op het eerste bericht op Facebook van KLM, dan zie je waar mijn dochter elke dag mee moet werken. En dit zijn alleen de openbare berichten, ze krijgt er nog duizenden via privé berichten op Facebook, Twitter en LinkedIn
Gelukkig ook veel aardige berichten maar ook heel veel berichten waar ze niets aan heeft omdat er geen datum of vluchtnummer hij staat. Daar wordt dan als respons door KLM om verzocht en vervolgens kom je weer onder aan de wachtrij. Zet dus ALLE gegevens in je bericht. En doe het PRIVÉ!
En plaats geen onnodige klaagberichten.
- MarjoleinW
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik zie op de United FB pagina deze link staan: https://www.united.com/en/us/refunds
Misschien heeft iemand hier iets aan? Ik durf deze niet te gebruiken omdat mijn eerste vlucht in april van Amsterdam naar EWR eruit gehaald en ik straks misschien een refund krijg van alleen die vlucht en de retourvlucht. Ik heb echter ook stoelen gereserveerd en deze kosten kan ik denk ik uiteindelijk wel via deze link terugkrijgen. Ik heb ook geboekt via Cheap tickets dus rwijfel war het nu te doen....
Dan staat er ook nog ergens dit in een bericht van vandaag: No refund even though they’ve cancelled. Credit to be used in 12 months or booked up to 15 months from original date then refunded after that. They changed their terms of condition after selling the ticket. De 15 maanden zijn in elk geval beter dan 12 maanden...
Als iemand heeft gecanceld bij United op welke manier ook, zou hij /zij kunnen laten weten hoe het is gegaan?
Ik probeer geduldig te zijn maar ik heb ook allemaal losse hotels en huizen geboekt die ik op een gegeven moment moet proberen te annuleren.....dus wachten tot 72 uur van tevoren gaat het niet worden....
Misschien heeft iemand hier iets aan? Ik durf deze niet te gebruiken omdat mijn eerste vlucht in april van Amsterdam naar EWR eruit gehaald en ik straks misschien een refund krijg van alleen die vlucht en de retourvlucht. Ik heb echter ook stoelen gereserveerd en deze kosten kan ik denk ik uiteindelijk wel via deze link terugkrijgen. Ik heb ook geboekt via Cheap tickets dus rwijfel war het nu te doen....
Dan staat er ook nog ergens dit in een bericht van vandaag: No refund even though they’ve cancelled. Credit to be used in 12 months or booked up to 15 months from original date then refunded after that. They changed their terms of condition after selling the ticket. De 15 maanden zijn in elk geval beter dan 12 maanden...
Als iemand heeft gecanceld bij United op welke manier ook, zou hij /zij kunnen laten weten hoe het is gegaan?
Ik probeer geduldig te zijn maar ik heb ook allemaal losse hotels en huizen geboekt die ik op een gegeven moment moet proberen te annuleren.....dus wachten tot 72 uur van tevoren gaat het niet worden....

Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
-
- Amerikakenner
Ik maak me niet zo druk. Gezond blijven is prioriteit nr 1.
Wij zouden 28 mei vliegen, uniek reisje met onze volwassen dochters. Ga ervan uit dat dat niet doorgaat. We wonen in Brabant, zitten veel binnen, af en toe de hond uitlaten. Geen direct contact met de kleinkinderen. Ik maak me meer zorgen om die idioten die in het weekend massaal naar buiten gaan dan over geld of omboeken op dit moment.
Wij zouden 28 mei vliegen, uniek reisje met onze volwassen dochters. Ga ervan uit dat dat niet doorgaat. We wonen in Brabant, zitten veel binnen, af en toe de hond uitlaten. Geen direct contact met de kleinkinderen. Ik maak me meer zorgen om die idioten die in het weekend massaal naar buiten gaan dan over geld of omboeken op dit moment.
- Almere vak V
- Amerika-expert
Dit zijn waarschijnlijk dezelfde idioten die en er gezellig op uitgaan in het weekend en hun geld terug willen en als het ff kan ook nog om willen boeken met een compensatie voor de geleden schade. En dit het liefste kenbaar hebben gemaakt aan hun airline zonder naam, vluchtnummer of vertrekdatum.
Zo langzamerhand begin ik echt aan het gezonde verstand van de gemiddelde Nederlander te twijfelen. Dat er een bepaalde categorie in Nederland is die het niet zo nauw nemen met de regels weten we allemaal. We weten in welke wijken ze wonen, wat voor kleding ze dragen, wat ze eten, wat ze drinken en waar ze (niet...) werken. Ze hebben alleen oog voor hun "lotgenoten" en de rest kan de boom in. De a-socialen zeg maar, geen opleiding, het IQ van een poffertje...
Afgelopen weekend heb ik kennis gemaakt met een nieuw soort a-socialen. Terwijl de ambulances af en aan rijden om mensen uit Brabant te halen. Medisch personeel om hulp roept. Er elke minuut meer besmettingen bij komen. Het aantal doden in ras tempo toeneemt. Ik alleen al 3 begrafenissen deze week heb waar ik niet naartoe kan vanwege de beperkende maatregelen.
Maar we staan @#$%^&@#$%^& wel gezellig met zn allen in het Amsterdam bos hutjemutje boven op elkaar om naar de fucking Japanse bloesem te gaan kijken??!! En ik heb ff goed gekeken, maar ik zag er weinig volk tussenstaan op hun badslippers, trainingsbroekie, bierbuik onder een shirt met vetvlekken vandaan petje op en een fles bier in de hand.
Ik zag wel een stelletje onaantastbaren. Die zichzelf verheven voelen boven alles en iedereen en denkt dat het hun straks niet gaat raken. Maar wel volgende week klagen als het hele land op slot gaat of oma van 96 het toch begeven heeft. En hoe denk je dat het zover gekomen is??
Ook ik vind het kloten. Ook ik heb tot een week geleden geprobeerd om alles te bewerkstelligen om over een maand in Amerika te komen voor mn werk. Maar zo langzamerhand begint toch wel het kwartje te vallen dat er belangrijkere dingen zijn...
Ik heb geen natuurkunde gestudeerd, scheikunde was ook te moeilijk. Wiskunde heb ik alleen op MAVO C-niveau en dat heb ik toen ik naar de HAVO ging ingeruild voor tekenen als examenvak. Maar ik heb inmiddels wel begrepen dat het virus zichzelf niet verplaatst. Maar dat het zich verplaatst via mensen. Zou het?? En ik vraag het heel voorzichtig, zou het dan, wellicht helpen als we even 14 dagen met zn allen op dezelfde plek blijven zitten??
^ Hier in België houden we corona feestje/lockdown feestjes op de avond dat alle cafés en restaurants moesten sluiten
het kan dus nog beter /sarcasme.

-
- Amerikakenner
@Almere vak V
Dat dus
En iedereen svp even Arjen Lubach terug kijken!
https://www.npo3.nl/zondag-met-lubach/VPWON_1250334
Dat dus

En iedereen svp even Arjen Lubach terug kijken!
https://www.npo3.nl/zondag-met-lubach/VPWON_1250334
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Dat gaat om een aantal minder socialen onder ons. Maar dat blijft maar een klein, onnozel, percentage. Daar heeft elk land last van. De meesten doen het prima! En heel voorzichtig lijkt dat inderdaad effect te hebben.
Dus: doorzetten allemaal!

Dus: doorzetten allemaal!
@Almere vak V
Blij dat er toch nog anderen zijn die ook binnen blijven, ik dacht dat ik de enige was.

reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
@Almere vak V
eens met je verhaal. Gelukkig zie ik ook dat er vele wel gehoor geven aan de oproep om binnen te blijven. Ik maak mij niet (meer) druk om de geplande vakantie eind mei, ben al helemaal niet (meer) bezig met onze geplande Amerika reis half september. We doen ons best gehoor te geven aan de manier van leven die nu van ons verwacht wordt. Werk is uiteraard belangrijk maar gezondheid nog veel belangrijker. We gaan moeilijke tijden krijgen, het is niet anders. Het beetje invloed dat we (denken te) hebben is gehoor geven aan de oproep thuis te blijven.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Tja, wij wonen dan niet in NL maar kijken wel NL tv en ons viel bijna de broek af van de beelden op tv van afgelopen weekend. We vroegen ons ook af waarom de horeca dicht moest, als toch iedereen massaal overal heen gaat...
Wij zitten hier (Frankrijk) in lockdown en mogen naar supermarkt, apotheek of dokter. Verder niets en dan moeten we ook een ingevuld formulier bij ons hebben met je NAW en de reden dat je van huis bent. Er wordt veel gecontroleerd en de boetes hadden ze al snel verhoogd van €35 naar €135. Bij een 2e overtreding gaat die boete zelfs naar €4000. Mensen in hun beurs pakken werkt meestal het beste.
En, alleen de winkel in, dus niet gezellig met het hele gezin.
De eerste dagen was het heel bizar maar je raakt er snel aan gewend.
Nu hebben wij het voordeel dat we een "tuin" van 12 ha. hebben en niet 3 hoog achter wonen.
Het weer is goed dus we zijn toch wel veel buiten bezig.
We zijn alleen bang voor ons bedrijfje. Er komen nu annuleringen binnen. Gelukkig dat de meesten daarvan hun vakantie willen verplaatsen naar een andere periode of naar volgend jaar...
Zelf gaan we in september op vakantie en we gaan er stiekem vanuit dat dit door kan gaan. Als het niet zou kunnen doorgaan, jammer dan maar we blijven positief denken.
Pfff, wat zal iedereen aan het einde van deze crisis behoefte hebben aan vakantie!!!
Iedereen veel succes, met gezondheid, met zaken en met het omzetten van jullie reizen naar de VS.
Wij zitten hier (Frankrijk) in lockdown en mogen naar supermarkt, apotheek of dokter. Verder niets en dan moeten we ook een ingevuld formulier bij ons hebben met je NAW en de reden dat je van huis bent. Er wordt veel gecontroleerd en de boetes hadden ze al snel verhoogd van €35 naar €135. Bij een 2e overtreding gaat die boete zelfs naar €4000. Mensen in hun beurs pakken werkt meestal het beste.
En, alleen de winkel in, dus niet gezellig met het hele gezin.
De eerste dagen was het heel bizar maar je raakt er snel aan gewend.
Nu hebben wij het voordeel dat we een "tuin" van 12 ha. hebben en niet 3 hoog achter wonen.
Het weer is goed dus we zijn toch wel veel buiten bezig.
We zijn alleen bang voor ons bedrijfje. Er komen nu annuleringen binnen. Gelukkig dat de meesten daarvan hun vakantie willen verplaatsen naar een andere periode of naar volgend jaar...
Zelf gaan we in september op vakantie en we gaan er stiekem vanuit dat dit door kan gaan. Als het niet zou kunnen doorgaan, jammer dan maar we blijven positief denken.
Pfff, wat zal iedereen aan het einde van deze crisis behoefte hebben aan vakantie!!!
Iedereen veel succes, met gezondheid, met zaken en met het omzetten van jullie reizen naar de VS.
- Wanderlust
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Let op voor wie bij KLM heeft geboekt:
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij zijn vanochtend thuisgekomen vanuit Amerika. We zijn op 12 maart vertrokken en zouden 10 april terugvliegen. Wij hadden een wegbrengcamper van El Monte en hebben deze via Travelhome geboekt en de vlucht zelf geregeld.
Op het moment dat we met de jassen aan bij de koffers klaar stonden voor vertrek, kregen we mee dat de grenzen van de US per zaterdag de 14e dicht zouden gaan. Wij waren hartstikke blij dat we nog konden en vertrokken vol goede moed. Al snel kwamen er berichten van familie en vrienden dat het beter was om zo snel mogelijk terug te komen naar Nederland, want anders zou het misschien wel niet meer kunnen. Ja, wat doe je dan? Je zit in de middle of nowhere te genieten van je campertje en denkt in eerste instantie dat het allemaal zo'n vaart niet loopt. De dag erna komen er nog meer berichten en is de lol er eigenlijk wel vanaf, maar dan is het nog niet zo eenvoudig om de boel de boel te laten en direct terug te vliegen.
Dan ga je filosoferen en ondertussen je route, naar Las Vegas in ons geval, zo goed mogelijk vervolgen. Intussen zie je op tv alleen nog maar berichten over Covid-19, zoals het in Amerika heet, en wil je het eigenlijk niet meer weten. We zijn serieus gaan denken over teruggaan. Maar, even de camper naar Las Vegas rijden is vanuit Illinois niet even te doen. We hadden al wel bedacht dat we de laatste paar dagen, die we met een auto zouden doorbrengen, zouden laten vallen en vanuit Las Vegas i.p.v. Los Angeles terugvliegen.
We hebben daarop contact opgenomen met LOT en 1 uur en 17 minuten aan de telefoon gehangen. De vlucht is omgezet van 10 april naar 6 april van Las Chicago naar Amsterdam via Warschau. Wel moesten we dan zelf vervoer regelen van Las Vegas (want daar vliegt LOT niet op) naar Chicago. Dat was niet zo erg vonden we en dus hebben we met United Airlines een vlucht geboekt. Al snel hoorden we dat deze binnenlandse vlucht geannuleerd werd. Ondertussen ging er in Amerika steeds meer op slot en was het ook niet echt leuk meer. De winkels raakten leeg, de leuke dingen die we langs de route zouden doen konden niet meer, we hoorden dat in sommige staten restaurants dicht gingen. Dus hebben we een vlucht met Air Canada geboekt van Dallas via Toronto naar Amsterdam op 21 maart. Canada had de grenzen nog open, dus dat was een goede route. De pijn in ons buik nam met het uur toe, toen er nog steeds meer maatregelen afgekondigd werden. Ook werd aangekondigd dat de grens met Canada dicht ging, maar dat zou net nadat wij erlangs zouden zijn gebeuren. We hadden inmiddels met El Monte af kunnen spreken dat we de camper, zonder drop off kosten, in Dallas in konden leveren op de 21e.
Toen was het tijd om in te checken. In eerste instantie lukte dat niet, maar toen we de voorwaarden nog eens goed lazen, kon het toch. Wij blij, maar wel onder voorbehoud. Eerst zien, dan geloven. En inderdaad. Midden in de nacht hoorden we ploink en was er een bericht dat de vlucht van Toronto naar Amsterdam gecanceled was. Stress! We hebben stante pede een andere vlucht gezocht en zijn uitgekomen bij Delta op 22 maart van Dallas via Detroit naar Amsterdam. Dit betekende dat we geen camper meer hadden en dus een hotelovernachting moesten boeken. Zo gezegd, zo gedaan. We hadden in de tussentijd nog wel bericht gekregen van AirCanada dat ze de vlucht vanuit Toronto wel op de 23e konden doen. Dat schoot natuurlijk niet op, want dan zouden we 2 dagen in Canada zijn, waar we niet in mochten. Waar blijf je dan? Dus de hele vlucht geannuleerd.
Bij El Monte spraken we verschillende mensen die een wegbrenger hadden en die hem in Dallas inleverden in plaats van de eerder afgesproken plaats. Zij hadden eigenlijk allemaal alles via een reisorganisatie geboekt en hun vlucht was dus wel veranderd, maar ze hoefden het niet zelf te doen. Heel even zijn we er wel jaloers op geweest eerlijk gezegd.
Gelukkig gingen de vluchten met Delta wel gewoon door en zijn we nu weer thuis, ruim 3 weken eerder dan de bedoeling was. Blij dat we thuis zijn, maar wel met een kater dat de vakantie niet doorgegaan is. We zijn weliswaar 1,5 week weggeweest, maar we hebben nauwelijks tot niet kunnen ontspannen.
Amerika is vergeleken bij was we vanochtend op Schiphol en op de weg zagen, uitgestorven. Heel creepy om op de grote vliegvelden van Dallas en Detroit met een handje vol mensen te lopen. Op de vlucht van Dallas naar Detroit zaten maar ongeveer 20 mensen, de lange vlucht was wel zo goed als vol.
Van United Airlines hebben we een voucher gekregen wat 12 maanden geldig is. Van Air Canada hebben we een voucher gekregen wat 24 maanden geldig is en de vlucht op 6 april met LOT hebben we nog niet geannuleerd. Zij vliegen sowieso niet tot 28 maart en het kan maar zo zijn dat dat verlengd wordt. Het lijkt ons voordeliger om het door hun te laten annuleren dan dat we het zelf doen. Grote kans is wel dat we van hun ook een voucher krijgen. Nu maar hopen dat de wereld er over een poosje weer een beetje normaal uitziet. Dan gaan we deze reis gewoon opnieuw doen. Behalve het eerste stuk, dat gaan we dan aanpassen, omdat we dat nu al gedaan hebben. Ook gaan we kijken hoe we de voucher voor een korte vlucht in kunnen zetten.
We houden de moed er dus in, maar gaan nu bedenken wat we met de resterende verlofdagen doen. Ik denk even bijkomen en dan volgende week gewoon weer aan het werk en de dagen later nog een keer opnemen.
Op het moment dat we met de jassen aan bij de koffers klaar stonden voor vertrek, kregen we mee dat de grenzen van de US per zaterdag de 14e dicht zouden gaan. Wij waren hartstikke blij dat we nog konden en vertrokken vol goede moed. Al snel kwamen er berichten van familie en vrienden dat het beter was om zo snel mogelijk terug te komen naar Nederland, want anders zou het misschien wel niet meer kunnen. Ja, wat doe je dan? Je zit in de middle of nowhere te genieten van je campertje en denkt in eerste instantie dat het allemaal zo'n vaart niet loopt. De dag erna komen er nog meer berichten en is de lol er eigenlijk wel vanaf, maar dan is het nog niet zo eenvoudig om de boel de boel te laten en direct terug te vliegen.
Dan ga je filosoferen en ondertussen je route, naar Las Vegas in ons geval, zo goed mogelijk vervolgen. Intussen zie je op tv alleen nog maar berichten over Covid-19, zoals het in Amerika heet, en wil je het eigenlijk niet meer weten. We zijn serieus gaan denken over teruggaan. Maar, even de camper naar Las Vegas rijden is vanuit Illinois niet even te doen. We hadden al wel bedacht dat we de laatste paar dagen, die we met een auto zouden doorbrengen, zouden laten vallen en vanuit Las Vegas i.p.v. Los Angeles terugvliegen.
We hebben daarop contact opgenomen met LOT en 1 uur en 17 minuten aan de telefoon gehangen. De vlucht is omgezet van 10 april naar 6 april van Las Chicago naar Amsterdam via Warschau. Wel moesten we dan zelf vervoer regelen van Las Vegas (want daar vliegt LOT niet op) naar Chicago. Dat was niet zo erg vonden we en dus hebben we met United Airlines een vlucht geboekt. Al snel hoorden we dat deze binnenlandse vlucht geannuleerd werd. Ondertussen ging er in Amerika steeds meer op slot en was het ook niet echt leuk meer. De winkels raakten leeg, de leuke dingen die we langs de route zouden doen konden niet meer, we hoorden dat in sommige staten restaurants dicht gingen. Dus hebben we een vlucht met Air Canada geboekt van Dallas via Toronto naar Amsterdam op 21 maart. Canada had de grenzen nog open, dus dat was een goede route. De pijn in ons buik nam met het uur toe, toen er nog steeds meer maatregelen afgekondigd werden. Ook werd aangekondigd dat de grens met Canada dicht ging, maar dat zou net nadat wij erlangs zouden zijn gebeuren. We hadden inmiddels met El Monte af kunnen spreken dat we de camper, zonder drop off kosten, in Dallas in konden leveren op de 21e.
Toen was het tijd om in te checken. In eerste instantie lukte dat niet, maar toen we de voorwaarden nog eens goed lazen, kon het toch. Wij blij, maar wel onder voorbehoud. Eerst zien, dan geloven. En inderdaad. Midden in de nacht hoorden we ploink en was er een bericht dat de vlucht van Toronto naar Amsterdam gecanceled was. Stress! We hebben stante pede een andere vlucht gezocht en zijn uitgekomen bij Delta op 22 maart van Dallas via Detroit naar Amsterdam. Dit betekende dat we geen camper meer hadden en dus een hotelovernachting moesten boeken. Zo gezegd, zo gedaan. We hadden in de tussentijd nog wel bericht gekregen van AirCanada dat ze de vlucht vanuit Toronto wel op de 23e konden doen. Dat schoot natuurlijk niet op, want dan zouden we 2 dagen in Canada zijn, waar we niet in mochten. Waar blijf je dan? Dus de hele vlucht geannuleerd.
Bij El Monte spraken we verschillende mensen die een wegbrenger hadden en die hem in Dallas inleverden in plaats van de eerder afgesproken plaats. Zij hadden eigenlijk allemaal alles via een reisorganisatie geboekt en hun vlucht was dus wel veranderd, maar ze hoefden het niet zelf te doen. Heel even zijn we er wel jaloers op geweest eerlijk gezegd.
Gelukkig gingen de vluchten met Delta wel gewoon door en zijn we nu weer thuis, ruim 3 weken eerder dan de bedoeling was. Blij dat we thuis zijn, maar wel met een kater dat de vakantie niet doorgegaan is. We zijn weliswaar 1,5 week weggeweest, maar we hebben nauwelijks tot niet kunnen ontspannen.
Amerika is vergeleken bij was we vanochtend op Schiphol en op de weg zagen, uitgestorven. Heel creepy om op de grote vliegvelden van Dallas en Detroit met een handje vol mensen te lopen. Op de vlucht van Dallas naar Detroit zaten maar ongeveer 20 mensen, de lange vlucht was wel zo goed als vol.
Van United Airlines hebben we een voucher gekregen wat 12 maanden geldig is. Van Air Canada hebben we een voucher gekregen wat 24 maanden geldig is en de vlucht op 6 april met LOT hebben we nog niet geannuleerd. Zij vliegen sowieso niet tot 28 maart en het kan maar zo zijn dat dat verlengd wordt. Het lijkt ons voordeliger om het door hun te laten annuleren dan dat we het zelf doen. Grote kans is wel dat we van hun ook een voucher krijgen. Nu maar hopen dat de wereld er over een poosje weer een beetje normaal uitziet. Dan gaan we deze reis gewoon opnieuw doen. Behalve het eerste stuk, dat gaan we dan aanpassen, omdat we dat nu al gedaan hebben. Ook gaan we kijken hoe we de voucher voor een korte vlucht in kunnen zetten.
We houden de moed er dus in, maar gaan nu bedenken wat we met de resterende verlofdagen doen. Ik denk even bijkomen en dan volgende week gewoon weer aan het werk en de dagen later nog een keer opnemen.
- bedeve
- Amerika-expert
Bedankt voor dit verhaal @jojostravelusa Zo maak je nog eens wat mee...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
- sunnyrojo
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Hier ook iemand die nog steeds veel binnenzit en soms eruit moet voor boodschappen, zoals de meesten en vandaar direct een reactie kan plaatsen, dus kop op
Gezondheid staat nu op nr 1

Gezondheid staat nu op nr 1
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
ik weet niet of het al ergens gemeld is maar bij lufthansa krijg je 50 euro korting per ticket(terug dus) als je rescheduled ipv annuleert
https://www.lufthansa.com/xx/en/flight- ... f9185c53e9
https://www.lufthansa.com/xx/en/flight- ... f9185c53e9
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 7674 Weergaves
-
Laatste bericht door Amarens