Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS

Bericht door vinceG »

jesse00 schreef: Dank voor je reactie. Maar als ik het goed begrijp is dit een soort mifi router. Ik wil liever geen extra apparaten kopen anders dan de simkaart. Iemand nog andere opties?
Ja dit is een mifi router die wel op veel banden kan. Maar ik heb er naar gekeken en zie heel veel slechte reviews. Het apparaat zou ongemerkt veel meer data verbruiken (data bleed). Zelf ga ik hier dus niet voor.

Ik ben wel http://www.surfroam.com tegen gekomen. Dit is iets duurder dan ATT, maar ik vind het er wel goed uitzien en het is wereldwijd. Dus je kunt thuis al met een werkend device weg gaan.
Zelf twijfel ik nog tussen deze en ATT.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Die aanbieder werkt in de VS alleen via het netwerk van T-Mobile zo te zien. En daar lees je dan weer mindere verhalen over. Relevant voor iPhone-bezitters: de Personal Hotspot-functie wordt niet ondersteunt staat op hun website.
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

roelb schreef:De order gaat initieel goed, maar een paar uur later krijg je dan een mailtje dat de order is gecancelled omdat "AT&T was unable to confirm your identity". Ik gebruikte gewoon mijn eigen naam, credit card op dezelfde naam en het adres van kantoor om de SIM kaart naar te verzenden. Misschien dat dat laatste het probleem is, dat AT&T perse een residential adres wil zien ofzo. Uiteindelijk is het gewoon Walmart in-store pickup geworden voor $8. Wel zonde, bij AT&T zelf, online, betaal je voor de SIM maar $0.99.
Zelfde hier ;(
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

vinceG schreef: Zelf twijfel ik nog tussen deze en ATT.
1. Surfroam is T-Mobile
2. Je betaalt EUR 0.02 per MB. Dus EUR 20 / $23 per GB. Als je meer dan 2GB verbruikt kun je dus beter een AT&T kaartje nemen met het $45 plan (6GB, daarna unlimited@128kbs).

@Queste: ik heb echt het vermoeden dat ze standaard niet leveren op non-residential adressen. Jij een hotel. Ik een bedrijfspand. Ben dus wel benieuwd wat er gebeurt als @elninjoo een kaart besteld op eigen naam, maar met het (resdidential) adres van de vriendin als afleveradres.

En anyway, je kunt dus altijd naar Walmart: https://www.walmart.com/ip/AT-T-GoPhone ... s/30224233 (geen prijs, alleen in-store) of, als je zeker wilt weten dat je niet mis grijpt: https://www.walmart.com/ip/AT-T-GoPhone ... r/44938608 en in-store delivery of naar je hotel laten sturen.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

moon29 schreef:Oke, dankjewel SuzieQ!
Ik heb echter nog geen mail gehad naar aanleiding van mijn activatie en die moet ik eerst krijgen toch?
Weet ik niet meer.
Pff ik twijfel echt nu over wel of geen arieli.
Vorig jaar slecht bereik gehad.
We gaan nu weer diezelfde kant op.
Ik vind het wel makkelijk om bij aankomst meteen iets werkend in mn telefoon te hebben.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Er is altijd wel een AT&T winkel in de buurt volgens mij ...
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

SuzieQ schreef:Ik vind het wel makkelijk om bij aankomst meteen iets werkend in mn telefoon te hebben.
Want? Als het nodig is kun je gewoon bellen en gebeld worden cq SMS'jes sturen (met je Nederlandse/Belgische nummer). Niet gratis, maar ook weer niet zo duur dat je het moet laten als je echt even moet bellen om wat voor reden dan ook.

Het enige dat je wel echt even moet laten is Whatsapp, Facebook, Twitter, Instagram en een browser (een internet verbinding dus), totdat je ergens bij een supermarkt (of AT&T store) geweest bent. Ik begrijp dat heden ten dage de afhankelijkheid van een internet-verbinding groot is en afkickverschijnselen op de loer liggen, maar toch, kom aan :-)

Dan komt er altijd weer het standaard argument van "ja maar, navigatie dan". Die zal ik maar meteen afvangen: je hebt geen internet verbinding nodig voor navigatie. Installeer thuis de Here Wego app (Android/IOS, onder Windows heb je standaard Windows Maps met dezelfde functionaliteit) en download voordat je thuis weg gaat even de kaarten van de staten waar je doorheen reist. Je kunt ook kiezen voor een van de andere al vaker hier genoemde offline oplossingen.
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Klopt, navigatie gaat gewoon via here op de tablet.
Dat ging vorig jaar ook goed.
Het punt is meer de tijd hebben om zo`n ding aan te schaffen en te activeren.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Activeren doen ze in de AT&T winkel voor je. Kost je hooguit 15-30 minuten en je gaat met een werkende oplossing de deur uit. En zoals gezegd AT&T shops zitten (bijna) overal wel langs je route. Van te voren even zoeken met de shop locator en alvast in je navigatie zetten op de weg van vliegveld naar je eerste bestemming.
Laatst gewijzigd door sanook op 29 jun 2017, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Helaas zit er niet zo'n store ook maar in de buurt van St. Mary, Montana (oostkant Glacier NP). :sadcry:
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

roelb schreef:Let wel op: als je online bij att.com besteld dan vind er een of andere controle plaats.
Jij weet veel over AT&T zo te zien ;)
Ik heb vorig jaar een AT&T Lumia 640 Gophone gekocht in de US (maar $29,-...). Gophone SIM gelijk eruit gehaald voor ik 'm de 1e keer heb aangezet en bij AT&T unlock code aangevraagd en gekregen. Dus gebruikt een van m'n dochters die in NL met een NL SIM. AT&T SIM is nog niet geactiveerd.
Zou ik die zelfde Lumia 640 en SIM volgende maand in de US met zo'n $45,- 6GB plan kunnen activeren of moet ik een nieuwe SIM gaan halen?
Laatst gewijzigd door harryh op 29 jun 2017, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Inmiddels heb ik de mail ontvangen en daarin staat dat ik de SIM kaart in Amerika in mijn telefoon moet stoppen en dan herstarten.
Is het echt zo dat het geen kwaad kan om het nu al te doen? Lijkt me wel handiger namelijk, want dan kan ik het kaartje niet kwijtraken.
En dan pas opnieuw opstarten in Amerika?
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Dat kan echt.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Ja, als het goed is doet ie het dan. Misschien een rare vraag maar is een iphone 4 ook in te stellen als een hotspot? Als fervent samsung gebruiker heb ik daar geen verstand van. Ik kan er eentje lenen om mee te nemen als reserve telefoon( of om mijn nederlandse kaart in te doen)
Laatst gewijzigd door SuzieQ op 29 jun 2017, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

De iPhone 4 kun je als hotspot gebruiken ja. Mits de carrier het ondersteunt, zoals bij AT&T het geval is. :thumbup:
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Dankjewel.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Ik heb mijn Arieli kaart inmiddels in mijn Huawei Mate 9 geinstalleerd. In Amerika mijn telefoon opnieuw opstarten en dan moet hij als het goed is dus de kaart activeren.
Misschien een domme vraag, maar....hoe weet ik nu mijn telefoonnummer??
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

@moon29

Gewoon #num# intikken op je gsm en je nummer komt tevoorschijn.
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Klopt, heel makkelijk. Is het nog steeds voordelig om in America een telefoon te kopen?
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht