Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
niet voor usa. Boosters zijn ook niet belangrijk om binnen te komen. Daarom altijd een pdf afdruk maken van je eerste twee vaccinaties en die opslaan. Mochten de eerste 2 vaccinaties ooit uit je app verdwijnen is het belangrijk om de 2 basisvaccinaties aan te kunnen tonen
Om het ingewikkeld te maken:
er staat wel een geldigheidsdatum van de print op je download/print; download/print is een jaar geldig vanaf printdatum.
En voor de zekerheid gewoon nu alvast downloaden/printen/opslaan, dan heb je geen last van die 270 dagen. (is mij hier recent geadviseerd)
er staat wel een geldigheidsdatum van de print op je download/print; download/print is een jaar geldig vanaf printdatum.
En voor de zekerheid gewoon nu alvast downloaden/printen/opslaan, dan heb je geen last van die 270 dagen. (is mij hier recent geadviseerd)
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Trom schreef: ↑08 apr 2022, 19:34niet voor usa. Boosters zijn ook niet belangrijk om binnen te komen. Daarom altijd een pdf afdruk maken van je eerste twee vaccinaties en die opslaan. Mochten de eerste 2 vaccinaties ooit uit je app verdwijnen is het belangrijk om de 2 basisvaccinaties aan te kunnen tonen
Is dit ergens online te vinden dat de 270 dagen niet voor usa zijn?
Waar staat dat een pdf afdruk geldig is vanaf printdatum?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Druk nou eens je vaccinatiebewijs af.
Je hebt een nationaal en daaronder een internationaal deel. Dan zie je rechts bovenaan ‘instructies’. Daaronder staat ‘dit papieren bewijs is geldig tot…’. Helemaal linksonder zie je bij de kleine lettertjes dat dat 1 jaar na de afdrukdatum is.
Je hebt een nationaal en daaronder een internationaal deel. Dan zie je rechts bovenaan ‘instructies’. Daaronder staat ‘dit papieren bewijs is geldig tot…’. Helemaal linksonder zie je bij de kleine lettertjes dat dat 1 jaar na de afdrukdatum is.
U zou zich ook eens zelf kunnen verdiepen ipv alles in twijfel te trekken. Dit is al tig keer uitgelegd en de link mbt de vereisten is al tig keer geplaatst. https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... cine-proof.
Qua dagen is enige eis 14 dagen na 2e vaccinatie.
Qua dagen is enige eis 14 dagen na 2e vaccinatie.
Even checken hoor
EU covid certificate wordt dus gewoon officieel geaccepteerd, klopt toch?
En documentation type, moet je die alle drie kunnen overhandigen of is het of of? Wordt mij niet duidelijk van deze site
EU covid certificate wordt dus gewoon officieel geaccepteerd, klopt toch?
En documentation type, moet je die alle drie kunnen overhandigen of is het of of? Wordt mij niet duidelijk van deze site
Nogmaals: de eerste twee vaccinaties die je in Nederland hebt gedaan kan je gewoon uitprinten. En die zijn een jaar geldig vanaf het moment dat ze geprint worden. En die twee papieren neem je mee. Simpel toch?
Geen vaccinatie kaart of geel boekje meenemen?
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Je mag het altijd meenemen en dat doe ik ook altijd maar zoals hiervoor al een paar keer vermeld is het niet voldoende.
Kijk gewoon eens op post nr 1 van dit onderwerp, daar staat echt letterlijk alles wat je zoekt :
Kijk gewoon eens op post nr 1 van dit onderwerp, daar staat echt letterlijk alles wat je zoekt :
Mrvanilla schreef: ↑08 nov 2021, 10:07dank aan leden @W0uter en @Pascal hierbij een opsomming van zaken waarop je dient te letten alvorens je naar de VS afreist. Dit topic zal sticky worden gemaakt en zodoende bovenaan blijven staan in dit subforum. Mochten mensen aanvullingen of aanpassingen hebben dan horen we dat graag![/mod]
Wat moet je regelen/meenemen vanaf 8 november? NEDERLANDSE LINKS
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Ja ok maar heb jij ooit je gele boekje en kaart moeten laten zien?
Ervaringsverhalen zijn prettig. Mijn vriend die meegaat heeft niet eens een geel boekje of kaart
@Renee86
Niet iedereen heeft een geel boekje, veel Nederlanders hebben deze niet. Je hoeft het gele boekje NIET te laten zien, omdat het GEEN geldig bewijs is van vaccinatie voor naar de VS te reizen. Je kan hem meenemen als extraatje, maar zoals iedereen voor mij al zei je moet je vaccinatie bewijs uitprinten
Niet iedereen heeft een geel boekje, veel Nederlanders hebben deze niet. Je hoeft het gele boekje NIET te laten zien, omdat het GEEN geldig bewijs is van vaccinatie voor naar de VS te reizen. Je kan hem meenemen als extraatje, maar zoals iedereen voor mij al zei je moet je vaccinatie bewijs uitprinten
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Vorige week zijn we met z'n drieën (twee volwassenen en een kind van 4 gevlogen naar las Vegas met United. Niks hoeven laten zien: heeft u u vaccinatie en testbewijs bij u? Ja dat hebben we, ok goede reis... Dat was het.. Maarja het zal voor iedereen anders zijn
@NeoDweezil Hadden jullie test- en vaccinatiebewijs al wel van te voren digitaal aangeleverd via app of website, of ook dat niet?
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
NeoDweezil schreef: ↑10 apr 2022, 03:29Vorige week zijn we met z'n drieën (twee volwassenen en een kind van 4 gevlogen naar las Vegas met United. Niks hoeven laten zien: heeft u u vaccinatie en testbewijs bij u? Ja dat hebben we, ok goede reis... Dat was het.. Maarja het zal voor iedereen anders zijn
Vragen immigrant officers er ook niet meer naar? Gewoon benieuwd hoor - eerste keer dat ik op een visum ga reizen
Ze kunnen er wel naar vragen. Heb je de vaccinatiebewijzen al uitgeprint via digid? Neem ze mee en je hebt geen zorgen! 

Trom schreef: ↑08 apr 2022, 19:34niet voor usa. Boosters zijn ook niet belangrijk om binnen te komen. Daarom altijd een pdf afdruk maken van je eerste twee vaccinaties en die opslaan. Mochten de eerste 2 vaccinaties ooit uit je app verdwijnen is het belangrijk om de 2 basisvaccinaties aan te kunnen tonen
Ik heb een geprinte versie maar het is een EU certificate maar er staat wel DE op
Gaan ze dan geen vragen stellen over waarom ik me in Duitsland heb laten vaccineren? Wil me voorbereiden voor vragen - voor zover mogelijk - en niet dat ze argwanend worden ofzo
En scannen zij die code?
Je kan toch prima uitleggen waarom je dat daar hebt laten doen? Ik vermoed dat je daar eerder terecht kon. Certificaat is Certificaat 

Je had vast een goede reden om je in Duitsland te vaccineren, kan je dan toch gewoon beantwoorden?
Was dichtbij, je was er toevallig, kon sneller, ….
Was dichtbij, je was er toevallig, kon sneller, ….
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ze kunnen je code niet eens scannen. Het gaat om de tekst die bij je geprinte versie staat. Daar staat naast de QR-code alle info over jou en je vaccinaties in. Kan wel zijn dat je ID moet toen bij tonen van die geprinte versie. Verder is het nog maar de vraag of er nog naar een vaccinatiebewijs gevraagd wordt in Amerika nu alles meer en meer 'terug naar het oude' gaat. Maar om alles uit te sluiten, gewoon zorgen dat je de geprinte versie bij de hand hebt.
Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3582 Weergaves
-
Laatste bericht door Denise131
-