Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door Lilo »

Net terug uit florida. Miami- madrid- brussel
Spaanse spth en belgische plf voor mij en mijn vriendin verschillend ingevuld.
Op de ene vlucht florida brussel en de andere enkel madrid brussel met foute vluchtgegevens.
Overal met half oog nagekeken, enige wat telde is dat je een qr code hebt, niemand keek nergens naar wat ingevuld was. Zoals ik nogal zeker van was. (Indien ergens probleem was een nieuwe op 2 minuten correct ingevuld.)

Gevolg is dus dat ik bij landing in madrid al een hoop smsn en mails met codes voor gratis testen kreeg en zij enkel een mail dat test en quarantaine niet nodig waren.

Kreeg 3 mails van overheidsdienst volksgezondheid. Eerste legde me 10 dagen quarantaine op, de 2e 7 dagen en een 3e slechts 5 dagen met test op dag 1 en 5. Heb dus nu negatief op antigeen bij apotheek getest, dinsdag dag 5 terug test.

Belachelijk allemaal en zinloze paperasserij.

Ik wou weten of luchtvaartmaatschappijen gegevens aan overheid doorgeven. Lijkt dus dat tracking enkel reageert op wat je zelf invult, al ben je pinnokio die terugvliegt uit liberia, als je maar een qr code hebt is alles goed. Zelfs naam die bij qr hoorde is nergens nagekeken,in de usa, spanje of brussel niet.
Op heenreis was er wel zeer goede controle op alles, test en esta ook, in spanje en brussel.

Florida was weeral leuk, april terug voor 5 weken naar deep south .
Hopelijk tegen dan minder administratie.
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

Zelfde ervaring. In 2020 kwam ik uit Bulgarije terug, toen rood. Quarantaine was verplicht (want er waren nog geen vaccins). Gekeken welke vlucht er net voor of na de onze op Brussel aankwam. Eentje uit Tenerife. Zo ingevuld. Niemand keek ook maar iets na. QR? —> reizen maar.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Hmmmm, ik vind dit niet zo netjes……..
Timothy555
Amerika-expert

Snap ik en dat is je goede recht.
Ik vind de manier waarop België deze pandemie aanpakt ook niet zo netjes, en dan durf ik nogal eens rebels gaan doen. Hun hele systeem is nog steeds gebaseerd op ‘landen/regio’s’ en niet wat je doet. Zo kon je wat gaan feesten in Spanje en vervolgens gewoon terug zonder meer toen. Ik heb 9 dagen in een all-in resort gezeten dat 25% bezet was. Ik vond het absurd dat je daarvoor in quarantaine moet. De testen gaven me gelijk, telkens negatief.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Doorlooptijd van omikron is 3 dagen, dus tegen dat je pcr test en uitslag hebt ben je al terug negatief, compleet zinloos dus !

Wanneer begrijpen mensen dat dit niets meer met wetenschap te maken heeft?

In vele landen geen quarantaine meer voor geboosterden, waarom dan nog testen?

Ongeacht uitslag toch geen gevolgen en alle weldenkende zwakkeren die ik zou kunnen besmetten zijn ook al geboosterd! Ik was trouwens negatief.

Tijd dat angsthazen terug uit hun hol komen en gaan leven.
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Timothy555
Amerika-expert

Eens @Lilo
Gast

Bericht door Gast »

Het meervoud van LEF is LEVEN :thumbup:
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Lilo schreef:
22 jan 2022, 14:41
Doorlooptijd van omikron is 3 dagen, dus tegen dat je pcr test en uitslag hebt ben je al terug negatief, compleet zinloos dus !

Dat is dus gewoon onzin, een kennis van mij test inmiddels al 8 dagen positief met een antigeen test en heeft behalve een loopneus en wat vermoeidheid geen klachten gehad. Dus klachten wijzen echt op omikron.

Verder hebben wij als gezin onze quarantaine formulieren niet geupload naar de airline en niemand heeft er naar gevraagd op de terugvlucht vanuit Florida en we zijn ook helemaal niet gebeld. Dus volgende keer worden ze als het nog speelt wederom niet geupload naar de airline.

En ook ik ben van mening dat maatregelen van een overheid wel gelijkwaardig moeten zijn en gebaseerd op besmettingen of varianten en niet op binnen de EU of buiten de EU zoals nu gebeurde met de USA. De besmettingen in meerdere EU landen waren hoger dan het USA weekgemiddelde maar voor de EU landen waren geen quarantaine en test regels voor reizen naar NL. Daarnaast is het weekgemiddelde van NL op dit moment hoger dan dat van de USA en zijn de maatregelen nog steeds van kracht.

Ook zijn de quarantaine regels voor een besmetting in je gezin of nabijheid aangepast maar die voor het reizen uit de USA niet. Dan hebben al die maatregelen voor mij geen waarde meer en leg ze dan ook naast mij neer.Het heeft het vertrouwen in onze overheid in ieder geval flink geschaad voorzover dat nog aanweig was.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Stefan79
Amerika-ontdekker

Bericht door Stefan79 »

Ja de regels zijn vooral op politiek gebaseerd eerder dan op wetenschappelijke feiten lijkt me. Maar dat is in praktisch in elk land zo. Ten tijde van de travelban naar de VS waren daar sommige landen wel toegestaan waar de situatie slechter was dan bij ons om maar een vb te geven… ook heb je al sommige landen die air bubbles maken met buurlanden of landen uit de regio
Laatst gewijzigd door Stefan79 op 22 jan 2022, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

De burgerlijke ongehoorzaamheid heeft ook bij het vliegen van/naar NL en BE toegeslagen…
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Het is ook gewoonweg niet te voorkomen. Zelfs in landen als Kiribati en Samoa komt het voor. Import via vluchten. Getest en gevaccineerd en toch besmettingen.

Bron: AD
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 23 jan 2022, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
Nikie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 23
Contacteer:

Bericht door Nikie »

thebruins schreef:
17 jan 2022, 10:37
Ze had een geplastificeerd A4-tje met een QR-code die wij weer moesten scannen.
@Nikie, had je hiervoor internet nodig op je telefoon? Wat doet die QR-code?
ja, inderdaad, nu je het zegt, heb ik niet bij stilgestaan dat te vermelden. Die QR-code op dat geplastificeerde blaadje deed een invulformulier openen op internet. Dat formulier moesten we invullen met al onze gegevens en e-mailadres etc. Ik heb altijd internet op mijn telefoon in amerika, omdat wij altijd een bundel via Gigsky kopen (ik moet bereikbaar blijven voor mijn werk in nederland). Geen idee hoe we het hadden moeten doen zonder internet. Misschien dat er een wifi-verbinding mogelijk zou zijn geweest via dat winkelpand waar die dame in verdween om de testen te doen. Het spijt me, maar dat weet ik dus niet.
1994: NY naar LA(trein) 1997: NY
2001: TX/FL 2002: TX/LA/MS
08: CA/AZ/NM/UT/NV 09: NY/CA/AZ/UT/NV 10: CA/AZ/UT/CO/NV
11: CO/SD/WY/MO/UT/NM/AZ/NV 12: WA/Canada/MO/WY/ID/UT/AZ/NV
13: Atlanta-LV 14: LV/AZ/NM/CO/UT/CA/NV 15: CA/AZ/UT/CO/NV
16: WA/OR/CA/NV
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Helder, bedankt, zet deze op m'n lijstje.
scocz
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door scocz »

Nikie schreef:
23 jan 2022, 11:54
thebruins schreef:
17 jan 2022, 10:37

@Nikie, had je hiervoor internet nodig op je telefoon? Wat doet die QR-code?
ja, inderdaad, nu je het zegt, heb ik niet bij stilgestaan dat te vermelden. Die QR-code op dat geplastificeerde blaadje deed een invulformulier openen op internet. Dat formulier moesten we invullen met al onze gegevens en e-mailadres etc. Ik heb altijd internet op mijn telefoon in amerika, omdat wij altijd een bundel via Gigsky kopen (ik moet bereikbaar blijven voor mijn werk in nederland). Geen idee hoe we het hadden moeten doen zonder internet. Misschien dat er een wifi-verbinding mogelijk zou zijn geweest via dat winkelpand waar die dame in verdween om de testen te doen. Het spijt me, maar dat weet ik dus niet.
Dus als ik het goed begrijp is die QR code niet voor je testresultaat, maar voor het resultaat van dat invulformulier?
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Die QR code is niets anders dan een manier om de link voor het invulformulier in je browser te krijgen zodat je het in kan vullen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
recidivist
Amerikafan

Bericht door recidivist »

Volgens mij is het inmiddels ruim een maand geleden dat Nederland de verplichting heeft ingevoerd om vóór vertrek uit de VS een antigen of PCR-test te doen. Bij de invoering sprak de minister de woorden uit dat er getracht zou worden een uniform Europees beleid neer te zetten. Dat is niet gelukt. Zou het daarom, zeker nu we in eigen land ook weer meer open gaan, niet hoog tijd worden om deze maatregelen te beëindigen? Ik zie het nut er niet meer van in nu Omicron in Nederland ook al lang de dominante vorm is geworden, het milde(re) ziektebeeld duidelijk is geworden en iedereen die een booster wil deze heeft kunnen halen.

De regel levert alleen maar kosten en stess op voor reizigers.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

UK gaat testverplichting ook schrappen, als ik het goed heb gelezen per 11 februari. Zou inderdaad heel mooi zijn als Nederland ook volgt.
Scheelt ons geld en nog belangrijker heel veel stress.
En als alles open gaat en we Omicron als een soort griep gaan zien, vind ik het ook niet fair om alleen van buiten EU te laten testen. Binnen EU hoeft dit ook niet.
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia / Westkust en Florida / Boston-New England 2022
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Timothy555
Amerika-expert

Ja, maar aan de andere kant heeft Spanje nu voor het eerst deze pandemie een testverplichting ingevoerd voor gevaccineerden (en personen hersteld van Corona). Ik snap hun logica al helemaal niet meer. Het land dat 100% de kaart van toerisme koos sinds zomer 2020 en zelfs op de piek van Delta geen eisen stelde als je gevaccineerd was.
Marcel5050
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Marcel5050 »

Eindelijk eens goed nieuws

Afbeelding
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

@Marcel5050 zie ook https://www.ad.nl/buitenland/eu-lidstat ... ~a0ef3883/. Helaas hebben we daar voor de VS nog weinig aan; dit geldt alleen voor reizen binnen Europa.
En zolang Nederland als enige nog steeds een test op terugweg vereist... Ik hoop dat van tafel gaat.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer