Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)
Inderdaad,maar ik vertrek en kom terug met tussenlanding in Lissabon en moet dus geen test meer afleggen in Amerika.
Grtn.Marcel.
p.s.ik reis naar Brussel.
Grtn.Marcel.
p.s.ik reis naar Brussel.
Nou ja het is een mooi gebaar binnen de EU lidstaten. Goed voorbeeld doet volgen, nietwaar? 

- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Goed nieuws, de quarantaineplicht gaat er (voor geboosterden) af!
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... aineplicht
“Let op: Vanaf 2 februari 2022 hoeven reizigers met een boosterprik niet verplicht in quarantaine als de reiziger de boosterprik minimaal 7 dagen voor de reis naar Nederland ontving.”
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... aineplicht
“Let op: Vanaf 2 februari 2022 hoeven reizigers met een boosterprik niet verplicht in quarantaine als de reiziger de boosterprik minimaal 7 dagen voor de reis naar Nederland ontving.”
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dat is goed nieuws! Ik vraag me wel af hoe het straks met kinderen zal gaan; het coronatoegangsbewijs (QR code) is voor geboosterden straks onbeperkt geldig, maar voor niet geboosterden 9 maanden. Kinderen kunnen nog niet geboosterd; die van mij zijn afgelopen zomer gevaccineerd, maar komende zomer zijn die 9 maanden dus al lang voorbij....ik hoop niet dat dit roet in het eten gaat gooien..
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Mooi. Nu nog testverplichting eraf...
-
- Amerika-expert
Dat dacht ik ook gelijk. De oudste heeft z’n booster, maar m’n dochter van 16 mag en kan nog niet. Vraag me af of dat nog wel gaat komen, ik begreep dat het nog steeds in onderzoek was. Gelukkig gaan we eerste week meivakantie dus dan kan ze de week erna mooi in quarantaine 

-
- Amerikakenner
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Heb dit onderwerp altijd mee gelezen, maar heb antwoord op ondertaande zo 1,2,3 niet gevonden:
Heb mooie tickets gevonden traject Dusseldorf - Los Angeles voor onze vakantie in Maart. Op de terugweg hebben we een tussenstop in Parijs. Van Duitsland weet ik dat je op de terugweg niet hoeft te laten testen, maar hoe zit dat als je een tussenstop in Frankrijk heb? Heeft iemand ervaring hiermee? Alvast bedankt!
Heb mooie tickets gevonden traject Dusseldorf - Los Angeles voor onze vakantie in Maart. Op de terugweg hebben we een tussenstop in Parijs. Van Duitsland weet ik dat je op de terugweg niet hoeft te laten testen, maar hoe zit dat als je een tussenstop in Frankrijk heb? Heeft iemand ervaring hiermee? Alvast bedankt!
(12) Januari 2018 Westen
(13) November 2018 Florida
(14) Mei 2019 Westen
(15) Oktober 2021 Westen Canada
(16) Maart 2022 Zuid Westen
Reisverhalen: http://exploriff.com/
Instagram: https://www.instagram.com/t_erkens/
(13) November 2018 Florida
(14) Mei 2019 Westen
(15) Oktober 2021 Westen Canada
(16) Maart 2022 Zuid Westen
Reisverhalen: http://exploriff.com/
Instagram: https://www.instagram.com/t_erkens/
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Geen ervaring mee, maar volgens mij staat er in het travelban topic wel wat ervaringen met mensen die een overstap hadden in Frankrijk en die moesten inderdaad testen.
Op de website van het Franse consulaat staat dit:
Ik zie niks over transit uitzonderingen dus ja als ik het zo lees moet je testen. als je vanuit de VS via Frankrijk naar Duitsland reist. Maar goed maart geef je aan, dan kan het al 4x veranderd zijn van wel test naar niet, naar weer wel.
Op de website van het Franse consulaat staat dit:
Bron:https://amsterdam.consulfrance.org/Covi ... d-dan-nbspd) "Rode" landen en gebieden
Dit is de lijst van "rode" landen en gebieden: Afghanistan, Botswana, Democratische Republiek Congo, Eswatini, Georgië, Lesotho, Malawi, Mauritius, Moldavië, Montenegro, Mozambique, Namibië, Nigeria, Oekraïne, Pakistan, Rusland, Suriname, Tanzania, Turkije, Verenigde Staten, Wit-Rusland, Zambia, Zimbabwe en Zuid-Afrika.
1. Reizigers van 12 jaar en ouder die WEL beschikken over een geldig vaccinatiebewijs moeten de volgende stukken overleggen: het negatieve resultaat van een PCR-test of een antigeentest die minder dan 48 uur voor vertrek is afgenomen
EN een verklaring op erewoord inzake de afwezigheid van symptomen en waarin men zich ertoe verplicht na aankomst een PCR- of antigeentest te ondergaan. Het Engelstalige model van dit document is te vinden op https://www.interieur.gouv.fr/content/d ... laise.docx;
2. Reizigers van 12 jaar en ouder die NIET beschikken over een geldig vaccinatiebewijs moeten de volgende stukken overleggen: het negatieve resultaat van een PCR-test of een antigeentest die minder dan 48 uur voor vertrek is afgenomen
EN een reisverklaring waarin men aangeeft dat er een dringende reden voor de reis is en waarmee men zich tevens verplicht tot het ondergaan van een PCR- of antigeentest na aankomst in Europees Frankrijk. Het Engelstalige model van dit document is te vinden op https://www.interieur.gouv.fr/content/d ... glais.docx
EN een verklaring op erewoord inzake de afwezigheid van symptomen en waarin men zich ertoe verplicht na aankomst een PCR- of antigeentest te ondergaan. Het Engelstalige model van dit document is te vinden op https://www.interieur.gouv.fr/content/d ... laise.docx
EN een bewijsstuk waarop het adres staat van de woning of andere geschikte verblijfplaats (bijvoorbeeld een hotel) waar de wettelijk verplichte quarantaine van 10 dagen zal worden ondergaan.
Het niet voldoen aan de quarantaineplicht kan worden bestraft met een boete van € 1500.
De maatregelen die worden opgelegd aan volwassenen gelden ook voor de minderjarige personen die met hen mee reizen.
Ik zie niks over transit uitzonderingen dus ja als ik het zo lees moet je testen. als je vanuit de VS via Frankrijk naar Duitsland reist. Maar goed maart geef je aan, dan kan het al 4x veranderd zijn van wel test naar niet, naar weer wel.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 57
Wij hebben precies hetzelfde met onze kinderen. Onder de 18 dus een booster krijgen ze nog niet, maar als dit vereist is om niet meer te hoeven testen, willen de kinderen graag die booster. Die verplichte test afgelopen kerst gaf veel stress.IngridUSA schreef: ↑25 jan 2022, 20:56Dat dacht ik ook gelijk. De oudste heeft z’n booster, maar m’n dochter van 16 mag en kan nog niet. Vraag me af of dat nog wel gaat komen, ik begreep dat het nog steeds in onderzoek was. Gelukkig gaan we eerste week meivakantie dus dan kan ze de week erna mooi in quarantaine![]()
-
- Amerika-expert
Ik hoop dat er komende maanden een mogelijkheid is voor de 12-18 jarigen een booster te halen....of dat de VS zegt dat dat onder de 18 niet hoeft. Ook goed.
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Zijn er nu verplichtingen voor kinderen onder 12 qua vaccinatie voor te reizen naar de US?
Wij zijn zelf geprikt en geboosterd maar willen voorlopig nog wachten met onze kleine meid van 6. Misschien wel tot ze 12 is dat zien we wel.
Wij zijn zelf geprikt en geboosterd maar willen voorlopig nog wachten met onze kleine meid van 6. Misschien wel tot ze 12 is dat zien we wel.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Onder de 18 jaar is er op dit moment geen vaccinatieplicht om naar de VS te vliegen (voor non-citizens en non-immigrants). Ze moeten wel een negatieve test hebben (2 jaar en ouder).
Requirement for Proof of COVID-19 Vaccination for Air Passengers
Requirement for Proof of COVID-19 Vaccination for Air Passengers
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
- Amerika-expert
En als ze wel gevaccineerd zijn? Onze pubers zijn gevaccineerd maar hebben geen booster. Dan toch een test nodig? Wij gaan pas in de zomer dus hoop dat dan gewoon 2 prikken genoeg is zonder testverplichting.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Je hebt op dit moment altijd een negatieve test nodig om naar de VS te reizen. Uitgezonderd kinderen onder de 2 jaar. Ongeacht of je gevaccineerd bent (met booster).
Ook als je terugreist naar NL heb je op dit moment een negatieve test nodig. Uitgezonderd kinderen onder de 12.
Ook als je terugreist naar NL heb je op dit moment een negatieve test nodig. Uitgezonderd kinderen onder de 12.
2018: Rondreis Zuid West
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Dan nog even opletten waar je gaat en wat je wil doen. De inreisregels zijn één ding. Als je bijvoorbeeld NYC bezoekt kom je quasi nergens binnen boven de 5 als je niet gevaccineerd bent.
Ik ben benieuwd of er antwoord gegeven kan worden op het volgende : als je reisgezelschap bestaat uit mensen niet van je huishouden (dus vrienden oid). Zou er dan een staat zijn waar je mogelijk in overtreding bent? Of dat hotels hier iets van vinden? Ik lees bv dat Arizona dan mondkapjes wilt in de auto, maar is dat echt de praktijk?
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Dat klopt niet helemaal; je bent uitgezonderd van de eis als je a) minder dan 90 dagen voor je vertrek Covid-19 hebt gehad, b) dit kan bewijzen met een positief testresultaat (antigeen- of PCR-test) en c) een herstelbewijs hebt (moet aan zeer specifieke eisen voldoen).
Neem wel afdrukken van de informatie van de CDC hierover mee naar Schiphol. De baliemedewerkster die mij incheckte was niet van deze optie op de hoogte. Gelukkig wist de supervisor er wel van en had ik mijn afdrukken niet nodig.
-
- Amerika-ontdekker
d_vdploeg schreef: ↑28 jan 2022, 07:29Je hebt op dit moment altijd een negatieve test nodig om naar de VS te reizen. Uitgezonderd kinderen onder de 2 jaar. Ongeacht of je gevaccineerd bent (met booster).
Dat we op de heenreis alle 4 moeten testen (man, ik, zoons 11 en 9), wist ik, maar hoeven onze zoons op de terugweg geen negatieve test te overleggen? Dit is nieuw voor mij. Was wel blij om te lezen dat de quarantaineplicht komt tegenvallen als je geboosterd bent!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 57
Klopt. Wij zijn in januari teruggekomen uit Florida en onze zoon van 10 hoefde geen test te hebben voor de terugreis naar NL. Wel de heenreis.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 42 Reacties
- 10504 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 35 Reacties