Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor reizen met kinderen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
SteViS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tips voor reizen met kinderen

Bericht door SteViS »

Jeetje Randy, klinkt niet alsof je een relaxte vakantie hebt gehad. Je bent eigenlijk gelijk weer toe aan de volgende begrijp ik :wink:
Sterkte in ieder geval met de jetlag! Melatonine kan soms wonderen doen, in ieder geval om wat slaap te pakken.

Was dit jullie eerste verre reis met kindjes?
Randy
Amerika-ontdekker

Bericht door Randy »

Eigenlijk wel. Ben nu weer 24 u wakker. Geen seconde kunnen slapen vannacht. En overdag zit ik ziek op de bank of in bed :(

2 jr geleden zijn we ook naar Amerika gevlogen met de oudste, nu voor het eerst met 2 kids. Maar eerlijk is eerlijk....wij hebben ook 2 best drukke kindjes. Ze houden van bewegen en klimmen, vooral voor de jongste was daar minder gelegenheid toe omdat we hem in de drager hadden.

Maar verder hebben we genoten en veel gezien hoor :thumbup:
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Hoe oud zijn de kinderen Randy?

Ik weet dat ik het ook wel pittig vond toen we in 2011 gingen (1,5 en 3.5 jaar) maar ik vond het eigenlijk ook best relaxt.
Was jullie route te druk? Hoe reisden jullie? Camper of auto?

Heb je nog ergens blog bijgehouden of foto's geplaatst? (ben niet nieuwsgierig of zo :lol: )
NielsMichelleWessel
Amerika-ontdekker

Bericht door NielsMichelleWessel »

Hallo!
Wij gaan in augustus naar zuidwest amerika met onze zoon van 22 mnd. Nu zitten we er aan te denken om een autostoel te huren bij de autoverhuurder. Ik vroeg me alleen af of die autostoeltjes ook in verschillende ligstanden gezet kunnen worden net als hier in nederland?
Groetjes, Michelle
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Met 22 maanden zit je kind waarschijnlijk nog rear facing, en die stoeltjes staan eigenlijk altijd in een relaxte stand. Pas als je ze omdraait wordt het lastig. Maar het ligt eraan wat voor stoeltje de verhuurder heeft. Ik heb voor mijn auto luxe stoeltjes die in verschillende standen kunnen, maar de goedkopere stoeltjes in m'n man's auto kunnen dat dus niet. Ik neem aan dat een verhuurder goedkope stoeltjes heeft.

En je hebt kans dat de stoeltjes erg vies zijn. Hoeveel ben je kwijt voor huren? Vaak is het ongeveer dezelfde prijs of zelfs goedkoper om zelf een stoeltje bij de Walmart te kopen. Kan je ook meteen kiezen wat het beste bij je kind past.
terralinda
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door terralinda »

Toen onze zoon die leeftijd had namen we ons eigen autostoeltje mee
Dat paste ook in de vliegtuigstoel
en later dus ook in de auto
Helemaal handig vonden wij!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

De 2 keren dat wij in de VS zo'n stoeltje bij hebben gehuurd was het een brandschoon, prima stoeltje. Geen idee meer of het in de ligstand kon, daar hadden we ook geen behoefte aan.
Terug in Texas!
NielsMichelleWessel
Amerika-ontdekker

Bericht door NielsMichelleWessel »

Bedankt voor jullie reacties! We betalen 70 dollar voor de huur van het stoeltje. We twijfelen inderdaad wat het handigste is. Ik vind het wel belangrijk dat hij een beetje liggend kan slapen, zodat zn hoofdje goed blijft liggen. We hebben dus 3 opties: meenemen van huis, huren of kopen. Alles heeft zn voors en tegens.....pfff wat is nou wijsheid?! Aan de overige berichten hiervoor lees ik dat ik niet de enigste ben met dit dilemma. Als ik zeker weet dat de huurstoeltjes ook een ligstand hebben, gaat mijn voorkeur wel naar huren!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Met een huurstoeltje heb je nooit garanties, als het echt zo belangrijk voor je is zul je een stoeltje moeten meenemen.
Terug in Texas!
LittlePhoenix
Amerika-expert

Met 22 maanden kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat het stoeltje niet in ligstand staat. Volgens mij is er geen enkel stoeltje op de markt dat rechtop staat in de rear facing positie. Zelfs de goedkope stoeltjes staan in een soort ligstand, maar of ze echt lekker zitten voor lange afstanden is natuurlijk een andere vraag. Google eens naar foto's van rear facing car seats en dan zie je dat ze allemaal in meer of mindere mate in ligstand staan. Sommige stoeltjes staan meer rechtop dan andere, maar dat ligt ook aan de auto.

Als je ook Googled op forward facing carseat zie je dat de goedkope stoeltjes geen ligstand hebben. Dus tegen dat een kind omgedraaid wordt is het lastiger om lekker te slapen in de auto. Een goede ligstand was voor mij 1 van de dingen die belangrijk waren toen ik stoeltjes kocht voor onze kinderen. Als we op lange roadtrips gaan wil ik dat ze lekker kunnen slapen. Zelfs de highback booster voor m'n oudste zoon heb ik gekozen omdat de zijdingen lekker groot zijn en hij er tegenaan kan leunen als hij slaapt.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Misschien hadden wij pech, maar toen wij een jaar of twee geleden een stoeltje huurden voor onze peuter, kregen we een viezig afgeleefd ding mee, zonder verschillende standen. We zijn ermee naar Target gereden, kochten daar een eigen stoeltje en hebben de huurstoel meteen daarna weer ingeleverd.

Er wordt met die dingen gegooid, ze liggen ergens onder een balie te wachten op een klant - ik zou maar gewoon een nieuwe kopen. Voor diezelfde 70 dollar heb je best aardige stoeltjes bij Babies R Us, Target of Walmart (kijk naar merken als Cosco, Evenflo).
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door lovely_laura »

Wij hebben 1 stoeltje van huis meegenomen en ingechecked in het vliegtuig. Onze dochter vond het heel fijn om gewoon in haar eigen stoel te zien. Voor de oudste hebben we daar een stoeltje gekocht. Onze kinderen zaten alleen op die leeftijd niet meer rear facing.

Gr. Laura
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Maar met kopen heb je dan het probleem dat je eerst zonder stoeltje van verhuurder naar winkel moet, hoe los je dat dan op?
Terug in Texas!
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door lovely_laura »

Je kan van tevoren de dichtstbijzijnde walmart zoeken en al een autostoeltje bestellen. 1 van de ouders kan dan het stoeltje ophalen terwijl de rest even wacht.
Zelf ben ik een klein stukje met onze zoon op schoot achterin gaan zitten. Ik weet dat het eigenlijk niet mag maar we waren te moe om nog te wachten :oops:

Gr. Laura
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Tja, dan gaan ze gewoon in de heupgordel of op schoot, afhankelijk van de leeftijd.
Onze camperverhuurder verhuurde geen zitjes (hadden we waarschijnlijk anders ook niet gedaan). Ons eigen stoeltje was ongeschikt om mee te nemen (isofix met nog een poot op de grond, dat leek me erg onhandig in het vliegtuig. Bovendien weet je als je het incheckt niet wat ermee gebeurd), dus wij kochtten daar een stoel voor onze dochter van toentertijd 2 jaar.
Betekende dus wel dat ze in de shuttle van het hotel naar de verhuurder en vervolgens in de camper naar de Walmart op schoot zat. De Walmart lag overigens maar 5 minuten rijden van de verhuurder, maar met de shuttle was wel een half uur tot drie kwartier rijden.
SteViS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door SteViS »

Wij hebben de eerste keer een stoeltje besteld bij de Walmart. We dachten toen ook dat het te veel gesjouw was om de stoel mee te nemen.
Camperverhuurder zat vlakbij de Walmart. Kind op schoot, achterin de camper gaan zitten en op naar de Walmart. Alleen waren we even vergeten dat het stoeltje in elkaar gezet moest worden. Kostte ook wel wat tijd (meer tijd dan normaal, want toen merkten we toch ook de gevolgen van de jetlag wel).

Keren erna hebben we dat zelfde stoeltje gewoon steeds meegenomen. Kan gratis mee als ruimbagage (of eventueel meenemen in het vliegtuig). Is even iets meer gesjouw, maar dan heb je wel gelijk het stoeltje.
Oh en het stoeltje hebben we ook wel eens gebruikt toen hij wilde zitten, in slaap viel en de buggy even niet voorhanden was. :D
bennov
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door bennov »

Als je zeker wilt zijn dattie schoon en netjes is EN in ligstand kan, dan zou ik er 1 kopen bij bv een Walmart. Sommige krijgen een huurstoeltje gewoon zoals verwacht: schoon en netjes. Maar ze zijn er ook die hebben ervaren dat het vies was. En of die in ligstand kan? Geen idee, zeker weten doe je het pas als je er bent.

Wij hebben in 2013 geen stoeltje meegenomen voor onze dochtertje van toen 20 mnd. In het vliegtuig hadden we het cares syteem bij ons (aanrader!). Niks geen gesleep enzo met het stoeltje. Bij aankomst direct naar de dichtstbijzijnde walmart gereden (10 min rijden), mijn vrouw zat achterin met ons dochtertje (op schoot). Stoel gekocht, uit de verpakking (daar achtergelaten) en klaar. Wel even een goede uitgezocht, want net zoals jullie wilden ook wij er 1 die in ligstand kon. Ook gevonden, ideaal. Prijs weet ik zo niet meer, ik geloof toen ergens rond de 90 dollar ofzo.

Dit jaar gaan we met 2 kids op stap en heb ik ook 2 verschillende stoeltjes nodig. Daarom zoek ik dat nu voor de tijd uit online, bestel ze en laat ze daar afleveren bij de dichtstbijzijnde walmart. Heb dan geen zin om ter plekke 2 stoeltjes uit te moeten zoeken, wat meer tijd zal kosten dan 1 (aangezien we 2 verschillende stoeltjes nodig hebben).
LittlePhoenix
Amerika-expert

Over het rijden met een kind op schoot: nooit je kind op schoot en dan de gordel over jullie allebei doen! Jouw hele gewicht plus de voorwaartse kracht drukt dan je baby tegen de gordel aan. Beter om gewoon jezelf vast te klikken en dan CARES te gebruiken voor de kleine.
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

Een vraagje: We nemen onze buggy mee tot aan de gate. Moet je lang wachten op je buggy na de landing bij de gate? We willen namelijk zo snel mogelijk in de rij bij immigrations staan :)
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Meestal duurt het niet zo lang, 5-10 minuten ofzo. Je bent vaak niet of nauwelijks later dan de laatste passagier die het vliegtuig uit komt. Maar vooraan in de rij bij immigrations zul je waarschijnlijk niet meer staan, maar dat lukt ons nu zonder buggy ook niet meer, want er moet altijd wel een kind eerst naar de wc. Geduld is een schone zaak...
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer