Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
heb je voor mij een Nederlandse link?
Het document met de gezondheidsverklaring hadden we voordien op papier ingevuld (voor zowel de heen- als terugvlucht),
Het document met de gezondheidsverklaring hadden we voordien op papier ingevuld (voor zowel de heen- als terugvlucht),
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Hoe is jullie ervaring, wordt er op Schiphol nog om het attest gevraagd?
Bij ons in december heel strict. Maar reisbureau gaf tegen vrienden van ons aan dat het niet nodig was..
Bij ons in december heel strict. Maar reisbureau gaf tegen vrienden van ons aan dat het niet nodig was..
- Fiesta68
- Amerikakenner
- Partner van: KingKong65
- Aantal x V.S. bezocht: 24
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05--2024-11--2025-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Op de checklist die ik kreeg van KLM staat die Attest er nog wel bij, wij vliegen zaterdag. Kleine moeite om uit te printen en ingevuld mee te nemen toch? Better save that sorry 

@Fiesta68 ja dank je! deze moet iedereen dus invullen en dan kom ik onderstaande ook nog tegen. moet je dan alleen sectie 1 en 2 invullen?
ATTACHMENT A: COMBINED PASSENGER DISCLOSURE AND ATTESTATION
TO THE UNITED STATES OF AMERIC
en dan nog je vaccinatie bewijs en je negatieve covid uitslag, dat is alles toch?
ATTACHMENT A: COMBINED PASSENGER DISCLOSURE AND ATTESTATION
TO THE UNITED STATES OF AMERIC
en dan nog je vaccinatie bewijs en je negatieve covid uitslag, dat is alles toch?
Ja die attestation wordt om gevraagd bij het boarden. Klm deelde ze ook uit voor diegene die ze niet bij hadden.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Bij mijn Delta vlucht 31 maart kregen we een korte versie, 2 pagina's, bij de gate om met pen in te vullen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Dank allen voor jullie reacties. Helemaal mee eens, beter alles maar gewoon meenemen. Bij ons waren ze heel streng afgelopen december. Heb dat dus ook doorgegeven aan onze vrienden en verwezen naar de super handige checklist hier! Zij hebben het reisbureau nog gevraagd naar het attest, omdat ze allerlei info / formulieren hadden gekregen behalve dat. Geeft dat reisbureau dus aan dat het attest niet nodig is
Best slecht, maar goed.
Goedemorgen,
Misschien dat iemand mij hier kan helpen want een telefoontje naar de Rijksoverheid heeft wat frustratie opgeroepen
Volgende week zondag vliegen wij naar New York. Nu heeft onze zoon,12 jaar, in maart Corona gehad. Ik dacht mooi dat scheelt voor hem weer testen…
Nu moet je naast het herstelbewijs ook een gezondheidsverklaring van de huisarts of een andere zorginstelling laten zijn. Huisarts gebeld en die zeggen: doen we niet. Gelezen op internet dat huisartsen onderling hebben afgesproken dit niet te doen. Ik vanmorgen de Rijksoverheid gebeld en dit bovenstaande voorgelegd. Geeft de mevrouw aan dat deze vraag vaak gesteld wordt maar dat zij niks hebben waar ze ons heen kan sturen. Het is een eis van Amerika en even kort samengevat: zoek het maar uit en anders toch laten testen…
Heeft iemand dit ook gehad, tips o.i.d.
Gr Maaike
Misschien dat iemand mij hier kan helpen want een telefoontje naar de Rijksoverheid heeft wat frustratie opgeroepen

Volgende week zondag vliegen wij naar New York. Nu heeft onze zoon,12 jaar, in maart Corona gehad. Ik dacht mooi dat scheelt voor hem weer testen…
Nu moet je naast het herstelbewijs ook een gezondheidsverklaring van de huisarts of een andere zorginstelling laten zijn. Huisarts gebeld en die zeggen: doen we niet. Gelezen op internet dat huisartsen onderling hebben afgesproken dit niet te doen. Ik vanmorgen de Rijksoverheid gebeld en dit bovenstaande voorgelegd. Geeft de mevrouw aan dat deze vraag vaak gesteld wordt maar dat zij niks hebben waar ze ons heen kan sturen. Het is een eis van Amerika en even kort samengevat: zoek het maar uit en anders toch laten testen…
Heeft iemand dit ook gehad, tips o.i.d.
Gr Maaike
Vandaag wil ik online inchecken voor mijn vlucht met American Airline (geboekt bij British Airways), maar ik kan mijn testbewijs niet uploaden in de Verifly app. Ik schijn een QR code te moeten hebben en die staat niet op mijn test bewijs. Heeft iemand anders hier ervaring mee?
Heb het al gevonden, moet voor handmatige controle kiezen in de app. Jammer dat het je dan moet wachten op goedkeuring, maar heb goede hoop dat de foto duidelijk genoeg is.
Heb het al gevonden, moet voor handmatige controle kiezen in de app. Jammer dat het je dan moet wachten op goedkeuring, maar heb goede hoop dat de foto duidelijk genoeg is.
Laatst gewijzigd door Elendan op 13 apr 2022, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Zondagochtend aanstaande is het dan zo ver, voor de tweede keer (en voor mijn vrouw de eerste keer) na het opheffen van de travelban richting de States
Gezien ik een panische overplanner met licht autistische trekken op dit gebied ben, wil ik graag even met jullie het 4 (6, 8, 10,...
)-ogen principe toepassen en hoor ik graag of ik iets over het hoofd zie.
- Vaccinatiebewijzen van mij en mijn vrouw zijn afgeprint, zowel van de eerste twee vaccins (basisvaccinatie) als van de boosters (MOGELIJKS nodig om terug te keren vanuit de US naar België zonder test)
- Twee maal gezondheidsverklaring NL ingevuld (voor mij en mijn vrouw) gezien we heen BRU - AMS - LAS vliegen
- Twee maal CDC-attest nodig om de US binnen te komen.
- Twee negatieve (hopelijk!) testen, afgenomen één dag voor vertrek via TestiFly
- ESTA's zijn gedubbelcheckt (mijne was al in orde voor mijn trip van december '21, mijn vrouw haar ESTA heb ik een maand geleden aangevraagd en was snel approved. Beiden zijn nu ook nog steeds ok, nagekeken).
- PLF voor België (terugkomst is LAS - JFK - BRU) is ingevuld voor ons beide.
Mis ik iets...?

Gezien ik een panische overplanner met licht autistische trekken op dit gebied ben, wil ik graag even met jullie het 4 (6, 8, 10,...

- Vaccinatiebewijzen van mij en mijn vrouw zijn afgeprint, zowel van de eerste twee vaccins (basisvaccinatie) als van de boosters (MOGELIJKS nodig om terug te keren vanuit de US naar België zonder test)
- Twee maal gezondheidsverklaring NL ingevuld (voor mij en mijn vrouw) gezien we heen BRU - AMS - LAS vliegen
- Twee negatieve (hopelijk!) testen, afgenomen één dag voor vertrek via TestiFly
- ESTA's zijn gedubbelcheckt (mijne was al in orde voor mijn trip van december '21, mijn vrouw haar ESTA heb ik een maand geleden aangevraagd en was snel approved. Beiden zijn nu ook nog steeds ok, nagekeken).
- PLF voor België (terugkomst is LAS - JFK - BRU) is ingevuld voor ons beide.
Mis ik iets...?
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Denk dat je zo wel alles hebt. Wij vliegen ook vanaf Brussel. Is even wat stress, maar dan kan de pret beginnen. Alvast een goede reis!
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest

Dacht dat ik eindelijk alles door had

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 57
Ik lees net dat de mondmaskers in vliegtuigen en op vliegvelden in Amerika verplicht blijven tot 3 mei. Daar lijkt de hoop op afschaffen van de testverplichting op de heenreis ook mee vervlogen te zijn ben ik bang.
Ik weet dat het hier niet hoort maar wou geen onnodige topic aanmaken,
Weet iemand of je een pakje stroopwafels mee mag nemen naar de VS?
Weet iemand of je een pakje stroopwafels mee mag nemen naar de VS?
Veel scanners/operators daarzo zijn ze niet echt gewend dus je mag regelmatig naar 'agriculture/secondary inspection' bij binnenkomst en als je ze in je handbagage hebt gaan ze bij binnenlandse vluchten veelal naar secondary inspection.
Trouwens alles wat in je mond gaat moet worden aangegeven, zeker als je Global entry hebt zou ik het niet vergeten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3594 Weergaves
-
Laatste bericht door Denise131
-
- 6 Reacties