Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS
Ben nu een kleine week onderweg met mijn Arieli onbeperkt 4G internet. Zeer tevreden! Hij had even 2 uurtjes nodig toen ik hem in Atlanta aanzette, maar dat kwam denk ook omdat ik hem te laat had geactiveerd.
Sindsdien werkt het als een zonnetje. Snel, overal bereik (maar ik ben dan ook wel in het Zuiden, bevolkt gebied).
Voor 40 euro vind ik het een top oplossing!
Sindsdien werkt het als een zonnetje. Snel, overal bereik (maar ik ben dan ook wel in het Zuiden, bevolkt gebied).
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Natuurlijk wel, maar het is niet de meest gunstige optie en als je een beetje data gaat verbruiken ben je al snel goedkoper uit met een lokaal SIM kaartje. Zeker als je een dual-sim toestel of nog een reserve toestel hebt liggen is het ook een kleine moeite.Loek schreef:Domme vraag mogelijk, maar kan je op een Nederlandse telefoon niet een Internationaal plan tijdelijk activeren?
Hieronder de huidige tarieven bij de drie Nederlandse telco's. Resellers heb ik niet meegenomen, maar ik verwacht niet dat die veel betere tarieven zullen hanteren:
Bij KPN:
- Abbonement met tot 50GB data en onbeperkt bellen/texts in EU/USA/Canada: € 99/mnd
- Add-on op andere abbonementen: € 10 voor 100MB/100 gesprekken/100 texts in o.a. US/Canada, max 31 dagen geldig
- Add-on op andere abbonementen: € 40 voor 500MB/500 gesprekken/500 texts in o.a. US/Canada, max 31 dagen geldig
Tarief buiten voordeelbundels:
Internet € 2,50 /MB
Bellen € 1,00 /min
Gebeld worden € 0,50 /min
Sms € 0,30 /sms
Bij T-Mobile:
- Go unlimited NL & 10 GB EU+USA abbonement: € 60/mnd (dus met 10GB data in de US, bellen/texts niet inbegrepen)
- "Travel&surf XS" bundel: € 4,99 voor 30MB, 24 uur geldig
- "Travel&surf S" bundel: € 9,99 voor 100MB, 72 uur geldig
- "Travel&surf M" bundel: € 14,99 voor 250MB, 7 dagen geldig
Tarieven buiten bundels:
Bellen vanuit: € 1,27 per minuut
Gebeld worden: € 0,76 per minuut
Sms’en: € 0,51 per sms
Internet: € 2,50 per MB
Bij Vodafone:
- Alles-in-1 wereld dagbundel: € 5/dag voor 30MB data, 30 minuten of 30 texts. Daarna gereduceerd tarief: EUR 1,25/MB
- Alles-in-1 wereld XL dagbundel: € 8.50/dag voor 100MB data, 100 minuten of 100 texts. Daarna gereduceerd tarief: EUR 1,25/MB
Tarieven buiten bundels:
Data: € 2,50/MB
Bellen € 1,25 /min
Gebeld worden € 0,25 /min
SMS: € 0,25
Fijn om te horen!Ing schreef:Ben nu een kleine week onderweg met mijn Arieli onbeperkt 4G internet. Zeer tevreden! Hij had even 2 uurtjes nodig toen ik hem in Atlanta aanzette, maar dat kwam denk ook omdat ik hem te laat had geactiveerd.
Lukt het ook om te bellen via whatsapp?
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ik heb dus deze week mijn SIM card geactiveerd die Carola voor ons meegebracht heeft uit Amerika.roelb schreef:Goed plan. Laat je, als alles lukt, het nog wel even weten? Hebben anderen hier ook weer wat aan.
Het $ 45 dollar pakket stond er al op. Maar de bekende SMS kon ik dus niet ontvangen. Ik heb telefonisch contact gehad met AT&T (+1-314-925-6925).
Zij vertelden mij dat ik zodra we in Canada landen weer telefonisch met hen contact op moet nemen en dat het dan geregeld gaat worden.
We vertrekken a.s. woensdag. Wordt vervolgd dus.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Wat bedoel je precies met "Het $45 pakket stond er al op"?
Bij het activeren moest je een plan kiezen. Daar heb je neem ik aan het $45 plan gekozen? Dan heb je nu dus een geactiveerde SIM zonder saldo op je account? En een losse $45 refill card?
Bij het activeren moest je een plan kiezen. Daar heb je neem ik aan het $45 plan gekozen? Dan heb je nu dus een geactiveerde SIM zonder saldo op je account? En een losse $45 refill card?
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, het ging helemaal anders. We hadden het telefoonnummer al meteen, dat had de medewerker van de AT&T-winkel op het kaartje geschreven. Hij/zij heeft Carola verzekerd dat de SIM nog niet geactiveerd was. Vorige week heb ik dat gedaan en toen stond het $ 45 dollar pakket er al op. Ik heb ook alleen een printje gekregen van de factuur.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Dat is gek.. Want juist bij het activeren wordt het telefoonnummer toegekend.
Maar goed, je hebt dus je had al $45 aan saldo op je account? Of al een actief plan?
Maar goed, je hebt dus je had al $45 aan saldo op je account? Of al een actief plan?
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er staat bij your rate plan: $ 45 monthly plan.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Ah, ik denk dat ik begrijp wat er gebeurd is.
Stond er ook een ZIP code bijgeschreven? Dan vermoed ik namelijk dat het kaartje dus al door die medewerker geactiveerd is, maar dat er nog geen saldo is gestort. Daarmee is het plan inderdaad niet direct geactiveerd, dat gebeurt pas als er ook voldoende saldo is. Maar dat moet dus binnen 26 dagen nadat de activatie gedaan is.
Als je naar https://www.att.com/GoPhoneWeb/goPhoneL ... ivatePayGo gaat en daar het SIM kaart nummer invult en de ZIP code dan krijg je vermoedelijk direct een scherm met:
Dat betekent /niet/ dat er saldo op je kaart staat of dat het plan ook echt op dit moment actief is. Dat betekent alleen dat tijdens het activeren gekozen is voor het $45 plan, meer niet.
Probeer vervolgens eens in te loggen op att.com/mygophone met het genoemde nummer en de passcode. Lukt dat? Of krijg je dan de vraag rond de verificatie SMS?
Stond er ook een ZIP code bijgeschreven? Dan vermoed ik namelijk dat het kaartje dus al door die medewerker geactiveerd is, maar dat er nog geen saldo is gestort. Daarmee is het plan inderdaad niet direct geactiveerd, dat gebeurt pas als er ook voldoende saldo is. Maar dat moet dus binnen 26 dagen nadat de activatie gedaan is.
Als je naar https://www.att.com/GoPhoneWeb/goPhoneL ... ivatePayGo gaat en daar het SIM kaart nummer invult en de ZIP code dan krijg je vermoedelijk direct een scherm met:
Klopt dat?Activation Successful
Print this page
Congratulations! Your phone has been successfully activated.
Account Details
Be sure to write down your wireless number or print this page before proceeding.
Wireless Number: XXX-YYY-ZZZZ
Your passcode: XXXX
Your Rate Plan: $45 Monthly Plan ($40 with AutoPay)
Dat betekent /niet/ dat er saldo op je kaart staat of dat het plan ook echt op dit moment actief is. Dat betekent alleen dat tijdens het activeren gekozen is voor het $45 plan, meer niet.
Probeer vervolgens eens in te loggen op att.com/mygophone met het genoemde nummer en de passcode. Lukt dat? Of krijg je dan de vraag rond de verificatie SMS?
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb inderdaad dat scherm gekregen.
Als ik dan inlog dan krijg ik de volgende mededeling:
Als ik dan inlog dan krijg ik de volgende mededeling:
Dit heb ik ook zo meegedeeld aan AT&T. Ik moet hen dus terugbellen als we in Canada zijn en dan wordt het opgelost is mij verteld.Error!
The system could not log you on. Please enter your password and try again.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Beste vriend.headhunterke schreef:Wat kan een provider nu doen aan het feit dat jij veel data verbruikt? In de achtergrond zijn er aardig wat processen die draaien, die ook data verbruiken. Maar 4Gb op 3 dagen tijd? Daar moet je toch al wel sterk je best voor doen. Lijkt me dat je een of andere backup functie (bv van foto's ofzo) niet hebt uitgezet, want deze hoeveelheid erdoorjagen met hetgeen je opsomt is onmogelijk.
Ikzelf weet zelf ook wel wat er date gebruikt en wat er date niet gebruikt. Wat je moet uitzetten en wat niet.
Zoals ik eerder zeg, ik gebruik dezelfde GSM vlakbij Aalst en ik spendeer max 3 GB internet in 1 maand. Waarbij ik naar school ga, fitness, uitga en altijd 4G aanzet, soms is het zelfs dat mijn 4G dagen aanstaat.
Ik zelf weet evengoed wat er data gaat gebruiken, achtergrond app die altijd foto's filmpjes gaan herladen etc.
Deze waren allemaal uitgezet, en als ik uren dat applicatie zou gebruiken, oké, het 'kan' ( eigenlijk niet). Maar ik zat in Yosemite national park en zoals jullie zelf weten heeft het daar amper bereik op bepaalde locaties en heb ik niet echt tijd om op instagram of op fb te zitten met zo een wéér waar je niet eens je gsm scherm kunt zien.
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
Grappig dat je de provider de schuld geeft van je verbruik. Hoe dan ook zit er een optie op je telefoon om te zien waar je verbruik vandaan komt. Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat ze Ataturk007 specifiek een loer willen draaien op datagebruik.
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
"Vriend" blijkbaar toch iets over het hoofd gezien he, want anders heb je dergelijkze zaken niet voor.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Laten we het hopen. Wat er denk ik gebeurd is is dat die vriendelijke AT&T medewerker de kaart ter plekke online heeft geactiveerd. Je had er ook een ZIP code bij gehad van het adres dat gebruikt was om te activeren?michelly schreef:Dit heb ik ook zo meegedeeld aan AT&T. Ik moet hen dus terugbellen als we in Canada zijn en dan wordt het opgelost is mij verteld.
Maar goed, vanaf het moment van activatie gaat de teller lopen, en je moet binnen een bepaalde periode saldo storten, anders vervalt de kaart. Had je nu ook nog een losse $45 refill card gehad? Of heb je alleen een losse SIM laten kopen, zonder saldo?
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb een losse sim en een printje dat het 45 dollar plan aangeschaft is. Dit printje is echter nauwelijks leesbaar. We wachten wel af hoe het morgen in Canada gaat.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Dan hoop ik niet dat ze toch het saldo al voor je gestort hebben op de account. Want dan was je plan dus al geactiveerd op dat moment en is het inmiddels verlopen. $45 down the drain.
Maar goed, zodra je er bent weet je het. Je hoeft AT&T niet te bellen. Via http://att.com/mygophone en dan de link "Forgot password" kun je een nieuwe passcode aanvragen. Vul je daar je nummer in, krijg je direct een SMS'je met nieuwe passcode.
Maar goed, zodra je er bent weet je het. Je hoeft AT&T niet te bellen. Via http://att.com/mygophone en dan de link "Forgot password" kun je een nieuwe passcode aanvragen. Vul je daar je nummer in, krijg je direct een SMS'je met nieuwe passcode.
Tot mijn grote frustratie zitten we nu hier in californie maar lukt bellen met de arieli kaart niet. Data lukken wel. Iemand tips?
011 plus netnr plus abonneenr werkt niet. Acces number is me gegeven, maar hoe werkt dat? Eerst dat access nummer en dan meteen 011? Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee.
011 plus netnr plus abonneenr werkt niet. Acces number is me gegeven, maar hoe werkt dat? Eerst dat access nummer en dan meteen 011? Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee.
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ga het inderdaad eerst op deze manier proberen. We wachten wel af en in het ergste geval inderdaad $ 45 weggegooid, maar ik heb er nog alle vertrouwen inroelb schreef:Dan hoop ik niet dat ze toch het saldo al voor je gestort hebben op de account. Want dan was je plan dus al geactiveerd op dat moment en is het inmiddels verlopen. $45 down the drain.

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Jep, als het inderdaad toen al geactiveerd was is die maand inmiddels voorbij. Dan kun je gewoon nieuw saldo storten en begint er een nieuwe periode van 30 dagen. Als je online saldo wilt storten moet je eerst bij "Profile and settings" en dan "Payment options" een credit card toevoegen, en pas daarna "Make a Payment" in het menu kiezen. Is wat onduidelijk opgezet. Als je de eerste stap niet doet kun je niet voor betaling per credit card kiezen.
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Volgens mij is het antwoord simpel: omdat je een hotspot gebruikt zien alle verbonden apparaten (smartphone, tablet) hun internetverbinding via WIFI en niet via 3G of 4G. Hierdoor zien deze apparaten geen noodzaak om hun data te beperken en worden syncronisaties, OS updates, apps updates ea onbeperkt uitgevoerd.Heb een Verizon hotspot gekocht voor 50 dollar.
Ik zet er voor 100 dollar 10 GB internet op.
( ik gebruik zelf 4 gb in BE en m'n zus ook 4 dus ik dacht, 10 GB ( het max dat je kon kopen) zal voldoende zijn.
Na 3 dagen had ik 4 gb opgebruikt!
Ga je naar een verdeler zeggen ze tja, instagram, snapchat, fb gebruikt zoveel data.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht