Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Meisje22
Amerika-ontdekker

Re: Corona virus / Travel ban

Bericht door Meisje22 »

Nou precies dat is ook mijn vraag! Wie heeft er al te maken gehad met het feit dat zijn vlucht niet uitgevoerd kon worden. Wij vliegen ook ineens vanaf NY ipv Amsterdam.... hoe is dit opgelost door United.
sandpatt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door sandpatt »

Dat is net het hele probleem bij United. Ze doen er alles aan om niet te moeten annuleren en uit te betalen.
Vluchten worden constant aangepast hoe het hun uitkomt.

Ik had oorspronkelijk:
Amsterdam- SFO - Honolulu & Maui - SFO - Amsterdam

Na heel wat wijzigingen staat dit voorlopig op:
Amsterdam - Londen - Washington - Houston - Honolulu & Maui - Denver - New York - Amsterdam.

Uiteraard ben ik hier niet mee tevreden, maar ik heb nergens recht op want er is geen annulatie.
En een voucher tja... kan ik gebruiken, maar moet dan moet ik voor juli 2020 vertrekken.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Gast

Bericht door Gast »

driel24 schreef:
25 mar 2020, 14:05
Bij KLM mag de voucher ook bij de alliance geboekt worden.
Wat bedoel je hiermee? Welke alliance?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Ik neem aan dat dit bedoeld wordt: KLM voucher can be used on KLM, Air France, Delta, and Virgin Atlantic flights.
Gast

Bericht door Gast »

Dat dacht ik dus ook, vandaar mijn vraag.... Delta vluchten worden toch ook uitgevoerd door andere alliance partners, dus dan lijkt het me ook dat deze regeling ook geldt voor Delta?

@driel24 of heb je al expliciet te horen gekregen dat de vouchers alleen voor Delta geldig zijn, of ook voor de 'operated by' of zelfs ook bij de partners binnen de alliance?
Laatst gewijzigd door Gast op 25 mar 2020, 17:13, 2 keer totaal gewijzigd.
driel24
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door driel24 »

harryh schreef:
25 mar 2020, 17:00
Ik neem aan dat dit bedoeld wordt: KLM voucher can be used on KLM, Air France, Delta, and Virgin Atlantic flights.
Dat bedoel ik inderdaad
driel24
Amerika-ontdekker

Bericht door driel24 »

Terpies schreef:
25 mar 2020, 17:12
Dat dacht ik dus ook, vandaar mijn vraag.... Delta vluchten worden toch ook uitgevoerd door andere alliance partners, dus dan lijkt het me ook dat deze regeling ook geldt voor Delta?

@driel24 of heb je al expliciet te horen gekregen dat de vouchers alleen voor Delta geldig zijn, of ook voor de óperated by' of zelfs ook bij de partners binnen de alliance?
Dat niet. Wij vliegen "pas" 19 juni.
Maar het staat niet in de voorwaarden.
Hier staat dat je de voucher op delta.com mag gebruiken.
Volgens mij kan ik daar geen KLM vluchten vinden
https://www.delta.com/us/en/advisories/ ... quirements
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

@driel24 Ik zou het denk ik even gaan navragen als ik jou was, want als je deze pagina leest (werkt bij mij alleen met vpn) https://www.delta.com/us/en/booking-inf ... t-vouchers staat er:
Ticketing Information: Please redeem this voucher at www.delta.com/redeem. Paper vouchers may be redeemed at Delta, Air France, and KLM ticket counters. Redemptions at www.delta.com/redeem will not incur a transaction fee. Fees will apply if voucher is redeemed through any other Delta location. Voucher may not be redeemed at travel agencies, other airlines, or other travel websites. Once ticketed, penalties may apply for changes, per the fare rule purchased.
Nu staat er wel paper <knip> at ticket counter, dus is de vraag of die Delta eCredits ook online bij bv KLM gebruikt kunnen worden.

***edit*** net even geprobeerd: Je kunt op delta.com gewoon een KLM vlucht boeken, probeer maar eens AMS-LAX in oktober, dan krijg je de DL8179 wat gewoon de KL601 is.
Laatst gewijzigd door harryh op 25 mar 2020, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
1N9R1D
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door 1N9R1D »

sandpatt schreef:
25 mar 2020, 16:42
Na heel wat wijzigingen staat dit voorlopig op:
Amsterdam - Londen - Washington - Houston - Honolulu & Maui - Denver - New York - Amsterdam.
Apart...ze hebben bij ons enkel nog maar de heenreis op 23 april op 1 punt aangepast. Waarbij route A'dam - NY niet eens meer lijkt te bestaan (geen toesteltype meer, geen zitplaatsen te kiezen). Terug op 4 mei is nog steeds ongewijzigd.
Kun jij je vluchten aanpassen? Dat werk bij mij niet, krijg constant meldingen dat ik telefonisch contact op moet nemen of een andere luchthaven moet kiezen. Waarbij het niet uitmaakt welk vliegveld ik invul... Annuleren durf ik niet, bang dat ik ineens onder de reguliere annuleringsvoorwaarden blijk te vallen.

@BigJesper Jullie vliegen iig dezelfde dag heen, zijn er bij jullie al meer wijzigingen?

Ik word vooral kriegelig van de onduidelijkheden en het grote zwijgen bij United... KLM is tenminste helder.
Reisverslagen USA:
2019 - West-USA (17 dagen) - wordt nog overgezet naar Blogspot
2024 - West-USA & Yellowstone (21 dagen)
driel24
Amerika-ontdekker

Bericht door driel24 »

@harryh vluchten naar USA lukt misschien wel.
Maar Amsterdam- Madrid lukt niet.

En dat kan dus bij KLM wel.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Dan plan b, vraag eens na of die credits intussen ook op klm.com gebruikt kunnen worden.
sandpatt
Amerikafan

Bericht door sandpatt »

1N9R1D schreef:
25 mar 2020, 17:25
Kun jij je vluchten aanpassen? Dat werk bij mij niet, krijg constant meldingen dat ik telefonisch contact op moet nemen of een andere luchthaven moet kiezen. Waarbij het niet uitmaakt welk vliegveld ik invul... Annuleren durf ik niet, bang dat ik ineens onder de reguliere annuleringsvoorwaarden blijk te vallen.
Nee ik kan ze ook niet wijzigen en annuleren durf ik ook niet.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
driel24
Amerika-ontdekker

Bericht door driel24 »

@harryh Ga ik zeker doen.
Maar dat is gewoon te vroeg.
Kan ik pas gaan vragen als ik vouchers heb.
KLM heeft het nu te druk voor zulke vragen.

Dus ik dacht het forum... daar zitten de experts!
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Misschien dat bv @roelb dat weet, of iemand anders? Kun je Delta eCredits bij KLM gebruiken voor een nieuwe boeking?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Dat het met United niet lukt om om te boeken kan ook komen doordat United vanaf 28 maart niet meer vanaf Amsterdam vliegt naar de VS, dat duurt zoals het er nu uitziet tot eind mei.
Gast

Bericht door Gast »

Ik vlieg eind mei met United (29e) fingers crossed.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

United schrapt wel heel veel routes, het lijkt erop dat ze snel geld nodig hebben.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ten-update
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

United heeft een kleine rectificatie geplaatst
Een klein deel blijft ook na 28 maart bestaan:

Newark- Frankfurt
Newark- Londen Heathrow
Newark- Tel Aviv
Houston - Sao Paulo
Tokio - San Francisco
San Francisco - Sydney
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door merluza »

Franka2410 schreef:
25 mar 2020, 15:05
Heeft iemand überhaupt al een voucher van KLM ontvangen? Ik zou die van mij binnen 5 werkdagen nadat ik contact met hand ontvangen, maar inmiddels zijn we bijna 2 weken verder. Ik snap dat ze natuurlijk in een bizar drukke tijd zitten, maar ik zal zelf pas echt gerustgesteld zijn als ik de vouchers ook echt heb :).
Ja, hier wel. Vorige week vrijdag aangevraagd via de site (er was niet door te komen via de telefoon en ook geen reactie via whatsapp), maandag in de mailbox gekregen. Op een eerder verzoek tot terugbetaling op 16 maart (dat kon toen nog via de site ingegeven worden) is nooit antwoord gekomen. Maar de vouchers zijn voor ons wel ok.

Onze oorspronkelijke reisdata waren 17 en 23 maart. We hebben alvast herboekt voor november, in de hoop dat reizen tegen dan terug mag...
sandpatt
Amerikafan

Bericht door sandpatt »

Mijn longhaul vluchten bij United staan nu op 'waitlisted'. Nog steeds geen officiële annulatie dus van hun kant uit.

Edit: nu zijn de segmenten tussen EU en USA volledig verdwenen uit mijn boeking. De rest staat er wel nog. Ik heb wel nergens de mogelijkheid om te annuleren. Best maar eens opbellen.
Laatst gewijzigd door sandpatt op 26 mar 2020, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer