Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)
Dat zou mooi zijn, maar ik kan dat nog nergens zwart op wit vinden.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik heb het gelezen, maar kan het niet terugvinden, waar staat dit en per wanneer?Timothy555 schreef: ↑14 feb 2022, 13:14Klopt, maar dat testen in België zal voor ons ook wegvallen. Gevaccineerd en geboosterd? Geen test meer nodig. Nog geen datum zien passeren over wanneer dit ingaat.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... verstappen
U bent op doorreis en stapt over in Nederland
U stapt over in Nederland. Uw reis begint in:
een hoogrisicogebied binnen de EU/Schengen; of
een land of gebied buiten de EU/Schengen.
Regels testbewijs
U hoeft geen negatieve NAAT(PCR)-testuitslag of antigeentestuitslag te kunnen laten zien bij aankomst in Nederland.
Onder een overstap wordt verstaan: het direct, binnen een paar uur, maar uiterlijk binnen 24 uur, doorreizen zonder de overstapplaats te verlaten.
Terug in Texas!
-
- Amerika-expert
Dit is toch allemaal niet van toepassing als je van USA rechtstreeks naar België vliegt?
Edit: daar stap ik dus uit en rij vervolgens naar NL.
Edit: daar stap ik dus uit en rij vervolgens naar NL.
- pumi1000
- Amerika-expert
@IngridUSA
Ik heb het gevonden op de belgische overheid website. Vanaf 18 februari geen test meer nodig. Dit staat er en USA is een derde land:
Reisregels
Bij inkomende reizigers wordt niet langer rekening gehouden met de kleurcode van het land van herkomst. Personen die hun hoofdverblijfplaats niet in België hebben en vanuit EU/Schengenlanden of derde landen naar ons land reizen, moeten voortaan wel beschikken over een geldig vaccinatie-, test- of herstelcertificaat. De regels voor zones met een heel hoog risico en essentiële en niet-essentiële reizen blijven evenwel van toepassing, net als de 48-uursregel en de uitzonderingen voor categorieën zoals vervoerders en grensarbeiders.
In lijn met de Europese Raadsaanbeveling 2022/107 en de evolutie van de wereldwijde verspreiding van omikron beslist het Overlegcomité om de certificaten als volgt aan te passen:
het vaccinatiecertificaat is 270 dagen geldig bij een basisvaccinatie en onbeperkt bij een boostervaccinatie.
het testcertificaat zal 24 uur geldig zijn voor een Rapid Antigen Test (RAT). Merk op: enkel RAT die zijn goedgekeurd op Europees niveau komen in aanmerking. PCR-testen zijn 72 uur geldig.
Het Overlegcomité vraagt aan de ministers van Volksgezondheid om de test- en quarantaineregels bij reizen te vereenvoudigen.
Ik heb het gevonden op de belgische overheid website. Vanaf 18 februari geen test meer nodig. Dit staat er en USA is een derde land:
Reisregels
Bij inkomende reizigers wordt niet langer rekening gehouden met de kleurcode van het land van herkomst. Personen die hun hoofdverblijfplaats niet in België hebben en vanuit EU/Schengenlanden of derde landen naar ons land reizen, moeten voortaan wel beschikken over een geldig vaccinatie-, test- of herstelcertificaat. De regels voor zones met een heel hoog risico en essentiële en niet-essentiële reizen blijven evenwel van toepassing, net als de 48-uursregel en de uitzonderingen voor categorieën zoals vervoerders en grensarbeiders.
In lijn met de Europese Raadsaanbeveling 2022/107 en de evolutie van de wereldwijde verspreiding van omikron beslist het Overlegcomité om de certificaten als volgt aan te passen:
het vaccinatiecertificaat is 270 dagen geldig bij een basisvaccinatie en onbeperkt bij een boostervaccinatie.
het testcertificaat zal 24 uur geldig zijn voor een Rapid Antigen Test (RAT). Merk op: enkel RAT die zijn goedgekeurd op Europees niveau komen in aanmerking. PCR-testen zijn 72 uur geldig.
Het Overlegcomité vraagt aan de ministers van Volksgezondheid om de test- en quarantaineregels bij reizen te vereenvoudigen.
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
-
- Amerika-expert
Dank je wel! Ik had laatst ook al op de Belgische sites gezocht maar dit is nieuw voor mij. Wel positief nieuws en blij dat ik via Brussel vlieg.
-
- Amerika-expert
Heb je toevallig nog de link?
- pumi1000
- Amerika-expert
Www.info-coronavirus.be
Bij huidige maatregelen staat een blauwe balk met regels vanaf 18 februari, dan naar onderen scrollen bij reisregels. Heb net ook geboekt KLM terug naar Brussel.
Bij huidige maatregelen staat een blauwe balk met regels vanaf 18 februari, dan naar onderen scrollen bij reisregels. Heb net ook geboekt KLM terug naar Brussel.
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
-
- Amerika-expert
Dank je! En fijn dat je ook hebt geboekt 

De US staat sinds vandaag op groen:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies
https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies
Wat ik ergens vreemd vind is dat je elders nog leest dat de VS een hoog risico-gebied is. Voor mij rijmt dit niet met de vandaag uitgegeven groene kleur 

- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Hopelijk wordt Nederland voor de USA en Canada binnenkort dan ook groen. Scheelt toch weer gedoe en onzekerheid.Terpies schreef: ↑16 feb 2022, 09:32De US staat sinds vandaag op groen
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 57
Hoop ik ook, na al die tijd weer écht onbezorgd reizen zonder testen op heen- of terugreis
Ondanks dat het groen is, begreep ik gisteren bij de persconferentie vragen dat het testen voor terugkeer nog wel blijft.
Ik hoop dat dat ook snel verdwijnt, maar vrees dat we op ‘onbezorgd’ vanwege de terugreis test nog even moeten wachten.
Ik hoop dat dat ook snel verdwijnt, maar vrees dat we op ‘onbezorgd’ vanwege de terugreis test nog even moeten wachten.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
De reden dat de VS weer op groen staat, is dat de coronasituatie in een land niet langer doorslaggevend is voor de kleur van het reisadvies. Maar voorzover ik het begrijp, is de aanduiding van de VS als een zeerhoogrisicogebied voor corona nog niet veranderd. Gelukkig vervalt de quarantaineplicht miv 25 februari wel.
Wat testen betreft maakt het toch niet uit, omdat reizigers uit veilige landen buiten de EU/Schengen voorlopig nog steeds moeten blijven testen voor vertrek naar NL.
Wat testen betreft maakt het toch niet uit, omdat reizigers uit veilige landen buiten de EU/Schengen voorlopig nog steeds moeten blijven testen voor vertrek naar NL.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
- Amerika-newbie
Wij vliegen op 10 april vanuit Las Vegas naar Amsterdam om vanaf daar over te stappen naar de eindbestemming Düsseldorf. Als ik het goed begrijp hoeven wij ons dan niet te laten testen omdat Amsterdam in dit geval slechts een korte tussenstop, wij het vliegveld niet verlaten en Duitsland geen testverplichting heeft? Begrijp ik het zo goed?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben op de terugweg een tussenstop in Frankfurt, hebben wij daar iets nodig?
- Bushmaster
- Amerika-expert
een Warsteinerharryvanbritsom schreef: ↑21 feb 2022, 19:10Wij hebben op de terugweg een tussenstop in Frankfurt, hebben wij daar iets nodig?

- JeffreyC
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Dat je niet meer moet laten testen bij terugkomst (voorlopig enkel via BE?) is geweten, maar persoonlijk zit ik toch harder te wachten op de dag dat je niet meer moet laten testen om naar ginder te reizen.
Ik vind hier zelf weinig tot niets over terug, maar heeft iemand een idee of meer informatie over wat de plannen/timing hierover zijn?
Een reis plannen met het idee dat deze 24u voor vertrek in het water kan vallen is echt niets voor mij. Het uitkijken en naar de reis toeleven is op deze manier dubbel vind ik, waardoor ik toch liever nog wacht tot alles weer 'normaal' is.
Meer dan speculeren kunnen we op deze moment niet doen denk ik, maar verwachten jullie dat we tegen het einde van de zomer zonder test de oceaan kunnen overvliegen?
Ik vind hier zelf weinig tot niets over terug, maar heeft iemand een idee of meer informatie over wat de plannen/timing hierover zijn?
Een reis plannen met het idee dat deze 24u voor vertrek in het water kan vallen is echt niets voor mij. Het uitkijken en naar de reis toeleven is op deze manier dubbel vind ik, waardoor ik toch liever nog wacht tot alles weer 'normaal' is.
Meer dan speculeren kunnen we op deze moment niet doen denk ik, maar verwachten jullie dat we tegen het einde van de zomer zonder test de oceaan kunnen overvliegen?
NYC: 2007, 2008, 2009, 2013, 2016, 2020
Westkust: 2019
Westkust: 2019
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 42 Reacties
- 9076 Weergaves
-