Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
airco camper
airco camper
Als je op het heetst van de dag aan het toeren bent, kun je de camper dan koel houden met de airco in de cabine, of moet/kan je dan de generator beter aanzetten?
- Bushmaster
- Amerika-expert
Re: airco camper
Tijdens het rijden is het geen probleem om alles koel te houden,stema schreef:Als je op het heetst van de dag aan het toeren bent, kun je de camper dan koel houden met de airco in de cabine, of moet/kan je dan de generator beter aanzetten?
als de RV de hele dag heeft staan bakken op de parkeerplaats van een themepark, dan is het wel handig om de generator even aan te zetten en de camper door te blazen met de dak-airco.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij vonden het met een C-klasse camper ook wat lastiger om op de airco de boel echt koel te houden, in juli en augustus. Als we stil stonden was het geen enkel probleem, omdat de dakairco zowel het woon- als het slaapgedeelte koelde.
Met de A-klasse was het dit jaar geen enkel probleem die is toch meer open en de koude lucht kan beter naar achter toe.
Tijdens het rijden kan en mag volgens mij de generator niet eens aan, dus dat is geen optie.
Met de A-klasse was het dit jaar geen enkel probleem die is toch meer open en de koude lucht kan beter naar achter toe.
Tijdens het rijden kan en mag volgens mij de generator niet eens aan, dus dat is geen optie.
- Bushmaster
- Amerika-expert
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Bushmaster
- Amerika-expert
Ja herrie maken doen ze wel, maar voor de rest is het een benzinemotortje net als de motor die voorin ligt voor de aandrijving.nieuwenoord schreef:Mmm, weet ik eigenlijk niet .... maar ik dacht dat niet mocht of zo?? Omdat dat ding ook op benzine draait? Ik weet het niet hoor, maar het kreng maakt wél herrie!
Als je benzinetank nog maak een 1/4 vol is, dan stop de generator er vanzelf mee (deze haalt de benzine ook uit de normale benzientank)
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat laatste hebben we inderdaad al gemerkt jaBushmaster schreef:Ja herrie maken doen ze wel, maar voor de rest is het een benzinemotortje net als de motor die voorin ligt voor de aandrijving.nieuwenoord schreef:Mmm, weet ik eigenlijk niet .... maar ik dacht dat niet mocht of zo?? Omdat dat ding ook op benzine draait? Ik weet het niet hoor, maar het kreng maakt wél herrie!
Als je benzinetank nog maak een 1/4 vol is, dan stop de generator er vanzelf mee (deze haalt de benzine ook uit de normale benzientank)

Volgens mij kan de Dakairco niet aan tijdens het rijden. Het bezine verhaal van hierboven heb ik ook zo begrepen!
Wat ik wel een goede tip vond was om tijdens het rijden de ramen aan de achterzijde van de camper (slaapkamer) op een kiertje te zetten. De airco uit het dashboard blaast koele lucht en deze trekt door de openstaande ramen vanzelf naar achteren!!
V.w.b. de televisie wordt er volgens mij voldoende stroom gegenereert tijdens het rijden waardoor de televisie het gewoon moet doen. Ik weet alleen niet of dat wel mag.
Wat ik wel een goede tip vond was om tijdens het rijden de ramen aan de achterzijde van de camper (slaapkamer) op een kiertje te zetten. De airco uit het dashboard blaast koele lucht en deze trekt door de openstaande ramen vanzelf naar achteren!!
V.w.b. de televisie wordt er volgens mij voldoende stroom gegenereert tijdens het rijden waardoor de televisie het gewoon moet doen. Ik weet alleen niet of dat wel mag.
Onze vakantie was helemaal tegek. We willen absoluut terug en dan veel langer.
- Bushmaster
- Amerika-expert
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Wij hadden 2 jaar terug een C-30 camper van El Monte en hadden wel af en toe onderweg als het erg heet was de dakairco aan, op de generator. Ging prima, en was voor de kids erg fijn, anders was het niet uit te houden achterin. Je verbruikt wel meer benzine dan, maar dat namen we op de koop toe. Zo'n camper slurpt toch al benzine.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1775 Weergaves
-
Laatste bericht door groenedolfijn
-
- 5 Reacties