Dit is voor mij de eerste keer dat ik een reis helemaal zelf heb samengesteld, dus dat kostte al heel wat voorbereidingen met het internet (en dit forum!) uitpluizen.
En inderdaad, omdat je naar een Westers land gaat, kun je wat onbezorgder op vakantie. Dus echte voorbereidingen zou ik niet kunnen verzinnen als het op het land zelf aankomt. Dat is inderdaad wel anders als je 3 weken naar het Himalaya-gebied gaat.
Alhoewel... vorig jaar werd mij door mijn reisorganisatie wel geadviseerd om voor vertrek (ik ging toen naar Alaska) nog even langs de tandarts te gaan voor een check-up. We gingen toen echt een paar dagen de wildernis in, en het zou moeilijk en duur zijn om je daar weer uit te halen.
Dus dat heb ik toen maar gedaan. De tandarts vond het wel een goeie tip!
Als je iets bent vergeten, kun je het daar altijd nog wel kopen.
Verder heb ik al een boodschappenlijstje voor als we de huurauto hebben opgehaald.
Daar ben ik een maand of twee geleden mee begonnen en dat lijstje wordt nog regelmatig aangevuld.
Verder ben ik nu al wat dingetjes aan het klaarleggen (ik ga ook pas over 3,5 week...) zoals mijn verrekijker en kleine dingetjes die je makkelijk zou kunnen vergeten. Maar that's just me... dat vind ik ook gewoon leuk!
Ik zou vooral zeggen: geniet van de voorpret en daarna van de vakantie!
Veel plezier!