Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voorbereidingen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ZeroXX
Amerikafan

Voorbereidingen?

Bericht door ZeroXX »

Aangezien het nog precies 26 dagen duurt voordat we de lucht in gaan richting New York, vroeg ik me eigenlijk af hoe jullie je hier altijd voorbereiden.

Doe je dat vlak van tevoren, een maand van tevoren of misschien nog wel eerder?
Op welk vlak bereiden jullie je voor

Ik ben namelijk helemaal in de war. Dit is namelijk de eerste reis van ons waarvoor we, volgens mij, niet echt voorbereidingen hoeven te treffen. Omdat je gewoon naar een Westers land toe gaat. :D

Normaal moeten we inentingen en weet ik veel halen (en de rest wat nodig is voor een vakantie naar een tropisch land)

Misschien iemand tips?
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Dit is voor mij de eerste keer dat ik een reis helemaal zelf heb samengesteld, dus dat kostte al heel wat voorbereidingen met het internet (en dit forum!) uitpluizen.
En inderdaad, omdat je naar een Westers land gaat, kun je wat onbezorgder op vakantie. Dus echte voorbereidingen zou ik niet kunnen verzinnen als het op het land zelf aankomt. Dat is inderdaad wel anders als je 3 weken naar het Himalaya-gebied gaat.
Alhoewel... vorig jaar werd mij door mijn reisorganisatie wel geadviseerd om voor vertrek (ik ging toen naar Alaska) nog even langs de tandarts te gaan voor een check-up. We gingen toen echt een paar dagen de wildernis in, en het zou moeilijk en duur zijn om je daar weer uit te halen.
Dus dat heb ik toen maar gedaan. De tandarts vond het wel een goeie tip! :wink:

Als je iets bent vergeten, kun je het daar altijd nog wel kopen.
Verder heb ik al een boodschappenlijstje voor als we de huurauto hebben opgehaald.
Daar ben ik een maand of twee geleden mee begonnen en dat lijstje wordt nog regelmatig aangevuld.
Verder ben ik nu al wat dingetjes aan het klaarleggen (ik ga ook pas over 3,5 week...) zoals mijn verrekijker en kleine dingetjes die je makkelijk zou kunnen vergeten. Maar that's just me... dat vind ik ook gewoon leuk!

Ik zou vooral zeggen: geniet van de voorpret en daarna van de vakantie!
Veel plezier!
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik ben zo erg dat ik pas op de dag van vertrek de koffer inpak......
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Pete.Z schreef:Ik ben zo erg dat ik pas op de dag van vertrek de koffer inpak......
Oh dat ook wel, maar eigenlijk heb ik 3 weken van tevoren alles klaar liggen (behalve kleding dan)

Maar omdat je naar een normaal land gaat, is dat niet nodig.

Zou er bijna ge-confused van raken :roll:

Maar dan laat ik het ook maar eens aankomen op de laatste 2 dagen voor vertrek, je kunt daar alles kopen inderdaad mocht je wat vergeten zijn.
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Bij mij liggen de zaken die ik al gekocht heb voor m´n reis uitgestalt op tafel en verder pak ik pas de dag van te voren in :) M'n vriendin begint al 2 weken van te voren met het uitzoeken van kleding e.d. Ik pak een stapeltje van alles en als ik verder iets nodig heb koop ik het daar wel :roll:
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Kleding doe ik ook de laatste dag, zoveel neem ik niet mee aan kleding dus dat is zo gepiept.
1 broek aan, 1 (afrits)broek mee, rokje, 3-4 shirtjes, fleece, ondergoed...
En dit keer moet ik niet mijn rijbewijs en ANWB-pas vergeten, eerste keer dat ik een huurauto heb!
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

Clint schreef:Bij mij liggen de zaken die ik al gekocht heb voor m´n reis uitgestalt op tafel en verder pak ik pas de dag van te voren in :) M'n vriendin begint al 2 weken van te voren met het uitzoeken van kleding e.d. Ik pak een stapeltje van alles en als ik verder iets nodig heb koop ik het daar wel :roll:
:lol: :lol: komt me bekend voor, mijn vriendin is hetzelfde...zij zou al twee wekken op voorhand de koffers beginnen pakken....koffers pakken laat ik dan ook aan haar over.
Moesten we het samen doen komen er problemen van. :lol:
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Hoe vaker je gaat... hoe makkelijker je erin wordt, merk ikzelf. Zeker voor de USA geen probleem, want mocht je onverhoopt iets vergeten, je kunt er alles kopen!
Wij hadden zelf wel een lijstje met wat we bij aankomst z.s.m. wilden hebben/kopen; zoals een koelbox, telefoonkaart e.d.
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

En je gaat inderdaad steeds minder meenemen, maar daar staat weer tegenover dat je ook steeds meer mee terug neemt.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Pete.Z schreef:Ik ben zo erg dat ik pas op de dag van vertrek de koffer inpak......
Ik ook! En ik moet nog wel voor vier mensen inpakken ;). Wij vertrekken donderdag (weliswaar met de auto, dus dat vergt wat minder planning, dan het vliegtuig) naar Florida. Wat ik vooraf doe: de krant afzeggen, de post afzeggen, naar AAA om kaarten en tourbooks te halen, huisdierenzorg bespreken en morgen dus pakken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Louise
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Voorbereidingen?

Bericht door Louise »

ZeroXX schreef:Aangezien het nog precies 26 dagen duurt voordat we de lucht in gaan richting New York, vroeg ik me eigenlijk af hoe jullie je hier altijd voorbereiden.
Wij vertrekken ook over 26 dagen naar New York! Welke vlucht hebben jullie?

Ik ga altijd de koffers de dag van te voren inpakken, ongeacht waar we naar toe gaan. Tegen mijn man en dochter zeg ik altijd dat alles wat mee moet op bed gelegd moet worden en dan zorg ik er voor dat alles in de koffers komt. Als laatste de cosmetica artikelen en mijn eigen makeup artikelen. Jaja nooit zonder makeup op reis!
inderdaad de krant laten overzetten op het adres van mijn schoonouders. Voor opvang van planten en kat wordt gezorgd, doet de buurman.

Vanf nu dan dingen verzamelen die we nodig hebben voor vakantie, de reisboeken en kaarten e.d uitzoeken die we van Jan Doets hebben gekregen, verloopstekkers enz.
Waarschijnlijk gaan we met de trein naar Schiphol. Voor mij begint de vakantie zodra we de deur uitgelopen zijn. :D

Groetjes
Louise
samantha81
Amerika-ontdekker

Bericht door samantha81 »

Ik ga ook een paar weken van te voren alles al verzamelen en apart leggen. Kleding een weekje van te voren uit wassen en vast apart leggen.
Verder heb ik niet echt een lijstje maar er staat bv wel een wereldstekker en extra accu's en dat soort dingen op, de dingen die je makkelijk vergeet.

En verder zodra we de deur uit gaan begint bij mij de vakantie ook, heerlijk. :lol:

Groetjes Samantha
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Louise schreef:
ZeroXX schreef:Aangezien het nog precies 26 dagen duurt voordat we de lucht in gaan richting New York, vroeg ik me eigenlijk af hoe jullie je hier altijd voorbereiden.
Wij vertrekken ook over 26 dagen naar New York! Welke vlucht hebben jullie?

Ik ga altijd de koffers de dag van te voren inpakken, ongeacht waar we naar toe gaan. Tegen mijn man en dochter zeg ik altijd dat alles wat mee moet op bed gelegd moet worden en dan zorg ik er voor dat alles in de koffers komt. Als laatste de cosmetica artikelen en mijn eigen makeup artikelen. Jaja nooit zonder makeup op reis!
inderdaad de krant laten overzetten op het adres van mijn schoonouders. Voor opvang van planten en kat wordt gezorgd, doet de buurman.

Vanf nu dan dingen verzamelen die we nodig hebben voor vakantie, de reisboeken en kaarten e.d uitzoeken die we van Jan Doets hebben gekregen, verloopstekkers enz.
Waarschijnlijk gaan we met de trein naar Schiphol. Voor mij begint de vakantie zodra we de deur uitgelopen zijn. :D

Groetjes
Louise
We vliegen 15 juli om 09.00 met vlucht DL081 geloof ik :)
Dus dat word al lekker vroeg op Schiphol aanwezig zijn! En ook lekker vroeg in New York aankomen, en zo heeft ieder nadeel zijn voordeel :wink:

Maar jullie vertrekken toch een dag later of zie ik dat nu verkeerd?

Tja, dan moet ik me maar berusten in het feit dat we eens naar een normaal land gaan, zonder dat je de hele apotheek mee moet slepen. Lekker rustig aan doen is ook wel eens lekker, dus zonder al te veel voorbereidingen.

Gaat best snel nu 8)
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Petra/VS schreef:huisdierenzorg bespreken en morgen dus pakken.

Huisdierenzorg?

Is er een buro waar je dat gewoon kunt bespreken en komen die aan huis?

Als mijn hond dat hoort wordt ie jaloers :lol:
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Mijn huisdieren willen niet eens meer naar huis met ons als we terugkomen denk ik :lol:
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Louise schreef: inderdaad de krant laten overzetten op het adres van mijn schoonouders.
Groetjes
Louise
Grappig, dat doet me opeens denken aan iets dat anders is dan in Nederland. Als we hier een paar dagen weg gaan of op vakantie gaan en de krant bezorging tijdelijk onderbreken heb je de optie om hem naar een school te laten gaan. Ze vragen het altijd, scholen kunnen altijd kranten gebruiken voor hun onderwijs. Dus dat is een leuke optie om mee te helpen. We doen het dan ook iedere keer en hij wordt altijd weer keurig op tijd bezorgd.

Post wordt vastgehouden op het postkantoor tot je weer terug bent. Je kunt het dan of zelf ophalen of ze bezorgen het in 1 keer.

Pet sitters is hier ook een populair beroep, veel studenten doen het erbij. Je verblijft of in het huis van de persoon die op vakantie is of je gaat een paar keer per dag langs om de dieren eten te geven als er honden zijn worden ze uitgelaten en met ze gespeeld. Ook doen ze de tuin voor je als je dat wilt.
--
Tink
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Ik ben echt zo'n last-minute pakker.
Elk jaar neem ik me voor eerder te beginnen, want het levert toch wel wat stress op :o maar om de één of andere manier lukt dat niet.

Ik ben wel altijd zo klaar, binnen een uurtje zit alles erin :lol:
Ik heb het ooit eens geprobeerd om twee weken van te voren te beginnen met pakken maar ik het gemerkt dat hoe eerder je begint, hoe meer er in die koffer verdwijnt. :o
Alles wat uit de was kwam belandde in mijn koffer, dus ik hou het maar bij de avond van tevoren inpakken. (met stress dus :? )
gr. Paula
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Tinkerbell schreef:
Petra/VS schreef:huisdierenzorg bespreken en morgen dus pakken.

Huisdierenzorg?

Is er een buro waar je dat gewoon kunt bespreken en komen die aan huis?

Als mijn hond dat hoort wordt ie jaloers :lol:
Nou, geen buro, maar mijn massagetherapiste komt om de andere dag de katten en het kleine grut (hamster en slang) te verzorgen en de planten water te geven. De hond gaat in de kennel en die moet ook besproken worden :).

Verder gaat het inderdaad net als bij Tink: krant voorlopig afgezet, geld daarvan naar kranten voor de scholen en post wordt vastgehouden en dan in een groot krat op de dag na thuiskomst bezorgd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Ik begin ongeveer een week voor de vakantie met inpakken. Het dierenpension, de krant en de bewaarservice van de post regel ik al ruim vantevoren. Mijn vriendin zorgt voor de planten en het zwembad (vorig jaar was het water donkergroen toen wij terugkwamen van vakantie :shock: ).
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Gister nog een discussie met m'n vriendin gehad over "waarom ik nou persé tot dinsdag moet wachten met inpakken".. haha..

Omdat ik dat dus al jaren doe en het prima werkt :roll: :lol:
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer