Pagina 1 van 3
verkeersborden
Geplaatst: 04 jul 2007, 20:45
door jor
Zijn de wegen in Amerika duidelijk en overzichtelijk aangegeven, als het om verkeersborden (of andere aanwijzingen) gaat? Waar moet je speciaal op letten in het verkeer als het om aangegeven wegen gaat, en is een afslag in Amerika anders aangegeven dan in Nederland? Staan de borden op een andere plaats dan in Nederland?
Geplaatst: 04 jul 2007, 21:14
door Mack
Geplaatst: 04 jul 2007, 21:19
door Petra/VS
Ha ha, mooi! Er wordt hier in de VS heel veel met windrichtingen gewerkt op verkeersborden. Het is dus zaak te weten of je naar het noorden, het zuiden, het westen of het oosten moet.
Verder moet je Engels kunnen lezen, want de meeste verkeersborden zijn geschreven: "ONE WAY", "NO U TURN", "NO TURN ON RED" etc.
Over het algemeen lijkt het me vrij makkelijk eraan te wennen, maar ja, ik rijd hier al 24 jaar

Geplaatst: 04 jul 2007, 21:44
door hekkie
Wat mij destijds tijdens onze eerste trip door Amerika vooral opviel en wat ik toen wat lastig vond, is, dat er zo weinig plaatsnamen aangegeven werden. Maar als je eenmaal weet hoe het werkt, is het veel simpeler.
Alles gaat via wegnummers en windrichtingen en nu vind ik het zelfs super gemakkelijk en beter en duidelijker aangegeven op deze manier dan hier in Nederland.
Marjan
Geplaatst: 04 jul 2007, 22:13
door 6foot6
bovenstaande borden zijn geen verkeersborden maar richtingsborden vergelijkbaar met onze anwb borden
alleen op de vierde foto staat een yieldbord
ik kan me eigenlijk maar drie borden voor de geest halen
1. stopbord
2.yield, lijkt op nadering voorrangsweg
3.RXR railroadcrossing
alle andere borden zijn gewoon tekstborden waarop staat wat wel of niet mag
mijn favoriet hierbij: "right lane must turn right."
Of "no parking any time" , ik zie dit bord soms verschillende keren op korte afstand(12 mtr) van elkaar en ik vraag me af waarom.
Hoe ver gaat zo'n verbod, tot de volgende straathoek, 20 mtr????
Dit vind ik ook een mooie
PEDS
XING
Re: verkeersborden
Geplaatst: 04 jul 2007, 22:15
door Pascal
jor schreef:en is een afslag in Amerika anders aangegeven dan in Nederland?
Op de snelwegen zijn de afslagen genummerd volgens de miles van de snelweg.
Je hebt dus niet afslag 4 en 25miles verder afslag 5 maar exit 29
Geplaatst: 04 jul 2007, 22:24
door wolfman
Dit is nog steeds mijn favoriet

Jippie
Enno
Geplaatst: 04 jul 2007, 22:41
door Joke
Het is niet overal zo dat de exits hetzelfde zijn als de miles. B.v., de NY State Thruway begint met Exit 1 en eindigt bij Exit 61 over een lengte van 496 miles (798 km).
Geplaatst: 04 jul 2007, 22:44
door Pascal
Joke schreef:Het is niet overal zo dat de exits hetzelfde zijn als de miles. B.v., de NY State Thruway begint met Exit 1 en eindigt bij Exit 61 over een lengte van 496 miles (798 km).
:sorry: ik dacht dat dit algemeen was, niet dus...
Geplaatst: 04 jul 2007, 22:56
door Rob
Pascal schreef:Joke schreef:Het is niet overal zo dat de exits hetzelfde zijn als de miles. B.v., de NY State Thruway begint met Exit 1 en eindigt bij Exit 61 over een lengte van 496 miles (798 km).
:sorry: ik dacht dat dit algemeen was, niet dus...
Nee, New York State is een uitzondering, dat vonden wij ook verwarrend je bent er op ingesteld dat het exit# ook het mile# is.
Geplaatst: 04 jul 2007, 23:42
door jerbia
Ik vind deze wel leuk

Geplaatst: 05 jul 2007, 00:08
door pyca
Waar moet je speciaal op letten in het verkeer als het om aangegeven wegen gaat
Wat mij de eerste keer in de VS opviel was het feit dat bij een kruising de stoplichten veelal "aan de overkant" hangen. Hier in NL stopt de eerste auto zo ongeveer onder/voor het stoplicht, dat moet je in de VS niet doen, dan sta je midden op de kruising

Geplaatst: 05 jul 2007, 07:09
door ZeroXX
Oh god
het duurt waarschijnlijk al 4 weken voordat we bij Niagara falls zijn geloof ik, als ik die borden enzo eens bekijk

Geplaatst: 05 jul 2007, 10:54
door ndekker
ZeroXX schreef:Oh god
het duurt waarschijnlijk al 4 weken voordat we bij Niagara falls zijn geloof ik, als ik die borden enzo eens bekijk

Je begint in groningen?

Geplaatst: 05 jul 2007, 14:55
door wolfman
pyca schreef:Wat mij de eerste keer in de VS opviel was het feit dat bij een kruising de stoplichten veelal "aan de overkant" hangen. Hier in NL stopt de eerste auto zo ongeveer onder/voor het stoplicht, dat moet je in de VS niet doen, dan sta je midden op de kruising

Vind ik erg handig dat die lichten aan de andere kant hangen, hier in Nederland als je als eerste aan het stoplicht staat moet je bijna altijd voorover bukken om het licht te zien

dus erg onhandig, en in de VS kan je gewoon voor je uit kijken.
Je moet trouwens wel stoppen bij de stopstreep.
Enno
Geplaatst: 05 jul 2007, 15:08
door markro
wolfman schreef:pyca schreef:Wat mij de eerste keer in de VS opviel was het feit dat bij een kruising de stoplichten veelal "aan de overkant" hangen. Hier in NL stopt de eerste auto zo ongeveer onder/voor het stoplicht, dat moet je in de VS niet doen, dan sta je midden op de kruising

Vind ik erg handig dat die lichten aan de andere kant hangen, hier in Nederland als je als eerste aan het stoplicht staat moet je bijna altijd voorover bukken om het licht te zien

dus erg onhandig, en in de VS kan je gewoon voor je uit kijken.
Je moet trouwens wel stoppen bij de stopstreep.
Enno
Ben ik helemaal met jou eens. Ik vind de verkeerslichten aan de andere kant van de kruising ook veel slimmer dan hier bij ons in NL.
Ik weet het nog goed, wij hadden net onze eerste Amerikameters gereden buiten het autoverhuurstation bij het vliegveld van Los Angeles en Rina roept heel hard "Stop!" Ik zag wel een rood verkeerslicht, maar had niet het besef, dat dat
na de kruising hing. Anders had ik ook midden op de kruising gestaan. Het ging gelukkig net allemaal goed.
Geplaatst: 05 jul 2007, 15:33
door GinoW
Hmm... Ik ben ineens ERG blij dat ik de VS op mijn Tomtom heb.
toch voor de zekerheid nog maar even kijken of er een nieuwe kaart is voor 2007 voordat ik ga in september

Geplaatst: 05 jul 2007, 15:37
door nieuwenoord
Kan je nagaan hoe vervelend die stoplichten HIER soms zijn als je in een Amerikaanse auto rijdt. Ik ben altijd blij als ik met de Chrysler niet voorop sta, want dan moet ik echt duiken.
Geplaatst: 05 jul 2007, 15:50
door Mack
Hoe laag denk je dat die Mustang is?

Geplaatst: 05 jul 2007, 16:37
door mirdj
Ik vind het rijden in Amerika ook prettiger als hier. Ik heb dit jaar voor het eerst zelf gereden en moet zeggen dat ik heel snel gewend was aan het verkeer. De mensen zijn ook beleefder als hier in Nederland. Wat ons is opgevallen is dat je heel veel gelijkwaardige kruisingen tegenkomt met op iedere weg een stopbord. Iedereen rijdt ook op volgorde van aankomst weg, heel netjes. Hier zijn bijna geen gelijkwaardige kruisingen, maar als ze er wel zijn hebben de mensen er echt maling aan wie er het eerste aan kwam rijden, zeker als ze van rechts komen.