Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstappen op Chicago

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Wesko
Amerika-ontdekker

Overstappen op Chicago

Bericht door Wesko »

Hallo iedereen,

Ik vlieg op 29 juli met American Airlines naar San Francisco, met een overstap op Chicago. We hebben voor deze overstap 2 uur en 15 minuten... is dit genoeg?
En waar moet je precies langs als je overstapt?

Ik heb begrepen dat je je koffers eerst op moet halen en deze dan gelijk weer ergens af moet geven?

Van heel de reis is dit hetgeen waar ik me het meeste zorgen over maak
:oops:
Laatst gewijzigd door Wesko op 04 jul 2007, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik snap je zorgen helemaal. Wij vlogen ook altijd rechtstreeks, zag zo'n overstap al helemaal niet zitten. Doordat dit jaar onze vlucht ineens gecanceld werd, werden we omgeboekt van een KLM rechtstreeks naar San Francisco naar een North West-vlucht via Minneapolis.

En eerlijk is eerlijk: het viel 200 procent mee. Je komt uit dat vliegtuig en volgt de stroom naar Immigrations. Daar krijg je de standaardvragen, fotootje, vingerscan en daarna mag je naar de bagageband. Je haalt je bagage eraf, gaat weer in de rij naar de douane en als ze je koffers door de scan willen hebben, word je vanzelf in die rij gewerkt.

Na de douane ga je naar de 'connecting flights' waar alweer een medewerker van de luchtvaartmaatschappij staat om al je bagage weer aan te pakken om weer op de band te zetten. Op Schiphol was onze bagage al doorgelabeld, dus afgegeven was genoeg. Daarna mochten we door de securitycheck naar de gate voor de volgende vlucht. Netjes in het goede hok gaan zitten en je kan weer boarden.

Tijd genoeg, denk ik zo.
paula58
Amerika-expert

Re: Overstappen op Chicago

Bericht door paula58 »

Wesko schreef:Hallo iedereen,

Ik vlieg op 29 juli met American Airlines naar San Francisco, met een overstap op Chicago. We hebben voor deze overstap 2 uur en 15 minuten... is dit genoeg?
Dat was ook waar wij ons zorgden over maakten en nog steeds wel een beetje trouwens, wij vliegen volgende week ook met een overstap in Chicago, helaas maar met 1,5 uur :?

Ik laat het wel op het forum weten hoe dat gegaan is dan. :)
Wesko
Amerika-ontdekker

Bericht door Wesko »

Kijk, dat geeft weer 'n beetje moed! :D

Een stukje snap ik nog niet:
nieuwenoord schreef: Je haalt je bagage eraf, gaat weer in de rij naar de douane en als ze je koffers door de scan willen hebben, word je vanzelf in die rij gewerkt.

Na de douane ga je naar de 'connecting flights' waar alweer een medewerker van de luchtvaartmaatschappij staat om al je bagage weer aan te pakken om weer op de band te zetten.
Je pakt je bagage dus van de band en waar moet je dan naartoe? Ga je automatisch door die douane? Ik kan me van 2 jaar geleden niet herinneren dat we een douane gepasseerd zijn bij het verlaten van het vliegveld, dat was op JFK.

En daarna moet je naar de medewerkers van American Airlines die het verder afhandelen via connecting flights?

Ik zal het ooit wel gaan begrijpen hoop ik :P

@Paula: laat maar weten hoe dat is gegaan!
Wesley
antonia
Amerikakenner

Re: Overstappen op Chicago

Bericht door antonia »

paula58 schreef:
Wesko schreef:Hallo iedereen,

Dat was ook waar wij ons zorgden over maakten en nog steeds wel een beetje trouwens, wij vliegen volgende week ook met een overstap in Chicago, helaas maar met 1,5 uur :?

Ik laat het wel op het forum weten hoe dat gegaan is dan. :)
Dit geldt ook voor mij, ik vlieg 14 juli ook met overstap van 1,5 uur in Chicago.
Nu houdt ik zelf al een tijdje een schema bij van "onze" vlucht en meestal (zal je net zien dat het volgende week allemaal de soep indraait :roll: ) is de reistijd korter dan wordt aangegeven. Dus met een beetje geluk kom je wat eerder aan, wat weer wat lucht geeft ivm de overstap.
Ik zal het ook proberen te laten weten via het forum hoe het bij ons is verlopen.

Prettige vakantie alvast!!
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

In ons reisverslag van 2005 heb ik iets geschreven over onze overstap op Chicago O'Hare op dag 1, Zondag 11 september 2005:

Als wij in Chicago landen, liggen wij voor op het reisschema. Het is daar 7 uur eerder dan in Nederland. Het O'Hare International Airport is een modern en heel erg groot vliegveld. Wij moeten dan ook hele einden lopen, voordat wij bij de "Immigration" aankomen.
Nou, dat ziet er niet hoopvol uit, wat staat daar een lange rij mensen. Maar wonder boven wonder zit de vaart er goed in. Er zijn veel balies bemand en het is echt ongelooflijk, na een kwartier zijn wij hier al doorheen. Er zijn zelfs in die tijd vingerafdrukken van de linker- en de rechterwijsvingers gemaakt, evenals een foto van het gezicht.
De groene I-94-visumkaart, die wij in het vliegtuig hebben moeten invullen, geeft ook geen problemen. Een deel van deze kaart wordt afgescheurd en in het paspoort gelegd.
Als wij de Verenigde Staten weer verlaten moet dit deel ingeleverd worden op het vliegveld van vertrek. Toch zijn er heel veel mensen, die deze kaart niet volledig hebben ingevuld en moeten dat alsnog doen.
Wij lopen naar de bagageband en halen onze koffers op. Als wij langs de douane lopen geven wij het door ons ingevulde douane-aangifteformulier af, hetgeen ook geen verdere vragen geeft, en even verderop geven wij de koffers weer af voor de controle van de volgende vlucht.
Met een treintje gaan wij van de aankomsthal naar de vertrekhal, waar het lange wachten weer verder gaat, namelijk voor de volgende beveiligingscontrole van de handbagage en persoonlijke bezittingen. Er staan gigantisch lange rijen mensen voor de controle, dus dat duurt een eeuwigheid.
De controle levert geen problemen op.
Het is op het hele vliegveld verschrikkelijk warm en wij moeten een hele tijd overbruggen. Zo nu en dan lopen wij wat, kijken winkeltjes en naar mensen, lezen en eten een overheerlijk ijsje.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wesko schreef:Kijk, dat geeft weer 'n beetje moed! :D
Je pakt je bagage dus van de band en waar moet je dan naartoe?
Gewoon de rest van de mensen volgen je kan meestal maar 1 kant op.
Ga je automatisch door die douane?
Ja, het is trouwens Customs geen Douane.
Ik kan me van 2 jaar geleden niet herinneren dat we een douane gepasseerd zijn bij het verlaten van het vliegveld, dat was op JFK.
Zal toch echt wel anders kom je het land niet in :lol:

En daarna moet je naar de medewerkers van American Airlines die het verder afhandelen via connecting flights?
De medewerkers van de airline staan meestal gelijk achter de deur na customs en zorgen dat je bagage via het bagagesysteem in het volgende vliegtuig komtIk zal het ooit wel gaan begrijpen hoop ik :P

@Paula: laat maar weten hoe dat is gegaan!
Zelf ga je daarna naar je volgende gate (die kan soms in een andere terminal zijn) hierbij moet je nog een keer door de security poortjes schoenen en jas uit, laptop uit de tas.
wij hadden vorig jaar een tussen landing in Chicago en hadden daar aan 1,5 uur genoeg, het is wel zaak vanuit het vliegtuig even flink door te stappen het is namelijk een flink stuk lopen naar immigrations, hierbij kan je nog een aantal (langzamere) passagiers inhalen waardoor je vlugger aan de beurt bent.
Wesko
Amerika-ontdekker

Bericht door Wesko »

Bedankt voor alle reacties! :D

Ik weet nu tenminste waar ik moet zijn of waar ik heen moet als ik dat vliegtuig uit kom..
We zitten wel bijna helemaal achterin het vliegtuig als we aankomen op Chicago (rij 38 ), dus dat is misschien ook niet zo gunstig. Maar ach, gewoon goed doorstappen en meer kunnen we er toch niet aan doen denk ik zo...

Oh ja, nu ik het net zo zie: we hebben de tickets geboekt bij Brussels Airlines, maar de vlucht wordt uitgevoerd door American Airlines. In Brussel moeten we ons dan gewoon melden bij de incheckbalie van Brussels Airlines toch?

Het duurt nog 3,5 week, maar het begint nu toch wel een beetje te kriebelen al :lol:
Wesley
enthusiast
Amerikafan

Bericht door enthusiast »

Wij hebben vorig jaar een overstap gehad op O'hare, Chicago en waren in 15 minuten door alle formaliteiten heen. Daarna hebben we ons nog 3 uur en 3 kwartier te pletter verveeld op de luchthaven. We hadden nooit gedacht dat het zo snel zou gaan. De luchthaven af durfde we ook weer niet aan en die winkels hadden we ook wel gezien. Wij waren gelijk door gegaan naar de terminal en daar was niet veel te doen. Ik had wel de tijd om meerdere Starbucks-koffies te testen, burp :shock:

:wink: , Skanda
jolanneke
Amerikafan

Bericht door jolanneke »

enthusiast schreef:Wij hebben vorig jaar een overstap gehad op O'hare, Chicago en waren in 15 minuten door alle formaliteiten heen. Daarna hebben we ons nog 3 uur en 3 kwartier te pletter verveeld op de luchthaven. We hadden nooit gedacht dat het zo snel zou gaan. De luchthaven af durfde we ook weer niet aan en die winkels hadden we ook wel gezien. Wij waren gelijk door gegaan naar de terminal en daar was niet veel te doen. Ik had wel de tijd om meerdere Starbucks-koffies te testen, burp :shock:

Dat klinkt als de terugweg... dan is overstappen niet zo moeilijk. Je hoeft dan niet meer door de douane heen, alleen security als je van terminal moet wijzigen. :shock: voor immigratie zou 15 minuten een record zijn :shock:
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Oh ja, nu ik het net zo zie: we hebben de tickets geboekt bij Brussels Airlines, maar de vlucht wordt uitgevoerd door American Airlines. In Brussel moeten we ons dan gewoon melden bij de incheckbalie van Brussels Airlines toch?
Ja hoor, zo vlogen wij met Northwest, maar hadden we KLM tickets, we checkten dus gewoon in bij KLM. Terug moeten we trouwens altijd bij Northwest inchecken, zij doen in Amerika het werk voor KLM. En ja, toen vlogen we met een KLM-toestel en bemanning.

Twee uur en een kwartier is best ruim hoor, dat moet gewoon gaan lukken.
Tim1980
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Tim1980 »

Al die formulieren die we moeten invullen. Krijgen we die bij het inchecken?
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Tim1980 schreef:Al die formulieren die we moeten invullen. Krijgen we die bij het inchecken?
Meestal krijg je die aan boord als je al in de lucht zit, dus zorg dat je een pen en het adres van je eerste overnachting zo kan pakken.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Paspoort ook bij de hand houden, is handig, want dat heb je ook nodig. Maar je kan dus heel rustig in het vliegtuig de formulierhandel in vullen, geen probleem. En gaat het mis, dan kan je een nieuw formulier vragen, beter dan gaan zitten doorhalen of krassen.

Geloof me Tim, het valt allemaal best mee.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Tim1980 schreef:Al die formulieren die we moeten invullen. Krijgen we die bij het inchecken?
Wij vragen er altijd naar bij het inchecken. We hebben dan rustig de tijd om ze in te vullen onder het genot van een kopje koffie of evt. bij de gate.

Persoonlijk doen we dat liever dan nog op het laatste moment in het vliegtuig. Ik vind het ook maar een "gekrap" die schrijverij op zo'n klein tafeltje.... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Tim1980
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Tim1980 »

Gaat allemaal goedkomen volgens mij :)
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Ik woon in Chicago en vlieg elke week met American dus ik ken O'Hare redelijk goed.

Je komt aan in Terminal 5 (International Terminal) - je loopt dan met de meute mee naar Immigration, gaat keurig in het "Visitors" rijtje staan, levert daar je groene immigratieformulier in en wacht vervolgens op de bagage.

Met de bagage door de naar de aankomsthal (je geeft onderweg je witte douaneformuliertje af, kan niet missen) en geeft dan links weer je bagage af. Dat staat allemaal uitstekend aangegeven.

Als je met American Airlines doorvliegt moet je naar Terminal 3. Je gaat dan naar het eerder genoemde treintje (ATS - Airport Transportation System) waarvoor in de aankomsthal borden hangen. De trein rijdt op het upper-level dus je moet de roltrap op of lift in.

Het is dan 1 stop naar Terminal 3 - de volgorde is:

- Remote Parking
- Terminal 5
- Terminal 3 (American)
- Terminal 2
- Terminal 1 (United)

Wel even aan de goede kant instappen dus, anders ga je naar remote parking.

Je stapt uit, neemt dan de roltrap naar boven, vervolgens naar rechts (je loopt dan via een brug over de weg) en weer naar beneden. Je staat dan midden in Terminal 3 en bijna precies voor een Security Checkpoint met een enorme batterij poortjes.

Dat gaat normaal gesproken redelijk rap. Als het erg druk is, kun je ook altijd even naar links (als je van de roltrap komt) of rechts lopen. Helemaal aan het eind van de hal zijn nog 2 checkpoints (bij concourse G & L) die bijna niemand gebruikt.

Terminal 3 heeft 4 "concourses" waarvan H en K het grootst zijn. Door de security, lopen naar de gate en klaar ben je.

Hou je passport en boarding pass even gereed, die zul je om de havenklap moeten laten zien.

Voor alle duidelijkheid, hier ook nog een kaartje.

http://www.oneworld.com/ow/airports-and ... ap/chicago
enthusiast
Amerikafan

Bericht door enthusiast »

jolanneke schreef:
enthusiast schreef:Wij hebben vorig jaar een overstap gehad op O'hare, Chicago en waren in 15 minuten door alle formaliteiten heen. Daarna hebben we ons nog 3 uur en 3 kwartier te pletter verveeld op de luchthaven. We hadden nooit gedacht dat het zo snel zou gaan. De luchthaven af durfde we ook weer niet aan en die winkels hadden we ook wel gezien. Wij waren gelijk door gegaan naar de terminal en daar was niet veel te doen. Ik had wel de tijd om meerdere Starbucks-koffies te testen, burp :shock:

Dat klinkt als de terugweg... dan is overstappen niet zo moeilijk. Je hoeft dan niet meer door de douane heen, alleen security als je van terminal moet wijzigen. :shock: voor immigratie zou 15 minuten een record zijn :shock:
Was echt op de heenweg. Wij zagen er natuurlijk zo betrouwbaar uit, hihi!
Wesko
Amerika-ontdekker

Bericht door Wesko »

jvinch schreef:Ik woon in Chicago en vlieg elke week met American dus ik ken O'Hare redelijk goed.

Je komt aan in Terminal 5 (International Terminal) - je loopt dan met de meute mee naar Immigration, gaat keurig in het "Visitors" rijtje staan, levert daar je groene immigratieformulier in en wacht vervolgens op de bagage.

Met de bagage door de naar de aankomsthal (je geeft onderweg je witte douaneformuliertje af, kan niet missen) en geeft dan links weer je bagage af. Dat staat allemaal uitstekend aangegeven.

Als je met American Airlines doorvliegt moet je naar Terminal 3. Je gaat dan naar het eerder genoemde treintje (ATS - Airport Transportation System) waarvoor in de aankomsthal borden hangen. De trein rijdt op het upper-level dus je moet de roltrap op of lift in.

Het is dan 1 stop naar Terminal 3 - de volgorde is:

- Remote Parking
- Terminal 5
- Terminal 3 (American)
- Terminal 2
- Terminal 1 (United)

Wel even aan de goede kant instappen dus, anders ga je naar remote parking.

Je stapt uit, neemt dan de roltrap naar boven, vervolgens naar rechts (je loopt dan via een brug over de weg) en weer naar beneden. Je staat dan midden in Terminal 3 en bijna precies voor een Security Checkpoint met een enorme batterij poortjes.

Dat gaat normaal gesproken redelijk rap. Als het erg druk is, kun je ook altijd even naar links (als je van de roltrap komt) of rechts lopen. Helemaal aan het eind van de hal zijn nog 2 checkpoints (bij concourse G & L) die bijna niemand gebruikt.

Terminal 3 heeft 4 "concourses" waarvan H en K het grootst zijn. Door de security, lopen naar de gate en klaar ben je.

Hou je passport en boarding pass even gereed, die zul je om de havenklap moeten laten zien.

Voor alle duidelijkheid, hier ook nog een kaartje.

http://www.oneworld.com/ow/airports-and ... ap/chicago
Thx! :D Als het NOU nog niet lukt... haha :P
Bedankt voor de antwoorden iedereen, dit geeft dus echt wel minder stress straks!
Wesley
dr_pronk
Amerika-newbie

Bericht door dr_pronk »

Zorg alleen dat het adrs van je eerste overnachting bij je hebt. Wordt al voor vertrek naar gevraagd. 2 uur en 15 minuten is meer dan genoeg. Je zult je nog vervelen op dat vliegveld.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer