Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Werken en reizen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
smiletje85
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Werken en reizen

Bericht door smiletje85 »

Hey allemaal,

is het mogelijk om in amerika te reizen en te werken, dat je ergens voor een aantal dagen blijft en werk zoekt? Heeft iemand hier ervaring mee? Wat moet je allemaal regelen?
En als het niet mogelijk is, wat is dan een goedkope manier om zo veel mogelijk te zien en hoeveel geld heb je nodig? Alvast bedant!
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Ik heb wel een tip, maar dat is misschien niet wat je wilt horen. Ik heb 2.5 maand als vrijwilliger gewerkt in een nationaal park in de US. Als je erg van natuur houdt en graag veel wil meekrijgen van de Amerikaanse werksfeer en een beter idee wilt krijgen van de cultuur is dit heel erg aan te raden. Je kunt er info over vinden op de site van de National Park Service. Het Volunteers In Parks program. Dit betekend wel dat je lang op dezelfde plek blijft, hier leer je wel heel veel van. Rondreizen zit er dan niet in en ze hebben het liefst dat je minstens 2.5 maand blijft. Je krijgt ook trainingen waar je certificaten voor krijgt.
Ik weet verder niet zoveel van het rondreizen en werken tegelijk. Ik denk dat het best moeilijk kan zijn omdat het best moeilijk is een werkvisum te krijgen en omdat je daarvoor vaak een vaste werkplek nodig hebt. Je kunt misschien kleine klusjes doen bij kleine bedrijfjes of op boerderijen, maar dat zal weer moeilijker te regelen zijn omdat je moeilijker in contact komt met die mensen.
Groetjes,
Anneke
nojz
Amerika-ontdekker

Bericht door nojz »

Smiletje,
Als je wilt werken (voor geld) in de VS heb je een visum nodig (en een Social Security Number [SoFi-nummer]). Backpacken en hier een daar een paar weekjes werken, als in Australië, kun je niet in de VS. Backpacken en vrijwilligerswerk doen, of één van de twee kan wel (zoals Anneke al schreef).
"Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbour. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." ~ Mark Twain
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer