Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Geen rijbewijs.. wat is een alternatief?
Geen rijbewijs.. wat is een alternatief?
Ik ga van 11 aug. tot 26 naar de V.S! Ik heb er enorm zin in. Het is mijn eerste keer.
De eerste 4 dagen ben ik onder de pannen, ben dan bij mn vakantieliefde in North Carolina. Vanaf woensdag de 15de tot dinsdag 21ste aug. moet hij werken en wil ik graag naar Washinton DC en New York.
Ik heb dus geen rijbewijs dus geen auto.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is en , te reizen met de trein en bus vanaf Raleigh naar Washington en door naar New York. Ik wil graag wat van de omgevig kunnen zien en misschien anderen mensen te ontmoeten die mij meer over het land kunnen vertellen.
Van NY wil ik terug vliegen, dus dat is al geregeld.
Wie kan mij hier mee helpen en heeft er ervaring mee? Prijzen, duur van de reis.
Alvast bedankt, Sandra
ps, ik heb al rondgekeken op t forum, kon deze vraag niet vinden, bij deze mijn exuus als het wel al gesteldt is.
De eerste 4 dagen ben ik onder de pannen, ben dan bij mn vakantieliefde in North Carolina. Vanaf woensdag de 15de tot dinsdag 21ste aug. moet hij werken en wil ik graag naar Washinton DC en New York.
Ik heb dus geen rijbewijs dus geen auto.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is en , te reizen met de trein en bus vanaf Raleigh naar Washington en door naar New York. Ik wil graag wat van de omgevig kunnen zien en misschien anderen mensen te ontmoeten die mij meer over het land kunnen vertellen.
Van NY wil ik terug vliegen, dus dat is al geregeld.
Wie kan mij hier mee helpen en heeft er ervaring mee? Prijzen, duur van de reis.
Alvast bedankt, Sandra
ps, ik heb al rondgekeken op t forum, kon deze vraag niet vinden, bij deze mijn exuus als het wel al gesteldt is.
Er zijn verschillende goedkope busdiensten tussen Washington DC en New York City. Dit is er een van: http://www.2000coach.com/
Je kunt ook met de trein. Dat is sneller, maar voor jou is tijd waarschijnlijk niet zo'n probleem en is de bus aardiger omdat je veel meer van de omgeving kan zien.
Het traject tussen Raleigh naar Washington DC heb ik nooit gedaan met het openbaar vervoer, maar er gaat wel een Greyhound bus tussen die twee steden.
--john
Je kunt ook met de trein. Dat is sneller, maar voor jou is tijd waarschijnlijk niet zo'n probleem en is de bus aardiger omdat je veel meer van de omgeving kan zien.
Het traject tussen Raleigh naar Washington DC heb ik nooit gedaan met het openbaar vervoer, maar er gaat wel een Greyhound bus tussen die twee steden.
--john
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Er gaan Greyhound Lines en Carolina Trailways busses tussen Raleigh en Washington DC. De reis tijd is tussen de 6 en 7 uur, en een enkeltje kost $48 (je kunt flinke korting krijgen als je een week van te voren boekt).
Tussen DC en NYC gaan veel bussen; een retourtje kost tussen de $35 en $50. Reistijd is zo'n 5 uur.
Je kunt op deze site veel informatie vinden:
http://www.greyhound.com
Tussen DC en NYC gaan veel bussen; een retourtje kost tussen de $35 en $50. Reistijd is zo'n 5 uur.
Je kunt op deze site veel informatie vinden:
http://www.greyhound.com
Ik heb destijds hier gebruik van gemaakt: http://www.washny.com/ . Ik heb slechts oneway gedaan, maar voor $35,- heb je een roundtrip. Ze maken gebruik van normale touringcars en alles was prima geregeld.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Openbaar vervoer is wel te doen in Amerika. Vooral tussen de grotere plaatsen. Ik heb 2 maanden per Greyhound en lokale bussen door het (noord)westen gereisd in 2004, omdat ik ook nog geen rijbewijs had. Ik heb ervan genoten. Je moet er wel rekening mee houden dat je tussen de armere bevolking zit, dus goed op je spullen passen, niet met een kort rokje en hakschoentjes rondlopen. Maar dat is over het algemeen logisch. Ik heb vernomen dat het in het oosten minder is als in de meer afgelegen gebieden in het westen.
Het wil trouwens niet zeggen dat het eng is of dat het allemaal heel asociale mensen zijn. Ik heb de meest interessante gesprekken gehad in de nachtelijke Greyhound bus.
Veel plezier!
Anneke
Het wil trouwens niet zeggen dat het eng is of dat het allemaal heel asociale mensen zijn. Ik heb de meest interessante gesprekken gehad in de nachtelijke Greyhound bus.
Veel plezier!
Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
eaglelgae schreef:Openbaar vervoer is wel te doen in Amerika. Vooral tussen de grotere plaatsen. Ik heb 2 maanden per Greyhound en lokale bussen door het (noord)westen gereisd in 2004, omdat ik ook nog geen rijbewijs had. Ik heb ervan genoten. Je moet er wel rekening mee houden dat je tussen de armere bevolking zit, dus goed op je spullen passen, niet met een kort rokje en hakschoentjes rondlopen. Maar dat is over het algemeen logisch. Ik heb vernomen dat het in het oosten minder is als in de meer afgelegen gebieden in het westen.
Veel plezier!
Anneke
Ik heb een keer geprobeert in een Greyhound bus te komen, wat een baggermaatschappij, eerst 2 uur te laat en toen de bus vol, had dus een ticket in mijn hand. Dit schijnt normaal te zijn, lees dit eens over klachten bij Greyhound en je weet niet wat je leest.
http://www.consumeraffairs.com/travel/greyhound.html
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 1846 Weergaves
-
Laatste bericht door AnnInBC
-