Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Coyote's 14e reis naar Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Coyote's 14e reis naar Amerika

Bericht door Coyote »

Afgelopen weken ben ik samen met mijn broer druk aan het brainstormen geweest voor nog een reis naar Amerika dit jaar. Het leek mij leuk om nu eens samen met mijn broer Piet te gaan. Voor hem is het alweer een aantal jaren geleden dat hij naar Amerika geweest is (voor het laatst in 2003) en hij wilde graag mee! :D Vanavond hebben we de knoop doorgehakt en onze reis geboekt! :D

We hebben lang nagedacht over de invulling en zijn tot de volgende reis gekomen door de staten Florida, Californië, Oregon en Washington State (vandaar dat ik dit topic ook in Reizen Algemeen plaats):

06 oktober - Amsterdam - Orlando (via tussenstop Newark)
10 oktober - Orlando - San Francisco (via tussenstop Houston)
20 oktober - Seattle - Amsterdam (via tussenstop Houston, aankomst 21 oktober)

We hebben onze vlucht geboekt bij Continental Airlines, de eerste keer dat ik hiermee vlieg. Mijn Delta Skymilesnummer, en die van mijn broer, kon ik hier inderdaad gewoon invullen zoals enkelen van jullie al aangeven in het eerder door mij geopende topic hierover.

Mijn broer wilde graag een keer naar Cape Canaveral in Florida en dat combineren we met een klein rondje door Florida. Hoe de route precies wordt weten we nog niet.

Ook wilden we beiden graag naar Washington State. Ik wilde dat graag combineren met een reis van San Francisco naar Seattle. Hoe we dit traject precies gaan invullen weten we nog niet maar de bedoeling is om een aantal National Parks te bezoeken en wellicht een stuk kustweg in Oregon mee te nemen. Voor Seattle willen we dan de laatste 2 á 3 dagen gebruiken.

De komende weken zullen we ons verder verdiepen in de route. Ik zal dit topic gebruiken om mijn route e.d. te plaatsen. Verder houden we ons aanbevolen voor tips. We hebben vooralsnog besloten om geen pretparken te bezoeken in Florida.

De autohuur voor Florida en van San Francisco naar Seattle hebben we nog niet geregeld. Komende weken zullen we zien waar we het voordeligst uitkomen. Grote kans dat het Hertz wordt aangezien je daar tussen San Francisco en Seattle geen drop-off kosten betaalt. Voor ons zaak om de meest gunstige aanbieder uit te zoeken. Vast staat wel dat we in Florida een Cabrio willen 8) en voor de trip van San Francisco naar Seattle een 4x4 willen. :D

Roland (en Piet)
Laatst gewijzigd door Coyote op 13 jul 2007, 01:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Gefeliciteerd met de boeking van je 2e trip dit jaar. Altijd weer een fijn gevoel als dat geregeld is, zo heb ik dat vanavond ook weer ervaren.... :wink:

Leuk hoor dat je met Piet gaat. Het wordt vast een hele mooie en gezellige reis met jullie tweetjes. Het programma ziet er in elk geval goed uit.

Veel plezier met het uitstippelen van de route.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Dat beloofd een leuke reis te worden. Ik hou de planning in de gaten. :wink:
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Leuk joh, gefeliciteerd met je boeking!
Ook wij gaan Washington State en Oregon bezoeken over een paar weken.
We zijn er al eens doorheengereden en hebben toen al prachtige dingen gezien, gaaf dat jullie er ook heengaan!
Succes met je voorbereiding!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat wordt weer genieten, Roland en leuk, dat je broer ook meegaat. Als je het in kunt passen op je Florida reis, zou ik de westkust echt meenemen. Ik vind die stukken mooier, dan de oostkust.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

En jullie gaan niet naar Ohio omdat......?

:lol: Veel plezier met de voorbereiding!
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Petra/VS schreef:Dat wordt weer genieten, Roland en leuk, dat je broer ook meegaat. Als je het in kunt passen op je Florida reis, zou ik de westkust echt meenemen. Ik vind die stukken mooier, dan de oostkust.
I second that! ;)
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Petra/VS schreef:Dat wordt weer genieten, Roland en leuk, dat je broer ook meegaat. Als je het in kunt passen op je Florida reis, zou ik de westkust echt meenemen. Ik vind die stukken mooier, dan de oostkust.
Dat zijn we ook zeker van plan. Misschien is er nog wel tijd voor ons om Indian Rocks Beach aan te doen. Ben wel erg nieuwsgierig geworden na jullie vakantie daar. :D

Roland

lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Gefeliciteerd, Roland!!! :lol:

Leuk dat je dit jaar toch nog een tripje kunt maken.
Heel veel plezier met de voorpret :D

Groetjes van Marloes
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Leuk samen met je broer. Veel plezier met jullie voorbereiding!!
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Leuk hoor, Roland! Veel voorpret gewenst! Jullie gaan wel kris-kras door de States, dat heeft ook wel wat. Van alles een beetje.......
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dank je wel allemaal!

Mijn broer is nl. ook een hele grote fan van Amerika maar kan niet elk jaar naar Amerika (al zou het dat wel willen :wink: ).

We vliegen inderdaad een flink stuk over Amerika maar we hebben gelukkig hele gunstige vlieg- en overstaptijden. Ons schema is als volgt:

6 okt.
Amsterdam v 09.20 u - Newark a 11.50 u
Newark v 14.55 u - Orlando a 17.43 u

10 okt.
Orlando v 08.45 u - Houston a 10.11 u
Houston v 11.15 u - San Francisco a 13.25 u

20 okt.
Seattle v 11.00 u - Houston a 17.14 u
Houston v 19.10 u - Amsterdam a 11.50 u (21 okt)

De stoelen hebben we op 4 van de 6 vluchten al kunnen reserveren. Tijdens het boeken werd deze stap overgeslagen, ondanks dat we kozen voor "seat assignment". Na het boeken kregen we een conf.nr. en konden we alsnog de toegewezen stoelen wijzigen in onze eigen voorkeur. Het bleek dat we volgens Seatguru.com enkele mindere plaatsen hadden. Alleen de stoelen op de terugweg zijn nog niet vast te leggen. Ondanks dat ook die wel op het e-ticket vermeld staan. Toen we de zitplaatsen gingen wijzigen, werden deze stoelen "blank".

Het e-ticket was erg snel dit keer. Een kwartier na de boeking ontvingen wij die al. Dat is nl. ook het teken dat de vlucht helemaal bevestigd en betaald is (klopte ook wel, zag gelijk bij mijn CreditCard-online dat het afgeboekt was... :wink: ). De ticketprijzen vielen mij reuze mee. Wij betalen p.p. EUR 560,33 (all-inn). Begin deze week waren de prijzen bij Continental voor dezelfde vluchten nog EUR 40 p.p. duurder. De prijzen van vliegtickets fluctueren dus erg op dit moment is mij opgevallen. Ook vluchten van Delta (waar we ook gekeken hebben) waren op het ene moment wel beschikbaar en dan weer niet. Delta is afgevallen omdat de tickets EUR 45 p.p. duurder waren en we daarbij ongunstige vliegtijden hadden. Allemaal zaken waar ik altijd heel erg goed naar kijk voordat ik boek. United viel af omdat die erg duur was naar mijn mening. Voor hetzelfde vliegschema kwamen we daar uit op tickets van ruim EUR 800 p.p.

Op het forum is al eens gesproken over de Boeing 757 waarmee Continental vliegt van Amsterdam naar New York (Newark). Dit zou een speciale versie zijn voor de lange afstandsvluchten. Is de indeling dan wel gelijk zoals die op seatguru.com staat? Wellicht kan iemand mij daar meer over vertellen. Het bewuste topic heb ik (nog) niet gevonden.

Verder hebben we gisteravond gelijk al 2 motels in Florida geboekt. Die prijzen waren zo belachelijk laag :lol: en de motels zagen er zo goed uit (Days Inn in Satellite Beach/Space Coast en Kissimmee) dat we die meteen maar vastgelegd hebben. Als iemand nog een leuke tip voor een motel aan de westkust van Florida (tussen de Everglades en Tampa) heeft horen we dat graag. Liefst met Wireless High-Speed Internet Acces omdat de laptop mee gaat dit keer! :D

Roland

Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

Wat een leuk vooruitzicht Roland. Lekker plannetjes maken en routes uitstippelen. En je gaat allemaal verschillende delen bezoeken. Kan je mooi een vergelijking maken en ons je wederwaardigheden meedelen op de AA-meeting :lol: :lol:

Groetjs Marja
Fan of the U.S.A.
enthusiast
Amerikafan

Bericht door enthusiast »

beste Roland en Piet,

Wat een leuke reis hebben jullie gepland. Heel veel plezier met de voorbereiding. Dat zal een paar gezellige avonden opleveren vóór de vakantie.

Misschien moet ik ook eens met mijn zussen gaan praten, :wink: .

Groetjes, Skanda
Anouschka
Amerikakenner

Bericht door Anouschka »

Wat leuk Roland !! Dus toch nog een keer naar Amerika dit jaar. Ik ben best jaloers hoor :oops: .

Veel succes met de voorbereidingen !
Manonneke

Bericht door Manonneke »

He Roland!

Leuk hoor, en dit keer met je broer, lijkt me heel gezellig voor je!

Het zijn wel veel vluchten trouwens...Maar daarmee zie je weer een heel stuk van de States.
Ik ben heel benieuwd hoe je het stuk van SF naar Seattle gaat invullen, dit is een stuk wat wij zelf ook nog een keer willen gaan rijden. (maar dan niet in de winter zoals onze andere reizen...) :wink:

Veel plezier met voorbereiden! :lol:

Manon
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

De laptop mee?? Jippie, liveverslag!

Mooie reis, ik ben erg benieuwd naar de invulling hiervan!
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Hoi Roland,

Ik was degene die wat gemeld heeft over de 757 voor lange afstanden, het ging echter over NWA en niet over Continental. NWA heeft haar bestaande 757's die naar Europa vliegen aangepast, bij mijn weten vliegt Continental gewoon met haar normale 757 naar Europa. Dit is o.a. te zien aan het aantal stoelen, beide hebben 16 stoelen in de business class, NWA heeft 144 stoelen in de Economy en Continental 159 stoelen. De seatpitch bij NWA is 33"-34" en bij Continental 31", bij NWA dus 5 tot 7,5 cm. meer beenruimte.
Ik hoop niet dat ik met dit bericht je voorpret een beetje bedorven heb, ook met de 757 van Continental kom je in Newark.
Veel plezier met de verdere voorbereiding.

Groeten Harry
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

De kustroute in Oregon is heel erg mooi,zeker een stuk van rijden.
Verder is Crater Lake NP een aanrader!
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Harry schreef:Hoi Roland,

Ik was degene die wat gemeld heeft over de 757 voor lange afstanden, het ging echter over NWA en niet over Continental. NWA heeft haar bestaande 757's die naar Europa vliegen aangepast, bij mijn weten vliegt Continental gewoon met haar normale 757 naar Europa. Dit is o.a. te zien aan het aantal stoelen, beide hebben 16 stoelen in de business class, NWA heeft 144 stoelen in de Economy en Continental 159 stoelen. De seatpitch bij NWA is 33"-34" en bij Continental 31", bij NWA dus 5 tot 7,5 cm. meer beenruimte.
Ik hoop niet dat ik met dit bericht je voorpret een beetje bedorven heb, ook met de 757 van Continental kom je in Newark.
Veel plezier met de verdere voorbereiding.
Bedankt Harry,

Nu je het zegt, weet ik het ook alweer dat het NWA betrof. En wat die beenruimte betreft, ach, daar maak ik mij niet druk om. Het is 8 uurtjes vliegen en dan kunnen we er alweer uit.

Het zal mijn vakantie(voor)pret in ieder geval niet bederven! :wink:

Roland

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer