Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vlucht geboekt met (ongedekte) credit card

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Vlucht geboekt met (ongedekte) credit card

Bericht door hekkie »

Gisteravond heb ik de vlucht voor onze najaarsvakantie geboekt bij Delta.com. De hele reservering ging goed, ik heb zelfs de stoelnummers vast kunnen leggen en ook onze bij te schrijven skymiles staan vermeld.

Bij de betaling heb ik echter de creditcardgegevens van Jan ingevuld zonder er bij na te denken dat we de meeste uitgaven in onze vakantie van afgelopen maand gedaan hebben van zijn CC en dat deze betalingen nog niet zijn verwerkt. Bovendien is zijn limietbedrag behoorlijk lager dan die van mijn CC. Op mijn credit card is nog meer dan genoeg ruimte voordat ik pas aan mijn limiet zit. Ik heb gewoon de verkeerde kaart gebruikt. Stom, stom....... :wink:

Ik kreeg na de boeking dus prompt een melding op mijn scherm dat de CC-limiet was overschreden en ik binnen 24 uur mij telefonisch in verbinding moest stellen met Delta Airlines. Dat heb ik vanmorgen gedaan. De zaak uitgelegd en mijn eigen creditcardgegevens doorgegeven (zit me ook niet lekker dat ik dat via de teleoon moest doen). Nu is het maar afwachten wat er gaat gebeuren.

De man heeft mij verzekerd dat mijn gegevens doorgespeeld worden aan de ticketservice van Delta en dat ik, als het goed is, z.s.m. een E-ticket via de mail kan verwachten met een conformationnummer en de ticketnummers. Wel moest ik waarschijnlijk geduld hebben tot maandag, omdat vanwege het weekend de verwerking wel iets langer kon duren.

Het hele gebeuren zit me niet lekker. De reservering van de vlucht is nog steeds ok volgens mij. Als ik mijn skymilesnummer intik, krijg ik (nog steeds) keurig onze itinarary in beeld. Maar dat met die creditcards zit me het meeste dwars. Ze hebben nu de gegevens van beide CC's, wat gaan ze er mee doen, gaat het elkaar overlappen, wordt de vlucht niet gecancelled als de betaling misloopt? Allemaal vragen die door mijn hoofd spelen.

Heeft iemand ervaring met iets soortgelijks? Duim in elk geval maar voor voor ons dat het allemaal goed komt.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Als het goed is, heeft de Delta agent gewoon de FOP (Form of Payment) in het computerrecord veranderd. Alles gaat via de computer en ze voeren gewoon het nieuwe credit card nummer in. Dat je je e-tickets wat later krijgt heeft waarschijnlijk enkel te maken met mankracht, intussen zijn je vluchten gewoon al betaald met de credit card (wij krijgen trouwens nooit e-ticket nummers toegestuurd, is dat gewoon in Nederland? De computer record locator is je bevestiging hier).

Om de gegevens zou ik me niet zo druk maken, er zijn vele duizenden credit card nummers in de omloop in de computers van de luchtvaartmaatschappijen. Voor de agenten zijn het enkel nummers, het is echt heel zeldzaam, dat iemand daar misbruik van maakt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Hoi Marjan,

Ik zou me geen zorgen maken over de boeking, de reservering blijft echt wel een tijd staan totdat er een betaling is. Misschien wordt het tijd voor een "echte" credit card van American Express, daar zit geen limiet op en kom je dus ook nooit voor dit soort verrassingen te staan. Wel wat duurder met de jaarlijkse bijdrage, maar alle fraude gedekt gratis bagage en vertragingsverzekering( in jullie geval erg toepasselijk).

Al duimend, Harry
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Harry schreef:>>> maar alle fraude gedekt gratis bagage en vertragingsverzekering( in jullie geval erg toepasselijk).
Vergis je niet. Dit soort zaken is ook gedekt bij mijn CC. Vluchtvertragingsverzekering heet het hier.... :wink:

Geen limiet is uiteraard gemakkelijker, maar mijn limiet is echt hoog genoeg hoor. Ik kom er bij lange na nooit in de buurt. Ik heb gewoon de verkeerde kaart gebruikt.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Petra/VS schreef:Als het goed is, heeft de Delta agent gewoon de FOP (Form of Payment) in het computerrecord veranderd. Alles gaat via de computer en ze voeren gewoon het nieuwe credit card nummer in. Dat je je e-tickets wat later krijgt heeft waarschijnlijk enkel te maken met mankracht, intussen zijn je vluchten gewoon al betaald met de credit card (wij krijgen trouwens nooit e-ticket nummers toegestuurd, is dat gewoon in Nederland? De computer record locator is je bevestiging hier).

Om de gegevens zou ik me niet zo druk maken, er zijn vele duizenden credit card nummers in de omloop in de computers van de luchtvaartmaatschappijen. Voor de agenten zijn het enkel nummers, het is echt heel zeldzaam, dat iemand daar misbruik van maakt.
Dankje Petra. Dat stelt me enigszins gerust. Bij de melding van gisteravond stond overigens dat als ik binnen 24 uur geen contact op zou nemen, de vlucht zou worden gecancelled. Dat is dan weer tegenstrijdig met jouw verhaal.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Vlucht geboekt met (ongedekte) credit card

Bericht door Coyote »

hekkie schreef:Ik heb gewoon de verkeerde kaart gebruikt. Stom, stom....... :wink:
Vergissen is menselijk zullen we maar denken. :wink:

Maar ik weet precies hoe je je voelt. Het zou mij ook niet lekker zitten als ik mij erop ingesteld had de reis te boeken, alles lijkt goed te gaan en plots krijg je deze melding.

Er zit echter niets anders op dan toch maar even af te wachten. Hopelijk heb je vandaag of morgen al bericht dat e.e.a. verwerkt en betaald is met jouw creditcard.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik zou me geen zorgen maken, Marjan! Ik kan me niet voorstellen dat met alle gautomatiseerde systemen er 2 betalingen kunnen worden geregistreerd zonder dat er ergens een "belletje" gaat rinkelen. En mocht het toch gebeuren, is dat volgens mij alweer heel snel opgelost met 1 telefoontje. Dit zijn niet het soort organisaties waar je een fraude van verwacht.

De meeste fraudes ontstaan door medewerkers bij restaurants of tankstations die de kaart daadwerkelijk in handen hebben en een kopie maken van jouw magneetstrip, daarom wordt nu ook het systeem met de pincode ingevoerd.

Geen zorgen maken, het komt allemaal goed!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

Marjan, ik heb verleden jaar een soortgelijk geval aan de hand gehad. Toevallig ook bij Delta. Wij hadden in oktober een voorboeking gedaan voor 2 personen naar New York. In december heb ik een definitieve boeking gedaan via Exitreizen. Heel toevallig vlogen zij ook met Delta. Ik had gedacht dat de eerdere boeking hierdoor zou komen te vervallen. Ik werd echter keurig opgebeld door Delta met de mededeling dat er al een boeking van ons stond. Na duizend excuses dat we niet daaraan gedacht hadden, hebben zij de voorboeking zonder problemen geannuleerd. Wij hebben er niets meer over gehoord. Ik zou me maar niet al teveel zorgen maken. Ik zou voor zekerheid maandag nog eens met Delta bellen. Ik zou zeggen als er niet genoeg op de CC staat kunnen ze het er ook niet af halen. Je moet gewoon zeggen dat ze de eerste boeking moeten annuleren en dat je ondertussen met jouw CC al een boeking hebt gedaan.

Succes en groetjes Marja
Fan of the U.S.A.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

hekkie schreef: Dankje Petra. Dat stelt me enigszins gerust. Bij de melding van gisteravond stond overigens dat als ik binnen 24 uur geen contact op zou nemen, de vlucht zou worden gecancelled. Dat is dan weer tegenstrijdig met jouw verhaal.

Gr. Marjan
Dat komt, omdat je op dat moment geen geldig betalingsmiddel had ingevoerd. De meeste "fares" (weet even het NL woord niet) gelden voor 24 uur, daarna zijn ze niet meer gegarandeerd. Toen je eenmaal een geldig betaalmiddel had gegeven zat je goed.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

"fares" (weet even het NL woord niet)
= tarieven :wink:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Bedankt! Ik ken heel veel reis jargon niet in het Nederlands, maar dat gaat off topic.
nicky
Amerika-ontdekker

Bericht door nicky »

Hoi Marjan,

Ik zou me geen zorgen maken. Ik werk bij Singapore Airlines en dit komt bij ons ook wel eens voor. Bij de eerste poging is dan geen toestemming van de credit card maatschappij gekomen en wordt er ook niets afgehouden. Door het nummer nu telefonisch door te geven heb je de boeking definitief gemaakt. Wij zetten net als Petra al zei het (nieuwe) credit card nummer de FOP (=form of payment) en daarna komt het goed. Bij Delta zal net als bij ons de mankracht en de drukte parten spelen zodat je niet gelijk maar een paar dagen later pas het E-ticket per e-mail krijgt. En wat betreft je nummer per telefoon ddorgeven: dit gebeurd bij ons heel vaak en bij ons is het zelfs zo als het ticket eenmaal uitgegeven is wij zelf ook niet meer het credit card nummer kunnen zien ter beveiliging dus maak je geen zorgen over misbruik van je credit card.

Nicky
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Harry schreef:Hoi Marjan,

Ik zou me geen zorgen maken over de boeking, de reservering blijft echt wel een tijd staan totdat er een betaling is. Misschien wordt het tijd voor een "echte" credit card van American Express, daar zit geen limiet op en kom je dus ook nooit voor dit soort verrassingen te staan. Wel wat duurder met de jaarlijkse bijdrage, maar alle fraude gedekt gratis bagage en vertragingsverzekering( in jullie geval erg toepasselijk).

Al duimend, Harry
Ook ontzettend handig dat die echte creditcard lang niet overal geaccepteerd word. Geef mij maar Mastercard of VISA. Weet ik zeker dat ik kan betalen ;-). Overigens ook een kaart zonder limiet kan nog altijd authorisatie problemen hebben hoor.

CC gegevens over de telefoon vind ik ook niet prettig. Maar in dit geval werd jij verzocht Delta te bellen toch? Zolang ze jou niet opbellen om te vragen om je gegevens zal het wel goed zitten.
- Mike
Dirk Jan
Amerikafan

Bericht door Dirk Jan »

Hoi Marjan,

ook ik heb precies hetzelfde gehad als jij. Ook even flink in paniek geweest omdat ik bang was dat ik toen mijn specifieke vlucht kwijt was. Gebeld en na een paar dagen verwerkt, niets aan het handje.

Was destijds (afgelopen januari 2007) ook bij Delta...

Komt wel goed

Succes
Dirk Jan
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik heb tot op heden nog geen mail met E-tickets gehad van Delta. De betaling is dus nog niet verwerkt. Wel heb ik net my itinerary gecheckt en die staat er nog steeds in, wat betekent dat de vlucht in ieder geval nog gecancelled is.

Ik moet maar eerst even geduld hebben tot en met maandag en dan maar eens weer zien of ik aan de bel moet trekken.

Iedereen in ieder geval heel erg bedankt voor de reacties. Sommige van jullie ervaringen hebben mij toch wat meer gerustgesteld.

Ik houd jullie op de hoogte van de (hopelijk goede) afloop.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik had er al niet meer op gerekend vandaag, maar zojuist zijn de e-tickets met de ticketnummers via de mail bij ons binnengekomen. Opluchting alom..... :wink:

Bij nadere beschouwing zie ik echter dat de tickets toch betaald zijn via de CC van Jan (wat eerst niet geaccepteerd werd). Dit roept bij mij al weer vraagtekens op. Ik hoop niet dat ze nog iets doen met mijn CC-gegevens die ik gisteren telefonisch heb doorgegeven.

Dan valt ons op dat bij "seats" het woord "coach" staat en niet de stoelnummers die ik gereserveerd heb. Vooral Jan maakt zich hier nogal druk om, omdat hij het uiterst belangrijk vindt op welke plaats hij zit, mede i.v.m. zijn lengte.

Is het "normaal" dat de stoelreserveringen niet genoemd worden op een E-ticket van Delta? Op onze E-tickets van United afgelopen vakantie, stonden de stoelnummers wel daarop vermeld nl. Als ik via internet naar onze itinerary kijk, staan de gekozen seatnummer overigens wel vermeld.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Nou hèhè, toch nog goedgekomen :lol:

V.w.b. die stoelen: kun je niet inloggen via de Deltasite? en je stoelen aanklikken, en event. verslepen/
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

hekkie schreef:Als ik via internet naar onze itinerary kijk, staan de gekozen seatnummer overigens wel vermeld.
Dan zou ik mij er niet druk om maken. Maak desnoods een printje hiervan zodat je kunt laten zien welke stoelen jullie gereserveerd hebben.

Mooi dat het e-ticket nu binnen is. Maak je geen zorgen v.w.b. je creditcardnummer. Houd wel even de afschriften in de gaten. Zou me niets verbazen dat, ondanks dat wel Jan's creditcardnummer vermeld staat op het e-ticket, ze jouw creditcardnummer gebruiken omdat ze dat handmatig ingevoerd hebben. Volg je me nog of wordt het nu nog verwarrender?? :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer