Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bestelde auto gekregen of "or simular". De ervarin

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bestelde auto gekregen of "or simular". De ervarin

Bericht door Ruud2004 »

We hebben het er al eens eerder over gehad op dit forum, wat voor een auto zal je krijgen. Heb je de door jou bestelde/gehoopte auto gekregen of is het een "or simular" geworden. Misschien heb je wel een "up-grade" los weten te peuteren. Was je tevreden over het verhuurbedrijf ? Geef het aan, wellicht handig voor een ander of voor de volgende keer.

Ik zal aftrappen !

Jaar: juli 2007

Geboekte auto: Minivan.

Gekregen auto: Chrysler Pacifica 4.0

Besteld bij: Eautohuur.(via internet "all inclusive")

Verhuurmaatschappij: Advantage.

Service:
Auto opgehaald- en ingeleverd in het nieuwe "Carrental Centre" in Las vegas. Nieuw complex waar alle autoverhuurmaatschappijen bij elkaar zitten. Gratis Shuttle van de luchthaven naar Carrental Centre. Goed en snel geholpen, geen geleur met verzekeringen. Voucher van Eautohuur deed zijn werk. Op eigen verzoek minivan omgezet in Chrysler Pacifica. Mooie schone auto met nog geen 10.000 mile op de teller. Voldeed geheel naar onze verwachtingen.

Waardering cijfer 1 t/m 10: 9
Laatst gewijzigd door Ruud2004 op 02 aug 2007, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

tot nu toe hebben wij 4 x een trailblazer besteld en gekregen! Bij national mag je gewoon kiezen uit wat er staat, dus kleur of type of ander merk van zelfde caliber! Nooit geen problemen gehad, en altijd goede service tot nu toe.

Wij hebben gehuurd bij Alamo/National. Voor dit jaar weer een blazer gehuurd bij Alamo in Denver!
can't wait to travel again.....
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Jaar: 2007
Geboekte auto: Equinox (EQ klasse)
Gekregen auto: Mitsubishi Outlander (we hadden ook een Jeep Liberty of een Toyota RAV4 kunnen nemen)
Besteld bij: USAReisen (via internet "all inclusive")
Verhuurmaatschappij: Alamo
Service:
Auto opgehaald- en ingeleverd op Orlando Airport. Goed en snel geholpen, wel gevraagd of we wilden upgraden en of we RSP wilden. Beide vriendelijk NEE op gezegd en verder geen probleem. De dame achter de balie was verder erg vriendelijk en gaf ons nog tips voor de reis.
Mooie schone auto met weinig mijlen op de teller. Moest wel eerst even wennen aan het feit dat je kon schakelen en op de automaat kon rijden met deze auto. Hij stond dus eerst in de verkeerde stand :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Afgelopen januari ben ik met Marjan (hekkie) in het Noordoosten geweest.

Geboekte auto's: Ford Mustang, 2x (Cat. D, Standaard)
Gekregen auto's: Ford Fivehunderd (Cat. F, Full Size), gratis en een Equinox (d.m.v. zelf gekozen upgrade).
Besteld bij: Rechtstreeks bij Hertz via http://www.hertz.nl/anwb met 10% ANWB ledenkorting.
Verhuurmaatschappij: Hertz
Service: Zoals altijd bij Hertz, zeer goed. Correct geholpen, geen gezeur over verzekeringen. In Cincinnati kregen we een upgrade zonder dat we erom vroegen. In Washington, DC hebben we zelf gekozen voor een upgrade. Van het upgrade-bedrag werd ook nog eens 10% afgedaan omdat ik lid ben van de ANWB. Beide auto's waren zeer goed. De Ford Fivehunderd had slechts 300 mijl op de teller toen we 'm mee kregen.
Waardering: cijfer 1 t/m 10: 10
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Huur gemiddeld twee keer per maand een auto.

Geboekte auto's: Een of andere Dodge; maakt me niets uit.
Gekregen auto's: Een of andere Dodge, zelf uitgezocht.
Besteld bij: Dollar.
Verhuurmaatschappij: Altijd Dollar. Heb anderen geprobeerd, maar deze bevalt me het best. NOOIT meer Alamo.
Service: Prima. Ik ben een Express Member, dus de papieren hoef ik alleen maar te tekenen, en 3 minuten na aankomst zit ik in de auto.
Waardering: cijfer 1 t/m 10: Nooit problemen gehad, dus 10.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

In Juni auto afgehaald op San francisco Airport en weer ingeleverd in Las Vegas.

Geboekte auto: Full size
Gekregen auto: Premium - Mercury Grand Marquis (een van de laatste grote amerikaanse sedans met V8.)
Besteld bij: Avis
Verhuurmaatschappij: Avis, ook voor ons nooit meer Alamo.
Sevice: geweldig, wij zijn express preffered member via KLM Flying Bleu, automatisch een gratis upgrade naar een hogere klasse, nergens wachten, op een bord staat je naam met een parkeerplaats en daar staat je auto met het contract er al in, tekenen en wegrijden, in een paar minuten gebeurd.
Waardering: kan niet beter een 10 dus.
Lexicon
Amerikafan

Bericht door Lexicon »

Gekregen auto: Toyota RAV4 (ze wilden ons eerst een Kia Sportage meegegven, maar die hoef ik niet!)
Service:
Auto opgehaald in Seattle en afgeleverd in Salt Lake City. Ze probeerden ons natuurlijk wel een peperdure upgrade en extra verzekering aan te smeren maar dit hebben we niet gedaan.
De auto had wat weinig vermogen, wat je wel kon merken bij flinke stukken bergopwaarts. Verder niks mis mee.
Waardering cijfer 1 t/m 10: 7
BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door BigAppleLover »

Gekregen auto: Nissan Xterra (3000ml op de teller)
Service:
- Auto opgehaald in San Francisco vestiging O'Farrelstreet en ingeleverd op San Francisco International Airport.
- Bij het ophalen werden we goed en snel door een ietswat norse medewerkster geholpen. Er werd niet geprobeerd een upgrade of verzekering aan te smeren.
- Op mijn vraag of ik zelf een auto mocht uitkiezen werd gezegd dat dat niet kon. Een enorm grote, bijna nieuwe Nissan Xterra werd voorgereden.
- Verder nog keurig uitleg en een plattegrond gekregen over hoe we het snelst de stad (richting Monterey) uit kwamen. Wat overigens erg makkelijk was.
- We werden gevraagd zelf de auto nog even op eventuele schade te controleren. De auto zou schadevrij zijn. Toen er her en der een paar krassen op bleken te zitten, werd dat zonder enige controle direct genoteerd en ondertekend door de medewerkster.
- Bij het inleveren op het vliegveld werd onze auto door een vriendelijke medewerker van buiten gecontroleerd en werd de kilometerstand afgelezen.
Waardering cijfer: 9
Laatst gewijzigd door BigAppleLover op 03 aug 2007, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
Anouschka
Amerikakenner

Bericht door Anouschka »

Jaar: 2006
Geboekte auto: Intermediate
Gekregen auto: Chevrolet Malibu
Besteld bij: Kuoni
Verhuurmaatschappij: Avis
Service:
Perfect. We hebben de auto opgehaald en afgeleverd op Las Vegas Airport. Het ging allemaal heel snel. Er werd totaal niet gezeurd over een upgrade of extra verzekeringen. De auto die we meekregen was splinternieuw.
Waardering cijfer 1 t/m 10: Niets op aan te merken, dus een 10
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Geboekte auto: NISSAN XTERRA (Cat. SFAR, Standaard SUV)
Gekregen auto: TOYOTA HILANDER (zelfde categorie)
Besteld bij: Rechtstreeks bij Hertz via http://www.hertz.nl/anwb met 10% ANWB ledenkorting.
Opgehaald en gebracht: Phoenix, AZ
Service: Prima. Shuttle stond klaar.
Waardering: cijfer 1 t/m 10: 9
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Gekregen auto: Mitsubishi Outlander (Midsize SUV)
Besteld bij: USAReisen.de (All Inclusive, voor een mooie prijs)
Service: Prima, er werd wel gevraagd of we een upgrade wilden of de extra Road Service maar dit hebben we geweigerd.
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
monster
Amerikakenner

Bericht door monster »

Joke en Harry, ik ben een beetje nieuwschierig... Jullie schrijven beiden; nooit meer Alamo.... Mag ik vragen wat de reden daarvan is???
Zelf boek(t)en wij altijd via Hertz ivm neverlost navigatie, maar nu we een eigen tomtom hebben .......
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Hoi Monster,

Onze slechte Alamo ervaringen dataren inmiddels van drie en vier jaar geleden en allemaal in Las Vegas de keren daarvoor hadden we geen echte problemen afgezien van het gezeur over upgrades en extra verzekeringen. Vier jaar geleden kwamen we om 19:30 uur aan in las Vegas, koffers en zo ging allemaal snel dus we waren om 20:00 uur bij Alamo, daar was één medewerker aan het werk en een gigantische rij met mensen, later kwam er nog wel een tweede bij, we reden om 23:00 uur het terrein af. Drie jaar geleden hadden we een premium auto geboekt en wilde ze ons een PT-cruiser meegeven, dat is dus eigenlijk een compact, maar er was niets beschikbaar, het terrein was ook helemaal leeg op de paar PT-cruisers na. Overal stonden mensen te wachten totdat er weer een auto van het achterterrein gereden werd. Na veel gedoe en gezeur kregen we eindelijk de toezegging dat we een premium auto zouden krijgen en na een hele tijd wachten kwam er eindelijk een Pontiac Bonneville, prima auto en ook precies wat we geboekt hadden. Bij het wegrijden bleek de tank bijna leeg te zijn terwijl we het zo beroemde Gold-tarief geboekt hadden, bij de slagboom werd er een aantekening gemaakt op het contract dat we bij inleveren het geld voor de tank benzine weer terug zouden krijgen. Drie weken later brachten we de auto weer terug en moesten we naar een kantoortje van costumer service om het geld terug te krijgen, dit stond echter helemaal vol met allemaal mensen die klachten hadden en er was één medewerker die alles af moest handelen. We vroegen om een manager, die kwam niet en na een uur wachten zijn we maar gegaan om niet onze vlucht te missen. Sinds die tijd huren we bij Avis en dat is echt een verademing, voor ons nooit meer Alamo hoe goedkoop ze ook zijn.

Harry
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Mjah.. tegenover 1 slechte ervaring staan 100e goede ervaringen.
Alamo staat er wel om bekend dat ze vaak zeuren om upgrades maar dat hoort er nu eenmaal bij. Gewoon nee zeggen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Geboekte auto: Ford Focus (Compact)
Gekregen auto: Ford Mustang convertible (Compacts waren op)
Besteld bij: United Vacations
Service: Auto opgehaald bij de balie opp het vliegveld van Kona. Beetje langzaam bij de balie, maar dat verwacht je op een tropisch eiland ;), verder geen klachten.
Waardering cijfer 9

Mij slechtste ervaring met een verhuurbedrijf was Budget. Zij probeerden een week nadat ik de auto had ingeleverd, schade aan deze auto op mij te verhalen. Ik had de auto schadevrij weer ingeleverd. Ik heb mijn eigen verzekering ingeschakeld, die deze poging tot fraude in de kiem heeft gesmoord. Na deze ervaring voor mij geen Budget meer. Na mijn verhaal hierover te hebben gehoord is het bedrijf waar ik werk ook geswitched van Budget naar Hertz. Dus dit soort praktijken kan voor zo'n bedrijf een aanstekelijk negatief effect hebben. Misschien ben ik wel de ene klant in 10000 die zo'n ervaring heeft, maar dit zijn wel de gevallen die tellen. Budget had ook wel wat meer moeite mogen doen om de kreukels in onze relatie weg te strijken, maar geen van dit alles. Ik kreeg alleen dreigementen aan mijn adres.
helena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door helena »

Geboekte auto: Mid size
Gekregen auto: Premium - Mercury Grand Marquis (zacht blauw)
Besteld bij: Exit-reizen
Verhuurmaatschappij: Dollar
Waardering: 9
Opgehaald in Las Vegas ingeleverd in LA.
De dame van kantoor in LV was enorm aan het pushen om extra verzekeringen aan te smeren, terwijl we reeds een volledige dekking hadden genomen.
Als zij niet zo opdringerig was geweest was de waardering een 10 geweest.
http://soninetravel-usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
benchen
Amerikafan

Bericht door benchen »

Gekregen auto: Toyota Highlander V6 4WD (Midsize SUV)
Besteld bij: USAReisen.de (All Inclusive, voor een mooie prijs)
Service: Prima, er werd wel gevraagd of we een upgrade wilden, geweigerd en we mochten toch om het even welke SUV kiezen, hebben vervangwagen gebracht toen we panne hadden binnen erg korte tijd en zonder enige bijkomende kost
Waardering cijfer 1 t/m 10: 10
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Geboekte auto: 5 Pax 4WD/AWD SUV
Gekregen auto: Ford Explorer 4WD (In eerste instantie een Trailblazer maar deze was geen 4x4. Zonder problemen om kunnen ruilen)
Besteld bij: Hotelplan
Service: Opgehaald in Phoenix, ingeleverd in Las Vegas. Lekke band gehad en telefonische bereikbaarheid ging moeizaam. Bij het inleveren van de auto werd alles keurig afgehandeld. Geld voor bandenreparatie cash teruggekregen en ook de gemaakte fout van een verkeerde huurperiode werd keurig kosteloos hersteld.
Waardering: 9
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Geboekte auto: Grand Cherokee Laredo (Standard SUV)
Gekregen auto: Dodge Durango ltd (Premium SUV). We mochten zelf uit een rij auto's kiezen.
Besteld bij: Rechtstreeks bij Dollar via http://www.dollar.com
Opgehaald en gebracht: Los Angeles, LAX
Service: Prima. We zijn Express member, dus binnen een paar minuten was alles afgehandeld
Waardering: cijfer 1 t/m 10: 10
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Shadow$
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Shadow$ »

Geboekte auto:
Gekregen auto: Chrysler PT Cruiser
Besteld bij:
Service: Prima
Waardering cijfer 1 t/m 10: 8

De eerste twee keer dat we naar de VS gingen hadden we bij Hertz een auto gereserveerd. De eerste keer in Chicago hadden we geluk dat de bestelde auto net was afgeleverd want we waren al een andere auto aan het uitkiezen. De tweede keer in San Fransisco kregen we de wagen mee die we gererveerd hadden maar er zat geen neverlostsysteem in en ze hadden geen neverlostsystemen meer want die waren allemaal verhuurd. We hebben toen alles geannuleerd. Toen zijn we terug naar ons hotel gegaan en het hotel heeft toen Dollar voor ons gebeld en bij Dollar hebben ze ons toen erg goed geholpen. Begin 2007 zaten we in New York en toen gingen we naar een Dollar autoverhuur in de stad. Ze verhuurde hier geen neverlostsystemen dus gingen we daar geen auto huren. We zijn toen naar het vliegveld gegaan en hebben daar een auto gehuurd bij Dollar. Daar werden we weer erg goed geholpen!

Na al dat gedoe om een auto te huren hebben we besloten om niet meer van te voren te reseveren en als we aankomen op het vliegveld meteen naar een Dollar autoverhuur te gaan die bij het vliegveld ligt. We hebben het idee dat je bij een autoverhuur die bij het vliegveld ligt meer keuze hebt dan een autoverhuursbedrijf die in de stad ligt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer