Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reizen met een camper: praktische vragen + LA
Reizen met een camper: praktische vragen + LA
Maar ik heb nog een paar andere vragen mbt de camper:
Wat raden jullie aan mbt de verzekering, gewoon de standaard verzekering of de uitgebreide verzekering?
De camper en persoonlijke inventaris, is dit wat, ik geloof dat wij de camper inventaris voor niets krijgen maar de persoonlijke inventaris kost ongeveer 150,00 of raden jullie aan om daar spullen te kopen. Ik zou toch zowieso zelf wat badhandoeken en theedoeken meenemen, dus gaat het eigenlijk om de kopjes/bordjes/slaapzakken/kussens etc;
Onze laatste dagen zullen in LA zijn, zoals het nu uitziet hebben wij een avondvlucht terug, daaraan voorafgaand zullen wij de volgende planning hebben:
SD 28-jul
SD 29-jul
LA 30-jul
LA 31-jul
LA 1-aug
retour 2-aug
Nu had ik 2 ideeen in gedachten:
1: op 29 juli vroeg uit San Diego vertrekken zodat wij de camper dan in kunnen leveren en over kunnen stappen op een huurauto en de laatste nachten in een hotel verblijven;
2: de camper op 2 augustus terug brengen en dan de tijd tussen het terugbrengen om 11.00 en inchecken 17.00 maar ergens rond hangen.
Misschien is het handiger om even te vertellen wat wij in LA willen doen:
In ieder geval:
- Disney
- Hollywood/walk of Fame
evt: Universal Studios
Wat raden jullie aan mbt de verzekering, gewoon de standaard verzekering of de uitgebreide verzekering?
De camper en persoonlijke inventaris, is dit wat, ik geloof dat wij de camper inventaris voor niets krijgen maar de persoonlijke inventaris kost ongeveer 150,00 of raden jullie aan om daar spullen te kopen. Ik zou toch zowieso zelf wat badhandoeken en theedoeken meenemen, dus gaat het eigenlijk om de kopjes/bordjes/slaapzakken/kussens etc;
Onze laatste dagen zullen in LA zijn, zoals het nu uitziet hebben wij een avondvlucht terug, daaraan voorafgaand zullen wij de volgende planning hebben:
SD 28-jul
SD 29-jul
LA 30-jul
LA 31-jul
LA 1-aug
retour 2-aug
Nu had ik 2 ideeen in gedachten:
1: op 29 juli vroeg uit San Diego vertrekken zodat wij de camper dan in kunnen leveren en over kunnen stappen op een huurauto en de laatste nachten in een hotel verblijven;
2: de camper op 2 augustus terug brengen en dan de tijd tussen het terugbrengen om 11.00 en inchecken 17.00 maar ergens rond hangen.
Misschien is het handiger om even te vertellen wat wij in LA willen doen:
In ieder geval:
- Disney
- Hollywood/walk of Fame
evt: Universal Studios
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Als je de camper om 11.00 uur inlevert, moet je de papierhandel nog afwerken en wordt je met de shuttle van de camperverhuurder naar het vliegveld gebracht. Hoe laat vlieg je terug? Wij hebben onze tijd meestal wel nodig ...
Wij hebben gekozen voor de uitgebreide verzekering, maar dat is afhankelijk van hoeveel eigen risico je wil nemen. Dit soort persoonlijke beslissingen moet je zelf nemen, ben ik bang.
Tja, wij nemen de inventarissen er eigenlijk altijd bij, die zijn meestal gratis bij hele vroege boeking. Ook weer zo'n keuze .. ik vin dhet gewoon handig, een volledig ingerichte camper, maar koop wel handdoeken bij of neem ze mee.
Wij hebben gekozen voor de uitgebreide verzekering, maar dat is afhankelijk van hoeveel eigen risico je wil nemen. Dit soort persoonlijke beslissingen moet je zelf nemen, ben ik bang.
Tja, wij nemen de inventarissen er eigenlijk altijd bij, die zijn meestal gratis bij hele vroege boeking. Ook weer zo'n keuze .. ik vin dhet gewoon handig, een volledig ingerichte camper, maar koop wel handdoeken bij of neem ze mee.
Als de planning doorgaat vliegen wij om 19.00 terug.nieuwenoord schreef:Als je de camper om 11.00 uur inlevert, moet je de papierhandel nog afwerken en wordt je met de shuttle van de camperverhuurder naar het vliegveld gebracht. Hoe laat vlieg je terug? Wij hebben onze tijd meestal wel nodig ...
Ik heb hier een hele stapel rafelhanddoeken liggen voor kamp en die gaan mee.......
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
De eerste 2 vragen moet je voor jezelf beantwoorden.
Hou je van risico dan geen verzekering. Wil je op veilig gaan (zover dat kan) dan neem je een extra verzekering.
De camperuitrusting en de persoonlijke uitrusting waren bij ons verplicht. Als dat niet meer zo is dan moet je de vraag stellen heb ik de tijd en zin om alles te gaan kopen nadat ik de camper heb gekregen.
Het kost aanzienlijk wat tijd omdat je eerst de winkel moet vinden en daarna nog de weg in de winkel K--mart/wal mart enz. N.b. De GPS werkt niet in zo'n winkel.
Voor de keuze wanneer in te leveren moet je de volgende dingen overwegen:
Je wel heel erg vroeg uit SD vertrekken om de camper in LA in te leveren.
RoadBear b.v. ligt helemaal aan de andere kant van LA. El-Monte ligt wat gunstiger t.o.v. San Diego. Maar je moet wel over de I-5 en die staat altijd vol. Je moet ook rekening houden met het feit dat je af moet tanken en afhankelijk van de verhuurder ook het gas af moet vullen.
Wij hebben dit jaar de laatste paar dagen een auto gehuurd. Dit omdat de camper eerder ingeleverd moest worden dan wij weg wilde.
Het voordeel hiervan was wel dat je overal kon komen en parkeren.
Voor Hollywood is dit best wel makkelijk.
Bij Disney en Universal kan je ook je camper goed parkeren en er zijn campgrounds in de buurt.
Je bent zo wat mobieler.
Bij het huren van een auto kan je heen en weer rijden naar een hotel of verschillende hotels nemen.
Het is maar net wat je voorkeur is.
Het inleveren van een camper kan best lang duren als je wat later op de ochtend bent. Je bent afhankelijk hoeveel medewerkers er zijn om zo'n camper in te nemen. Je bent namelijk niet de enige die op die dag je camper inlevert.
Wij waren dit jaar b.v. pas om 13.00 op het vliegveld en waren bij het inleveradres al om 9.30.
Het kost dus behoorlijk wat tijd om je camper in te leveren.
Hou je van risico dan geen verzekering. Wil je op veilig gaan (zover dat kan) dan neem je een extra verzekering.
De camperuitrusting en de persoonlijke uitrusting waren bij ons verplicht. Als dat niet meer zo is dan moet je de vraag stellen heb ik de tijd en zin om alles te gaan kopen nadat ik de camper heb gekregen.
Het kost aanzienlijk wat tijd omdat je eerst de winkel moet vinden en daarna nog de weg in de winkel K--mart/wal mart enz. N.b. De GPS werkt niet in zo'n winkel.
Voor de keuze wanneer in te leveren moet je de volgende dingen overwegen:
Je wel heel erg vroeg uit SD vertrekken om de camper in LA in te leveren.
RoadBear b.v. ligt helemaal aan de andere kant van LA. El-Monte ligt wat gunstiger t.o.v. San Diego. Maar je moet wel over de I-5 en die staat altijd vol. Je moet ook rekening houden met het feit dat je af moet tanken en afhankelijk van de verhuurder ook het gas af moet vullen.
Wij hebben dit jaar de laatste paar dagen een auto gehuurd. Dit omdat de camper eerder ingeleverd moest worden dan wij weg wilde.
Het voordeel hiervan was wel dat je overal kon komen en parkeren.
Voor Hollywood is dit best wel makkelijk.
Bij Disney en Universal kan je ook je camper goed parkeren en er zijn campgrounds in de buurt.
Je bent zo wat mobieler.
Bij het huren van een auto kan je heen en weer rijden naar een hotel of verschillende hotels nemen.
Het is maar net wat je voorkeur is.
Het inleveren van een camper kan best lang duren als je wat later op de ochtend bent. Je bent afhankelijk hoeveel medewerkers er zijn om zo'n camper in te nemen. Je bent namelijk niet de enige die op die dag je camper inlevert.
Wij waren dit jaar b.v. pas om 13.00 op het vliegveld en waren bij het inleveradres al om 9.30.
Het kost dus behoorlijk wat tijd om je camper in te leveren.
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: Reizen met een camper: praktische vragen + LA
Ik zag net op je offerte dat ook de persoonlijke inventaris gratis ismyste87 schreef:Maar ik heb nog een paar andere vragen mbt de camper:

Weer mooi mee genomen.
Annie
Re: Reizen met een camper: praktische vragen + LA
Nee, dat was een fout in de offerte, de persoonlijke inventaris is niet inbegrepen en komt ons vieren op zo'n 140,00. Slaapzakken heb ik hier wel liggen, oude handdoeken en theedoeken ook wel.Annie schreef:Ik zag net op je offerte dat ook de persoonlijke inventaris gratis ismyste87 schreef:Maar ik heb nog een paar andere vragen mbt de camper:
![]()
Weer mooi mee genomen.
Annie
Verder denk ik dat de eerste dag zowieso een winkeldag zal zijn en of wij dan veel of weinig aan moeten schaffen maakt dan niet zo heel veel meer uit. Komt bij dat ik gek ben op buitenlandse grote winkels........
Nog een praktische vraag, misschien dat jullie antwoord kunnen geven:
Als wij met een auto/hotels zouden gaan kunnen (ik weet niet of het mogen is) wij over onverharde wegen rijden en in Monument Valley bijvoorbeeld.
Met een camper lijkt mij dat dit niet mag, zouden wij dan veel missen aan bijzondere plekken (oa cotton canyonroad)?????
Hoe gaan jullie met het volgende om: stel je bent vroeg (zeg 14.00) op de plaats van bestemming, in de omgeving is nog wel het een en ander te zien en te doen, hoe gaan jullie hiermee om?
Als wij met een auto/hotels zouden gaan kunnen (ik weet niet of het mogen is) wij over onverharde wegen rijden en in Monument Valley bijvoorbeeld.
Met een camper lijkt mij dat dit niet mag, zouden wij dan veel missen aan bijzondere plekken (oa cotton canyonroad)?????
Hoe gaan jullie met het volgende om: stel je bent vroeg (zeg 14.00) op de plaats van bestemming, in de omgeving is nog wel het een en ander te zien en te doen, hoe gaan jullie hiermee om?
(camperfan) Wij zijn altijd vroeg op de bestemming. Omdat wij de avond ervoor beslissen wat we gaan doen. We rijden ook niet veel mijlen. Wij zetten de camper op de camping gaan lunchen en gaan dan leuke dingen doen in de omgeving.
Volgens mij heb je niet zoveel aan mijn antwoord
vrolijke groetjes,
Volgens mij heb je niet zoveel aan mijn antwoord

vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Even een foto van een campingkit die je meekrijgt.

Go T@bbing!!!!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Leuke foto
Heb je dat allemaal uit de kastjes gehaald of kreeg je dat zo mee???
Wij kregen trouwens vorig jaar gewoon van alles zes stuks mee, dus ook zes bekers, zes borden, zes glazen, zes schaaltjes etc. We hebben maar voor twee personen kits besteld. Alleen het linnengoed was voor twee personen, maar verder niet. Toen ze zagen dat onze zoon erbij was, die niet met ons zou verder reizen, kregen we zo extra beddengoed mee, voor het geval dat. Kwam goed uit, want uiteindelijk is hij de laatste twee nachten wel bij ons 'aan boord' geweest.
Tja, wat betreft het rijden over onverharde wegen, je weet dat je met een camper niet overal kan komen. Wij huren af en toe een auto onderweg om bijvoorbeeld de Apache Trail te kunnen rijden en te Jeepen in Moab.

Wij kregen trouwens vorig jaar gewoon van alles zes stuks mee, dus ook zes bekers, zes borden, zes glazen, zes schaaltjes etc. We hebben maar voor twee personen kits besteld. Alleen het linnengoed was voor twee personen, maar verder niet. Toen ze zagen dat onze zoon erbij was, die niet met ons zou verder reizen, kregen we zo extra beddengoed mee, voor het geval dat. Kwam goed uit, want uiteindelijk is hij de laatste twee nachten wel bij ons 'aan boord' geweest.
Tja, wat betreft het rijden over onverharde wegen, je weet dat je met een camper niet overal kan komen. Wij huren af en toe een auto onderweg om bijvoorbeeld de Apache Trail te kunnen rijden en te Jeepen in Moab.
Nee,.. even googlen. Deze foto komt van de site van Frazerway RV rentals uit Canada. Maar bij alle verhuurbedrijven kregen we hetzelfde mee.nieuwenoord schreef:Leuke fotoHeb je dat allemaal uit de kastjes gehaald of kreeg je dat zo mee???
Wat ik nog altijd mee neem is een aantal scheerlijnen. Voor na het douchen dan hang je de handdoeken even te drogen. In of buiten de camper. In een kleine truckcamper hangt het wel heel raar

En de volgende ochtend zijn ze droog en kun je ze zo opvouwen.... (wij douchen niet s'morgens...veel te lastig

nou doei,
Go T@bbing!!!!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Alleen staat er in de meeste campgroundregels dat men geen lijnen mag spannen.
Wij hebben een waslijn van een meter of 10 bij om kleren die niet in de droger mogen/kunnen
en spannen die tussen een boom en de camper of we hangen de spullen op de kleerhangers die bij de camper horen en hangen die in een boom of aan de spiegels, dat laatste moet je wel mee uitkijken als je al wat langer onderweg bent cq een dirtroad gereden hebt dan wordt de was weer vies van langs de camper waaien

Wij hebben een waslijn van een meter of 10 bij om kleren die niet in de droger mogen/kunnen
en spannen die tussen een boom en de camper of we hangen de spullen op de kleerhangers die bij de camper horen en hangen die in een boom of aan de spiegels, dat laatste moet je wel mee uitkijken als je al wat langer onderweg bent cq een dirtroad gereden hebt dan wordt de was weer vies van langs de camper waaien

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als die camper inleveren zoveel tijd kost, wat wordt er dan allemaal gedaan?
Neemt het ophalen dan ook zoveel tijd in beslag?
Kan er natuurlijk ook voor kiezen om de camper een dag later in te leveren en hem dan 's middags wegbrengen maar dat lijkt mij geen optie.
Hoe zit El Monte tov andere dingen zodat je eventueel nog iets in de buurt kunt gaan doen ter overbrugging?
Neemt het ophalen dan ook zoveel tijd in beslag?
Kan er natuurlijk ook voor kiezen om de camper een dag later in te leveren en hem dan 's middags wegbrengen maar dat lijkt mij geen optie.
Hoe zit El Monte tov andere dingen zodat je eventueel nog iets in de buurt kunt gaan doen ter overbrugging?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tja, wat kost tijd? Op zich kan het heel snel gaan, maar als je er al om half tien bent, moet je toch tot 11 uur wachten vaak om met de shuttle mee naar het vliegveld of je hotel te rijden. Ze rijden niet voor elke klant apart.
Het ophalen idem dito: je moet soms met meerdere anderen meerijden en de uitleg van de camper en het afwerken van de papierhandel hangt ook wat af van hoeveel anderen er nog tegelijk aankomen. Bij ons ging het altijd erg vlot, maar wij hebben ook alle keren een hele vroege pickup gevraagd en gekregen. Afgelopen seizoen werden we om zeven uur opgehaald bij het hotel, hebben we een half uur in de shuttle gezeten (zover was het nou eenmaal) en hebben we uitgebreid rustig koffie gedronken bij Road Bear.
Neem de tijd om de camper met de verhuurder goed te bekijken op eventuele bestaande schades, laat alles goed uitleggen en probeer dingen uit. Als je weg bent, ben je weg en heb je weinig meer te vragen of op te merken. Wij reden dit jaar om negen uur 's morgens al weg bij Road Bear, maar wij weten ondertussen wel hoe een camper werkt, maar toch ... altijd nog even luisteren en vooral goed kijken of alles ok is!
Ik merk dat je elk uurtje gevuld wilt hebben, maar het is vakantie ... soms zul je een tijdje moeten wachten, het is niet anders. De afstanden zijn overal groot, ook in de steden, dus zomaar even wat anders gaan doen, lukt vaak niet.
Het ophalen idem dito: je moet soms met meerdere anderen meerijden en de uitleg van de camper en het afwerken van de papierhandel hangt ook wat af van hoeveel anderen er nog tegelijk aankomen. Bij ons ging het altijd erg vlot, maar wij hebben ook alle keren een hele vroege pickup gevraagd en gekregen. Afgelopen seizoen werden we om zeven uur opgehaald bij het hotel, hebben we een half uur in de shuttle gezeten (zover was het nou eenmaal) en hebben we uitgebreid rustig koffie gedronken bij Road Bear.
Neem de tijd om de camper met de verhuurder goed te bekijken op eventuele bestaande schades, laat alles goed uitleggen en probeer dingen uit. Als je weg bent, ben je weg en heb je weinig meer te vragen of op te merken. Wij reden dit jaar om negen uur 's morgens al weg bij Road Bear, maar wij weten ondertussen wel hoe een camper werkt, maar toch ... altijd nog even luisteren en vooral goed kijken of alles ok is!
Ik merk dat je elk uurtje gevuld wilt hebben, maar het is vakantie ... soms zul je een tijdje moeten wachten, het is niet anders. De afstanden zijn overal groot, ook in de steden, dus zomaar even wat anders gaan doen, lukt vaak niet.
Gaat mij niet om het wachten, in principe zullen wij toch bezig zijn en die tijd is ook geen probleem, maar meer om de kinderen. Die worden dan erg onrustig en weten niet waar ze aan toe zijn, vooral Steven wordt dan onrustig en gaat zich uitkuren, en dat bevordert niet direkt mijn humeur......., maar als ik van tevoren weet dat het even kan duren kan ik hem en onszelf daarop voorbereiden en dan is het al wat makkelijker te doennieuwenoord schreef:Tja, wat kost tijd? Op zich kan het heel snel gaan, maar als je er al om half tien bent, moet je toch tot 11 uur wachten vaak om met de shuttle mee naar het vliegveld of je hotel te rijden. Ze rijden niet voor elke klant apart.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Als je een vroege pick-up (PAD-transfer bij E-M) neemt is het niet zo druk en kan je vlugger weg. (Kost wel extra)
Via de site van Tioga kan je alvast een film bekijken met uitleg over het gebruik van de campers van E-M.
Als je dat op het gemak (eventueel een paar keer) thuis doet hoef je er op het verhuurstation niet meer naar te kijken, terwijl alle andere huurders naar de film ( 20 minuten) kijken kunnen jullie de papierwinkel afhandelen en de camper inspecteren zo kan je ook 1 tot 1,5 uur winnen.
Wij zijn meestal binnen 1 á 1,5 onderweg maar hebben natuurlijk al wat ervaring
Via de site van Tioga kan je alvast een film bekijken met uitleg over het gebruik van de campers van E-M.
Als je dat op het gemak (eventueel een paar keer) thuis doet hoef je er op het verhuurstation niet meer naar te kijken, terwijl alle andere huurders naar de film ( 20 minuten) kijken kunnen jullie de papierwinkel afhandelen en de camper inspecteren zo kan je ook 1 tot 1,5 uur winnen.
Wij zijn meestal binnen 1 á 1,5 onderweg maar hebben natuurlijk al wat ervaring

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 28 Reacties
- 3748 Weergaves
-
Laatste bericht door 1N9R1D
-