Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Grootste reisblunders?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Grootste reisblunders?

Bericht door Vito »

Ik heb gekeken of hier al een topic over is maar geloof het niet.

Wat zijn jullie grootste reisblunders?

Laat ik zelf dan maar van start gaan. :lol:

Op onze 1e Amerikareis waren wij al een paar dagen in Utah toen we gingen ontbijten bij een restaurant dat tot 11.00 uur breakfast serveerde.
We waren een beetje traag dus haasten en nog eens haasten. Om 10.55 uur zaten we aan tafel om breakfast te bestellen.
Breakfast, nee, dat kon niet meer. Dus wij op ons horloge wijzen, het was toch echt nog voor elven.
De serveerster moest er ontzettend om lachen, we waren 'even' vergeten dat we een tijdzone waren gepasseerd en het dus al bij 12-en was :oops:
En zo hebben wij een aantal dagen in de verkeerde tijd geleefd.
Gelukkig waren we dan wel steeds op tijd met uitchecken :lol:
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Hahaha, leuk topic. Als ik een reisblunder had, zou ik hem hier neerzetten, maar kan er even geen een bedenken.
Lanni
Amerikafan

Bericht door Lanni »

Nou wij betaalden alle keren uit eten met de Visa. Nou stond er steeds subtotaal en dan met pen bijgeschreven wat de tip was. Nu dachten wij dus steeds dat de tip niet met de Visa was betaald. (Want dat was ons vaag uitgelegd want anders staat dat bijop de prijs, en betalen ze er belasting over etc etc. Tip is voor het personeel, zo in de hand)
Dus wij braaf een paar keer de tip er contant bij gelegd.

Nu blijkt dus dat de tip wel van de Visa af was gehaald, kwamen we de laatste keer uit eten achter omdat ik het nog maar eens goed naavroeg....

zonde geld!!
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Bij onze reizen naar Florida ging ik altijd vooruit naar de Alamo autoverhuur, toen nog buiten de luchthaven, om vast de formaliteiten te regelen.
Toen de verhuur naar de luchthaven verhuisde dacht ik deze praktijk te kunnen voortzetten.
Wat ik niet wist, en velen nu nog niet,is dat er op MCO twee verhuurbali's zijn van Alamo en trouwens ook van de andere companys,
Ik heb dus ruim 1,5 uur in terminal A staan wachten terwijl de rest van ons trio terminal B binnenstebuiten keerde.

Nu is het niet meer mogelijk omdat alle drivers in person aanwezig moeten zijn bij de verhuurbali
Laatst gewijzigd door 6foot6 op 19 okt 2007, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij stonden twee weken geleden bij de KOA camping in Woodstock New Hampshire. Met een keurige bevestigde reserving in de hand, maar we waren er niet bekend.

Muts dat ik ben, ik ben twee reizen door elkaar aan het plannen gegaan en had deze reservering op 7 en 8 oktober 2008 gezet!! Geen wonder dat ik in zo'n druk Holiday-weekend nog terecht kon ... We belandden uiteindelijk achter op de camping op een tentplek zonder stroom en water, maar we hadden wel super WIFI :P
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Wij stonden afgelopen zomer op een camping in Port Angeles en daar ben ik bij aankomst zo met de auto het pas geasfalteerde pad bij de receptie opgereden :? Er hing nog wel een lint, maar dat was wat naar beneden gezakt. De sporen stonden in het mooie nieuwe asfalt.

Nog een blunder, maar dan van het reisbureau is er één van jaren geleden. We gingen op vakantie naar Brazilië en vlogen heen naar Rio en terug uit Salvador (da Bahia). De NBBS had onze vliegtickets geboekt en toen we vlak voordat we terug naar Nederland gingen de terugvlucht moesten herbevestigen, bleek dat ze de retourvlucht vanuit San Salvador (in El Salvador) hadden geboekt. We moesten een nieuw ticket boeken en konden een paar dagen later dan gepland alsnog terugvliegen.

Karin
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Tijdens een Florida vakantie stond er een spaceshutle lancering op het programma en wij besloten hierna te gaan kijken.

Dat betekent om 5.00am uit Orlando vertrekken zodat je voor zonsopgang op Cocoa Beach aanwezig bent en (natuurlijk) je foto- en video-apparatuur in gereedheid kunt brengen.

Het is met zo'n lancering verbazend druk voor die tijd, er waren touristen, locals in ochtendjas en ook een paar zeevissers waaraan wij vroegen waarvandaan gelanceerd zou worden,

Ze wezen ons op een landtong in de verte met daarop diverse gebouwen, verlichting en enige vorm van aktiviteit.

Wij haden dus al onze aandacht gefocust op deze plek maar de lancering liet nog op zich wachten.

Toen het geanounceerde tijdstip al met enige minuten verstreken was zegt mijn vriendin:"wat is dat daar achter ons"
Ik kijk en zie nog net de Endeavour uit het zicht verdwijnen.

Heeft er nog iemand belangstelling voor een foto van een mooie condensstreep?
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

6foot6 schreef:Tijdens een Florida vakantie stond er een spaceshutle lancering op het programma en wij besloten hierna te gaan kijken.

Dat betekent om 5.00am uit Orlando vertrekken zodat je voor zonsopgang op Cocoa Beach aanwezig bent en (natuurlijk) je foto- en video-apparatuur in gereedheid kunt brengen.

Het is met zo'n lancering verbazend druk voor die tijd, er waren touristen, locals in ochtendjas en ook een paar zeevissers waaraan wij vroegen waarvandaan gelanceerd zou worden,

Ze wezen ons op een landtong in de verte met daarop diverse gebouwen, verlichting en enige vorm van aktiviteit.

Wij haden dus al onze aandacht gefocust op deze plek maar de lancering liet nog op zich wachten.

Toen het geanounceerde tijdstip al met enige minuten verstreken was zegt mijn vriendin:"wat is dat daar achter ons"
Ik kijk en zie nog net de Endeavour uit het zicht verdwijnen.

Heeft er nog iemand belangstelling voor een foto van een mooie condensstreep?
Oooohhh, hahaha! Zonde he?
Jez
Amerikafan

Bericht door Jez »

De dag voordat we uit Los Angeles zouden vertrekken belde ik de infolijn om te horen of onze vlucht als geplanned ging. Ja, om 1 uur, hoorde ik. Ik keek ook nog even op de e-ticket en las ook daar 1 uur. Dus wij de volgende ochtend om 8 uur opgestaan, om 9 uur in de auto op weg naar LAX. We reden eerst een afslag voorbij en grapten "nou, zolang we niet een vlucht missen......" Om 10 uur de auto ingeleverd, nog even rustig een sigaretje gerookt en rond half 11 stonden we zelf-in-te-checken. Komt er een melding op het scherm: You're too late for check in; please call for assistance. Hoezo te laat, denk ik, we vliegen pas om 1 uur! Dus ik bellen, krijg ik iemand van United aan de lijn en ik leg uit dat we pas om 1 uur vliegen. Dus hoezo te laat??? Nou, omdat waar ik steeds 1 uur las en hoorde, toch echt 11 uur stond en werd gezegd........... Oeps! Dus hebben we nichtlief maar even gebeld of we nog een nachtje konden blijven slapen, voor onze vlucht van morgen. Om 11 uur.........
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Jaren geleden .....

1e dag van de vakantie wilden we als snack bij KFC wat chicken nuggets halen, met mijn domme jetlag-hoofd bestel ik 8 pieces, vond het wel erg duur, maar vooruit je bent met vakantie.....na een paar minuten krijgen we een grote doos en toen we op onze kamer de doos openmaakten ontdekten we dat we met de inhoud een groot gezin konden voederen. :evil:

gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

Afgelopen jaar. Paniek in de tent. Wij sliepen de laatste dag op de Queen Mary .Toen we aankwamen was de kamer nog niet klaar en konden onze bagage niet kwijt.
Spullen teruggebracht naar de auto en op een terrasje zitten wachten tot we onze kamer (hut) in konden. De dag van vertrek was aangebroken en ik zoeken naar mijn reispapieren. De hele map was weg. Ik alle tassen wel 3x doorzocht, maar niets te vinden. Naar de balie gegaan om te vragen of ze papieren gevonden hadden. Niets gevonden maar ik kon naar de security om te vragen of daar iets gebracht was. Ook daar niets.
De paniek sloeg toen echt toe. Zelfs contact opgenomen met de reisorganisatie. Die stelde me gerust met de mededeling dat het slechts e-tickets waren en dat ze op de luchthaven enkel onze paspoorten nodig hadden. Toch zat het me niet lekker, maar ja misschien werden ze nog gevonden....De bagage maar naar de auto brengen. En ja hoor... op de achterbank, daar lag onder een jasje mijn mapje met de reispapieren
Dus niet goed gekeken :oops:

Marja
Fan of the U.S.A.
MrAmerica
Amerika-ontdekker

Bericht door MrAmerica »

Tijdens de rondrit over het eiland Kauai (eind september 2007) kwamen wij (mijn vrouw en ik) langs een mooi strand met uitzicht op Ni'ihau. Langs de weg stonden meerdere auto's in het zand geparkeerd, dus ik parkeer daar ook onze auto. Maar helaas... net waar ik de auto parkeer was het allemaal van dat losse zand waar onze auto tot de as in wegzakte.

Uiteindelijk met behulp van een vriendelijke Hawaiiaan hebben we onze huurauto uit deze benarde positie weten los te krijgen... pfew! :oops:
Travel my way, take the scenic byway!
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Jouw verhaal roept herinneringen op, Marja.... Wij waren in 2001 dus ook ons mapje met reispapieren kwijt, in Las Vegas. Echt alles afgezocht, net als jij ook naar de balie van het hotel om te vragen of iemand onze papieren had gevonden, maar nee hoor, niks :cry: Dus daar zaten we zonder paspoorten, zonder hotelvouchers en zonder onze vliegtickets. Hele echte vliegtickets nog wel, van E-tickets had ik toen nog nooit gehoord.
Dat was dus nog een heel gedoe om vervangende paspoorten te regelen en om nieuwe vliegtickets te laten printen. Dus geloof me, ik bewaak de papieren tegenwoordig met m'n leven!!
Laatst gewijzigd door Henriëtte op 17 nov 2007, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Trouwens.... leuk topic Vito! Altijd leuk om dit soort verhalen te lezen :lol:
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Noa
Amerikakenner

Bericht door Noa »

Ik heb nog welwat meegemaakt tijdens mijn vakantie, alleen geen blunder van mijn kant. Ik wil het jullie dit verhaal toch niet onthouden. 5 jaar geleden waren we op vakantie in Malgrat de Mar in Spanje. Wij logeerden op de eerste verdieping van een hotel, en keken uit op een dak van winkels. Het was een feestavond en er was vuurwerk. We hadden vanaf ons balkon gekeken en na dit vuurwerk gingen we naar bed. We lagen goed en wel totdat we ineens een hoop kabaal hoorden en de schuifdeur open ging en het gordijn opzij werd geschoven. Ik lag verstijfd in bed. Bob deed het licht aan en wat we toen zagen sloeg alles. Een stomdronken Engelsman in z'n blote kont met z'n zwembroek op z'n hoofd. Hij beweerde dat het zijn kamer was en dat wij verkeerd zaten. Ik ben in paniek naar beneden gerend naar de balie. In de tussentijd had Bob die vent de deur uitgewerkt en dit pikte meneer niet. Hij sloeg zo hard op de deur, dat hij er een gat in sloeg.
Op deze herrie kwamen enkele mensen af en hij had de pech dat er 2 bij waren die op karate zaten. Deze hebben hem even onder handen genomen. In de tussentijd was ook de politie gearriveerd en is hij letterlijk met kop en kont het hotel uitgezet. Nu kan ik er om lachen maar ik kan jullie verzekeren dat ik het toen met recht Spaans benauwd had en dat er van slapen die nacht niet veel meer is terechtgekomen :shock:
Fan of the U.S.A.
Sandrah
Amerika-ontdekker

Bericht door Sandrah »

LA, september 2001, wij besloten om te gaan winkelen.
We parkeerden de auto in een parkeergarage, controleerden de kleur en letter van het gedeelte waar de auto was gestald, gingen lekker winkelen, kwamen na een tijdje weer terug en schrokken ons te pletter, want de auto was weg! Spoorloos verdwenen! Onze eerste gedachte was: Auto gestolen!! Met het paspoort en ticket van mijn zus erin! :shock:

Dus gingen wij op weg naar de parkeerwachten en vertelde hen dat we de auto niet meer konden vinden (godzijdank hebben we niet geroepen dat ie gestolen was....). Wij het parkeerkaartje afgegeven, die had ik gelukkig bij me gehouden, en vervolgens werd ons verteld mee te komen met een parkeerwacht. We werden in een golfkar gezet en met een werden we naar de andere kant van de garage gereden.
Op het moment dat wij het nummerbord van onze huurauto zagen, begon ik van de zenuwen in het Nederlands te roepen: "Ik zie 'm al, meneer! Daar staat ie!". Pfff... wat waren we opgelucht, zeg!

Al snel bleek waar we de mist in waren gegaan. Dachten wij goed te hebben gekeken, bleek dat het gedeelte van de garage niet alleen een kleur en een letter had, maar ook een cijfer... :?
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Mijn man is een behoorlijk warhoofd. Wij vlogen 2 jaar geleden via luchthaven O'hare naar LAX. Na een prachtige reis van 4 weken kwamen we weer in LA aan. Doordat we geen navigatie hadden moest mijn man de weg vragen naar LAX (de auto moest terug).
Dus hij stopt de auto langs de stoep en loopt naar een man en vraagt de route naar het vliegveld. De man vraagt nog welk vliegveld moet u heen (waarschijnlijk heeft LA er meerdere?)
O'hare zegt mijn man. Die man kijkt hem vreemd en verbaasd aan, weet u dat zeker zegt hij. Ja zegt mijn man vastbesloten.
Die man kwam niet meer bij van het lachen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Jaaaaren geleden trok ik met drie vrienden met de auto naar Parijs. Ergens op de periferique nam de chauffeur een afslag en we parkeerden de auto. Het was tegenover een kerk en we noteerden die naam + de straatnaam, en gingen op zoek naar een metro om tot in hartje Parijs te geraken.
In de vroege namiddag besloten we terug naar de auto te gaan zodat we 's avonds nog in Antwerpen konden op stap gaan. Dus: terug in de metro. Maar we waren de naam van het metrostation vergeten... Rit per rit probeerden we onze toch van 's morgens te reconstrueren. Metro in, metro uit, terug naar het vertrekpunt, enzovoort enzoverder. Tot ik het beu was, en besloot een taxichauffeur aan te klampen. Als we met ons 4-en zouden samenleggen zouden we niet blut zijn. Maar die chauffeur zei die straat niet te kennen (en GPS was nog niet uitgevonden). Stomme Fransman! Dan maar een politiebureau binnen... en zij vonden die straatnaam ook niet! En die kerk, die naam zei hun ook niks. 'Dat is niet in Parijs', zeiden ze! Hé man, wij zouden het toch wel weten zeker, we hadden daar écht wel 's morgens een auto achtergelaten en de namen correct genoteerd!
In een rothumeur omdat die fransosen ons niet wilden helpen nog maar eens een zoveelste poging gedaan om de weg terug te reconstueren, tot ik onderweg nog maar eens een politieman aanklampte. En toen werd alles duidelijk: wij bleken inderdaad niet in Parijs te staan, maar in één of andere randgemeente!!! Gelukkig wisten we nu waar we naartoe moesten, en ja hoor, 's avonds om 23.00 u stonden we terug bij onze auto. We zijn dus langer op zoek geweest naar de auto, dan dat we effectief in Parijs hadden doorgebracht! :lol:
En neen, we zijn niet meer op stap geweest in Antwerpen, we waren doodop en zijn allen recht naar huis gegaan, het bed in.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Marloes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marloes »

Wij dachten dat we vorig jaar onze camper in Hollywood wel in een parkeergarage konden zetten.

Gelukkig (!) was er een attente parkeerwachter die naar ons toekwam, we konden met de camper toch echt niet onder de poort door. Dus wij werden achteruit onder begeleiding de parkeergarage weer uit gereden :oops:

(we hadden de hoogte van de camper niet over het hoofd gezien, maar dachten serieus dat dit best kon)

Als die parkeerwachter er toch niet was.......
Arwinv
Amerika-ontdekker

Bericht door Arwinv »

Leuk topic dit!
Op het gebied van reisblunders heb ik elke keer dat we de plas overstaken nog wel wat meegemaakt, enkele daarvan:

1999 Eerste keer met een camper op pad; ging allemaal heel voorspoedig totdat mijn vrouw een stukje zou sturen... Ze was net goed en wel aan het rijden toen we in de staat Washington bij de Grand Coulee dam (als ik het goed herinner) over een vrij smalle brug moesten en we een bus als tegenligger kregen. Een hoop lawaai maakte ons duidelijk dat ze dus iets te ver naar rechts was gaan rijden! Leuk detail is dat ik toevallig net gefilmd had en vergeten was de videocamera stop te zetten; alle geluiden staan dus "leuk" op tape! Ik kan je zeggen dat er toen allemaal beelden van een over de zijkant opengereten camper door mijn hoofd gingen terwijl ik mijn uiterste best deed om mijn vrouw ervan te overtuigen dat het vast wel mee zou vallen en dat ze maar even rustig door moest rijden naar de eerste de beste parkeergelegenheid... Al met al bleek het inderdaad ontzettend mee te vallen (alleen de zijspiegel was gebroken en bij een lokale werkplaats heeft een oud baasje die voor 5 dollar weer gerepareerd). Wellicht onnodig te zeggen dat dit gelijk de laatste keer is geweest dat ze een stukje wilde sturen :lol:

2000 Het was goed bevallen met de camper dus dit jaar doen we het nog maar eens dunnetjes over, ditmaal vanaf Calgary naar yellowstone en dan naar Vancouver. Alle spiegels heel gebleven dit keer maar in yellowstone liep mijn vrouw (tja ik kan er ook niets aan doen dat zij weer het lijdend voorwerp is) per ongeluk tussen een mannetjes-elk en zijn harem door. Dit vond mijnheer elk niet prettig en hij ging zijn dames beschermen; mijn vrouw kon nog net op tijd in de camper springen...
Verder geen gekke dingen meer gebeurd totdat wij de dag voor vertrek vanaf Vancouver onze vlucht wilden herbevestigen... waar hebben we die tickets toch gelaten? Alles uitgepakt, de hele camper doorzocht maar zonder resultaat! We zouden ze toch niet in Calgary in onze hotelkamer hebben laten liggen? Omdat we ze nergens meer konden vinden heb ik de maatschappij maar gebeld en gevraagd wat te doen. Al met al na het invullen van wat formulieren en het betalen van aardig wat dollars nieuwe tickets gekregen en naar huis gevlogen. Een paar jaar later toen mijn ouders op vakantie gingen en onze rugzakken leenden, belde mijn moeder me op of ik nog interesse had in een paar tickets Vancouver-Amsterdam....
O ja, ook nog wat met de camper meegemaakt: na in een restaurant gegeten te hebben kwamen we erachter dat men op de parkeerplaats tegen onze camper aangereden had. Van de dader geen enkel spoor maar wel een paar krassen aan de zijkant van de camper en een loshangende aluminium strip aan de achterkant. In eerste instantie denk je dan dat je daar de verzekeringspremie voor betaalt maar na wat denkwerk komt dan ineens de mc gyver in je te voorschijn... Eens denken; hoe kunnen we dit repareren? Die losse strip is met een stuk hout wel weer vast te tikken (en hout ligt er in het bos genoeg dus dat is snel geregeld). Wat lastiger is het om de krassen netjes weg te werken, ja een spuitbus verf zou misschien kunnen maar aangezien ik nog nooit iets overgespoten heb zal dat gedoemd zijn om te mislukken en waar haal je zo snel een bus verf vandaan? We hebben dus iets nodig wat wit is en liefst ook nog iets wat de kras een beetje opvult... na even in wat kastjes gekeken te hebben blijkt de oplossing vrij simpel: Tandpasta! Dit bleek inderdaad een heel goed effect te hebben en na een aantal kilometers gereden te hebben was alles met een mooi subtiel laagje vuil bedekt en viel het niet meer op! Bij het inleveren van de camper was het natuurlijk wel even spannend of "ze" het zouden merken maar alles ging goed. Totdat de camper direct de wasstraat werd ingereden... aangezien hij er "onbeschadigd" ingereden werd en met een losse strip en een paar krasjes weer uitkwam zal men vermoedelijk gedacht hebben dat dit in de wasstraat gebeurd is...
:oops:

2001 Dit keer naar Costa Rica. Met 11 september nog vers in het geheugen gingen we met United via Washington en Mexico city naar San Jose. Op het vliegveld van Washington moesten we achteraan sluiten in een lange rij voor de douane en heerste er een gespannen sfeer overal liep men met geweren rond en het was duidelijk dat je geen grapjes moest maken. Ging allemaal goed totdat mijn vrouw een lief hondje zag lopen, ze attendeerde mij erop (ik probeerde haar nog wat duidelijk te maken, maar het was al te laat) en lokte het hondje naar zich toe om het even te aaien. Op zich natuurlijk niets mis mee maar aan het andere einde van de riem zat een douanebeambte die dit duidelijk niet kon waarderen en prompt werden wij uit de rij gehaald; verder niets bijzonders gebeurd en na wat vragen beantwoord te hebben konden we weer verder maar als je zag hoe de andere wachtenden naar ons keken alsof ze dachten dat wij een stelletje terroristen waren die opgepakt werden...

2006 Weer een camper gehuurd, begonnen in Vancouver, vandaaruit een rondje door Washington gereden en via Port Angeles en Vancouver Island weer terug naar Vancouver. Alles ging voorspoedig totdat we bij Port Angeles tot de ontdekking kwamen dat je geen haardhout vanuit amerika mee mag nemen naar vancouver island. Dit moest dus nog even worden weggewerkt... vol goede moed op de parkeerplaats van de wal-mart (waar we gingen overnachten) geprobeerd om dit hout aan medekampeerders te geven, maar aangezien die allemaal ook de volgende dag de boot naar Canada zouden nemen hoefden die dat natuurlijk ook niet te hebben. Een aantal blokjes konden we nog wel in de vuilnisbakken van de wal-mart kwijt maar niet alles dus hier moesten we nog even wat op verzinnen. De volgende ochtend vroeg niet rechtstreeks naar de ferry gereden maar eerst even de andere kant op een bospad ingereden (dat hout zou zich in het bos vast prima thuis voelen), blokken aan de kant van de weg neergelegd, de camper gekeerd en op naar de ferry. Toch een handige oplossing zou je zeggen, ware het niet dat er juist bij het keren van de camper iets niet helemaal goed ging : er was een flinke plas en door de draaicirkel van de wagen moest ik daar doorheen rijden. Om niet vast te komen maar even wat extra gas gegeven en daar gingen we... tot dat er opeens een flinke knal klonk en er een schok door de camper heenging. Die plas was toch een stukje dieper dan hij eruit zag! Stoppen was geen optie dus nog maar iets meer gas gegeven en de camper kwam zowaar weer in beweging. Tijdens het rijden niets bijzonders te merken en ook de uitlaat lag er zo te horen niet onderuit, we hadden dus weer eens geluk gehad!
Later kreeg dit toch nog een staartje toen ik de trap bij de deur uit wilde klappen. Ineens werd geheel duidelijk waardoor die klap veroorzaakt was; de trap was op de grond terecht gekomen en hierdoor flink ontzet geraakt. Nou ja, zo lang we maar konden rijden was er voorlopig niets aan de hand; alleen het opstapje was wat hoger geworden.
Nadat we in Victoria weer aan wal waren gegaan (overigens is er totaal niet gecontroleerd of we hout bij ons hadden) ben ik op de kampeerplaats maar weer eens aan het knutselen gegaan en heb ik met het boordgereedschap (hydraulische krik en een bijl) en de nodige stukken hout de boel weer zodanig kunnen terugbuigen dat een en ander weer redelijk functioneerde en nadat men later bij een schadeherstelbedrijf nog even wat popnagels vervangen heeft was er nagenoeg niets meer van te zien. Bij het inleveren van de camper hebben we keurig gemeld dat er een ongelukje met de trap gebeurd was, maar aangezien deze inmiddels weer goed werkte had men daar geen problemen mee.

Al met al is het een aardige lap tekst geworden, ik denk nu met plezier terug aan de bovenstaande voorvallen maar op het moment dat ze gebeuren voel je je toch niet echt prettig....

Nu maar afwachten wat er volgend jaar weer gebeuren gaat 8)
Afbeelding
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer