Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Genoeg Geld?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
usa002
Amerika-newbie

Genoeg Geld?

Bericht door usa002 »

Heey allemaal

Ik heb tot nu toe 1500 gespaard.
Is dat genoeg voor een weekje New York of Miami.
Gewoon met een goedkope hotel?

Dus ongeveer ;)
Dankjewel Alvast..
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Hoi Tom,

Het hangt er maar helemaal van af voor welke prijs je een ticket kunt vinden, waar je wilt verblijven (een hotel in Manhattan, een hotel buiten Manhattan, of een hostel - in prijsniveau van hoog naar laag), wat je allemaal wilt doen (musea, dagtochten, city tours, of wil je alles te voet verkennen), enz. enz.

Er is dus niet echt een eenduidig antwoord te geven of dit genoeg is.

Heb je al wat concretere plannen over wat je wilt doen en hoe je dit wilt doen? Dat zal zeker helpen bij beoordelen of 1500 genoeg is...

Dennis
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt me ook belangrijk wanneer je wilt gaan en of het een last minute mag zijn. Kijk eens bij een reisbureau of in de krant naar aanbiedingen; vaak heb je leuke deals voor vlucht en hotel.

Kijk voor NY eens in het NO forum; er worden daar ook tips gegeven voor hostels, dan heb je voor 35 dollar een bed.

Marianne
usa002
Amerika-newbie

Bericht door usa002 »

Dankjewel voor jullie antwoorden.
En ja ligt aan mij maar zou 1500 genoeg zijn denken jullie?
En ticket rekende ik niet mee sorry dat ik dat niet van te voren zei..
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ticket niet meegerekend, moet het wel te doen zijn, lijkt me - maar wederom: alles hangt af van wanneer je gaat, wat je wilt doen, en waar je wilt blijven...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Wil je een auto huren, wil je luxe overnachten, wil je naar pretparken, wil je iedere dag uit weten?

Ik zelf heb aan 1500 absoluut genoeg voor een week exclusief tickets, met auto, maar het hangt er echt vanaf wat je daar wilt gaan doen.
michael66
Amerikakenner

Re: Genoeg Geld?

Bericht door michael66 »

Die € 1.500 is dat voor jou alleen, of met 'n tweeën, of meer?
En wanneer wil je gaan? Vliegtickets zijn namelijk aanzienlijk duurder in juli/augustus.

Ga je buiten het hoogseizoen, reken dan zo'n € 400 voor je ticket.
Hotel zal ergens tussen de € 40 en € 100 per nacht zijn, afhankelijk van de ligging en luxe.
Voor eten en drinken zou ik zeggen dat € 40 per dag een leuk bedrag is, gemiddeld zul je dat per persoon wel kwijt zijn. Miami en New York zijn wat dat betreft niet de goedkoopste plaatsen. Kan uiteraard veel goedkoper of duurder .... :D
Auto huren? Als je dat wilt ben je in Miami zo'n € 175 per week kwijt, in New York iets meer. En dan nog parkeren, reken daarvoor ook maar € 10 per dag.

Da's dan de "basis". Wat je daarnaast uitgeeft aan shoppen, uitgaan, tripjes, vervoer etc ..... dat ligt uiteraard helemaal aan jezelf. Maar onderschat het niet, je bent namelijk op vakantie en dan is het vaak zo dat je niet meer "op de cent" bent.

Veel plezier!
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Als ik me niet vergis was die € 1500 exclusief ticket...

Met € 10 kom je in New York niet echt ver wat parkeren betreft, tenzij je weer ver buiten Manhattan parkeert.

Of bedoelde jij € 10 in Miami, Michael?

Onze website | Mijn blog
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

michael66 schreef:Auto huren? Als je dat wilt ben je in Miami zo'n € 175 per week kwijt, in New York iets meer. En dan nog parkeren, reken daarvoor ook maar € 10 per dag.
Topicstarter is 19 dus die auto zal (als hij al kan/mag huren) een stuk duurder zijn.
Voor NY ben je beter zonder auto, (heel)duur parkeren en meer stilstaan (in de file) dan rijden.
Het OV in NY is zo goed dat je het gemakkelijk zonder auto kan.
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Rob schreef:
michael66 schreef:Auto huren? Als je dat wilt ben je in Miami zo'n € 175 per week kwijt, in New York iets meer. En dan nog parkeren, reken daarvoor ook maar € 10 per dag.
Topicstarter is 19 dus die auto zal (als hij al kan/mag huren) een stuk duurder zijn.
Voor NY ben je beter zonder auto, (heel)duur parkeren en meer stilstaan (in de file) dan rijden.
Het OV in NY is zo goed dat je het gemakkelijk zonder auto kan.
zou de topic starter ook weten dat die een wijntje/biertje bij zijn/haar maaltijd kan vergeten, net zoals bar/kroeg/club bezoek...
can't wait to travel again.....
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

'k Zag zo weinig info en heb mijn antwoord ook zo algemeen mogelijk gehouden daarom. Prijzen ..... ze wijzigen per dag en zijn van zoveel factoren afhankelijk. 't Was maar een indicatie die ik gaf.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer