Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route ligt vast, hoe nu verder verfijnen?
Route ligt vast, hoe nu verder verfijnen?
Al geruime tijd ligt onze route vast, zelfs al vele hotels zijn geboekt of uitgezocht, mede dankzij tips hier van het forum. Nu wil ik starten met het verfijnen van de route, dus welke wegen te rijden om zo realistisch mogelijk (indien mogelijk zoveel mogelijk) te rijden, dus welke scenic ways te rijden en welke bijvoorbeeld niet.
Ik heb hier op het forum al enorm veel gelezen maar telkens versnipperd, hoe kan ik het beste eea verfijnen, dit is onze route:
10-7-2008 Amsterdam Los Angeles
11-7-2008 Los Angeles Richting SF
12-7-2008 Richting SF San Francisco
13-7-2008 San Francisco San Francisco
14-7-2008 San Francisco San Francisco
15-7-2008 San Francisco Yosemite onderweg Columbia State P
16-7-2008 Yosemite
17-7-2008 Yosemite
18-7-2008 Yosemite Mammoth Lakes: Tioga pass, Bodie, Mono Lake
19-7-2008 Mammoth Lakes Death Valley
20-7-2008 Death Valley Las Vegas
21-7-2008 Las Vegas
22-7-2008 Las Vegas Zion
23-7-2008 Zion
24-7-2008 Zion Bryce
25-7-2008 Bryce
26-7-2008 Bryce Page
27-7-2008 Page Monument Valley
28-7-2008 Monument Valley Grand Canyon
29-7-2008 Grand Canyon
30-7-2008 Grand Canyon Sedona
31-7-2008 Sedona
1-8-2008 Sedona Blyhte
2-8-2008 Blythe San Diego Onderweg Joshua Tree
3-8-2008 San Diego Seaworld
4-8-2008 San Diego sightseeing, harbur tour
5-8-2008 San Diego Los Angeles Disney (??)
6-8-2008 Los Angeles Universal Studios
7-8-2008 Los Angeles sightseeing
8-8-2008 Los Angeles Amsterdam
Ik heb hier op het forum al enorm veel gelezen maar telkens versnipperd, hoe kan ik het beste eea verfijnen, dit is onze route:
16-7-2008 Yosemite
17-7-2008 Yosemite
21-7-2008 Las Vegas
22-7-2008 Las Vegas Zion
23-7-2008 Zion
24-7-2008 Zion Bryce
25-7-2008 Bryce
26-7-2008 Bryce Page
29-7-2008 Grand Canyon
31-7-2008 Sedona
1-8-2008 Sedona Blyhte
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Zoekfunctie op dit forum gebruiken, Googelen en nog eens Googelen. En de leuke wetenswaardigheden / Tips uitprinten. Er is zoveel te vinden op jouw route.
Suc6
Suc6
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Misschien is het een idee om na Monument Valley via Canyon de Chelly naar de Grand Canyon te rijden. Wel iets omrijden, maar ik vond het zeker de moeite waard!
En daarna (na Flagstaff) via de 89 naar Sedona, al is dat bijna wel logisch, toch?!?
En uiteraard Highway 1 langs de kust en niet de 101 naar San Francisco!
Maar verder een fantastische route!!!
En daarna (na Flagstaff) via de 89 naar Sedona, al is dat bijna wel logisch, toch?!?
En uiteraard Highway 1 langs de kust en niet de 101 naar San Francisco!
Maar verder een fantastische route!!!
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Als wij onze route zo'n beetje hebben bepaald, dan ga ik daarna in Word een "van-dag-tot-dag-draaiboek" maken. Daar zet ik per dag heel gedetailleerd in wat de afstanden zijn die we moeten gaan rijden, wat er onderweg te zien is, welke wandelingen we kunnen maken. En vooral ook, hoeveel tijd ik overal voor nodig denk te hebben. De informatie zoek ik op dit forum, in boeken, met behulp van Google ed.
Het hele boekwerk wordt uitgeprint en gaat mee op vakantie. Een lekker gevoel, vind ik, dat ik niet tijdens de reis nog moet gaan uitzoeken wat we willen doen of willen zien. Gewoon recht op ons doel af. Ik heb trouwens wel altijd wat alternatieven achter de hand, we volgen het draaiboek meestal vrij precies maar als het zo uitkomt wijken we er ook wel eens vanaf.
Heerlijk werk hoor, zo'n draaiboek maken. Echt een hobby van me
Het hele boekwerk wordt uitgeprint en gaat mee op vakantie. Een lekker gevoel, vind ik, dat ik niet tijdens de reis nog moet gaan uitzoeken wat we willen doen of willen zien. Gewoon recht op ons doel af. Ik heb trouwens wel altijd wat alternatieven achter de hand, we volgen het draaiboek meestal vrij precies maar als het zo uitkomt wijken we er ook wel eens vanaf.
Heerlijk werk hoor, zo'n draaiboek maken. Echt een hobby van me

http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij maken ook in Word een overzicht van alles wat de moeite waard is, routes, bezienswaardigheden etc, en printen dat uit.
Ik ben nu ook bezig om de planning op de weblog te zetten, dit groeit elke dag. Handig daarvan is dat je er ook allerlei links aan kunt toevoegen. en als we terug zijn is het meteen de basiis voor ons reisverslag. Mocht je dan je papieren versie kwijt zijn, dan kun je het altijd weer van internet halen.
Onze planning staat hier: http://martinenmarianne2008.blogspot.com/
Marianne
Ik ben nu ook bezig om de planning op de weblog te zetten, dit groeit elke dag. Handig daarvan is dat je er ook allerlei links aan kunt toevoegen. en als we terug zijn is het meteen de basiis voor ons reisverslag. Mocht je dan je papieren versie kwijt zijn, dan kun je het altijd weer van internet halen.
Onze planning staat hier: http://martinenmarianne2008.blogspot.com/
Marianne
Ja, ik was al met zo'n opzetje bezig maar ik krijg het niet in het goede format, het ziet er eg rommelig uit en daarnaast wil ik ook niet zoveel op de minuut plannen, is dit zoals jullie het ook doen?
Dag 2 en 3: Los Angeles – Richting SF:
Vroeg de auto ophalen en al dan niet boodschappen doen voor het ontbijt, dan vertrek richting San Francisco, activiteiten onderweg:
- Bij afslag Ventura is een grote Walmart;
- Misschien via Beverly Hills de stad uitrijden richting HW-1
- Bezoek missiepost Santa Barbara
http://www.santabarbara.com/points_of_interest/mission/
Dag 2 en 3: Los Angeles – Richting SF:
Vroeg de auto ophalen en al dan niet boodschappen doen voor het ontbijt, dan vertrek richting San Francisco, activiteiten onderweg:
- Bij afslag Ventura is een grote Walmart;
- Misschien via Beverly Hills de stad uitrijden richting HW-1
- Bezoek missiepost Santa Barbara
http://www.santabarbara.com/points_of_interest/mission/
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Er is al eens een topic geweest over heel strak plannen of juist zo in mogeljk plannen.
Onze reis van vorig jaar was behoorlijk strak gepland: daar doen we dit, zoveel mijl rijden, dan boodschappen doen, die route. Na een week of twee waren we óp en na vier weken (ja, dat was een lange reis) stond ik voor de keus. Ik kon mijn afvinklijstje weggooien of we gingen naar huis. Het gezin werd gek van de verplichte nummers die nou eenmaal moesten omdat ze op moeders lijstje stonden.
Dit jaar hadden we wel de route en de overnachtingen geboekt, maar soms ook weleens een dag niks gedaan (tja, jammer, misschien doen we het geplande ooit nog eens) omdat we lui waren, een overnachting gecanceld omdat we elders een dag langer wilden blijven en in plaats van een strak lijstje had ik een heel stel ideeën in mijn favorieten in mijn laptop.
Elke avond keken we wat we de dag of komende dagen zo'n beetje zouden kunnen doen. Heerlijke vakanties gehad, juist door niet te strak plannen, maar wel weten wat er in de omgeving een beetje gaande was.
Onze reis van vorig jaar was behoorlijk strak gepland: daar doen we dit, zoveel mijl rijden, dan boodschappen doen, die route. Na een week of twee waren we óp en na vier weken (ja, dat was een lange reis) stond ik voor de keus. Ik kon mijn afvinklijstje weggooien of we gingen naar huis. Het gezin werd gek van de verplichte nummers die nou eenmaal moesten omdat ze op moeders lijstje stonden.
Dit jaar hadden we wel de route en de overnachtingen geboekt, maar soms ook weleens een dag niks gedaan (tja, jammer, misschien doen we het geplande ooit nog eens) omdat we lui waren, een overnachting gecanceld omdat we elders een dag langer wilden blijven en in plaats van een strak lijstje had ik een heel stel ideeën in mijn favorieten in mijn laptop.
Elke avond keken we wat we de dag of komende dagen zo'n beetje zouden kunnen doen. Heerlijke vakanties gehad, juist door niet te strak plannen, maar wel weten wat er in de omgeving een beetje gaande was.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik ben het helemaal met Monique eens, ook wij hadden onze eerste twee reizen strak gepland, pas de acht reizen daarna gingen we ook weer op vakantie. Maar wij zijn natuurlijk, evenals Monique, in de gelegenheid om vaker te gaan, en mis je dan eens wat, omdat je gewoon even niks wilt doen, dan ga je later nog weer eens terug. Ik kan mij ook goed voorstellen dat als je niet in de gelegenheid bent om elk jaar, of nog vaker te gaan, je toch zo veel mogelijk wilt zien. Maar ik raad iedereen aan om niet een dag helemaal "vol" te plannen, en net zoals wij de eerste twee reizen aan het eind van de dag of kapot waren van het rennen van de ene bezienswaardigheid naar de volgende, of sjagerijnig waren omdat we niet alle geplande dingen hadden kunnen doen, vergeet ook vooral het "vakantie gevoel" niet.
Harry
Harry
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je dat kan en aardig je planning bij kan houden, heb je aardig je evenwicht. Ons programma bleek té vol en we volgden het zoveel mogelijk. En dan krijg je dus stress en vermoeidheid. Kwestie van niet meer zo vol plannen, als je dat meteen goed lukt, loop je ook niet tegen die problemen aan. Deed jij beter dan wij danjerbia schreef:Een planning maken betekent toch niet meteen dat je je eraan moet houden? Wij hebben ook dingen overgeslagen die op onze planning stonden ivm slecht weer. De planning maak ik om te onthouden wat er onderweg (eventueel) bezocht kan worden. Wij houden echt wel vakantie hoor

- Henriëtte
- Amerika-expert
- Contacteer:
Natuurlijk moet je gewoon lekker doen waar je je zelf het prettigst bij voelen. Voor mij is dat: strak gepland, maar wel met de mogelijkheid van die planning af te wijken (doordat we geen motels boeken). Als het programma te vol blijkt te zitten, nou dan slaan we toch gewoon iets over.
Ik kan me heel goed voorstellen hoor, dat zo'n draaiboek voor iemand anders als verplichting aanvoelt. Maar ik vind het juist heerlijk dat ik tijdens de vakantie niet meer hoef te zoeken en na te denken wat we willen gaan doen, dat geeft mij juist een vakantiegevoel.
Ik kan me heel goed voorstellen hoor, dat zo'n draaiboek voor iemand anders als verplichting aanvoelt. Maar ik vind het juist heerlijk dat ik tijdens de vakantie niet meer hoef te zoeken en na te denken wat we willen gaan doen, dat geeft mij juist een vakantiegevoel.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
- Karinita
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik maak ook een overzicht in Word. Daarin staat de route van dag tot dag met allerlei informatie over bezienswaardigheden onderweg en ter plaatse, bepaalde wegen, restaurants die aangeraden worden, wandelingen die we kunnen doen, etc. Met links naar de websites. Daar staat ook al per dag in hoeveel mijl het rijden is en hoeveel mijl het extra is als we via een bepaalde bezienswaardigheid zouden rijden. De info komt van internet, uit boeken (Lannoo!) en van het forum natuurlijk. Ik blijf er tot bijna aan de dag van vertrek dingen bijzetten en uiteindelijk print ik het uit en gaat het mee. Heerlijk om zo'n draaiboek te maken, dat is echte voorpret
Vaak genoeg staat er veel te veel bij één dag om allemaal te kunnen doen, maar dat maakt niet uit. Dan kunnen we lekker kiezen. Ik heb echt niet het gevoel dat we alles moeten gaan doen wat in het draaiboek staat.
Karin

Vaak genoeg staat er veel te veel bij één dag om allemaal te kunnen doen, maar dat maakt niet uit. Dan kunnen we lekker kiezen. Ik heb echt niet het gevoel dat we alles moeten gaan doen wat in het draaiboek staat.
Karin
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb geen vaste format, eigenlijk lijkt het wel op hoe jij het doet. Het belangrijkste vind ik de afstanden en rijtijden, zodat ik een beetje kan inschatten wat er op een dag allemaal haalbaar is. Hier een voorbeeldje:myste87 schreef:Ja, ik was al met zo'n opzetje bezig maar ik krijg het niet in het goede format, het ziet er eg rommelig uit en daarnaast wil ik ook niet zoveel op de minuut plannen, is dit zoals jullie het ook doen?
---------------------------------------------------------------------
Dag 3 : dinsdag 22 april
Sunrise = 5.46 uur
Ochtend: Boynton Canyon Trail : 5 mijl - 3 uur
Middag: Pauze
Middag: Rijden van Sedona naar Prescott 65 mijl - 1,5 uur
Avond: Watson Lake Park, Granite Dells
Avond: Rijden van Granite Dells naar Sedona 65 mijl - 1,5 uur
(Eventueel via Prescott Valley, minder bochtig)
Sunset = 19.06 uur
Granite Dells
Bij Prescott, vanaf Watson Lake Park. Sla de weekenden over, dan is het er erg druk. Beste licht vanaf halverwege de middag. Parkeer bovenaan dicht bij de Ramada voor een goed overzicht van het meer en de rotsen. Er is geen trail, voor close ups moet je doen aan ‘boulder hopping’.
Route: neem in Prescott de US 89N, ga na 4 mijl rechtsaf bij het bord Watson Lake Park.
Benodigde tijd: 1 uur of meer, als je over de rotsen wilt lopen.
-------------------------------------------------------------------------
Hier hoort ook nog een uitgebreide beschrijving van de Boynton Canyon Trail bij, maar die heb ik hier maar even weggelaten.
Re: Route ligt vast, hoe nu verder verfijnen?
Weinig aan toe te voegen.... Mooie trip en vooral alles tijd voorzien. Succes met de planningmyste87 schreef:Al geruime tijd ligt onze route vast, zelfs al vele hotels zijn geboekt of uitgezocht, mede dankzij tips hier van het forum. Nu wil ik starten met het verfijnen van de route, dus welke wegen te rijden om zo realistisch mogelijk (indien mogelijk zoveel mogelijk) te rijden, dus welke scenic ways te rijden en welke bijvoorbeeld niet.
16-7-2008 Yosemite
17-7-2008 Yosemite
21-7-2008 Las Vegas
22-7-2008 Las Vegas Zion
23-7-2008 Zion
24-7-2008 Zion Bryce
25-7-2008 Bryce
26-7-2008 Bryce Page
29-7-2008 Grand Canyon
31-7-2008 Sedona
1-8-2008 Sedona Blyhte
Dat is de discussie die wij hier thuis ook voeren, als wij een reis boeken (de afgelopen jaren naar Scandinavie) kregen wij uiteindelijk een boekje met daarin de route en de bezienswaardigheden onderweg, samen met een reisgids haalde ik daar ter plaatse dingen uit, naar zoiets ben ik ook op zoek, een handboek met keuzemogelijkheden en ter plekke beslissen wat wij kunnen doen, doen wij het niet, dan is dat een bewuste keuze en niet achteraf: o, jammer dat wij dat niet wisten.nieuwenoord schreef:Er is al eens een topic geweest over heel strak plannen of juist zo in mogeljk plannen.
Met afstanden en tijden vind ik wel een optie, aan de andere kant laat ik mij ook wel eens verrassen als iets verder rijden is dan gepland.
We zien wel, keuze zat en het moet zowieso onze vakantie worden.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet afstanden en tijden ook wel hoor, als je dat niet een beetje op een rijtje hebt, weet je helemaal niet hoe je uit gaat komen. Maar soms beslis je op het gevoel van de dag anders.
Voorbeeld:
we zaten dit voorjaar in San Diego, twee volle dagen daar gepland (3 nachten dus). Eerste dag naar Sea World geweest, prachtig weer, enorm genoten, was onze tweede keer, maar deze keer zonder kinderen.
Plan voor dag twee was een dagje downtown San Dieog, met de Oldtown Trolley, ook dat hadden we al eens eerder gedaan, maar toen op plekken niet uitgestapt die we wel hadden willen doen.
's Avonds gekeken naar de weersvoorspellingen, ze gaven 16 graden en regen op. Niet echt lekker weer voor een dagje stad. Daarbij komt dat we voor de dag erna dik 6 rijuren richting Phoenix in de planning hadden.
Ter plekke dus besloten om die dag downtown te laten zitten, camping opgezocht op Internet halverwege San Diego en Phoenix en de volgende dag drie uur gereden, lekker uitgerust op de camping in Yuma, alle was weggewerkt, paar uurtjes in het zwembad gehangen, in de hottub, kortom, relaxen. De dag erna naar Phoenix gereden.
Zo flexibel ben ik dus graag en ja, er zijn nog steed dingen in San Diego die ik had willen zien, maar die zijn er zelfs in Nederland nog! Ik weet dus wel wat er te doen is in de omgeving en wat we zouden kúnnen doen, maar of we het allemaal doen? Dat hangt van de stemming, weer e.d. af.
Voorbeeld:
we zaten dit voorjaar in San Diego, twee volle dagen daar gepland (3 nachten dus). Eerste dag naar Sea World geweest, prachtig weer, enorm genoten, was onze tweede keer, maar deze keer zonder kinderen.
Plan voor dag twee was een dagje downtown San Dieog, met de Oldtown Trolley, ook dat hadden we al eens eerder gedaan, maar toen op plekken niet uitgestapt die we wel hadden willen doen.
's Avonds gekeken naar de weersvoorspellingen, ze gaven 16 graden en regen op. Niet echt lekker weer voor een dagje stad. Daarbij komt dat we voor de dag erna dik 6 rijuren richting Phoenix in de planning hadden.
Ter plekke dus besloten om die dag downtown te laten zitten, camping opgezocht op Internet halverwege San Diego en Phoenix en de volgende dag drie uur gereden, lekker uitgerust op de camping in Yuma, alle was weggewerkt, paar uurtjes in het zwembad gehangen, in de hottub, kortom, relaxen. De dag erna naar Phoenix gereden.
Zo flexibel ben ik dus graag en ja, er zijn nog steed dingen in San Diego die ik had willen zien, maar die zijn er zelfs in Nederland nog! Ik weet dus wel wat er te doen is in de omgeving en wat we zouden kúnnen doen, maar of we het allemaal doen? Dat hangt van de stemming, weer e.d. af.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1511 Weergaves
-
Laatste bericht door Raziel
-
- 4 Reacties